عموما میان پس‌انداز کردن و سرمایه‌گذاری فرقی گذاشته نمی‌شود و ما آنها را به جای یکدیگر استفاده می‌کنیم.

 در حالی که این دو واژه تفاوت‌های جدی با یکدیگر دارند؛ بنابراین برای اینکه دقیقا منظور خود را مشخص کنیم، باید بدانیم که معنای این دو واژه چیست؟ سرمایه‌گذاری، یعنی اینکه شما بخشی از دارایی‌های خود را به گونه‌ای ب


برچسب‌ها: اقتصاد خانواده
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه چهاردهم آذر ۱۳۹۲ |

نویسنده: Rohit Bhargava

مترجم: سیمین راد 

حتما درباره‌ مشتریان راضی یاقانع شنیده‌اید. اما درباره‌ مشتریان قدرشناس یا حق‌شناس چطور؟ اینها همان مشتریانی هستند که شما واقعا خواهانشان هستید. در اینجا شیوه‌هایی را ذکر می‌کنیم که بتوانید آنها را به عنوان مشتری‌تان داشته باشید. 

اغلب کسب‌و‌کارها، تمایل ندارند به مشتریان به منزله‌ مشتریان قدرشناس فکر کنند. راضی بله، اما قدرشناس


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه سیزدهم آذر ۱۳۹۲ |
به گواهی مراسم های جمعه شب قرعه کشی جوایز محسن، در هر هفته این قرعه کشی بین بیش از یک میلیون کد ارسالی برگزار شده است. اگر سود ناشی از فروش این بیش از یک میلیون محصول را که هر کدام یک کد قرعه کشی داشته اند، حداقل 2 هزار تومان در نظر بگیریم، شرکت محسن هر هفته فقط از محل این جایزه حدود 45 میلیون تومانی (خودروی ولکس)، بیش از دو میلیارد تومان سود برده است. ضمن اینکه این تبلیغات جامع، مشتریان ماندگاری نیز برای این شرکت جذب خواهد کرد.مهندس آرتاخه/تهیه شده در: وب نوشت پنگان


برچسب‌ها: نتايج تحقيقات بازار
نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه سیزدهم آذر ۱۳۹۲ |
Circle-shaped logo with the letter 'L', above the word 'Lexus'.

ماهنامه Consumer Reports یا گزارش‌های مصرف‌کننده، نشریه‌ای آمریکایی است که از سال 1936 منتشر می‌شود و اکنون با تیراژ بیش از هفت میلیون نسخه، پرتیراژترین نشریه در حوزه کاری خود است. این نشریه همه ماهه به بررسی محصولات مختلف موجود در بازار در حوزه‌های مختلف می‌پردازد و گزارش خود را از دید یک مصرف‌کننده منتشر می‌کند و به دلیل همین سیاست است که مورد استقبال واقع شده چرا که محصولات مختلف با دقت و موشکافی بسیار بررسی می‌شوند و گزارش‌های این نشریه می‌تواند بر روی فروش محصولات تاثیر 


برچسب‌ها: برند, خودرو
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه یازدهم آذر ۱۳۹۲ |
سيدمحمد اعظمي‌نژاد * 
منبع: Mindtools
يکی از مسائل مهم که بسياری از سازمان‌ها با آن مواجه هستند، سردرگمی و ابهام در خصوص ماموريت سازمان است. ابزار مدل ماموريت Ashdrige محصول فعاليت پژوهشی روی حدود 60 شرکت موفق توسط کمپبل و يانگ است که در اين نوشتار به آن پرداخته می‌شود. 

