بخش پنجم
در بخش‌هاي پيش‌ گفته شد كه مديريت آمريكايي با گسترش سيستم توليد انبوه به صنايع مختلف توانست موفقيت بي‌نظيري را در بازارهاي جهاني كسب كند؛ اما به طور همزمان برخي شركت‌هاي ژاپني شيوه ديگري را در مديريت به كار مي‌گرفتند كه توليد انعطاف‌پذير ناميده شد. در اين بخش ساير ويژگي‌هاي بدل توليد ژاپني برشمرده خواهد شد.

مدل توليد ژاپني‌ها همچنين اولويت بالايي براي توليد «به موقع» و توليد بدون انبار محصولات قائل است. اين ايده در بازديدي كه تايچي اونو از تويوتا موتورز در دهه 1950 از ايالات متحده كرد، به ذهنش خطور نمود. اونو بيشتر تحت تاثير سوپرماركت‌هاي عظيم آمريكا قرار گرفت تا كارخانه‌هاي اتومبيل‌سازي آن. او بعدها تعجب خود را


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیست و هفتم فروردین ۱۳۹۱ |

بانک مرکزی در گزارشی از افزایش 6/2 درصدی شاخص بهای تولیدکننده در بهمن ماه سال 90 نسبت به دی ماه خبر داد. بر اساس آمار جدیدی که در وب سایت این بانک قرار گرفته، شاخص بهای تولیدکننده در بهمن ماه به عدد 6/300 رسید که نسب به بهمن ماه سال 89 نزدیک به 21 درصد افزایش پیدا کرده است.

شاخص بهای تولید‌کننده، تغییرات قیمت کالاها و خدمات تولید و عرضه شده به عمده‌فروشان، مصرف‌کننده نهایی یا صادرکننده به کشورهای خارجی توسط تولید‌کننده را نشان می‌دهد.



ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیست و هفتم فروردین ۱۳۹۱ |

بر اساس نتایج بررسی بودجه خانوار در مناطق شهری ایران در سال 1389، هر خانوار شهری در این سال برای تامین هزینه‌های ناخالص خود با کسری 4 میلیون و 179 هزار تومانی درآمد پولی مواجه بوده است.

گزارش بانک مرکزی از نتایج بررسی بودجه خانوار در مناطق شهری ایران سال 1389 با بررسی هزینه و درآمد خانوارهای ساکن در مناطق شهری ایران در 75 شهر و با مراجعه به 8630 خانوار نمونه انجام شده است.

متوسط هزینه خانوار شهری در ایران: 14 میلیون تومان در سال
بر اساس این گزارش، در سال مورد بررسی متوسط هزینه ناخالص سالانه یک خانوار شهری


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیست و هفتم فروردین ۱۳۹۱ |


توماس فریدمن
مترجم: ملاله حبیبی
منبع: نیویورک تایمز
گاه و بي‌گاه از من مي‌پرسند: «به جز كشور خودت ‌به كدام كشور ديگر علاقه داري؟» هميشه يك جواب داشته‌ام:

تايوان و مردم مي‌پرسند «تايوان؟ چرا تايوان؟» جواب خيلي ساده است. چون تايوان صخره‌اي لم‌يزرع در دريايي پر از امواج توفاني و بدون منابع طبيعي براي زندگي كردن است. حتي براي ساخت و ساز بايد از چين شن و ريگ وارد كند و با وجود همه اينها چهارمين ذخاير كلان مالي دنيا را در اختيار دارد. زيرا به جاي كندن زمين و استخراج هر آنچه كه بالا مي‌آيد، ‌تايوان ذهن و افكار 23 ميليون تايواني را مي‌كاود‌، استعدادشان را، انرژي‌‌شان را و هوش و ذكاوت شان را. چه زن و چه مرد. هميشه به دوستانم در تايوان مي‌گويم:‌ شما خوشبخت‌ترين مردم دنيا هستيد، چطور اينقدر خوشبخت شده‌ايد؟ ‌نه نفت داريد،‌ نه سنگ‌آهن، نه جنگل، ‌نه الماس،‌ نه طلا، ‌فقط مقدار كمي ذخاير ذغال سنگ و گاز طبيعي ‌و به خاطر همين هم است كه فرهنگ


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیست و هفتم فروردین ۱۳۹۱ |

http://www.monaseb.com/images/stories2/890210/collective-wisdom-we-are-smarter-than-me/collective-wisdom-2.jpg

در يک روز پاييزي در سال ١٩٠٦ دانشمند انگليسي "فرانسيس گالتون" خانه خود را در شهر پليموت به مقصد يک بازار مکاره در خارج شهر ترک كرد. گالتون ٨٥ ساله آثار کهولت را رفته‌رفته در خود احساس مي‌كرد اما هنوز از ذهني خلاق و کنج‌کاو برخوردار بود، چيزي که در طول عمرش به وي کمک کرده بود به شهرت دست يابد. دليل شهرت وي يافته‌هاي او در موردِ وراثت بود که موافقان و مخالفان سرسختي داشت. در آن روز خاص گالتون مي‌خواست در مورد احشام مطالعه کند. مقصد گالتون بازار مکاره 

ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه بیست و ششم فروردین ۱۳۹۱ |


در نمایشگاه خودروی نیویورک که روزهای آخر خود را سپری می‌کند و یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاهای دنیا است ،دهها شرکت خودروسازی و صدها مدل خودرو حاضر بودند ولی نگین درخشان این نمایشگاه به شرکت خودروسازی فولکس واگن المان تعلق داشت. آمار نشان می‌دهد تمامی خودروهایی که در نمایشگاه امسال به عنوان برترین‌ها در حوزه‌های مختلف انتخاب شدند تولید کارخانه‌های اروپایی بودند و تنها یک خودرو از میان آنها بود که تولید شرکت فورد آمریکا بود.

شرکت فولکس واگن که یک شرکت خودروسازی آلمانی است و سالیان سال به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز اروپا و یکی از پر فروش‌ترین‌های دنیا معرفی می‌شد و در سال گذشته نیز به دلیل بحران اقتصادی با مشکلات


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه بیست و چهارم فروردین ۱۳۹۱ |


مترجم: محمد حسین رفعت نژاد
اگر می‌خواهید سطح خدمات به مشتریان را بهبود ببخشید با کارمندانتان بهتر برخورد کنید.

