![]()
ریچارد کخ و گریگ لاکوودمترجم: مهدی نیکوئی/ برگرفته از کتاب: سادهسازیدر سال ۱۹۳۵، ناشری به نام الن لین در ایستگاه اگزتر انگلیس منتظر قطار بود. او سفری طولانی به لندن در پیش داشت اما در ایستگاه نمیتوانست کتاب ارزانقیمتی پیدا کند تا در این مسیر آن را بخواند. همین وضعیت باعث شد تا به فکر بیفتد تا قیمت کتابها را کاهش داده و به اصطلاح از استراتژی سادهسازی قیمت پیروی کند. لین کتابی با کیفیت جلدهای نفیس و قیمتی مانند کتابهای جلدکاغذی میخواست. در آن زمان، کتابهای جلد کاغذی ارزش چندانی نداشتند، معمولا مربوط به عناوین قدیمی و احیانا نویسندههای فوت شده بودند و تنها برای کاهش هزینهها انتشار مییافتند.