معرفی ابزار 
ابزار مدل Ashdrige از چهار مولفه اصلی شامل هدف، استراتژی، ارزش‌ها و استانداردهای رفتاری برای تهيه بيانيه ماموريت تشکيل شده است. چهار رکن اين ابزار به شرح زير است: 
1) هدف (Purpose): در برخی از سازمان‌ها پاسخ به چرايي وجود شرکت کار دشواری است و در اغلب موارد تيم مديريتی سازمان از دادن پاسخ به اين سوال طفره می‌روند. بر اساس ابزار Ashdrige سازمان‌ها بر اساس نوع هدف به سه گروه تقسيم می‌شوند: 
* گروه اول: سازمان‌هايي که هدف اصلی آنها ايجاد سود برای سهامداران است و در اين شرکت‌ها تمامی تصميمات استراتژيک مبتنی بر همين هدف اتخاذ می‌شود. 
* گروه دوم: سازمان‌هايي که با هدف برآورده کردن انتظارات کليه ذی‌نفعان خود فعاليت می‌کنند. اين‌گونه شرکت‌ها خود را در برابر سهامداران، کارکنان، مشتريان و جامعه مسوول می‌دانند. 
* گروه سوم: سازمان‌هايي با «ايده‌آل‌های بالاتر». چنين سازمان‌هايي بر نيازهای ذی‌نفعان خود اشراف دارند و بر اهدافی بيش از اين نيازها تمرکز دارند. اين گونه سازمان‌ها علاوه‌بر برآورده کردن نياز ذی‌نفعان معمولا بر مواردی چون مسووليت‌های اجتماعی و مسائل
محيط‌زيستی تمرکز دارند. جالب توجه است بدانيد معمولا در سازمان‌های گروه سوم، کارکنان تعهد و وفاداری بيشتری 
دارند.
2) استراتژی (Strategy): استراتژی منطق کسب‌و‌کار سازمان به شمار می‌آيد و اهداف سازمان را به رفتارها و استانداردهای مناسب پيوند می‌زند. استراتژی سازمان بايد بتواند مزيت‌های رقابتی شرکت را تشريح و برنامه‌ای مشخص برای رسيدن به اهداف سازمان ارائه 
کند.
در بيانيه ماموريتی که در استراتژی سازمان تهيه می‌شود بايد به‌طور مشخص به مواردی چون فعاليت‌های اصلی، تکنولوژی‌ها، شايستگی‌ها و چگونگی ايجاد ارزش و رضايت مشتری اشاره 
شود. 
3) استانداردهای رفتاری: اين ابزار بر اين موضوع تاکيد دارد که اهداف و استراتژی‌ها تا زمانی که تبديل به يک فعاليت در سازمان نشوند، قابليت اجرا نداشته و در سطح يک سند باقی می‌مانند؛ بنابراين، سازمان بايد بتواند اهداف و استراتژی‌ها را در سياست‌های شرکت و اقدامات روزانه کارکنان لحاظ کند، به اين ترتيب می‌توان انتظار بهبود قابل‌ملاحظه‌ای در عملکرد سازمان داشت. 
برای مثال شرکت هواپيمايي (British Airways) که برای خود هدف«بهترين و موفق ترين شرکت در صنايع هوايي» را در نظر گرفته بود، استراتژی‌هايي چون ارائه خدماتی با سطحی بالاتر از رقبا و ارتباط نزديک‌تر مديران و کارکنان را برای دستيابی به اين هدف در نظر گرفت. سپس اين موارد را در قالب دستورالعملی رفتاری در اختيار کارکنان قرار داد. 
اين مفاهيم به کليه کارکنان سازمان آموزش داده شد و در نهايت استاندارد رفتاری اين شرکت در قالب يک جمله خلاصه شد: «ما اينجا هستيم که هر کاری برای سازمان انجام دهيم!» 
4) ارزش‌ها: ارزش‌ها در هر سازمانی زيربنای فرهنگ آن سازمان هستند و به استانداردهای آن معنا می‌بخشند. ارزش‌ها چارچوب محکمی را برای اجرای مناسب استراتژی‌ها در سازمان فراهم می‌کنند. 
ارزش‌های سازمان معمولا دارای اعتباری بلندمدت در سازمان هستند و توسط تيم موسس يا گروه مديريتی قوی پيشنهاد و تصويب می‌شوند. برای مثال، شرکت HP مواردی چون صداقت، احترام به افراد، کارتيمی، نوآوری و کمک به مشتريان و جامعه را به عنوان ارزش‌های خود در نظر گرفته و جالب اينکه تمامی کارکنان اين سازمان با گذشت بيش از 70 سال از تاسيس اين شرکت به اين ارزش‌ها وفادار 
هستند. 
*عضو هيات‌رئيسه کميته تخصصي توسعه - انجمن مديريت منابع انساني ايران
(hrjournalist.blogfa.com) 
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه یازدهم آذر ۱۳۹۲ |

مترجم: مریم بیدمشگی پور

منبع: the times100

افزایش سهم بازار یک شرکت در بازار جهانی کار آسانی نیست، به‌ویژه در بخشی کاملا رقابتی مانند ماشین‌های لوکس. شرکت Infiniti تولیدکننده ماشین‌های لوکس است و در حال اجرای استراتژی رشد در بازار جهانی است. این استراتژی شامل محصولات جدید، توسعه بازار و ایجاد تصویر پایدار از برند خود است. 

هدف استراتژی نوآورانه و جدید آنها بهبود آگاهی از برند و پررنگ کردن برتری محصولات است. 

Infiniti در سال 1989 در آمریکا کار خود را توسط شرکت مادر ژاپنی موتورهای نیسان و تولید ماشین‌های لوکس، 


برچسب‌ها: برند, خودرو
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه دهم آذر ۱۳۹۲ |
نوشته: GEOFFREY JAMES

ترجمه: مهدی سریرچی 

منبع: Inc.

آیا همیشه مشتریان تمایل دارند تا آنجا که ممکن است پول کمتری بپردازند؟ به راحتی نمی‌توان به این سوال پاسخ مثبت داد. اغلب شاهد بوده‌اید که مشتریان برای برخی محصولات حاضرند پول بیشتری بپردازند؛ در حالی که مشابه همان محصول (حتی از بهتر از آن ) را می‌توانند از جای دیگری با قیمت 

پایین‌تر تهیه کنند. دلایل این امر چیست؟



ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه دهم آذر ۱۳۹۲ |
مارک استیوینگ، مولف کتابی است در حوزه قیمت‌گذاری که اصلی‌ترین مخاطب آن مدیران هستند.