آیا ارائه خدمات خوب به مشتریان هنری است که فراموش شده یا راضی نگاه داشتن مشتریان امروزی دشوار شده است؟

عصبانیت از خرید در فروشگاه‌هایی که دستیاران خرید در آنها مدام غیب می‌شوند، امکان پیدا کردن کالاهای مورد نظر وجود ندارد و به جای خدمات مشتری واقعی از پیام‌های ضبط شده استفاده می‌شود، امری طبیعی است. اما در سوی دیگر ماجرا، افزایش سرویس‌های کمک به مشتریان و پیام‌هایی که مدام در وب‌سایت‌های 


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه بیست و چهارم فروردین ۱۳۹۱ |

نظرگرفتن مجموع خرید خودرو در سال 2011 ، اطلاعاتی از خودروهایی که خریداران آنها اکثرا مردان بوده اند ارائه شده است.

فراری 485 با 95.3% در صدر لیست قرار دارد که می توان گفت بهترین خودروی فراری است و اکثر پسر ها آرزوی داشتن آن را دارند.
ب ام و m1 کپ با 92.2% در ردیف دوم قرار دارد. آئودی r8 با 91.4% و مرسدس بنز sls با 90% به ترتیب سوم و چهارم هستند. شورولت کوروت با 89% پنجمین خودرو است و از آن جایی که این خودرو شبیه خودروهای اتومبیل رانی است مردان از آن استقبال بیشتری می کنند.
فراری کالیفرنیا با 88.4% ششمین خودرو است. در حالی که به نظر می رسید این خودرو برای خانم ها جذاب تر باشد. موتور آنv8 باحجم 4.3 لیتر با قدرت 490 اسب بخار توان و 406 پوند فوت گشتاور است.
پورشه با 88.2% در ردیف هفتم است. هشتمین خودرو gt-r نیسان با 87.9% است که تنها خودروی ژاپنی این لیست است. جی ام سی سیرا نهمین خودرو با 87.5% است که آپشن های لوکس متفاوتی ارائه می دهد. آخرین خودروی لیست سری اف فورد با 87 % است. تهیه شده در: وب نوشت پنگان


برچسب‌ها: نتايج تحقيقات بازار
نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه بیست و سوم فروردین ۱۳۹۱ |



مترجم: محمدحسين رفعت‌نژاد
گاهی اوقات مذاکره کردن آسان است، اما برخی اوقات نیز که با عدم اطمینان بالایی مواجه هستیم، مذاکره کردن می‌تواند کار دشواری باشد. ما می‌خواهیم درباره نکاتی در زمینه مذاکره موثر صحبت کنیم که به شما کمک می‌کنند با مشتریان، همکاران و ريیس خود موثرتر همکاری کنید. این نکات همچنین برای شرایط دیگر و تعامل‌های بین فردی نیز صادق هستند.

مروری بر فرآیند مذاکره
مذاکره فرآیندی است که در آن دو یا چند دسته با خواسته‌ها و اهدافی متفاوت به دنبال یافتن راهی قابل قبول برای موضوع مورد بحث هستند. از آنجا که مذاکره فرآیندی میان فردی است، شرایط مختلف در هر مذاکره متفاوت است و مواردی نظیر مهارت‌ها، گرایش‌ها و سبک‌های هر دسته بر آن تاثیر می‌گذارد. گاهی اوقات 

برچسب‌ها: استراتژي‌‌هاي مذاكره
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه بیست و سوم فروردین ۱۳۹۱ |


مهرداد فضیلت
نوع استراتژی: فردی
شاید هیچ یک از ما تمایل به صدمه زدن به وجهه محصولی که قصد فروش آن را داریم، نداشته باشیم. دست کم قصد و نیت این کار را نداریم، ولی چرا گاهی اوقات ناخواسته چنین کاری می‌کنیم؟ چرا یک فروشنده که قصد فروش یک محصول را دارد و با نیت خیر تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد، مشتری بالقوه محصول را به سمت محصول رقیب می‌فرستد؟

شاید عوامل زیادی در این کار دخیل باشد، ولی یکی از این عوامل که در این استراتژی مورد بررسی قرار می‌دهیم، به دلایل مربوط می‌شود. در استراتژی قبلی در مورد دلیل آوردن و تاثیر آن در افزایش میزان نفوذ


برچسب‌ها: استراتژي هاي نفوذ
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه بیست و سوم فروردین ۱۳۹۱ |

مریم عسگری- این روزها که اینترنت جزو جدا نشدنی زندگی ما انسان‌ها شده است، همه چیز رنگ و بوی اینترنتی به خود گرفته است. از تفریح و سرگرمی گرفته تا انجام امور تجاری و حتی خرید و فروش کالا!

بله درست شنیدید، امروزه این امکان برای کاربران اینترنت فراهم شده است تا به جای طی مسافت خانه یا محل کار تا فروشگاه مورد نظر، آن هم در این ترافیک و آلودگی هوا، تمام اجناس مورد نیاز خود را با چند كليك ساده انتخاب و هزینه آن را به صورت اینترنتی یا سایر روش‌های مورد استفاده فروشگاه‌های مجازی پرداخت کنند. در این صورت، هم در وقت و هم در هزینه رفت و آمد صرفه‌جويی مي‌شود. کافی است قدری به این پروسه خوش‌بین بوده و البته صبور!
چرا که سرویس دهی این فروشگاه‌ها در حد فروشگاه‌های مجازی در سایر نقاط جهان نیست که البته


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه بیست و سوم فروردین ۱۳۹۱ |


مترجم: فرهاد امیری
آغاز یک کسب و کار می‌تواند آسان باشد، اما کسب‌کردن سود شاید آن قدرها هم آسان نباشد. در حالی که راه‌های بسیاری برای رشد کسب و کار وجود دارد اما بالاخره هدف کسب و کار باید تولید سود باشد.

برای رسیدن به این نقطه یک کسب و کار باید ابتدا جریان نقدی خود را تحت کنترل بگیرد و به طور خاص وجه بیشتری را نسبت به وجهی که شما خرجش می‌کنید، به‌صورت قاعده‌مند و منظم تولید کند. به عبارت دیگر، کسب و کار در چنین مرحله‌ای باید از پس مخارج خود برآید. به این نقطه می‌گوییم «سربه‌سرشدن». آنچه در ادامه می‌آید، داستان‌ها و پیشنهادهاي کارآفرینانی است که راه‌هایی برای رسیدن به این نقطه و ورای آن یافته‌اند.


