تجربه مدیر عامل شركت سودا استریم
مترجم: مریم رضایی
منبع: HBR
وقتی دنیل برن‌بام در سال 2007 به شرکت سودا استریم (Soda Stream) پیوست، این شرکت در آستانه ورشکستگی بود. او اعتقاد داشت صنعت نوشابه‌های کربنیزه شده آمادگی انحطاط را دارد. اتفاقی که در این شرکت رخ داد، غافلگیری بزرگی بود که برن‌بام در مورد آن توضیح داده است:

ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه بیست و چهارم دی ۱۳۹۲ |
سایه افشار
درحالی‌که به‌دلیل ترجیح توسعه‌دهندگان برای تولید اپلیکیشن مخصوص سیستم‌عامل‌های ios و آندروید، ‌این حوزه روز به روز با تغییرات گسترده همراه است؛ اما فضای وب و اینترنت بدون کوچک‌ترین تغییر و تحولی به‌کار خود ادامه می‌دهد.

 پس با این حساب می‌توانید در کمال آرامش منتظر سرویس‌های اینترنتی و آپ‌هایی باشید که در حال ساخت هستند. البته اگر فکر می‌کنید سال 2013 فضای وب با کوچک‌ترین نوآوری همراه نبوده است پس باید در ادامه این گزارش را بخوانید. نگاهی به سرویس‌های اینترنتی که سال گذشته میلادی توسط برخی توسعه‌دهندگان پا به این عرصه گذاشته‌اند قطعا شما را حیرت زده خواهد کرد. در ادامه بهترین سرویس‌های وب و آنلاین که در سال 

ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در جمعه بیستم دی ۱۳۹۲ |

مترجم:فریبا ولیزاده

منبع: visioncritical.com

در سال 1969 میلادی و همزمان با تاسیس شرکت Compuserve (یکی از فروشندگان پیشرو و مشهور در صنعت تجهیزات کامپیوتر و تجارت الزامات و سایر محصولات مرتبط است)، تااولین معاملات آنلاین این شرکت فاصله‌ای بیست ساله وجود داشت و جهان رسانه‌های اجتماعی کاملا غیر‌قابل تصور بود، اما ظهور شرکتی که بعدها به یکی از بانیان وب سایت‌های اجتماعی تبدیل شد و علاوه بر شکل دهی پژوهش‌های بازاریابی نوین، توانست انقلابی در روش‌های تعامل مشتریان با یکدیگر و با نام‌های تجاری بزرگ ایجاد کند، تصادفی نیست.


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه نوزدهم دی ۱۳۹۲ |

نویسنده: Brett Tucker

مترجم: فریبا ولیزاده

منبع: visioncritical

به عقيده Michael Schrage «نوآوران موفق از مشتریان و ارباب رجوع نمی‌خواهند که چیزی یا کاری متفاوت انجام دهند، بلکه از آنها درخواست می‌کنند تا شخصی متفاوت باشند».

آیا این مشتریان هستند که نوآوری‌ها را می‌پذیرند یا اینکه نوآوری‌ها خود محرک پذیرش در مصرف‌کنندگان هستند؟


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه شانزدهم دی ۱۳۹۲ |
طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوار با قدمتی 50 ساله از مهمترین طرح‌های آماری مرکز آمار ایران است. هدف کلی این طرح برآورد متوسط هزینه ها و درآمد یک خانوار شهری و یک خانوار روستایی در سطح کشور و استان ها 


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه شانزدهم دی ۱۳۹۲ |
مترجم: فریبا ولیزاده

منبع: brandingstrategyinsider

بسیاری بر این باورند که با ظهور و پیشرفت فناوری‌های دیجیتال، نام‌های تجاری اهمیت خود را از دست می‌دهند. مطمئنا این گروه از این برداشت خود پشیمان خواهند شد.

در واقع، احتمال افزایش اهمیت نام‌های تجاری در عصر دیجیتال وجود دارد. با وجود رسانه‌ها و برندها، انتخاب برای مصرف‌کنندگان دشوارتر می‌شود. به‌منظور کاهش این پیچیدگی بازاریابان باید نسبت به ساخت برندهایی که الهام بخش وفاداری بیشتری هستند، تلاش کنند. برای درک بیشتر بهتر است از ابتدا شروع کنیم: 

پادشاهان خلاقیت در عصر تقدم مصرف‌کنندگان



برچسب‌ها: برند
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه پانزدهم دی ۱۳۹۲ |