استیوینگ، متخصص قیمت‌گذاری، در این کتاب روش‌های تازه‌ای برای قیمت‌گذاری علمی دارد. به باور وی، اگر مدیران با روش علمی قیمت‌گذاری کنند، تنها با یک درصد قیمت‌گذاری صحیح می‌توانند، 10 درصد سود شرکت را افزایش دهند. در ادامه گفت و گويي در رابطه با كتاب جديد او را مي‌خوانيم:


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه هفتم آذر ۱۳۹۲ |
برای برخی از کاربران، خرید کالاهای نو و آکبند بنا به دلایل اقتصادی یا وضعیت خاص زندگی شخصی یا تجاری چندان مقرون به صرفه نیست.

به همین دلیل این دسته از کاربران به سراغ نمونه‌های کارکرده یا به اصطلاح «دست دوم» کالاها در بازار می‌روند.

کالاهایی که اگر چه ممکن است از لحاظ ظاهری یا حتی فنی سالم یا در حد یک کالای آکبند باشند،اما کارشناسان توصیه می‌کنند تا حد امکان از خرید این کالاها خودداری کرده و خود را درگیر دردسرهای احتمالی پس از خرید کالای کارکرده نکنیم.

در این بین خرید وسایل الکترونیکی خانگی نسبت به وسایل دیگر از ریسک بیشتری برخوردارند. زیرا نمی‌توان پیش‌بینی کرد به محض اینکه این کالاها به منزل برسند قابل استفاده هستند یا خیر!

به همین دلیل تا حد امکان بهتر است از خرید این کالاها خودداری شود، اما اگر بنا به دلایلی ناچار به خرید یا استفاده از نمونه‌های کارکرده لوازم خانگی، به‌ویژه نمونه‌های برقی شدید باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا احتمال اینکه دچار دردسرهای پس از خرید کالای دست دوم شوید را کاهش دهید. نکاتی که در این بخش به آن اشاره می‌کنیم. پس اگر قصد خرید کالای الکترونیک کارکرده را دارید این مطلب را بخوانید:

رونق بازار کالاهای کارکرده

با توجه به رشد قیمت‌ها و همچنین سرعت گرفتن ورود تکنولوژی‌های جدید، هر از چند گاه شاهد عرضه محصولات جدیدی در بازار کالاهای گوناگون از کالاهای الکترونیکی خانگی گرفته تا اداری و... هستیم.

با توجه به این موضوع کاربران این کالاها به دو دسته کاربرانی که قدرت خرید بالایی داشته و از ورود کالاهای جدید استقبال می‌کنند و کاربران کم بنیه از لحاظ مالی تقسیم‌بندی می‌شوند. کاربرانی که معمولا از نمونه‌های کارکرده استفاده کرده و بهای کمتری بابت خرید این محصولات می‌پردازند.

سایت‌های گوناگون نظیر ای‌بی و آمازون و ... در سطح جهانی به عرضه کالاهای گوناگون کارکرده و البته نو می‌پردازند و همچنین برخی از جراید صفحات ویژه‌‌ای برای اطلاع‌رسانی در مورد این کالاها به چاپ می‌رسانند. اینها نشان‌دهنده رونق بازار این کالاها است. بازاری که باید در خرید از آنها محتاط بود و نکته‌سنج.

باید و نبایدهای کالاهای دست دوم

خرید بعضی از کالاهای دست دوم عملی شاید هوشمندانه به نظر برسد، اما خرید دسته‌ای از کالاها از میان نمونه‌های کارکرده به هیچ وجه توصیه نمی شود.

کالاهایی مانندکتاب‌ها، نسخه‌های خطی، ابزارهای آموزشی و بازی‌های کامپیوتری و... از دسته کالاهایی هستند که انتخاب آنها از میان نمونه‌های دست دوم ممکن است ایراد کمتری داشته باشد، اما خرید نسخه کارکرده برخی از کالاها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

زیرا بعضی به لحاظ ایمنی مناسب نیستند، گاهی کیفیت بعد از استفاده زیاد پایین آمده و برخی ناخالصی دارند. در اینجا بعضی از این موارد آورده شده است.

کالاهایی نظیر تشک، لحاف، پتو و در کل کالای خواب، وسایل کودک مانند لباس و شیشه شیر و...، لباس و تجهیزات حمام، شنا و ورزش، لاستیک خودرو و... از دسته کالاهایی هستند که خرید نمونه‌های کارکرده انها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.




نکات موردتوجه


 راجع به وسایل الکترونیکی تحقیق کنید:

خرید کالای الکترونیکی دست دوم، بیش از کالاهای غیرالکترونیک خطرناک است.زیرا در صورتی که کالای الکترونیکی خانگی دارای ایرادهایی باشد ممکن است منجر به بروز حوادثی چون آتش‌سوزی و... شود.