نمونه‌ مورد بررسی 1: کسب و کار را جایی ببرید که می‌توانید از پس آن برآیید
فیلیس چیونگ، پس از آنکه دومین فرزندش را دو سال پیش به دنیا آورد، تصمیم گرفت تا شغل خود به 


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه بیست و دوم فروردین ۱۳۹۱ |

مركز آمار بازار اجاره‌نشين‌ها را بررسي كرد

نرخ واقعي اجاره‌بهاي هر مترمربع واحد مسكوني(تومان)- تابستان 90
ميزان اجاره‌بها بيشتر از توان پرداخت اجاره‌نشين‌ها
5 نقطه گران تهران كجا است؟

  فريد قديري: نقشه پرواز تاريخي اجاره‌بهاي مسكن در تهران كه تابستان سال گذشته به‌رغم مقاومت اجاره‌نشين‌ها انجام شد، هم‌اكنون منتشر شده و محتواي آن، از صعود مبالغ از ديوار تحمل بازار اجاره حكايت دارد.
مركز آمار ايران روز گذشته ارقامي را كه موجران پايتخت پارسال در فصل داغ اسبا‌ب‌كشي به مستاجران تحميل كردند، را اعلام كرد.
براساس اين گزارش رسمي، تهراني‌ها در تابستان90 به طور متوسط ماهانه 825 هزار تومان براي اجاره 


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه بیست و دوم فروردین ۱۳۹۱ |

رانندگان فرمول‌يك را مي‌توان كساني دانست كه به واقع همه زندگي‌شان به نوعي با خودرو سر و كار دارد. از شهرت تا درآمد و از صبح تا شام در طول فصل مسابقات با خودرو سر و كار دارند. اما آنها نيز به مانند ديگر مردم زندگي شخصي خود را پشت فرمان خودروهايي مي‌گذرانند كه هيچ شباهتي با خودروهاي كارشان ندارد. رانندگاني كه با تيم‌هاي خودروساز قرارداد دارند در زمان حضور در مراسم‌هاي رسمي معمولاً از خودروهاي ساخته شده در شركت مادر تيم خود استفاده مي‌كنند. اما اين به آن معني نيست كه انتخاب خودشان هم همان خودرو باشد. فرناندو آلونسو راننده تيم فراري است اما براي رانندگي شخصي خود مازراتي گرن كابريو را انتخاب كرده است. به عقيده او اين اسپرت هشت سيلندر داراي روح رانندگي خودروهاي فرمول‌يك است. او مي‌گويد: من انعكاسي از خودرو فرمول‌يك را در اين ماشين احساس مي‌كنم. او طرفدار پر و پا قرص خودروهاي رو باز است. او زماني كه در تيم رنو عضويت داشت با يك دستگاه رنو مگان كوپه تردد مي‌كرد.فليپه ماسا شايد انتخاب عجيبي داشته باشد اما هر چه هست او از فيات 500 بيشتر از هر خودرو ديگري خوشش مي‌آيد. او داراي دو دستگاه فيات 500 است كه يكي از آنها براي مسابقه تيونينگ شده و ماسا با آن در دو برنامه خيريه هم شركت كرده است. ماسا يك مازراتي كواتروپورت هم دارد. ماسا در مورد فيات 500 عقيده جالبي را در گفت‌وگو با يورواسپرت مطرح كرده است. او مي‌گويد اين خودرو باعث مي‌شود تا مردم داخل ماشين را نگاه نكنند و او بتواند به آسودگي رانندگي كند.مايكل شوماخر از آن رانندگاني است كه به شدت به خودرو تيمش وفادار مي‌ماند. زماني كه در فراري عضويت داشت هميشه با يك فراري F430 تيونينگ شده ديده مي‌شد. البته او در گاراژ شخصي خود يك بوگاتي EB110 SS هم دارد. اين خودرو اسپرت داراي موتور 12 سيلندر و 603 اسب‌بخار قدرت است.آدريان سوتيل راننده تيم فورس اينديا دستش بازتر است. چرا كه تيم او سازنده خودرو نيست. او در زندگي شخصي خود يك پورشه 911 سوار مي‌شود كه به وسيله شركت معتبر گمبالا تيونينگ شده است. بدنه اين خودرو از فيبركربن است.جنسن باتن راننده مشهور تيم مك‌لارن در گفت‌وگوي خود با برنامه تاپ‌گير اعلام كرد كه يك دستگاه بوگاتي ويرون خريداري كرده است.اما او بيشتر با خودروهاي مرسدس‌بنز كه اسپانسر او و تيمش است ديده ‌مي‌شود. ويرون براي كسي كه ركورددار سرعت با خودرو فرمول‌يك است مي‌تواند يك انتخاب خوب باشد. روزنامه ديلي‌تلگراف اعلام كرده كه باتن خودرو ويرون خود را به قيمت 1.5 ميليون دلار براي فروش گذاشته است.مارك وبر راننده تيم ردبول نيز يك پورشه سوار است. او سال گذشته پورشه 911 GT خود را خريداري كرد. البته او يك ماشين‌باز قهار است و علاوه بر اين يك ب‌ام‌و M5 خيلي خاص هم دارد. ب‌ام‌و او توسط شركت M.Power به يك موتور V10 مجهز شده است.كيمي رايكونن راننده سابق فرمول يك اين روزها در رالي قهرماني جهان فعاليت مي‌كند اما اين باعث نشده تا از علاقه شخصي خود يعني فراري انزو چشم‌پوشي كند. او علاوه بر فراري انواع مرسدس‌بنز را نيز دارد. اما علاقه اصلي او موتورسيكلت‌هاي ويژه‌اي است كه خودش طرح آنها را مي‌دهد و شركت‌هايي مانند ب‌ام‌و و دوكاتي آنها را برايش مي‌سازند.ديويد كلتهارد راننده بازنشسته فرمول‌يك، يك بنز باز تمام‌عيار به حساب مي‌آيد. او از بنز E كلاس با تيونينگ AMG و بنز ML به عنوان خودروهاي روزمره خود استفاده مي‌كند. همچنين يك دستگاه مرسدس‌بنز SL280 مدل 1971 نيز دارد. البته عكس‌هايي هم از كلتهارد در كنار مرسدس‌بنز AMG منتشر شده است كه اين عكس‌ها متعلق به تست مدل E-CELL اين خودرو است.     ماخذ:دنیای خودرو/تهیه شده در: وب نوشت پنگان

نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه بیست و دوم فروردین ۱۳۹۱ |

مهران دبیرسپهری
در خبرها داشتیم که قرار است در قالب یک پروژه، آب دریای خزر پس از نمک زدایی، به فلات مرکزی ایران منتقل شود. به دلیل اهمیت موضوع، این سرمقاله را به مساله آب و نیاز کشور به آن اختصاص می‌دهیم. اولین سوالی که به ذهن خطور می‌کند این است که آیا شدت نیاز به نتایج این پروژه در حدی هست که هزینه‌های نجومی آن را توجیه کند.