کلیه مطالبی که به‌عنوان استراتژی‌ها و روش‌های مذاکره شرح داده شده، زمانی کاربرد پیدا می‌کند که طرف مقابل اهل منطق بوده و آماده باشد تا فرآیند مذاکره را به شکلی سازنده به پایان برساند. واقعیت این است که گاه با مذاکره‌کنندگانی روبه‌رو می‌شویم که به‌گونه‌ای بسیار غیرمنطقی رفتار می‌کنند. گویی که هیچ‌یک از مبانی مذاکره را نمی‌دانند. در برخورد با چنین مذاکره‌کنندگانی چه باید کرد؟

مهم‌ترین توصیه این است که دقت کنید، بی‌دلیل طرف مقابل را غیرمنطقی و غیرعقلانی ندانید. اگرچه عنوان کردن اینکه طرف مقابل غیرمنطقی است، ساده‌ترین راه‌حل تبیین تعارض است،‌اما در اکثر مواقع بهترین راه‌حل نیست. اگر در یک مذاکره با چنین افرادی روبه‌رو شدید، برای لحظه‌ای فرآیند مذاکره را متوقف کرده یا جلسه را به بهانه‌ای 


برچسب‌ها: استراتژي‌‌هاي مذاكره
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه هفتم دی ۱۳۹۲ |

همه انسان‌ها احساسات و عکس‌العمل‌هایی را تجربه می‌کنند. اینکه درگیر مذاکره هستید به این معنی نیست که در تمام مدت خونسرد و آرام و خوددار باقی می‌مانید. در حقیقت هرچه اهمیت فلان مذاکره برای شخص بیشتر باشد، احتمال برانگیخته شدن عکس‌العمل‌های احساسی او بیشتر است. 

ابراز عکس‌العمل عاطفی بخشی از وجود هر انسان سالمی است. وقتی عواطف در درونتان غلیان می‌کنند، 


برچسب‌ها: استراتژي‌‌هاي مذاكره
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه پنجم دی ۱۳۹۲ |

نویسندگان:‌ Frank V. Cespedes, James P. Dougherty ,Ben S. Skinner III

مترجم:‌ فریبا ولیزاده

منبع:‌ sloanreview.mit.edu

در دهه نخست قرن بیست و یکم، کمتر از نیمی از شرکت‌های تازه تاسیس آمریکایی تنها سه سال در بازار دوام می‌آوردند. 

کمتر از 6 درصد از 44000 شرکتی که در سال 2000 میلادی تاسیس شدند تا سال 2010 توانستند به میزان ده میلیون دلار درآمد کسب کنند و کمتر از 2 درصد از این شرکت‌ها درآمد 50 میلیون دلاری داشتند. دلیل این امر چیست؟


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه سی ام آذر ۱۳۹۲ |
بعد از اینکه مذاکره مدتی ادامه پیدا کرد، هر یک از طرفین تا حد خوبی از مواضع، خواسته‌ها و احتمالا نقطه ترک مذاکره طرف مقابل مطلع می‌شوند. چالش بعدی برای مذاکره‌کننده، قطعی کردن نتیجه و به پایان رساندن مذاکره است. مذاکره‌کنندگان از تاکتیک‌های مختلفی برای به پایان رساندن مذاکره استفاده می‌کنند. انتخاب بهترین روش پایان مذاکره، بیشتر از جنس هنر است تا دانش:


برچسب‌ها: استراتژي‌‌هاي مذاكره
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه سی ام آذر ۱۳۹۲ |
30 درصد از جوانان ایرانی ساکن شهرهای بزرگی چون تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، اهواز و شیراز زندگی مجردی

برچسب‌ها: نتايج تحقيقات بازار
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه سی ام آذر ۱۳۹۲ |

اگر قصد دارید وارد یک مذاکره تجاری شوید، باید بدانید با یک شش ضلعی روبه‌رو هستید؛ شش ضلعی که دو ضلع آن قبل از مذاکره شکل می‌گیرد.

اضلاع قبل از مذاکره

اولین ضلع یک مذاکره شناخت است و ضلع دوم بیان اهداف.

مرحله اول – شناخت يكديگر: مذاكره مانند هر وضعيت اجتماعي ديگري كه هدف معامله در آن وجود دارد، 


برچسب‌ها: استراتژي‌‌هاي مذاكره
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در جمعه بیست و نهم آذر ۱۳۹۲ |

نویسنده: Mark Di Somma

مترجم:فریبا ولیزاده

منبع: brandingstrategyinsider

به تازگی، شرکت تحقیقاتی APCO با انجام پژوهشی لیست صد شرکت برتر و مورد علاقه مشتریان را منتشر کرده است.