 از سویی معمولا کالاهای برقی خانگی که از میان کارکرده‌ها خریداری می‌شوند عمر مشخصی ندارند. به عبارتی مشخص نیست چه زمان از عمر مفید آن گذشته است یا اینکه اصلا از رده خارج است یا خیر؟ به همین دلیل باید در این مورد تحقیق و بررسی کاملی به عمل آید.

همچنین ممکن است مدل‌های خاصی از یک محصول نقص‌های شناخته شده‌ای داشته باشد. پس بهتر است مقالات آنلاین را مطالعه کنید و همچنین از مالک آن وسیله سوالاتی بپرسید تا مطمئن شوید آیا وسیله موردنظر آن نقص‌ها را دارد یا نه؟  به‌عنوان مثال دستگاه الکترونیکی که موقع روشن شدن به مشکل برمی‌خورد یا در مواقع بیکاری گرم می‌شود، مناسب خرید شما نیست.

در هر حال شما شخصا می‌توانید دستگاه مورد نظر را به دقت بررسی کنید تا از بی‌عیب و نقص بودن دستگاه مطلع شوید! اگر تحقیقات مقدماتی را انجام نداده باشید هیچ وقت نمی‌دانید که به دنبال چه نقص‌هایی در دستگاه بگردید.

 وسیله را به خوبی آزمایش کنید:

كاركرد درست، اولین چیزی است كه باید به آن توجه كنید.  اگر می‌خواهید مطمئن شوید وسیله‌ای كه چند ماهی مورد استفاده قرار گرفته و در حال حاضر شما می‌خواهید آن را خریداری كنید، در آستانه خرابی و ویرانی نیست، به جای اینكه سریع آن را انتخاب كنید، مدتی را به وارسی و مشاهدات دقیق بپردازید.

 به‌عنوان مثال اگر چوبی است ببینید با كیفیت ساخته شده است و قطعات مختلف آن محكم و اصولی به هم متصل شده‌اند یا خیر.یا اینکه مدتی کالای برقی را به جریان برق متصل کرده و آن را به‌کار بیاندازید و سپس آن را خاموش کرده و مجددا روشن کنید تا از عملکرد درست آن مطمئن شوید. شاید لازم باشد دستگاهی را بارها خاموش و روشن کنید تا از صحت و سلامت ام مطمئن شوید. در هر حال بدون اطمینان به صحت دستگاه و بر اساس حدس و گمان آن را خریداری نکنید.

 سن دقیق دستگاه را مورد توجه قرار دهید:

هر وسیله عمر مفیدی دارد که باید هنگام خرید کالای دست دوم به آن توجه ویژه‌ای کرد.

به عنوان برخی از وسایل برقی آشپزخانه ممکن است عمر مفیدی کمتر از پنج سال داشته باشند یا برخی عمر مفیدی بیشتر از ده سال!‌ پس در مورد این موضوع تحققی کنید و همچنين عمر دقیق دستگاه را با مشاهده فاکتور فروش از کارخانه به‌دست آورید.

 از خرید کالای دست سوم به شدت خودداری کنید:

ممکن است برخی کالاها چندین دست چرخیده باشند و هنوز به عنوان کالای قابل معامله در فروشگاه یا سمساری موجود باشند، اما شما هرگز به سراغ چنین کالایی نروید. زیرا کالای دست سوم قطعا شما را با دردسرهای بسیاری مواجه می‌کند.

 مانند یک خریدار آگاه عمل کنید:

زمان خرید سعی کنید بر بحث مسلط باشید و سوالات تخصصی از فروشنده بپرسید.این کار احتمال فروش جنس نامرغوب به شما را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

 مرجوعی‌های تعمیری بهتر از کارکرده‌ها هستند:

دستگاه‌های مرمت شده لزوما مورد استفاده قرار نگرفته‌اند،  بلکه ممکن است به‌دلیل نقص ظاهری دوباره به سازنده آن فرستاده و تعمیرات لازم انجام شده و به‌عنوان دستگاه مرمت شده به فروش برسد (اغلب با گارانتی سازنده دستگاه). 

در شرایطی که بین خرید کارکرده و مرجوعی تعمیری مانده‌اید به نظر می‌رسد خرید مرجوعی‌های تعمیری انتخاب بهتری باشد. زیرا عیب‌یابی توسط متخصصان سازنده انجام شده است و ممکن است رفع عیب موقتی نباشد. همچنین اگر تعمیرات لازم توسط شرکت سازنده انجام شده باشد از ریسک کمتری برخوردار است تا شخص ثالث!

 از گارانتی خبری نیست:

توجه داشته باشید که یک دستگاه دست دوم قبلا استفاده و تعمیر شده است و اغلب گارانتی آن به‌عهده شرکت یا شخص فروشنده است نه شرکت سازنده.

