استارتآپها در سراسر جهان در حال ظهور و جولان دادن هستند و هر روزه شاهد سر برآوردن هزاران استارتآپ نوظهور در گوشهای از جهان هستیم و البته مرگ استارتآپهایی که بهدلیل عدم موفقیت و برخورد با موانع مختلف دچار سقوط و نابودی میشوند.در مجموع، مدیریت در استارتآپها و برعهده گرفتن رهبری تیمی از کارکنان پرشور و مبتکر میتواند برای بسیاری از مدیران تازهکار و کمتجربه گزینهای ایدهآل و معقول به نظر برسد، چراکه آنها میپندارند شروع حرفه مدیریت از یک شرکت کوچک و نوپا و به عبارت بهتر یک استارتآپ
نویسندگان: مولی گاریس و کارن میشرا مترجم: مهدی نیکوئی nikoueimahdi@gmail.com
منبع: کتاب راهنمای مبتدیان برای بازاریابی با موبایل :
در مورد اهمیت بازاریابی با موبایل صحبتهای فراوانی شده است. امروزه دهها میلیون موبایل هوشمند در دست شهروندان ایران است و بر اساس برآوردها، بهطور میانگین ۳ تا ۵ ساعت از زمان روزانه آنها را به خود اختصاص میدهد. اکنون بهدلیل قابلیتهای این دستگاههای دیجیتال، حتی در خانه و با وجود کامپیوتر، بسیاری از افراد ترجیح میدهند نیازهای خود را با موبایل برآورده کنند. این حضور پررنگ در محیطهای آنلاین، فرصتی خارقالعاده برای بازاریابی کسبوکارها فراهم کرده است. از طرف دیگر، تاکتیکهای مختلفی مانند ایجاد اپلیکیشنها، تبلیغات آنلاین با محوریت کاربران موبایل، اطلاعرسانی و ارتباطات پیامکی، روشهای ارتباط حوزه نزدیک و فناوری آیبیکون، متناسبسازی وبسایتها برای استفاده با موبایل، بهبود جایگاه کسبوکار در فهرست موتورهای جستوجو، حضور در کانالها و شبکههای رسانههای ا
نویسنده: Surbhi S
مترجم: سپهر برادران / مشاور بازاریابی
در زبان کسبوکار، اصطلاح استراتژی (strategy) به معنی برنامهای منحصربهفرد است. این برنامه با هدف رسیدن به موقعیت رقابتی در بازار و همچنین رسیدن به اهداف و مقاصد سازمانی طراحی شده است. به اختصار، استراتژی برنامهای تفسیری است که سازمان را در رسیدن به هدفش هدایت میکند. از سوی دیگر، خطمشی(policy) مجموعه قواعد وضع شده از سوی سازمان برای تصمیمگیری منطقی است. خطمشی دوره عملی را مشخص میکند، این دوره عملی برای هدایت تصمیمگیریهای فعلی و آتی سازمان طراحی
دکتر محیا کربلایی
تحلیلگر اقتصادی و کسبوکار
mk@mahya.pro
وقتی در اخبار میشنوید که یکی از شرکتهای خودروسازی، با یکی از برترین خودروسازان اروپایی قرارداد بسته است، احتمالا به این فکر میافتید که این شرکت در آینده چشمانداز مثبتی را برای سرمایهگذارانش تصویر میکند. اگر سهام آن را داشته باشید، ممکن است به فکر افزایش سرمایه خود بیفتید و اگر نداشته باشید، ممکن است تصمیم بگیرید در آن سرمایهگذاری کنید.ممکن است در اخبار بشنوید یکی از بانکها با استفاده از یک تکنولوژی جدید به ارائه خدمات آنلاین سریعتر و بهتر پرداخته است. این مساله میتواند تعداد مشتریان و درآمد بانک را افزایش دهد. در اینصورت نیز ممکن است به فکر سرمایهگذاری در این بانک بیفتید. بدونشک اخبار روی تصمیمگیری سرمایهگذاران تاثیر زیادی دارد. اما معمولا این اخبار چگونه بهدست رسانهها میرسند؟ هر روز هزاران
مترجم: مهدی نیکوئی
nikoueimahdi@gmail.com
با گسترش موبایل و هوشمند شدن آن و همچنین میزان استفاده کاربران آنها، فرصتی طلایی برای بازاریابی با موبایل پدید آمده است. اما تبلیغات در موبایل هم به عنوان زیرمجموعهای از این تلاشها، به دنبال آن است که با ارسال پیامهای متنی یا گرافیکی به موبایل مشتریان، آنها را ترغیب به خرید کند. این تبلیغات میتوانند به شکل بنر یا کلیپهای ویدئویی هم باشند و در وبسایتهای مناسب موبایل، اپلیکیشنها، بازیها و... به نمایش درآیند. بسیاری از فعالان بازاریابی انتظار دارند که تبلیغات موبایل هم به شکل مشابه با تبلیغات آنلاین عمل کند، اما تفاوتهایی بین آنها وجود دارد.تبلیغات در موبایل، قدرتی خارقالعاده دارد که ناشی از «محیط» و زمینه تبلیغ است. همانطور که گفته شد با افزایش تعداد کاربران موبایل و میزان استفاده آنها از این ابزار و همچنین دسترسی آسان به آنها، تبلیغات در موبایل میتواند قدرت و نفوذ تلاشهای ما را به شدت افزایش دهد. در بین
مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد
ویرجینیا امری (Virginia Emery) در حال ایجاد کسبوکاری با تکیه بر «حشرات» است. او پس از کسب مدرک دکترا در حشرهشناسی از دانشگاه برکلی، یکسال بهعنوان پژوهشگر در یک شرکت کنترل آفات کار میکرد و پیش از اینکه در سال 2015 شرکت بتاهچ (Beta Hatch) در سیاتل را تاسیس کند، در تلاش بود تا پشه دنگو (Dengue) را تحت کنترل درآورد. استارتآپ بتاهچ کرمهای خوراکی را پرورش میدهد که طی 90 روز به سوسک تبدیل میشوند. این حشرات مواد زائد مانند کنجاله کلزا (كنجاله حاصل از روغنكشي دانه روغني كلزا یا canola meal) را که توسط تولیدکنندگان غذا دور ریخته میشود، میخورند و میتوانند بدون نور زندگی کنند. امری 30 ساله و تیم او که از پنج کارمند تشکیل شده است، سوسکهای رشد کرده را منجمد و خشک کرده و بهعنوان غذای ارگانیک برای ماهی و جوجه بستهبندی میکنند. همچنین آنها پسماند جانورها را جمعآوری میکنند و بهعنوان کود از آن استفاده میکنند. در این مصاحبه، او توضیح میدهد که چرا تصور میکند پرورش