سامیار راشد: شاید تا به حال اصطلاح «ماشین‌های دخترانه» یا «ماشین‌های زنانه» را شنیده باشید. معمولاً جنس مؤنث در بین خودروسازان، فراری و ب‌ام‌و را بیشتر می‌پسندند و اغلب شاسی‌بلندها را برای راندن ترجیح می‌دهند. اگر به نظر شما، این گفته‌ها حقیقت ندارند بد نیست این مطلب را بخوانید. اخیراً طی آماری که TrueCar گرفته است نشان می‌دهد که سال گذشته 6.4‌درصد از خریداران فراری خانم بوده‌اند و 7.4‌درصد نیز لامبورگینی خریده ‌‌اند.

TrueCar اعلام کرده است که آقایان به هنگام خرید یک خودرو فقط به ظاهر آن توجه می‌کنند در حالی که خانم‌ها، جنبه کاربردی آن را در نظر می‌گیرند. باور این ادعا با دانستن اینکه بیش از 60‌درصد مالکان و خریداران فولکس‌واگن بیتل، خانم‌ها هستند کمی مشکل می‌شود! بنا به ادعای TrueCar، خانم‌ها هنگام خرید یک خودرو، مصرف سوخت و قیمت آن را مدنظر قرار می‌دهند در حالی که آقایان دقیقاً برعکس عمل می‌کنند و بزرگی، سرعت و قدرت برای آنها مهم است به همین دلیل تمام خریداران وانت‌های باری آقایان هستند! همچنین این سایت اعلام کرد که 10 خودرویی که بیش از 50‌درصد خریداران آنها، خانم‌ها هستند شامل فولکس‌واگن بیتل، کیا اسپکترا، نیسان روژ، فولکس‌واگن EOS، هیوندای انتوراج، ولوو S40، جیپ کامپَس، هوندا CR-V، نیسان سنترا و هیوندای توسان می‌شود. جالب آنکه لیست خودروهایی که آقایان برای خرید ترجیح می‌دهند شامل پورشه 911، شورولت کوروت، جمس سیرا، ب‌ام‌و M3، آئودی RS5، شورلت سیلورادو، فورد سری F، فورد رَنجِر، تویوتا توندرا و دوج رَم می‌شود. بنابراین می‌توان ادعای TrueCar را منطقی برشمرد.ماخذ: هفته نامه دنياي خودرو /تهیه شده در: وب نوشت پنگان


برچسب‌ها: نتايج تحقيقات بازار
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه بیست و یکم فروردین ۱۳۹۱ |