 سابقه دستگاه را شخم بزنید:

برای یافتن سابقه دقیق در مورد دستگاه بهتر است از فروشنده نام و نشان تعمیرکار دستگاه یا فروشنده قبلی را بپرسید. دریافت اطلاعات از این افراد به شما برای خرید و انتخاب بهتر کمک می‌کند. همینطور باید بپرسید دستگاه چه عیب و ایرادی داشته و کدام قسمت از دستگاه تعمیر یا تعویض شده است.

از فروشنده ضمانت کتبی بگیرید:

اگرچه دستگاه‌های کارکرده دارای گارانتی و ضمانت خدمات پس از فروش نیستند، اما بهتر است هنگام خرید از فروشنده ضمانت کتبی بگیرید که دستگاه پس از مدت کوتاهی دچار ایراد نشود و در صورت بروز ایراد طی مدتی معلوم قابلیت ارجاع داشته باشد. به بیان ساده در مورد برگرداندن یا تعویض وسایل الکترونیکی ضمانت قرص و محکم بگیرید.

 رسید خرید دستگاه را نگهداری کنید:

از رسید، قبض یا هر مدرکی که دریافت می‌کنید به خوبی نگهداری کنید تا در صورت نیاز با استناد به آن دستگاه ایراددار را مرجوع کنید.

 در مورد قیمت تحقیق کنید:

بهتر است قبل از اینکه به سراغ نمونه‌های کارکرده بروید در مورد قیمت نمونه آکبند آن تحقیق کنید و با در نظر گرفتن سال تولید و مدت استفاده از کالا و وضعیت ظاهری دستگاه، آن را با قیمت مناسب خریداری کنید. زیرا برخی از فروشندگان قیمت‌های پرتی روی کالا گذاشته و خریدار نیز از همه جا بی‌خبر بدون اطلاع از قیمت‌ها اقدام به خرید می‌کند.


برچسب‌ها: اقتصاد خانواده
نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه پنجم آذر ۱۳۹۲ |
اکثر افراد، هنگامی ‏که برای اولین بار مدیریت دخل و خرج خانه بر عهده‏‌شان قرار می‌گیرد، در چگونگی تنظیم بودجه دچار مشکل می‌شوند. تلاش برای چرخاندن یک خانواده بدون برنامه‌ریزی به شرایط سخت مالی منجر می‌شود. یک شخص مجبور نیست که تمام این بار را خودش به دوش بکشد. این کاملا منطقی است که از اعضای خانواده‌‏تان هم بخواهید که در این مسوولیت با شما شریک باشند.


برچسب‌ها: اقتصاد خانواده
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه پنجم آذر ۱۳۹۲ |
مترجم: مريم رضايي
میزان دستمزد کارگران داستان پرمناقشه‌ای در سال 2013 بود و چند بار به اعتصاب آنها به‌خصوص در صنایع خرده‌فروشی و فست‌فود منجر شد. 
به همین دلیل، وب‌سایت‌های NerdWallet و Glassdoor که به‌طور تخصصی در مورد میزان دارایی و عملکرد 


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه پنجم آذر ۱۳۹۲ |

سید فرشید آریاشکوه *

*Farshid@arvin-rose.com

در ذهن مدیران فروش و مدیران عامل همیشه ایده‌آل‌ها و هدف‌های فروش زیادی وجود دارد که موجب تعالی سازمان می‌شود، ولی در اغلب موارد این اهداف یا محقق نمی‌شوند یا به نوعی مدیران از تحقق آنها بی‌خبر می‌مانند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که مدیران هدف ریالی فروش سالانه خود را فقط در یک رقم بزرگ با تعداد صفر‌های زیاد تصور می‌کنند و پیش نیازها و فعالیت‌های بعدی آن را فراهم نمی‌کنند. معمولا بزرگ بودن اهداف موجب می‌شود تا بیش از مدت معمول برای شروع آن خود را آماده کنیم تا بهتر بتوانیم از عهده آن برآییم، بنابراین مدت‌ها در مرحله برنامه‌ریزی ساکن خواهیم ماند یا در ابهام مسیر را شروع می‌کنیم.




ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه پنجم آذر ۱۳۹۲ |

مترجم: مهدي خليلي * 

براي شركت‌ها، سرعت‌دهي زمان ورود محصولات جديد به بازار، يك استراتژي ضروري است. اغلب فرآيند طراحي بسته‌بندي و توسعه به‌عنوان گلوگاه جهت دستيابي به اهداف، مطرح مي‌شوند. در واقع چالش‌های متعددی در فعاليت‌هاي اصلي تهيه اطلاعات ليبل همانند: مشخصات محصول، طراحي، تركيبات و باركد است كه همه آنها در طول طراحي و توسعه وجود دارند. به‌طور كلي اين موارد گاهی خارج از كنترل هستند.

