در فهرست کتابهایی که اکنون این وبلاگ معرفی کرده، عناوینی معرفی شدهاند که نکات زیادی را در رابطه با افراد، تیمها و سازمانها یاد میدهند و در عین حال راهنماییهای مفیدی (گاهی بهطور غیرمستقیم)، درباره روشهای رهبری خوب در برابر رهبری بد ارائه میکنند. تعداد کتابهایی که امسال معرفی شدهاند، به 12 عنوان افزایش یافته است. اینها تنها نمونههایی محدود از 11 هزار عنوان کتابی هستند که هر ساله در آمریکا
مترجم: خدایارعبداللهی
منبع: Emerald Insight
«هزینهیابی بر مبنای فعالیت»(Activity‐based costs) که آن را به اختصار ABC میگوییم، بهتدریج بهعنوان یک ابزار تصمیمگیری استفاده میشود تا یک ابزار حسابداری. این مقاله بررسی میکند چطور ABC بعد از تقریبا یک دهه رشد کند بهعنوان ابزاری برای تعیین هزینههای حقیقی فعالیتهای پشتیبانی بهکار میرود. در مورد اینکه ABC چطور شناخت قابل ملاحظهای درمورد این موضوع فراهم میکند که محصولات، قلمروها، و مشتریان مختلف
مترجم: از محیا کربلایی
تحلیلگر اقتصادی و کسبوکار
منبع: Wirtschafts Woche
دوره اینترانت و ایمیل تقریبا به سر رسیده است: نرمافزارهای همکاری اجتماعی جایگزین آنها میشوند. با استفاده از این ابزارهای نوین، نه تنها کارمندان با یکدیگر بهتر و راحتتر ارتباط برقرار میکنند، بلکه همکاری جمعی آنها نیز بهطور موثرتری افزایش مییابد.
مشاهده این موضوع در میان نسل (نسل هزاره) کار سادهای است: ایمیل زدن در برقراری ارتباط بین افراد این
مترجم: مریم رضایی
منبع: HBR
حتی شرکتهایی که میگویند دوست دارند یک کمپین تبلیغاتی متفاوت داشته باشند، وقتی پای عمل میرسد از ریسک کردن شانه خالی میکنند. پات فالون، موسس و رئیس هیاتمدیره آژانس تبلیغاتی فالون (Fallon) توضیح میدهد که تیم او چگونه مشتریان را در برابر تن دادن به تبلیغات غیرمتعارف ارزیابی و سپس آنها را به اجرایی کردن این تبلیغات تشویق میکند.
در سال 1968 در رشته فلسفه و بشر از دانشگاه فارغالتحصیل شدم. بنابراین برای کاری که به پول درآوردن ربط
مترجم: مريم رضايي
منبع: London Business School
آيا شركت شما هر كاري را كه براي مشتريان مفيد و جذاب باشد، انجام ميدهد؟ در اين مقاله هفت سوال اساسي براي روشن شدن اين موضوع پرسيده ميشود.
1) دقيقا چرا هر فرد بايد پول خود را به ما بدهد؟
اين يك سوال ساده، اما در عين حال به شدت قدرتمند است كه ميتواند در روند توسعه محصول، بازاريابي و عمليات فروش هر سازماني كه ميخواهد خريداران خود را جذب كند، مورد استفاده قرار گيرد. وقتي تيمهاي كاري با هم همفكري ميكنند و خود را جای خریداران هدف قرار میدهند تا بدانند چه چیزی را چگونه به مشتری ارائه میدهند، اثرگذاری زیادی را ایجاد میکنند، به مشکلات مصرفکننده پی میبرند و خریداران
نویسنده: Mark Hunter
مترجم: میثاق شمشیری
وقتی یک محصول گران میشود، حتی حرفهایترین فروشندهها با این دغدغه از خواب بیدار میشوند که «با چه حیلهای این محصول را بفروشم؟!». یکی از مشکلات همیشگی در بازار و عرصه فروش، فروش یک جنس با قیمت بیشتر است.
وقتی یک تولیدکننده، به فکر افزایش قیمت یک محصول است، خریدار او، که میتواند خودش فروشنده دست
ترجمه و گردآوری: مهدی نیکوئی
nikoueimahdi@gmail.com

