منبع: HBR : یکی از اصول مطالعه کسب‌وکار این عقیده است که مدیریت یک علم است و تصمیمات در حوزه کسب‌وکار باید با تحلیل عمیق داده اتخاذ شوند. انفجار داده‌های بزرگ نیز این ایده را تقویت کرده است. در نظرسنجی اخیر شرکت EY، ۸۱درصد مدیران گفته‌اند از نظر آنها «داده باید در قلب هر تصمیم‌گیری وجود داشته با


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در جمعه بیست و یکم مهر ۱۳۹۶ |
نویسندگان: مولی گاریس و کارن میشرا مترجم: مهدی نیکوئی nikoueimahdi@gmail.com منبع: کتاب راهنمای مبتدیان برای بازاریابی با موبایل : موبایل‌های هوشمند معادلات بازارهای سنتی را به کلی تغییر داده‌اند. اکنون به ندرت می‌توان کسی را یافت که یک دستگاه موبایل هوشمند نداشته باشد و چند ساعت از وقت روزانه خود را در حال استفاده از آن نباشد. اما بخش قابل‌توجهی از زمان آنها هم در رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، تلگرام، اینستاگرام، توییتر، لینکدین و... سپری می‌شود تا باعث شود اکنون بهترین زمینه تبلیغاتی و فعالیت‌های بازاریابی شرکت‌ها تغییر کند. اگر شما هم کالا یا خدمتی عرضه می‌کنید که به‌ویژه برای جوانان و شیفتگان فناوری جذاب است، وقت آن است که درباره شیوه تبلیغات در موبایل و به‌ویژه رسانه‌های


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه نوزدهم مهر ۱۳۹۶ |
مترجم: سید حسین علوی لنگرودی

alavitarjomeh@gmail.com

استارت‌آپ‌ها در سراسر جهان در حال ظهور و جولان دادن هستند و هر روزه شاهد سر برآوردن هزاران استارت‌آپ‌ نوظهور در گوشه‌ای از جهان هستیم و البته مرگ استارت‌آپ‌هایی که به‌دلیل عدم موفقیت و برخورد با موانع مختلف دچار سقوط و نابودی می‌شوند.در مجموع، مدیریت در استارت‌آپ‌ها و برعهده گرفتن رهبری تیمی از کارکنان پرشور و مبتکر می‌تواند برای بسیاری از مدیران تازه‌کار و کم‌تجربه گزینه‌ای ایده‌آل و معقول به نظر برسد، چراکه آنها می‌پندارند شروع حرفه مدیریت از یک شرکت کوچک و نوپا و به عبارت بهتر یک استارت‌آپ‌


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه هفدهم مهر ۱۳۹۶ |
مترجم: فریبا ولیزاده منبع: World Economic Forum : این روزها می‎توان به‏راحتی شواهدی مبنی بر توان انقلاب صنعتی چهارم در ایجاد مزیت‎های رقابتی مستحکم برای شرکت‌هایی مشاهده کرد که به واسطه فناوری‏های پیشرفته از مدل‏های کسب‏وکار نوآورانه بهره‏برداری می‏کنند. اما به‌نظر شما در حوزه اقتصادهای ملی نقش چهارمین انقلاب صنعتی در ایجاد مزیت‏های رقابتی چیست؟


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه هفدهم مهر ۱۳۹۶ |

نویسندگان: مولی گاریس و کارن میشرا مترجم: مهدی نیکوئی nikoueimahdi@gmail.com

منبع: کتاب راهنمای مبتدیان برای بازاریابی با موبایل :

در مورد اهمیت بازاریابی با موبایل صحبت‌های فراوانی شده است. امروزه ده‌ها میلیون موبایل هوشمند در دست شهروندان ایران است و بر اساس برآوردها، به‌طور میانگین ۳ تا ۵ ساعت از زمان روزانه آنها را به خود اختصاص می‌دهد. اکنون به‌دلیل قابلیت‌های این دستگاه‌های دیجیتال، حتی در خانه و با وجود کامپیوتر، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند نیازهای خود را با موبایل برآورده کنند. این حضور پررنگ در محیط‌های آنلاین، فرصتی خارق‌العاده برای بازاریابی کسب‌وکارها فراهم کرده است. از طرف دیگر، تاکتیک‌های مختلفی مانند ایجاد اپلیکیشن‌ها، تبلیغات آنلاین با محوریت کاربران موبایل، اطلاع‌رسانی و ارتباطات پیامکی، روش‌های ارتباط حوزه نزدیک و فناوری آی‌بیکون، متناسب‌سازی وب‌سایت‌ها برای استفاده با موبایل، بهبود جایگاه کسب‌وکار در فهرست موتورهای جست‌وجو، حضور در کانال‌ها و شبکه‌های رسانه‌های ا


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه هفدهم مهر ۱۳۹۶ |
Surbhi S سپهر برادران / مشاور بازاریابی

نویسنده: Surbhi S

مترجم: سپهر برادران / مشاور بازاریابی

در زبان کسب‌وکار، اصطلاح استراتژی (strategy) به معنی برنامه‌ای منحصربه‌فرد است. این برنامه با هدف رسیدن به موقعیت رقابتی در بازار و همچنین رسیدن به اهداف و مقاصد سازمانی طراحی شده است. به اختصار، استراتژی برنامه‌ای تفسیری است که سازمان را در رسیدن به هدفش هدایت می‌کند. از سوی دیگر، خط‌مشی(policy) مجموعه قواعد وضع شده از سوی سازمان برای تصمیم‌گیری منطقی است. خط‌مشی دوره عملی را مشخص می‌کند، این دوره عملی برای هدایت تصمیم‌گیری‌های فعلی و آتی سازمان طراحی