در پاسخ به این سوال شاید گفته شود آب مایه حیات بوده و هر هزینه‌ای برای آن قابل توجیه است؛ اما ارزش آب درشرایط مختلف به یک اندازه نیست. مثالی می‌زنیم:
در جایی که آب فراوان است (مثلا در درون یک شهر) هزینه یک لیتر آب بسیار ناچیز است؛ ولی قیمت همین مقدار آب برای تشنه‌ای که در کویر از فرط کمبود آن در حال مرگ است می‌تواند برابر همه دارایی او باشد. بنابراین شدت نیاز به آب می‌تواند ارزش آن را تعیین کند. حال این سوال مطرح می‌شود که شدت نیاز به آب در کشور ما چقدر است؟ اگر این میزان در حدی باشد که لازم شود همه ثروت خود را بدهیم و به آن دسترسی پیدا کنیم در این صورت هر هزینه‌ای را توجیه می‌کند؛ اما وقتی به طریق مصرف آب در کشور نگاه می‌کنیم این میزان از نیاز را احساس نمی‌کنیم. به عبارت دیگر ما آنچنان در مصرف آب اسراف می‌کنیم که انگار هیچ کمبودی نداریم. شاهد مثال، همین آبیاری زمین‌های کشاورزی با روش غرق‌آبی است که بخش وسیعی از زمین‌های کشاورزی را شامل می‌شود. به عبارت دیگر اگر از مردم خواسته شود تنها یک هزارم مصرف خود را صرفه‌جویی کنند آبی که از این طریق به دست می‌آید بسیار بیشتر از مقدار آبی است که قرار است از شیرین کردن آب خزر و خلیج‌فارس به دست آید.
از طرف دیگر یکی از ویژگی‌های یک پروژه عمرانی خوب این است که به جنگ طبیعت نرود؛ مگر آنکه هزینه آن فقط برای یک بار باشد. مثلا حفر تونل برای انتقال خط‌آهن قابل توجیه است؛ زیرا هزینه آن تنها برای یک بار است (تازه اگر پولی برای آن وجود داشته باشد). اما اینکه با هزینه گزاف مستمرا آب، شیرین شده و هزار کیلومتر آن طرف‌تر مصرف شود؛ یعنی مثلا با این آب در وسط کویر، یک شهر یا یک مزرعه ایجاد شود جز اینکه وابستگی بی‌مورد برای کشور ایجاد شود ثمر دیگری ندارد. ضمن آنکه دو هزینه را به کشور تحمیل می‌کند یکی هزینه ساخت در شرایطی که کشور به شدت با کمبود نقدینگی مواجه است و دیگری هزینه نگهداری که پرخرج‌ترین هزینه بهره‌برداری و نگهداری تاسیسات آبی جهان خواهد بود.
هفته گذشته (28/1/91) خبرگزاری مهر گزارشی از یکی از واحدهای صنعتی همدان داشت مبنی بر تعدیل گسترده نیروی کار و نتیجه گرفته بود که یکی از دلایل کاهش تولید و بیکاری کارگران، کمبود نقدینگی است. اما کمبود نقدینگی با همین کارها به وجود می‌آید. یعنی مثلا پول در حدی وجود دارد که هر پنج سال کلنگ ساخت یک سد بر زمین زده شود؛ ولی به دلیل عجله، در یک زمان چند سد آبی را می‌سازیم، سدهایی که شاید حتی بعضی از آنها توجیه ساخت نداشته باشند و هزینه یکی از آنها بیشتر از میزان بزرگ‌ترین تخلف مالي کشور بوده که دادگاه آن هم اکنون جریان دارد.
البته ریشه این موضوع برمی‌گردد به اینکه عمل پول خرج کردن، خوشایند است و معروف است که بسیاری از خانم‌ها عاشق خرید کردن هستند و این کار برای آنها حکم تفریح را دارد. اما همین خانم وقتی به بودجه خانوار نگاه می‌کند خرید خود را محدود می‌کند. حال سوال این است که پس چرا دولت‌ها این‌گونه عمل نمی‌کنند و شهوت هزینه کردن در دولت‌ها سیری ناپذیر است. پاسخ این است که پس‌اندازهای مردم در ساختمان بانک نگهداری می‌شود، اما همین ساختمان یک درب پشتی دارد به نام بانک مرکزی که دولت‌ها را به اشتباه می‌اندازد و تصور می‌کنند منابع نامحدود پولی در اختیار دارند و از این طریق به پس‌اندازها دست‌اندازی می‌شود. روش دست‌اندازی هم به دو روش است: 1- انتشار پول توسط بانک مرکزی 2- دستور بانک مرکزی به بانک برای برداشت پول. نتیجه این دست‌اندازی هم افزایش تورم و افزایش نرخ بهره در کشور است.
البته اساس این روش غلط از ابداعات یک انگلیسی به نام کینز است که به پیروانش توصیه کرد برای رفع بیکاری، دولت می‌تواند از بانک مرکزی قرض کند و با پول آن حتی کارهای بیهوده نظیر زیر و رو کردن خاک بیابان را انجام دهد و این کار، نرخ بهره را هم کاهش می‌دهد. و متاسفانه توصیه‌های کینز هم‌اکنون در دنیا و ایران در حال تدریس است، ولی پایبندی به آن در ایران بیشتر از کشورهای صنعتی است.
در اینجا به مسوولان ذی‌ربط توصیه می‌شود نگاهی به شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی بیندازند و ببینند بسیاری از کارکنان آنها چند ماه است که حقوق نگرفته‌اند زیرا کارفرماهای عمدتا دولتی توان پرداخت بدهی خود به آنها را ندارند. در هر صورت اگر پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب خزر در هر مرحله‌ای متوقف شود (حتی در مرحله اتمام آن) باز هم به نفع کشور خواهد بود.
ماخذ:دنیای اقتصاد/تهیه شده در: وب نوشت پنگان
نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه بیست و دوم فروردین ۱۳۹۱ |

تبلیغات محیطی بسیاری از مردم را به یاد بیلبوردهای رنگارنگ و گرانقیمت در بزرگراه ها می اندازد. ولی تبلیغات محیطی شامل تمامی تبلیغاتی است که در مکان های عمومی در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد. تبلیغاتی مانند پوسترهای رنگی که روی شیشه سوپر مارکت ها چسبانده شده، کاغذ های تبلیغاتی روی دیوارها و همچنین تبلیغات روی اتوبوسها و وسایل نقلیه دیگر، در این گروه جای دارند.