مترجم: زهرا آزموده
امروزه با وجود اینترنت، بازاریابی برای کارها خیلی راحتتر از پیش شده است. اگر هوشمندانه عمل کنید حتی با راهاندازی یک کار کوچک میتوانید وارد رقابتی بزرگ در دنیای مجازی شوید.
برای ورود به دنیای مجازی باید در ابتدا بررسی کنید که محصول شما با چه فضایی مرتبط است. به این معنی که چه محیطی برای ارائه محصول شما مناسبتر است. پاسخ به سوالهای زیر شما را در انتخاب محیط مناسب یاری

منبع: Knowledge & Wharton
سایتهای خرید اینترنتی که در فصل پرهیاهوی قبل از تعطیلات با هم در رقابت هستند، ممکن است وسوسه شوند که صفحات خود را با تصاویر مختلفی از هدایا پر کنند. به طور کلی، آنها فکر میکنند هر چقدر گزینههای بیشتری در اختیار خریداران قرار دهند، احتمال خرید از سوی آنها بیشتر میشود. اما واقعیت این است که موارد بیشتر لزوما به معنای بهتر بودن نیست.
طبق تحقیق بارباراای. کان، استاد بازاریابی موسسه وارتون و کلودیا تاونسند، استاد بازاریابی دانشگاه میامی،

نویسنده: Ryan Darby و Jake Herway
مترجم: ملالی حبیبی*
منبع:gallup
بهرغم تلاشهای زیادی که برای استفاده بازار از رسانههای اجتماعی شده است، اکثر کسبوکارها از این امکان کمتر استفاده میکنند. این درحالی است که تاثیرات مثبت شبکههای اجتماعی برای کسبوکارهایی که این رویکرد را بهکار بردهاند، محرز است؛ اما بر اساس بررسی فایننشال تایمز، 91 درصد کسبوکارها ادعا کردهاند که رسانههای اجتماعی هیچ تاثیری بر میزان فروششان نداشتهاند. مطالعات gallup نیز نشان داده است که 62 درصد مشتریها معتقدند رسانههای اجتماعی تاثیری بر رفتارهای خرید آنها نداشته است. این واقعیت که رسانههای اجتماعی تاثیر اندکی بر رفتار خرید دارند وقتی نگرانکننده میشود که میزان پولی را که کسبوکارها

نویسنده: Mark Tercek
مترجم: ملالی حبیبی
منبع: Strategy + Business
با مشخص شدن ارزش سرمایهگذاری در بخش محیطزیست، طرفداران حفظ منابع طبیعی میتوانند مشارکت زیادی در این امر داشته باشند و سودهایی در مقیاس کلان به دست آورند.
در دهه گذشته، کشاورزان نیشکر در دره کوکا، نزدیک سواحل اقیانوس آرام در کلمبیا، نگرانی زیادی در مورد

نويسنده: rolf dobelli
مترجم: محمدرضا معادیخواه
زمینهآرایی(1) یا چارچوبسازی
به این دو گزاره توجه کنید:
«هی، سطل آشغال پر شده»، «عزیزم خیلی خوب میشد اگر زبالهها را بیرون میگذاشتی.»
فرانسویها میگویند «این موسیقی است که به آواز معنی میدهد.» ممکن است مهم باشد که چه میخواهی

نویسندگان: Sue Jennings ,Dr Benjamin R Palmer
مترجمین: دکتر نونا مومنی و سیامک میراحمدی
متخصصان فروشی که عملکرد چندان مطلوبی ندارند، معمولا مهارتهای ارتباطی ضعیفی دارند. بیشترافراد با فروشندگانی که این شرایط را دارند برخورد داشتهاند و با ویژگیهای آنها آشنا هستند. این افراد:

وانت فورد مدل F150 پرفروشترین خودرو در بازار آمریکا است. این وانت در سال 2013 میلادی بیش از 763 هزار دستگاه در بازار آمریکا فروش داشته است. پس از وانت فورد مدل F150 وانت شورولت با اختلاف زیادی در رتبه دوم پرفروشترین خودرو آمریکا قرار دارد. فروش وانت فورد F150 در سال 2013 حدود 18 درصد نسبت به فروش این خودرو در سال 2012 رشد داشتهاست. حجم موتور این وانت در مدلهای مختلف آن 3500، 3700، 5000 و 6200 سیسی است. قیمت این خودرو در مدل پایه آن 24 هزار و 445 دلار (معادل 73میلیون تومان) و در مدلهای فول آپشن بیش از 40 هزار دلار (معادل 120میلیون تومان) است.

