شرکتهای تولید کننده مواد غذایی حلال در جهان به فکر توسعه بازارهای فروش این محصولات طی سالهای آینده هستند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پی تی آی با گسترش فروش
مواد غذایی حلال در بازارهای آمریکا هند و آفریقای جنوبی پیشبینی میشود،
صنعت مواد غذایی حلال هر سال 20 درصد رشد داشته باشد.
بر اساس این گزارش، ارزش صنعت مواد غذایی حلال در جهان هم اکنون به بیش از 2.77 تریلیون دلار رسیده است.
در نمایشگاه صنایع غذایی حلال در شارجه امارات بیش از 90 شرکت از
26 کشور جهان از جمله کانادا، آلمان، هند، هلند، آفریقای جنوبی، اسپانیا،
انگلیس و آمریکا شرکت دارند.
افزایش چشمگیر تقاضا برای مواد غذایی حلال در سراسر جهان چالش بزرگی برای این صنعت به شمار می رود.
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، بخش زیادی از تقاضا برای مواد غذایی
حلال مربوط به کشورهای خاور میانه است و این کشورها طی سالهای آینده با
کمبود گوشت قرمز برای تولید مواد غذایی حلال روبرو خواهند شد.
منبع: MoneyWatch
مترجم: مریم بیدمشگی پور
چه
کسی تا به حال به صورت ناخود آگاه مرتکب اشتباه مالی نشده است؟ بیایید به
اشتباهاتمان اعتراف کنیم، همه ما کارهای احمقانهای انجام میدهیم که باید
به خاطر آنها هزینه زیادی بپردازیم.
بر اساس تحقیقی که توسط اتحادیه مصرفکنندگان آمریکا و شرکت پریمریکا انجام شده، دو سوم آمریکاییها عنوان کردهاند که حداقل یک اشتباه بسیار نادرست مالی انجام دادهاند

ترجمه : مهدی سریرچی
منبع: Inc
فکر میکنید مدیر بزرگی هستید؟ مطمئن شوید که به این سه خصوصیت مبتلا نیستید.
آنگونه که والتر ایزاکسون (در بیوگرافی که درباره استیو جابز نوشته) عنوان میکند هر مدیر بزرگی دارای درجهای از «قابلیت عدم درک واقعیت» است.
در واقع ایزاکسون میگوید: «جابز اغلب بافشارآوردن برافراد برای خلق چیزی که هرگزفکر نمیکردند

از ديرباز هميشه افرادي بودهاند كه سوداي ثروتمند شدن داشته و حتي كودكي آنها مترادف با روياپردازي و آرزوهاي دور و دراز بوده است.
کنث رگف*
یک بحث منطقی در مورد ارزش طلا هیچ وقت کار سادهای نبوده
است. اخیرا و با افزایش بیش از 300 درصدی آن طی دهه گذشته که دیگر از همیشه
هم سختتر شده است.
جف بیزاس، بنیان گذار وب سایت آمازون میگوید: «عنوان تجاری شما چیزی است که وقتی در اتاق نیستید در مورد شما میگویند.»
تیم لبرشت میگوید: «ارتباطات فعال شرکتها به آنها اجازه میدهد که در آن اتاق باشند، گوش بدهند و حتی به بحثها ملحق شوند.»

اکنون پنج میلیارد نفر در دنیا از تلفن هوشمند استفاده میکنند و دیگر دسترسی به اینترنت از روشهای قدیمی رو به کاهش است. امروزه بازدیدکنندگان سایتهای اینترنتی از طریق موبایل هر روز در حال افزایش است.
بیایید نگاهی دوباره به دنیای پیرامون داشته باشیم، تلفن
موبایل، شبکههای اجتماعی و اپلیکیشنهای آن هر حوزهای از کسبوکار و
زندگی ما را تحت شعاع قرار میدهند. با توجه به تغییرات مداوم تکنولوژی آیا
میتوانید مناسبات شرکت خود را در مسیر درستی پیش ببرید؟
«رندی گیگ»
نویسنده کتاب «امنیت جدید پرمخاطره است» میگوید: «گوشیهای موبایل تغییر
شکل اینترنت را رقم زدهاند. چیزی که ما درباره آن صحبت میکنیم خود
تکنولوژی نیست، بلکه منظورمان چگونگی استفاده مردم از تکنولوژی است.
موبایلها ما را از روشهای قدیمی دور و به سمت موج سوم دسترسی به اینترنت
هدایت میکنند.»
او درباره وضعيتي که در آینده نزدیک شاهدش خواهیم بود
سخن میگوید. در نظر بگیرید چگونه شبکههای اجتماعی (جایی که خیلی از
طرفداران برندهای شما با آن تعامل دارند) تعداد مراجعات به وب سایت شرکتها
را کم کردهاند.
او میگوید: «بزرگترین برنده در عصر جدید کارآفرینهایی خواهند بود که بدانند چگونه با گوشیهای موبایل پولسازی کنند »
قرار
گرفتن در زمره افراد «برنده» به معنی پذیرفتن یک تکنولوژی خاص نیست، بلکه
بیشتر به این معنی است که توجه کاملی داشته باشید به اینکه در واقع مشتریان
شما چگونه برای بالاتر بردن کیفیت زندگیشان از تکنولوژیهای خاص استفاده
میکنند. گام بعدی برای موفقیت در عصر جدید تکنولوژی ترسیم نقشه راهی برای
هماهنگ شدن با این اکوسیستم جدید است.
برای مثال : اگر هنوز از
بازاریابی ایمیلی استفاده میکنید،بهتر است زودتر تجدید نظری در روشهای
خود داشته باشید. به گفته گیگ باید به این فکر کنید که امروزه «بیشتر افراد
جوان به اپلیکیشنهای نوشتاری و تصویری گرایش دارند. بنابراین اگر شرکت
شما برای معرفی خود به ارسال ایمیل و وب سایت معمولی اکتفا کند، تقریبا 5
سال عقب هستید، که در دنیای اینترنت مانند فاصله 20 ساله از رقبا است!»
گیگ
در کتابش پیشبینی میکند که تمام شرکتها ملزم هستند روی ارائه خدمات از
طریق اپلیکیشنها سرمایهگذاری کنند تا بتوانند پاسخگوی چشماندازهای شرکت و
مشتریان باشند. آنها همچنین بایدآمادگی داشته باشند که اپلیکیشنهایی برای
موج جدید کاربران که از طریق تلفنهای همراه خود به اینترنت دسترسی دارند
(که بیشترین تعداد از مشتریان را هم ایجاد میکند)ارائه دهند. او میگوید:
اپلیکیشنهایی
که شرکتها برای مشتریانشان خلق میکنند باعث شکوفایی در تولید نمیشود،
اما هزاران میلیارد دلار درآمد ایجاد خواهد کرد. بزرگترین سهم درآمدزایی
را «اپلیکیشنهای فرآیندی» ایجاد میکنند.مانند اپلیکیشنهایی که به افراد
کمک میکند تا ماشین اجاره کنند، آدرس نزدیکترین رستوران ژاپنی را پیدا
کنند،از جدیدترین محصولات و دستاوردها مطلع شوندیا درباره نحوه گذراندن
تعطیلاتشان تصمیمگیری کنند.
این اپلیکیشنهای ساخته شده نام شرکتها
را در معرض دید مشتریان قرار میدهد و فرصتهای بازاریابی جدیدی برای
کارآفرینها خلق میکنند.
مثلا اگر مالک یک فروشگاه در خیابان اصلی
هستید، میتوانید برنامه کاربردی طراحی کنید تا کوپنهای تخفیف یا خرید
رایگان تشویقی را به صفحه نمایش تلفن هوشمند افرادی که از اطراف فروشگاه
شما عبور میکنند، ارسال کند.