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه هفدهم مهر ۱۳۹۶ |
ارشناسان کارآفرینی می‌گویند اروپا هیچ‌گاه به قطب شرکت‌های تکنولوژی و سرمایه‌گذاران برای رقابت با سیلیکون‌ولی آمریکا تبدیل نخواهد شد. بازارهای اروپا هنوز بخش‌بندی شده هستند و جریان ورود سرمایه به خاطر رویکردهای محافظه‌کارانه نسبت به ریسک، محدود است. با این حال، شرکت‌های تکنولوژی مالی در لندن، سایت‌‌های بازی و اشتراک موسیقی در کشورهای شمالی اروپا و شرکت‌هایی با تخصص در اینترنت اشیا در برلین در حال شکوفایی هستند. برجسته‌ترین مورد اما پروژه گسترده ایستگاه F در قلب پاریس است که به نماد خیز بلند فرانسه برای تبدیل شدن به پایتخت استارت‌آپ‌های اروپا تبدیل شده است. قرار است در این مکان، بزرگ‌ترین گروه از کارآفرینان، شرکت‌هایی با سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر، انکوباتورها و شتاب‌دهنده‌ها از هر


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه هفدهم مهر ۱۳۹۶ |

دکتر محیا کربلایی

تحلیلگر اقتصادی و کسب‌وکار

mk@mahya.pro

وقتی در اخبار می‌شنوید که یکی از شرکت‌های خودروسازی، با یکی از برترین خودروسازان اروپایی قرارداد بسته است، احتمالا به این فکر می‌افتید که این شرکت در آینده چشم‌انداز مثبتی را برای سرمایه‌گذارانش تصویر می‌کند. اگر سهام آن را داشته باشید، ممکن است به فکر افزایش سرمایه خود بیفتید و اگر نداشته باشید، ممکن است تصمیم بگیرید در آن سرمایه‌گذاری کنید.ممکن است در اخبار بشنوید یکی از بانک‌ها با استفاده از یک تکنولوژی جدید به ارائه خدمات آنلاین سریع‌تر و بهتر پرداخته است. این مساله می‌تواند تعداد مشتریان و درآمد بانک را افزایش دهد. در این‌صورت نیز ممکن است به فکر سرمایه‌گذاری در این بانک بیفتید. بدون‌شک اخبار روی تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران تاثیر زیادی دارد. اما معمولا این اخبار چگونه به‌دست رسانه‌ها می‌رسند؟ هر روز هزاران


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه هفدهم مهر ۱۳۹۶ |
نویسندگان: مولی گاریس و کارن میشرا

مترجم: مهدی نیکوئی

nikoueimahdi@gmail.com

با گسترش موبایل و هوشمند شدن آن و همچنین میزان استفاده کاربران آنها، فرصتی طلایی برای بازاریابی با موبایل پدید آمده است. اما تبلیغات در موبایل هم به عنوان زیرمجموعه‌ای از این تلاش‌ها، به دنبال آن است که با ارسال پیام‌های متنی یا گرافیکی به موبایل مشتریان، آنها را ترغیب به خرید کند. این تبلیغات می‌توانند به شکل بنر یا کلیپ‌های ویدئویی هم باشند و در وب‌سایت‌های مناسب موبایل، اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و... به نمایش درآیند. بسیاری از فعالان بازاریابی انتظار دارند که تبلیغات موبایل هم به شکل مشابه با تبلیغات آنلاین عمل کند، اما تفاوت‌هایی بین آنها وجود دارد.تبلیغات در موبایل، قدرتی خارق‌العاده دارد که ناشی از «محیط» و زمینه تبلیغ است. همان‌طور که گفته شد با افزایش تعداد کاربران موبایل و میزان استفاده آنها از این ابزار و همچنین دسترسی آسان به آنها، تبلیغات در موبایل می‌تواند قدرت و نفوذ تلاش‌های ما را به شدت افزایش دهد. در بین


برچسب‌ها: بازاریابی محتوا
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه یکم مهر ۱۳۹۶ |

مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد

 

ویرجینیا امری (Virginia Emery) در حال ایجاد کسب‌و‌کاری با تکیه بر «حشرات» است. او پس از کسب مدرک دکترا در حشره‌شناسی از دانشگاه برکلی، یک‌سال به‌عنوان پژوهشگر در یک شرکت کنترل آفات کار می‌کرد و پیش از اینکه در سال 2015 شرکت بتا‌هچ (Beta Hatch) در سیاتل را تاسیس کند، در تلاش بود تا پشه دنگو (Dengue) را تحت کنترل درآورد. استارت‌آپ بتاهچ کرم‌های خوراکی را پرورش می‌دهد که طی 90 روز به سوسک تبدیل می‌شوند. این حشرات مواد زائد مانند کنجاله کلزا (كنجاله حاصل از روغن‌كشي دانه روغني كلزا یا canola meal) را که توسط تولیدکنندگان غذا دور ریخته می‌شود، می‌خورند و می‌توانند بدون نور زندگی کنند. امری 30 ساله و تیم او که از پنج کارمند تشکیل شده است، سوسک‌های رشد کرده را منجمد و خشک کرده و به‌عنوان غذای ارگانیک برای ماهی و جوجه بسته‌بندی می‌کنند. همچنین آنها پسماند جانورها را جمع‌آوری می‌کنند و به‌عنوان کود از آن استفاده می‌کنند. در این مصاحبه، او توضیح می‌دهد که چرا تصور می‌کند پرورش


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه یکم مهر ۱۳۹۶ |