 این مطالعه براساس طبقه‌بندی هشتگانه از احساسات به ارزیابی میزان دلبستگی مصرف‌کنندگان به نام‌های تجاری پرداخته است. این هشت احساس عبارتند از: درک، تقرب، ارتباط، تحسین، کنجکاوی، شناسایی، توانمندسازی و غرور. نکات جالب توجهی در نتایج این پژوهش به چشم می‌خورد. یاهو در این طبقه‌بندی از گوگل 


برچسب‌ها: برند
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه بیست و ششم آذر ۱۳۹۲ |

نویسندگان: Andreas Hinterhuber , Stephan Liozu 

مترجم: فریباولیزاده

منبع: sloanreview.mit.edu

تنظیم و مقایسه قیمت هر یک اصول خاص خود را دارند. هر کسب‌و‌کاری می‌تواند عملکرد قیمت‌گذاری خود را به روشی ساختارمند بهبود بخشد.

وارن بافت سرمایه‌گذار مشهور گفته است: «تنها نکته مهم در تصمیم‌گیری برای ارزیابی یک کسب‌و‌کار، قدرت قیمت‌گذاری آن است. اگر قادر باشید قیمت‌ها را بدون واگذار کردن کسب‌و‌کارتان به رقیب افزایش دهید، کسب‌و‌کار شما بسیار موفق است و اگر افزایش 10 درصدی قیمت چندان آسان و ممکن به‌نظر نمی‌آید، 


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه بیست و پنجم آذر ۱۳۹۲ |
نویسنده: باب لرد

مترجم: میثاق شمشیری

منبع:Forbes

تکنولوژی منجر به ایجاد تغییراتی شگرف در صنعت تبلیغات شده است. تغییراتی که حتی در مقایسه با یک دهه قبل نیز چهره تبلیغات را به کلی دگرگون ساخته است. اشخاص برای دستیابی، خرید یا به اشتراک گذاشتن هر چیز راه‌های متفاوتی پیش روی خود می‌بینند، البته فروشنده‌ها هم برای رساندن پیام خود به مشتری و جذب آنها می‌توانند گزینه‌های متنوعی را مورد ارزیابی قرار دهند، اما در عین حال دنیای تکنولوژی که توانایی تبلیغات


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه بیست و پنجم آذر ۱۳۹۲ |

3c7c6ea0-653d-44ae-9aca-80ec7714ec08.jpg

چانه زنی از مهمترین «راهبردهای عملی زندگی» روزمره ایرانی است. این راهبرد اگرچه منحصر به جامعه ما نیست و گستره جهانی دارد، اما در تمام جوامعی که از نظر فرهنگی با ما «هم خانواده» هستند، مانند جوامع آسیایی (هند، مالزی)، خاورمیانه (پاکستان، افغانستان، سوریه) و فرهنگ های مدیترانه ای (ایتالیا، اسپانیا و یونان)، کم و بیش رواج بیشتری نسبت به جوامع اروپایی و آمریکایی دارد.


برچسب‌ها: استراتژي‌‌هاي مذاكره
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه بیست و سوم آذر ۱۳۹۲ |
تمایز برند

زمانی هویج‌ها به هر رنگی به غیر از نارنجی اعم از قرمز، سیاه، سبز، سفید و بنفش بودند. در قرن شانزدهم، پرورش‌دهندگان هلندی تصمیم گرفتند که رنگی میهن‌پرستانه به آن بدهند. آنها با استفاده از بذری که از شمال آفریقا آورده بودند، به تدریج شروع به کاشت انواع گوناگونی از هویج‌های نارنجی به افتخار پادشاه خود، ویلیام اول، پادشاه نارنجی‌ها، یعنی کسی که باعث استقلال کشورش از اسپانیایی‌ها شد، کردند. هلند کشوری است


برچسب‌ها: برند
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه بیستم آذر ۱۳۹۲ |

 در محورهای برون‌شهری کشور، کل تردد ثبت‌ شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 898 ترددشمار، تعداد 5 میلیون و 568 هزار و 748 دستگاه وسیله نقلیه بوده که نسبت به روز قبل از آن 2 درصد افزایش نشان می‌دهد.