 شركت‌هايي كه داراي روش‌هاي بهتري برای فرآيند توسعه بسته‌بندي و محصولشان هستند، از يك مزیت اساسي در بازار برخوردارند. توانایی این شرکت‌ها براي پاسخگویي هرچه سريع‌تر، آنها را قادر مي‌سازد تا هزينه سرمايه‌گذاري‌شان را كمتر كرده و سهم بازار بیشتري را از طريق سرعت‌دهي به زمان ورود به بازار براي 


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه پنجم آذر ۱۳۹۲ |
در یک کتاب نسبتا پر فروش درباره بازاریابی بیمه عمر در ایران، نویسنده آن که از سال‌ها پیش فعالان و متقاضیان ورود به این حرفه را آموزش می‌دهد، یکی از دلایل شکست در این بازاریابی را تبیین کرده است:

 



برچسب‌ها: بازاریابی بیمه
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه پنجم آذر ۱۳۹۲ |

نویسندگان: Avi Goldfarb  Catherine Tucker

مترجم: فریباولیزاده

منبع: sloanreview.mit.edu

در بسیاری از موارد، شرکت‌ها به اعمال سیاست‌های حفظ حریم خصوصی به عنوان هزینه انطباقی(هزينه‌هايی که شرکت برای رد کردن کالای غيرکيفی می‌پردازد مثل هزينه‌های دوباره کاری) برخورد می‌کنند. به جای چنین برداشتی بهتر است مدیریت حریم خصوصی مصرف‌کنندگان را به عنوان روشی در نظر بگیرید که به افراد اجازه می‌دهد، تجربه مثبتی از برند و نام تجاری شما داشته باشند.



ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه پنجم آذر ۱۳۹۲ |
مترجم: مریم رضایی
منبع: IESE Insight
وقتی ماریسیو ماکری در سال 1995 به‌‌عنوان رییس هیات‌مدیره باشگاه آرژانتینی محبوب بوکا جونیورز منصوب شد، دلیل چندانی برای خوشحالی از این سمت نداشت؛ چون در آن زمان این باشگاه در پایین‌ترین جایگاه در تاریخ حدود 100 ساله خود قرار گرفته بود. از اواخر دهه 80 میلادی، چهار مدیر عامل در این باشگاه عوض شده بودند و استادیوم معروف «لا بومبونرا» که از سال 1940 در اختیار این باشگاه بود، به‌طور موقت تعطیل شد. بوکا 

برچسب‌ها: بازاريابي ورزش
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه پنجم آذر ۱۳۹۲ |

مترجم: مریم رضایی

منبع: IESE Insight

  رویای همه مدیران بازاریابی که در بازارهای خارجی کار می‌کنند این است که مشتریانشان دائما در مورد آگهی‌های بازرگانی شرکت صحبت و شعار آن شرکت را مثل سرود ملی خود زمزمه کنند. این همان کاری بود که شرکت گالینابلانکا با کمک سازگار کردن تلاش‌های بازاریابی خود با سلیقه مردم محلی، توانست در آفریقا انجام دهد. مسلما بیش از سه دهه طول کشید تا تلاش‌های این تولیدکننده اسپانیایی عصاره گوشت، سوپ آماده


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه بیست و نهم آبان ۱۳۹۲ |
به‌طور معمول زوج‌های جوان در ابتدای زندگی شاید چند هفته یا حتی یک ماه نیاز به خرید نداشته باشند زیرا مواد مورد نیاز آنها از قبل تامین شده است، اما پس از اتمام آذوقه اولیه باید برای خرید برنامه‌ریزی کنند. 

آنها در کنار تمام فراز و فرودهای زندگی یک نکته مهم را باید در نظر داشته باشند: چگونه باید خرید کنند. زوج‌های جوان یادشان باشد اقتصاد خانواده تنها محدود به خانواده‌های مرفه و ثروتمند نیست. این علم برای اقشار کم‌درآمد که اتفاقا دخل و خرجشان همخوانی ندارد، کاربرد‌های بیشتری خواهد داشت. از نکات قابل توجه در اقتصاد خانواده این است که افزایش درآمد، به معنی بهبود معاش خانواده نیست، بلکه افزایش درآمد افزایش هزینه‌ها را به‌دنبال خواهد داشت، بلکه مدیریت هزینه‌ها است که هنر گردانندگان اقتصاد خانواده را آشکار می‌کند. خانواده‌ها نمی‌توانند هنگام مواجهه با کمبود بودجه‌شان یک متمم بودجه بیاورند و هزینه‌های اضافی را حذف کنند، بنابراین باید قادر باشند هزینه‌ها را مدیریت کنند. آنچه اقتصاد خانواده را منحصربه‌فرد می‌کند وجود ارتباطات درونی بین نقش‌های شغلی و خانوادگی است. با این وجود نباید فعالیت‌های اقتصاد خانواده را شوخی و سرگرمی دانست بلکه باید با جدیت و برنامه‌ریزی دقیق آنها را پیگیری کرد. این بدان معنا است که تمام اعضای خانواده موظفند از سیاست‌های اقتصادی خانواده در جهت پیشبرد اهداف آن تبعیت کنند. مدیریت اقتصادی خانواده در شرایط عادی باید براساس میزان درآمدهای هر یک از اعضای خانواده و هزینه‌ها تنظیم شود. همان‌طور که در خانواده، والدین باید مدیریت عاطفی، روانی و اجتماعی را اعمال کنند، در بحث هزینه‌کردن و ایجاد تعادل بین دخل و خرج نیز نیاز به مدیریت است، اما در خرید مایحتاج باید به نکاتی توجه داشت.