سيدکامران باقری*
تقاضا در صنعت نشر کتاب در ايران اگر کاهشی نباشد، افزايشی هم نيست. رقبا زياد و فشار رقابت سنگين است و حاشيه سود و نرخ بازگشت سرمايه هم کم و روند آن کاهشی است. بيشتر شرکتهای فعال در اين صنعت برای فرار از مشکلات کاهش حاشيه سود تلاش میکنند از هزينههای خود کم کنند.
تمایز از ذات برندسازی ریشه گرفته و قانونی استثناناپذیر در برندسازی است. هیچ برندی با تقلید از رقبا به موفقیت چشمگیر و پایدار نمیرسد؛ با وجود این برخی برندها آگاهانه یا غیرآگاهانه مرتبا در حال شبیه شدن به رقبای قدرتمندشان هستند.
یکی از راههای مهم ایجاد تمایز با رقبا، انتخاب نامی متمایز است. اگر نام برند شما به اندازه کافی متمایز از نام برند رقبایتان نباشد، حداقل با یکی از مسائل زیر مواجه خواهید شد:
pangan24.com
Domains For Sale
email: baradaranhamed@yahoo.com

فروشگاههای زنجیرهای با وجود برخي مخالفتها به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش هستند. از آنجا که بخش قابل توجهی از بهترین و پردرآمدترین این فروشگاهها در ایالاتمتحده آمریکا واقعند، به نظر میرسد این مدل از فروشگاهها برای جامعه مصرف گرا بهترین انتخاب هستند.

مترجمان» ساسان قاسمی، وحید شکری*
منبع: interbrand.com
بازاریابان و حرفهایهای دنیای برندسازی مدت زمان زیادی است که در مورد آهنگ صدای برند صحبت میکنند. این اصطلاح عبارتی است که همه ما فکر میکنیم که آن را درک کردهایم، اما این اصطلاح زیاد هم شفاف نیست: ما نمیتوانیم با اطمینان بگوییم که آهنگ صدای برند از چه تشکیل شده است، اما وقتی آن را میبینیم یا
پاسخ مناسب و استراتژیک به این نوع تاکتیکها، مستلزم تشخیص به موقع تاکتیک است. اگر به موقع، متوجه به

چگونه تلاش براي بی نقص بودن بازاريابي را نابود ميکند
مترجم: پریسا لاجوردی
هنگامی که شرکتها اقدام به تهیه استراتژی تبلیغاتی خود میکنند با مشکلات زیادی در راه برقراري ارتباط با مخاطب مواجه میشوند. هر یک از شرکتها چه بزرگ و چه کوچک ممکن است چالشهایی نظیر زمان، منابع و رقابت را در این راه تجربه کنند.
در بسياري از مواقع تامين مالي، بزرگترين مشکل نیست و مسائل روانشناختی دردسرساز میشود. گاهی ممکن است بر اساس ویژگیهای روانشناختی آنچنان میل به بینقصی در رهبر شرکت شدید باشد که او را وارد چرخه بیپایان عیبیابی کند و درنهایت منجر شود که هـيچ كاري صورت نگیرد. همچنین ممکن است این رهبران تصميم به عملی کردن طرحی را داشته باشند؛ اما چون برنامه زمانی خاصی برای انتشار آن ندارند با وجود فعالیتهای زیاد، اثرگذاری مورد انتظار را بهدست نمیآورند.
موارد زیر نشانههایی است که میگویند شما نیز در طرح بازاریابی خود دچار این مشکلات هستید: