هنگامی که شرکتها اقدام به تهیه استراتژی تبلیغاتی خود میکنند با مشکلات زیادی در راه برقراري ارتباط با مخاطب مواجه میشوند. هر یک از شرکتها چه بزرگ و چه کوچک ممکن است چالشهایی نظیر زمان، منابع و رقابت را در این راه تجربه کنند.
در بسياري از مواقع تامين مالي، بزرگترين مشکل نیست و مسائل روانشناختی دردسرساز میشود. گاهی ممکن است بر اساس ویژگیهای روانشناختی آنچنان میل به بینقصی در رهبر شرکت شدید باشد که او را وارد چرخه بیپایان عیبیابی کند و درنهایت منجر شود که هـيچ كاري صورت نگیرد. همچنین ممکن است این رهبران تصميم به عملی کردن طرحی را داشته باشند؛ اما چون برنامه زمانی خاصی برای انتشار آن ندارند با وجود فعالیتهای زیاد، اثرگذاری مورد انتظار را بهدست نمیآورند.
موارد زیر نشانههایی است که میگویند شما نیز در طرح بازاریابی خود دچار این مشکلات هستید:
1- شما به مدت ٦ ماه است كه فقط بر روي «کاغذ سفید»
White paper: نوعی گزارش معتبر یا راهنمایی برای کمک به مخاطبان است که به منظور درک یک مساله، حل یک مشکل یا اتخاذ یک تصمیم در بازاریابی تدوین میشود) کار میکنید.
2- ماهنامه شما تنها سالی 2-3 بار منتشر میشود. شاید شما منتظر این هستید که آخرین اخبار یک دپارتمان دیگر را نیز به نشریه خود اضافه کنید یا منتظر بهدست آوردن وقت ملاقات با یکی از چهرههای برتر مدیریت هستید. باید به شما بگوییم که تمام اینها نمیتواند بهانهای برای تاخیر در زمان انتشار ماهنامه باشد.
3- پستهای وبلاگ یا سایت شما بیش از حد بلند هستند یا تنها بهصورت فصلی منتشر میشوند. پستهای وبلاگ باید تقریبا 500 کلمه باشند و نگارشی روان داشته باشند. وبلاگنویسی مدیران تنها زمانی اثر بخش است که حداقل هفتهای 2 مرتبه انجام شود.
4- ساعتها تبلیغات ضبط کردهاید؛ ولی ایدهای خلاقانه به ذهنتان نمیرسد. در مورد آن تحقيق كنید پس اگر روي مطلبي تاكيد داريد حداقل بايد ٢بار در هفته به چشم و گوش مشتري برسد، اگر اهل تبليغ از نوع فيلم هستيد فيلم ساده و كوتاه بسازيد، مشتري انتظار فيلمی كه اسكار را ببرد ندارد، پس ساده هميشه بهتر است.
اگر ميخواهيد به اهداف بالا دست پيدا كنيد به نكتههاي زير توجه كنيد:
1- از يك برنامهريزي كلي شروع كنيد.
يعني اعتماد به نفس شما وقتي يك برنامهریزی كلي و هدفمند داريد خيلي بالاتر است. كار را به چند بخش کلی تقسيم كنيد و روي بازخوردهاخيلي توجه كنيد.
٢- به بازخوردها توجه زیادی داشته باشید
يادتان باشد كه بازخورد منفی مشتري باعث شكست شما نميشود، بيتوجهي به آن باعث شكست شما ميشود؛ يعني باز خورد مشتري بسيار مهم است. سعي كنيد در سايتهاي اينترنتي خود از نظرسنجي استفاده كنيد تا در همه حالت بهروز باشيد و ايدههاي خود را هر چه زودتر به مرحله اجرا در بياوريد و در بازار عرضه كنيد.
3-آهسته و پيوسته رويد.
يعني هدف اصلي خود را فقط با موفقيت يا شكست نسنجيد. هميشه با روندی آهسته فعالیتهای خود را ادامه دهيد. این رویکرد باعث به وجود آمدن مشتريهای وفادار ميشود، آنها را حمایت کنید؛ زیرا پشتوانهشرکت شما هستند.
منبع: forbes