خرید کردن

اگر تاکنون تجربه خرید نداشته‌اید، احتمالا هر چیزی که توجه شما را جلب می‌کند برمی‌دارید و چیزهای زیادی به خاطرتان می‌آید که نیاز دارید یا شاید بعدها به کارتان بیاید. همین می‌شود که کلی خرید مربوط و نامربوط انجام می‌دهید و زمان پرداخت هزینه اجناس، وقتی رقم مذکور را می‌شنوید، حس ناخوشایندی به شما دست می‌دهد و با خودتان می‌گویید: «وای خدای من این خرت و پرت‌ها چقدر گران شده است!» بسیاری از خانواده‌ها با این ذهنیت که فرزندانشان به اندازه کافی بزرگ شده‌اند آنها را روانه خانه بخت می‌کنند و از دادن برخی آموزش‌های کوچک و اساسی به آنها غفلت می‌کنند. یکی از این آموزش‌های کوچک، آموزش خرید کردن برای منزل است. در ادامه مطلب به نکاتی اشاره می‌کنیم که برای خریدی مقرون به صرفه و اقتصادی لازم است بدانید.

فهرست تهیه کنید

قبل از ترک خانه به هدف خرید، حتما فهرستی به همراه داشته باشید. این کار علاوه‌بر جلوگیری از فراموشی احتمالی سبب می‌شود که خریدهای نامربوط و بی‌برنامه کمتری انجام دهید و حساب و کتاب دستتان بیاید. همیشه خریدهایی را که در طول روز انجام می‌دهید، در دفترچه‌ای یادداشت کنید و هر ماه هزینه‌ها را جمع کنید و هزینه‌های انجام شده را تحلیل کنید. بدین‌گونه مدیر مالی زندگی خودتان می‌شوید.

چه چیزی بخریم؟

برای تهیه فهرست خرید اولویت را به اجناس ضروری بدهید. برخی اجناس و غذاهای فانتزی بیشتر جنبه تفننی دارد و به اصطلاح بَرج محسوب می‌شود نه خرج و می‌توان کاربرد آن را به روزهای خاص یا مناسبت‌های خاص محدود کرد. به یاد داشته باشید که حذف برخی اجناس از سبد خانواده آسیبی به رشد، سلامت و شادابی شما نمی‌رساند؛ حتی در صورت استفاده، می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد. به‌طور مثال می‌توان از سس مایونز، سوسیس و کالباس، چیپس و پفک و... نام برد. پس برخی اجناس مصرفی غیرضروری را حذف کنید و برای آنها جایگزین‌های به صرفه‌تر و سالم تری پیدا کنید.

از کجا بخریم؟

به‌طور طبیعی برای هر کالای خاص، مرکز خاصی برای خرید آن وجود دارد که در مناطق مختلف شهر مستقر است. اگر وسیله نقلیه دارید می‌توانید از این مراکز اجناس موردنظرتان را تهیه کنید اما اگر وسیله نقلیه ندارید این کار برایتان چه از لحاظ مالی و چه زمانی به صرفه نیست. بهتر است مراکزی را برای خرید انتخاب کنید که علاوه‌بر دارا بودن بخش‌های موردنیاز قیمت‌هایشان هم مناسب‌تر از مراکز دیگر باشد. از تخفیفات فروشگاه‌های بزرگ استفاده کنید.

چه مقدار خرید کنیم؟

اینکه چه چیزی را به صورت کلی و چه چیزی را به صورت جزئی تهیه کنید، علاوه‌بر میزان مصرف به شاخص‌های دیگری نیز بستگی دارد. به عنوان نمونه در ابتدای زندگی بهتر است میوه و سبزیجات را به میزان خیلی کم تهیه کنید. این کار هم جلوی اسراف و خراب شدن آنها را می‌گیرد هم باعث می‌شود که همه چیز را به صورت تازه مصرف کنید. انبار کردن برخی اجناس علاوه‌بر صرف هزینه، سبب فاسد شدن و گذشتن تاریخ انقضای آنها نیز می‌شود و گاهی اصلا فراموش می‌کنید که چنین جنسی را در خانه ذخیره کرده‌اید. تهیه برخی اجناس به صورت کلی به صرفه‌تر است زیرا دیگر نیازی نیست هزینه بسته‌بندی را بپردازید. به‌طور مثال خرید چند کیلو لوبیای باز به صرفه‌تر از خرید یک بسته لوبیا است یا خرید دستمال کاغذی تاشده فله‌ای در مقایسه با یک جعبه دستمال کاغذی به صرفه‌تر است. یادتان باشد قرار نیست هزینه شکیل بودن بسته بندی کالاها را شما بپردازید!