1. مزایای تبلیغات محیطی

* تضمین دیده شدن


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه بیست و یکم فروردین ۱۳۹۱ |

سامیار راشد: شاید تا به حال اصطلاح «ماشین‌های دخترانه» یا «ماشین‌های زنانه» را شنیده باشید. معمولاً جنس مؤنث در بین خودروسازان، فراری و ب‌ام‌و را بیشتر می‌پسندند و اغلب شاسی‌بلندها را برای راندن ترجیح می‌دهند. اگر به نظر شما، این گفته‌ها حقیقت ندارند بد نیست این مطلب را بخوانید. اخیراً طی آماری که TrueCar گرفته است نشان می‌دهد که سال گذشته 6.4‌درصد از خریداران فراری خانم بوده‌اند و 7.4‌درصد نیز لامبورگینی خریده ‌‌اند.

TrueCar اعلام کرده است که آقایان به هنگام خرید یک خودرو فقط به ظاهر آن توجه می‌کنند در حالی که 


برچسب‌ها: نتايج تحقيقات بازار
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه بیست و یکم فروردین ۱۳۹۱ |

بخش نخست
در اواسط دهه 1960، تعداد كمي از آمريكايي‌ها از دگرگوني‌هاي همه‌جانبه‌اي كه در شيوه‌هاي مديريت شركت‌هاي ژاپني رخ داده بود، اطلاع داشتند.

اين دگرگوني‌ها در مدتي كمتر از عمر يك نسل، ايالات‌متحده و جهان را مجبور به بازنگري در شيوه‌هاي بازرگاني خود كرد. در سال 1965، ايالات‌متحده قدرتمندترين كشور در سياره زمين بود. قدرت نظامي آن هر چند با پيشرفت‌هاي روسيه در سلاح‌هاي اتمي و سفر به فضا به لرزه درآمده بود، اما هنوز بي‌رقيب بود. دنيا 


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه بیست و یکم فروردین ۱۳۹۱ |

اگرچه خودروسازان داخلی توانسته‌اند طی چند سال گذشته محصولات جدیدی را طراحی کنند، اما این طراحی‌ها همواره با حواشی خاصی روبه‌رو بوده و یکی از آنها به بحث هزینه مربوط می‌شود. سمند، تیبا و

ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیستم فروردین ۱۳۹۱ |

فردیناند الکساندر پورشه، طراح مدل افسانه ای 911، صبح پنجشنبه گذشته، در شهر (سالزبورگ) اتریش، و در سن 76 سالگی در گذشت.

به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، از سال 1972، یعنی از زمانی که کمپانی خودروسازی پورشه، در زمینه ی طراحی خودرو، به عنوان یک صاحب سبک شناخته شد، همواره از الکساندر پورشه، به عنوان یکی از تاثیرگذارترین طراحان این کمپانی، یاد می شده است. اوج موفقیت این طراح زبردست، به سال 1959، و طراحی اولین نسخه از پورشه ی 911 باز می گردد. مدلی که توانست استاندارد جدیدی را در زمینه طراحی


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیستم فروردین ۱۳۹۱ |


عفت امیری- معصومه امیری‌- در بسیاری از جوامع، منسوجات نقشی حیاتی در زندگی‌ اجتماعی، اقتصادی و مذهبی ایفا کرده‌اند. آنها در تمام مراسم اصلی‌ زندگی، همچون جشن تولدها، عروسی‌ها و مراسم تدفین، جزو تجهیزات و وسایل ضروری به شمار می‌روند.

چه زمانی که به عنوان‌ هدیه بخشیده می‌شوند یا معامله، دفن و سوزانده می‌شوند و چه‌ وقتی به عنوان یادبود خانوادگی به نسل‌های بعد انتقال می‌یابند. برای‌ مثال، لباس مخصوص عروسی ممکن بود بعدها در جشن‌ها یا موقعیت‌های خاص دیگری پوشیده شود، اما در برخی نواحی آن را برای استفاده بعدی به عنوان کفن کنار می‌گذاشتند و نگه می‌داشتند. شواهد بافندگی در ایران همراه با دیرینه‌ترین نشانه‌های زندگی بشر مشاهده می‌شود. در این نوشتار به تاریخچه پارچه بافی در ایران باستان پرداخته مي‌شود.