سهم وسایل نقلیه سنگین 21 درصد، اوج تردد بین ساعات 16 الی 17 و کمترین تردد بین ساعات 6 الی 7 صبح صورت پذیرفته که هموطنان با آگاهی از آن می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند.تهیه شده در: وب نوشت پنگان


برچسب‌ها: نتايج تحقيقات بازار
نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه بیستم آذر ۱۳۹۲ |

نویسنده: Neil Parker 

مترجم:فریبا ولیزاده

منبع: visioncritical

آیا می‌دانید انتظار می‌رود كه مجموع هزینه‌های اختصاص داده شده به تبلیغ رسانه‌های دیجیتال در ایالات‌متحده به بیش از 5/42 میلیارد دلار برسد؟ این افزایش تقریبا برابر با 6/14 درصد است. آیا با تخصیص چنین هزینه‌های گزافی به تبلیغات دیجیتال، شرکت‌ها در حال به فراموشی سپردن مشتریان خود هستند؟

 بازاریابان به‌طور مداوم از مزایای گوش سپردن به مصرف‌کنندگان صحبت می‌کنند، به‌ویژه در حوزه پلت‌فرم‌های آنلاین مانند رسانه‌های اجتماعی، اما آمار تبلیغات دیجیتال این سوال را برای بسیاری مطرح می‌کند که آیا نام‌های تجاری توانسته‌اند توازن مناسبی بین تبلیغات و تعامل با مشتریان خود برقرار نمایند یا خیر؟ 


برچسب‌ها: برند
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه نوزدهم آذر ۱۳۹۲ |

مترجم: مریم رضایی

منبع: HBR

علاقه شدید حمدی اولوکایا به ماستی که در دوران کودکی در ترکیه می‌خورد و وجود یک کارخانه قدیمی لبنیات در شمال نیویورک، در کنار هم باعث تولید ماست «چوبانی» شدند و این محصول ظرف سه سال به یکی از پرفروش‌ترین برندهای آمریکا تبدیل شد. 

من از کودکی به ماست‌هایی که مادرم در مزرعه خانوادگی‌مان در ترکیه درست می‌کرد، علاقه زیادی داشتم. 


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه نوزدهم آذر ۱۳۹۲ |

نویسنده: تام زارا

مترجمان: ساسان قاسمی*، وحید شکری*

منبع: Interbrand.com

از تغییرات آب و هوایی و کمبود منابع آب گرفته تا سوءاستفاده از نیروی کار و ناهمگونی اقتصادی، همه و همه موضوعاتی هستند که اگر کسی حتی دانشی در مورد آنها نداشته باشد، متوجه می‌شود که چالش‌هایی که 


برچسب‌ها: برند
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه هجدهم آذر ۱۳۹۲ |
قیمت‌گذاری پایدار

تخفیف دادن شاید در کوتاه‌مدت بتواند بقای کسب‌و‌کار را تضمین کند، اما استراتژی پایداری برای قیمت‌گذاری محسوب نمی‌شود. کسانی که فکرمی‌کنند مشتریان با تمام شدن رکود و بهتر شدن اوضاع، قیمت بیشتری برای محصولات و خدمات پرداخت خواهند کرد، سخت در اشتباه هستند.

وقتی کسب‌و‌کاری با پایین آوردن قیمت مشتریان را بدعادت کند، نباید انتظار داشته باشد که با رونق گرفتن بازار 


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه هجدهم آذر ۱۳۹۲ |

مترجم: معصومه عاشوری مقدم

منبع: Bain.com 

«همین حالا اقدام کنید و اثربخشی بازاریابی مستقیم خود را سه برابر کنید!» همه ما در صندوق ایمیل‌های خودپیام‌هایی را مثل عنوان بالا دریافت می‌کنیم، اما واکنش ما به اغلب این ایمیل‌ها این است که به سرعت آنها را پاک کنیم و از شرشان خلاص شویم!


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه هفدهم آذر ۱۳۹۲ |

مترجم: مهدی سریرچی

برای تضمین موفقیت یک شرکت، مدیر فروش باید عهده دارد نقش‌های مختلفی باشد.

با توجه به اینکه فروش حیاتی ترین فعالیت هر شرکتی است، مهم‌ترین و حساس ترین پست در هر شرکتی مدیریت فروش آن است. مدیران فروش بزرگی که تضمین‌کننده موفقیت‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت شرکت‌ها هستند، در این راه نقش‌های مختلفی را ایفا می‌کنند:



ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه چهاردهم آذر ۱۳۹۲ |
 
مطالب جدیدتر
مطالب قدیمی‌تر