تحلیلگر باشید

همیشه قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید. برآورد کنید که با توجه به میزان مصرف و نوع محصولی که تهیه می‌کنید و میزان ماندگاری آن و از همه مهم‌تر پولی که برای خرید در نظر گرفته‌اید، خرید چه محصولی اولویت دارد. همیشه به قیمت و تاریخ تولید و انقضای درج شده روی اجناس توجه کنید. هیچ‌گاه از سوال کردن درباره قیمت اجناس خجالت نکشید، شما حق دارید قبل از انتخاب، قیمت آنچه را می‌خرید، بدانید. برای انتخاب بین برندهای مختلف موجود در بازار بهتر است با پدر و مادر یا دیگر آشنایانتان مشورت کنید. درآمدتان را صرف آزمون و خطای محصولات مختلف نکنید و در انتخاب‌هایتان دقت کنید. پس از چندین بار خرید کردن به یک تحلیلگر تمام عیار تبدیل می‌شوید که خوب می‌دانید از کجا، چه موقع و چه میزان خرید کنید.


برچسب‌ها: اقتصاد خانواده
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه بیست و هفتم آبان ۱۳۹۲ |

مترجم:مریم بیدمشگی پور

منبع: time 1000

Harrods لندن یک موسسه بریتانیایی است که احتمالا شناخته‌شده‌ترین خرده‌فروشی در لندن به شمار می‌رود. به مدت 162 سال، این شرکت محبوبیت تجاری خود را با حمایت ارزش‌های کلیدی برندهای خود مانند: انگلیسی بودن، لوکس بودن، نوآورانه بودن و خدمت


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه بیست و هفتم آبان ۱۳۹۲ |
چيا چاره خواه *

انتخاب یک نام برای محصول یا شرکت 

شما به اندازه کافی در مورد ایده و محصول خود اطلاعات کسب کرده‌اید و بازار رقابت را هم به خوبی بررسی کرده‌اید. هم‌اکنون زمان آن فرا رسیده که برای محصول خود نامی انتخاب و لیستی از نام‌های کاندید را تهیه کنید.


برچسب‌ها: برند
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه بیست و هفتم آبان ۱۳۹۲ |
Dorie Clark 

مترجمين: مهدي احمدي ندوشن-عليرضا احمدي ندوشن

منبع: HBR 

تازه سخنراني در يك شركت پيشرو در تكنولوژي را تمام كرده بودم که فردی نزدیک آمد و گفت:

 «من ایده‌های شما را در مورد برند شخصی دوست داشتم ومي توانم ببينم كه چقدر عملكرد خوبي دارند، اما بيشتر این ویژگی‌ها براي من کارآمد نيستند، چون من انساني درونگرا هستم، آيا كار ديگري هست كه بتوانم انجام بدهم؟ اما مساله‌اي كه او نمي‌دانست اين بود كه خود من نیز همانند نيمي از مردم (تخمينی) انسانی 


برچسب‌ها: برند
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه بیست و هفتم آبان ۱۳۹۲ |

موردکاوی تلاش بانک سانتاندر برای اسپانسر شدن در مسابقات فرمول یک

مترجم: مریم رضایی

منبع: IESE Insight

در سال 2004، گروه بانکداری اسپانیایی سانتاندر به یکی از بزرگ‌ترین سودهای بانکداری در دنیا دست یافت. با این حال، شناخت عمومی از این برند در سطح جهان پایین بود. به‌رغم شناخت گسترده از بانک‌های اروپایی و آمریکای لاتین، سانتاندر از نظر شناخت جهانی رتبه 35 را داشت. دلیل این امر تا حدی این بود که بانک‌هایی که تحت تملک سانتاندر درمی‌آمدند، هویت قبلی خود را حفظ می‌کردند و بنابراین ارتباط عمومی زیادی با این گروه 


برچسب‌ها: برند
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه بیست و دوم آبان ۱۳۹۲ |
قیمت‌گذاری برای بلیت‌های لندن 2012 با حضور برجسته‌ترین کارشناسان بین‌المللی دنیا صورت گرفت. آیا می‌توان از این رویداد بین‌المللی برای قیمت‌گذاری، درس‌های فراوانی آموخت؟

پاسخ این پرسش را در این اثر کوتاه جست‌وجو کنید که در نوع خود برای قیمت‌گذاری کم‌نظیر است. هم 

ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه بیست و دوم آبان ۱۳۹۲ |

نویسنده: هنری دوریس

مترجم: مریم رضایی

منبع: Forbes

بزرگ‌ترین رمز موفقیت بازاریابی برای متخصصان، مشاوران و کسب‌وکارهای خدماتی کوچک این است که چگونه بتوانند به طور دائم و پایدار مشتریان پرسودی جذب کنند. باید بدانیم که مشتری می‌خواهد اختیار داشته باشد


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه سیزدهم آبان ۱۳۹۲ |
 
مطالب جدیدتر
مطالب قدیمی‌تر