از آنجا که منسوجات می‌توانند، هم ارزش واقعی و هم مفهوم‌ نمادین داشته باشند، از دیرباز مورد توجه اشراف بوده‌اند. منسوجات‌ به مقدار زیاد پوشیده می‌شدند یا به نمایش درمی‌آمدند تا ثروت و سعادت را نشان دهند و چشم تماشاگران را با بهت و حیرت خیره کنند. در عین حال، به دنبال هدف‌های سیاسی توزیع می‌شدند تا وفاداری‌ به حاکمان را نشان دهند.
نساجی در دوره ایلام
نوعی مهرهای حلقه‌ای در لرستان کشف شده‌اند که به دوره ایلامی تعلق دارند. هر مهر حلقه‌ای، حلقه نواری است که از ورقه‌ مفرغی کنده‌کاری شده ساخته شده است. روی مهر، موتیف‌های‌ متنوعی کنده شده‌اند که موید رونق نساجی و دوخت در این دوره‌اند. در 2700 تا 2500 ق. م، بافندگی به‌طور کامل و ظریف‌تر معمول شده و این امر با بافت پارچه‌هایی از سیم‌های طلا و نقره و نیز تهیه‌ پارچه‌های مرغوب با استفاده از پشم گوسفند و موی بز، کاملا مشهور است. یکی از چشمگیرترین و زیباترین نمونه‌های پوشاک زنان ایلامی، تصویر برجسته‌ای است که روی جامی سیمین نقش بسته و چند سال‌ پیش در مرودشت کشف شده است. روی این‌جام، پیکره دو زن‌ که یکی ایستاده و دیگری نشسته است، دیده می‌شود. هردو، پیراهن‌ بلندی با زمینه‌ای از نقش‌های برگ‌مانند بر تن دارند و تزیینات دوختی‌ در قسمت یقه و لبه پیراهن، جلوه دیگری به لباس‌ها داده است. همچنین لباس ناپیراسو، ملکه ایلام و همسر اونتاش که در کشفیات شوش به دست آمده و اکنون در موزه لوور موجود است، رواج دوخت در دوره ایلامی را نشان می‌دهد. در هزاره دوم و اول‌ پیش از میلاد، مجسمه گلی و گل‌پخته که همراه با اجساد مردگان‌ دفن می‌شد، ما را با انواع لباس‌ها و دوخت‌ودوزها آشنا می‌سازد. تندیس گلی مربوط به هزاره پیش از میلاد، متعلق به مجموعه‌ فیلیس اکرمن، گواه دیگری برای رواج نساجی و انواع دوخت‌ها در این‌ دوره است. تندیس مزبور دارای پیراهنی بلند، تمام‌قد با چین‌های‌ زیاد در قمست پایین زانو، چین‌هایی در قسمت آستین و تزیینات روی‌ لباس است‌.
نساجی در دوره مادها
اگرچه در خصوص نساجی ایران در دوره‌های مادها اطلاعات‌ چندانی در دست نیست، اما از بررسی لباس و پوشاک آنان از روی‌ نمونه‌های سنگ‌تراشی، چنین برمی‌آید که پارچه‌بافی و تولید پارچه‌های‌ دستباف در آن روزگار کاملا مرسوم و دوخت آنها نیز معمول بوده‌ است. ضمن آنکه براساس نوشته‌های مورخان و محققان، رنگ‌ ارغوانی از رنگ‌های بسیار مورد علاقه مادها به خصوص در پارچه‌ دستباف بوده است. در روزگار مادها، این صنعت پرارزش، خود دانشی را برپا کرده بود. زیرا در آن روزگار، انواع پارچه و پوشش‌های‌ گوناگون علفی، پوستی و پشمی، چه از دیدگاه جنس و مواد نخستین‌ آن و چه از دیدگاه رنگ‌آمیزی، نقش و نگارو بافت و طرح، بافته‌ می‌شده است. مادها در بافندگی پشم، کتان و دیگر الیاف گیاهی را به کار برده‌اند. نقش روی جعبه سیمین از خزانه جیحون که هم‌ اکنون در موزه بریتانیا نگهداری می‌شود، نشانه آن است که در دوره مادها لباس مردان و زنان غالبا بلند، فراخ و چین‌دار بوده و تزییناتش دوختی مثل قیطان‌دوزی، ملیله‌دوزی و قلاب‌دوزی داشته‌ است. لبه لباس‌ها اکثرا دارای تزیینات رودوزی بوده که جلوه‌ای‌ خاص به لباس بخشیده است‌.
نساجی در دوره هخامنشیان
گرچه به دلیل گذشت سالیان دراز از دوره هخامنشی، از بافته‌های‌ آن زمان به جز چند تکه قالیچه و گلیم، نمونه‌های دیگری به دست‌ نیامده است، اما اسناد جدید به دست آمده، حاکی از این هستند که از زمان‌های بسیار باستان و شاید پیش از هخامنشی، در آسیای میانه به‌ ویژه در سغد، پرورش تخم نوغان انجام می‌گرفته است. بدین‌سان‌ دیگر شکی باقی نمی‌ماند که به کار بردن پارچه‌های ابریشمی در ایران‌ هخامنشی رواج داشته است و پارچه‌های ابریشمی ایران که گاهی در تاروپود آنها گلابتون زروسیم نیز به کار برده می‌شد (زری)، از دید زیبایی، لطافت، رنگ و درخشش، زبانزد یونان بودند. در آن زمان، پارچه‌های ایرانی از نظر جنس، رنگ و نرمی، شهرت جهانی به‌ دست آورده بود و بیشتر مردم خواستار و خریدار آنها بوده‌اند. به ویژه‌ لطافت و طرح نقش‌های پارچه‌های پشمی، ابریشمی و کتانی که به‌ رنگ‌های گوناگون، رنگرزی می‌شدند همه را فریفته خود می‌ساخته‌ است.
همه ساله در نوروز و مهرگان، جزو باج‌های نقدی و جنسی که‌ به گنجینه‌های شاهنشاهان هخامنشي سپرده می‌شد، همواره مقداری‌ نیز پارچه‌های گرانبهای نبریده، جامه‌های دوخته‌شده و پرده‌های‌ منگوله‌دار و زیبا وجود داشت. این موضوع گذشته از نوشته‌های‌ تاریخ‌نویسان، از نقش‌برجسته‌های تخت جمشید نیز آشکار است و چون هریک از تیره‌ها و کشورهای شاهنشاهی، ناگزیر بهترین ساخته‌ و محصول کشور خود را به دربار هخامنشی گسیل می‌داشتند، منسوجات ایرانی خیلی مورد توجه بودند و مایه تجارت مهمی با کشورهای همسایه شدند. یونانی‌ها بنابر آنچه مورخانشان‌ می‌نویسند، از نفیس بودن البسه دشمنان ایرانی‌شان تعجب می‌کردند.
در نشریه یونسکو (ایرانشهر) درباره بافندگی و پارچه‌بافی‌ روزگار هخامنشی چنین آورده شده است: پارچه‌بافی ایران در روزگار هخامنشی به ویژه در زمینه بافت پارچه‌های پشمی نرم و بسیار خوب، نامور بوده است و شاهان هخامنشی به داشتن لباس‌های گرانبها مشهور بودند. همچنین، از کتاب«استر» در تورات چنین برمی‌آید که‌ قصرهای هخامنشی با پرده‌های زیبا و رنگارنگ مزین بوده‌اند. در این‌ دوره، همچنین از پارچه زری نام برده شده و گفته شده است، زری‌های ایران که هم برای جامه و هم برای سراپرده به کار می‌رفتند، مشهور آفاق بودند.
از آثاری که در دوران هخامنشیان رواج بیشتری داشته است، می‌توان از انواع بافته‌ها از قبیل پارچه‌های ابریشمی و زری‌دوزی‌شده‌ و قالی و اختراع و ابداع انواع فرش، نمد و غیره یاد کرد.
این امکان وجود دارد که در کارگاه‌های دربار شاه، ابریشم نیز به‌ عمل آورده می‌شده است. تولید ابریشم از دیرباز در چین معمول بود، اما از پیله ابریشم چنان محافظت می‌شد که به خارج از کشور راه‌ نمی‌یافت. در پازیریک، در کنار اشیای وارداتی از ایران، قطعه‌ای‌ پارچه ابریشمی چینی با سوزن‌دوزی بسیار ظریف و بافته‌های ابریشمی دیگر پیدا شده است. حتما شاهان ایران نیز قادر به تملک‌ این شی‌ء پربها بوده‌اند. مخصوصا که در هندوستان از آغاز هزاره‌ اول ق.م و شاید هم پیش‌تر، ابریشم وحشی به دست می‌آمد. همچنین از سده پنجم ق.م و در آتن بقایایی‌ از پارچه ابریشمی به دست آمده است. پارچه ابریشم فقط می‌تواند از طریق ایرانیان به آتن راه یافته باشد. بنابراین می‌توان گمان برد که‌ ایرانیان ابریشم را می‌شناخته‌اند و از آن برای تهیه لباس‌های گرانبهای‌ خود استفاده می‌کردند. مسلما پشم نیز برای تهیه لباس کاربرد داشته‌ است. شاید لباس‌های پشمی از جمله لباس‌های ظریف بوده‌اند. پارچه‌های وارداتی از ایران که در گورهای پازیریک پیدا شده‌اند، پشمی‌ هستند. این پارچه‌ها با تکنیک گوبلن و بسیار پرنقش و نگار بافته شده‌ اند. علاوه بر این، لباسی از همین پارچه بر تن سربازان نگهبان در آجرهای لعاب‌دار شوش دیده می‌شود. در پارچه‌ای دیگر، نقش دو زن با خدمتکارانشان در کنار یک عودسوز، بافته شده است.
در زمان پادشاهی داریوش بزرگ، کشت پنبه در نواحی باختر و شرق ایران رواج داشته است. چون پارچه‌های پنبه‌ای لطیف‌تر و نرم‌تر از پشم بودند و جامه‌هایی که از پارچه پنبه‌ای دوخته می‌شدند، با هوای گرم بیشتر سازگاری داشتند، ازاین‌رو، پارچه‌های پنبه‌ای برای‌ دوخت جامه و زیرجامه، خواستاران فراوان داشت. به همین علت، کارخانه‌های پنبه‌ریسی و پنبه‌بافی در ایران به فراوانی بنیاد یافته و پارچه‌های پنبه‌ای یکی از کالاهای بازرگانی ایران بوده‌اند. ماری کخ در کتاب خود می‌نویسد، در این دوره لباس‌های‌ بسیار گرانبهایی نیز از پنبه درست می‌کردند. بعضی از پارچه‌های‌ پنبه‌ای چنان ظریف بافته شده‌اند که به ابریشم می‌مانند.
در دوره هخامنشی، کتان و جامه‌های کتانی در ایران رواج فراوان‌ داشتند و از آن، جامه‌ها و پرده‌های رنگارنگ زیبایی می‌ساختند. در کتاب«استر»از پارچه کتان و نیز پارچه‌های ارغوانی رنگ، به علاوه‌ پارچه‌های رنگارنگ دیگر، به عنوان البسه پادشاهان آن دوران نام برده‌ شده است. نتیجه دانش و چیرگی هخامنشیان در پارچه‌بافی و ساختن‌ بافته‌های گوناگون که تنها به وسیله آموزش و پرورش استادان‌ چیره‌دست می‌توان به آن دست یافت، تا آن اندازه حائز اهمیت بوده‌ است که برخی از نویسندگان می‌گویند، نخستین ملتی که صنایع‌ پارچه‌بافی و بافندگی آن می‌ارزید، ایران‌ هخامنشی بود. در این دوره، کار بافندگی را بیشتر زنان انجام می‌دادند و کار و مشغولیت بانوان ایرانی، بافتن پارچه‌های گرانبها و سوزن‌کاری‌ بود. حتی شهبانوها و شاهدخت‌ها نیز در دربار بدین کار می‌پرداختند. ملکه آمیس‌تریس، زن خشایارشا هم، از همان آغاز کودکی، به فراگیری‌ بافندگی-که شاید نیازی به آن نداشته-پرداخته است. او که بانویی با شخصیت و هنرمند بود، برای شاه نیز با دست خود پارچه می‌بافته و لباس می‌دوخته است. تاریخ‌نویسان درباره مراکز پارچه‌بافی شاهنشاهی هخامنشی‌ یادآوری کرده‌اند که در مصر و لیبیا پارچه‌های کتانی، در آشور پارچه‌های گوناگون و ملیله‌دوزی، در خراسان، باختر و سغد پارچه‌های گوناگون، در هند شمالی و جنوبی پارچه‌های پنبه‌ای، در «کلیکلیه»پارچه‌هایی از پشم شتر، در سوریه پارچه‌ای ارغوانی، در بابل بافته‌ها و جامه‌های دوخته و در خوزستان پارچه‌های‌ گوناگون نرم و نازک بافته و آماده می‌شدند. همه بافته‌های این‌ سرزمین‌ها در ایران رواج داشتند و پارسیان نیز در دوخت جامه‌های‌ خود از این پارچه‌ها استفاده می‌کردند. کلافه‌های ابریشم چین و سغد، در کارخانه‌های بلخ، همدان و شوش و بسیاری از شهرهای دیگر ایران، به پارچه تبدیل می‌شده است.
آتنائیوس می‌گوید: گران‌ترین لباس‌ها رداهای پربهای ایرانی‌ بودند، با بافتی محکم و پوشیده از پولک‌های طلایی. هرچند پارچه‌ این لباس‌ها از میان رفته، ولی تعداد زیادی از این پولک‌های طلا برجای مانده‌اند. در ساختمان خزانه تخت جمشید، دکمه و گل طلا نیز بافت شده است. تعداد زیادی از این تزیینات منقش لباس، از گورهای سارد به دست آمده‌اند. یقینا در سارد به منزله پایتخت‌ ساتراپی ایران، تعداد زیادی لباس گرانبهای ایرانی وجود داشته است. پارسیان زمان هخامنشی نیز همچون مردمان دیگر آن دوره، به رنگ‌ جامه‌های خود اهمیت فراوان می‌دادند. آنها رنگ‌های پخته و متین را می‌پسندیدند و رنگ‌های گرم و شاد را دوست داشتند. این موضوع از رنگ‌آمیزی کاشی‌های لعابی شوش و اشیای رنگین دیگر که از آن زمان‌ بازمانده، هویداست. بنابر نوشته استرابون، زیرجامه‌های ایرانیان‌ از پارچه‌های سفید رنگ و جامه‌های رویین آنان از رنگ‌های گوناگون‌ بوده است. رنگ دیگری که در دربار هخامنشی ارج ویژه‌ای داشت، رنگ ارغوانی بود و به گفته جاکسون، این رنگ به میترا منسوب بود. ارغوان، رنگ و کالای گرانبهایی بود که از فنیقیه به پارس می‌آوردند و آن را با آمیختن املاح زر با گونه‌ای صدف دریایی کمیاب، می‌ساختند. به همین علت هم، بسیار گرانبها بود و پارچه و جامه‌هایی‌ که با ارغوان رنگرزی می‌شدند، درخشندگی و شکوه و زیبایی‌ خیره‌کننده‌ای داشت. هخامنشیان بهترین پارچه‌های ارغوانی را به‌ کشور و دربار خود اختصاص داده بودند. جامه‌های رسمی‌ شاهنشاهان هخامنشی از این رنگ بود و جامه‌های برخی از شاهزادگان‌ و بزرگان و خلعت‌های شاهی نیز از این‌گونه پارچه‌ها دوخته می‌شدند.
یکی دیگر از رنگ‌های خوشایند پارسیان هخامنشی، رنگ طلایی‌ یا نزدیک به آن، زرد نارنجی بود؛ چون طلا منسوب به خورشید بود و رنگ طلایی در میان رنگ‌های دیگر، ارج ویژه‌ای داشت. نمونه‌ پارچه‌های نارنجی رنگ دوره هخامنشی (گل‌دار) را می‌توانیم در تن‌ سربازان جاویدان خوزی که روی کاشی‌های رنگارنگ شوش نقش شده و در موزه لوور است، ببینیم. همچنین، شاهان هخامنشی در جشن‌های مهرگان، جامه‌های زعفرانی در بر می‌کردند. رنگ‌های‌ دیگری که در آثار هخامنشی می‌توان دید، عبارت است از سبز زیتونی، آبی آسمانی، فیروزه‌ای، لاجوردی، سرخ تیره، کبود تیره و قهوه‌ای. گاهی پارسیان در جامه‌های خود دو رنگ پارچه به کار می‌بردند؛مانند رنگ ارغوانی و سفید. در کاشی‌های شوش نیز قباهای دورنگه‌ دیده می‌شوند که در آنها پارچه زمینه سفید گل‌دار را با پارچه‌ نارنجی ساده و پارچه زمینه نارنجی گل‌دار را با پارچه قهوه‌ای‌ درمی‌آمیختند و زیبایی نوینی در جامه‌های خود پدید می‌آوردند.
ماخذ:دنیای اقتصاد/تهیه شده در: وب نوشت پنگان

نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیستم فروردین ۱۳۹۱ |

تبليغات اينترنتي به استفاده از اينترنت به عنوان يك كانال و وسيله ارتباطي براي ارسال تبليغات در محيط وب اشاره دارد. در تعريفي ديگر، تبليغات اينترنتي را اينگونه تعريف كرده‌اند:

نمايش دادن نام‌ها و علائم تجاري، شعارها و تصاوير تبليغاتي در سايت‌هاي (پايگاه‌هاي) پربيننده اينترنت، به نحوي كه به تحقق هدف‌هاي تبليغات كمك كند. در فرآيند تهيه و اجراي تبليغات اينترنتي، شركت‌هاي تبليغاتي، ناشران اينترنتي و تبليغ‌دهندگان (سازمان‌ها و شركت‌هاي توليدي و خدماتي) درگيرند. تبليغات طي گذر زمان تغييرات زيادي داشته و متناسب با پيشرفت‌هاي هر دوره، ويژگي‌هاي خاص 
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیستم فروردین ۱۳۹۱ |

مترجم: فرهاد امیری
اول، خبرهای خوب را بشنوید: برای نخستین بار پس از رکود بزرگ، اغلب صاحبان کسب‌وکارهای کوچک می‌گویند که برای استخدام نیروهای جدید ظرف شش‌ماه آینده برنامه‌ریزی می‌کنند و حالا، خبرهای نه‌چندان خوب: همان صاحبان کسب‌وکارهای کوچک علاوه بر آن می‌گویند که اکنون بیش از دوران قبل از بحران، نسبت به جریان وجه نقد خود حساس شده‌اند و نگرانی دارند.

به بیان دیگر، شرکت‌ها ممکن است نتوانند طرح‌های استخدامی خود را پیش ببرند، مگر اینکه جریان پولی خود را تحت کنترل بگیرند و از آن اطمینان حاصل کنند. آنچه نظرسنجی بیزنس مانیتور هفته‌ پیش منتشر کرد، نشان می‌دهد این اظهارنظرها افراد در جست‌وجوی استخدام را دچار نگرانی کرده است.

مایک لوبانسکی، تحلیل‌گر ارشد سیج‌ورکز که برای شرکت‌های خصوصی تحلیل‌های مالی ارائه می‌دهد، 


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیستم فروردین ۱۳۹۱ |


ایسنا- خبرگزاري بلومبرگ در گزارشي به بررسي آخرين وضعيت بازار خودروهاي وارداتي و صنعت خودروسازي ايران پرداخت.
بلومبرگ با اشاره به توليد 65/1 ميليون دستگاه انواع خودروهاي سواري و كاميون در ايران طي سال 2011 نوشت كه اين ميزان توليد خودرو در ايران براساس اعلام انجمن جهاني خودروسازان حتي بيش از دو برابر توليد خودرو در ايتاليا بوده است.

ايران‌خودرو، بزرگ‌ترين خودروساز ايران سازنده محصولاتي مانند سوزوكي گرند‌ ويتارا و پژو 206 هاچ‌بك است. دو خودروساز اروپايي، پژو سيتروئن و رنو قطعات موردنياز ايران خودرو و سايپا، دو خودروساز بزرگ ايران را 
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیستم فروردین ۱۳۹۱ |
 
مطالب جدیدتر
مطالب قدیمی‌تر