گیگ پیشنهاد میکند جهت آمادگی برای رویارویی با این موج جدید این سه توصیه را به کار ببندید:
•
اپلیکیشنی خلق کنید که فرآیند دسترسی مشتریان بالقوه به نیازهایشان را
تسهیل کند. مثلا یک فروشگاه ورزشی میتواند اپلیکیشنهایی را در این زمینه
در اختیارمشتریان خود قرار دهد: مقدار کالری دریافتی را محاسبه کند، حرکات
ورزشی شان را پیگیری کند یا هر فعالیت دیگری را که با محصول ارائه شده توسط
آنها ارتباط دارد، در اختیار مشتریان قراردهد.
• اپلیکیشن هایتان را
طوری طراحی نکنید که فقط لینک ارجاع به سمت وب سایت شما را داشته باشد.
پیشنهاد ارائه خدمت یا ارزش برای مشتریانتان میتواند کارآمد باشد.
•
توجه داشته باشید کاربرد اپلیکیشنی که طراحی میکنید نباید فقط متناسب با
فروش شما باشد بلکه آن را برحسب نحوه خرید مشتریان طراحی کنید.
فرقی نمی
کند چه کسبوکاری داشته باشید گوشیهای موبایل و اپلیکیشنهایش قواعد همه
چیز را عوض کردهاند. آنها باعث میشوند که مراجعه به وب سایت معمولی شما
کاهش پیدا کند و ممکن است یک روز کاملا جایگزین آن شوند. نوع عملکرد
شرکتها، بازاریابی و مدیریت آنها را تغییر خواهند داد و چالشهای بسیار
زیادی ایجاد خواهند کرد. با این حال فرصتهای بسیار سودمندی برای
کارآفرینهایی که آنها را درک میکنند ایجاد خواهند کرد.
ماخذ:دنیای اقتصاد/تهیه شده در: وب نوشت پنگان
مترجم: مریم رضایی
منبع: Knowledge INSEAD
همه ما معتقدیم که
رهبران ارشد افراد باهوش و بااستعدادی هستند. جامعه منشا باهوش بودن را به
افرادی منتسب میداند که بهره هوشی آنها بالاتر از 140 است. مثلا بیل گیتس،
موسس مایکروسافت، بهره هوشی 160 دارد. هوش اینگونه افراد، موفقیت و شهرت
زیادی برای آنها به همراه داشته، اما تنها باهوش بودن در نهایت کار کافی
نیست.
امیرحسین توکلی
در حالی که محاسبه ریسک امری علمی و مبتنی بر ریاضیات و
آمار است، تصور ما از ریسک چنین نیست. تصور ما از ریسک امری روانشناختی،
جامعه شناختی و انسان شناختی است. تفکیک این دو موضوع، یعنی محاسبه ریسک از
سوی بیمهگران از تصور آن در ذهن مشتریان، بیانگر شکافی است که بین
بیمهگران و بیمه شوندگان در کشور ما، یا در هر فضای دیگر قابلبررسی است و
در بسیاری اوقات به آن «فرهنگ بیمه» و گاه کمبود آن نام میدهیم.
مترجم:منصوره محمدپور
برای بسیاری از کارآفرینان شروع یکایده یا کار
از صفر آسان است ولی آنها ترجیح میدهند تا در هرچه بهتر کردن ایده دیگران
با آنها همکاری کنند. در هر حال این دو روش یعنی شروع یک کار به تنهایی و
همفکری و همکاری با دیگران، جنبههای کارآفرینی را به دنبال دارند.
برگی از تاریخ فرش ایران (3)
حمید کارگر- سالهاست که کنشگران و اهالی هنر- صنعت فرش دستباف ایران همگی
بر این باورند که «کیفیت»، برگ برنده فرش ایرانی در هماوردی با رقباست و
اگر چه نیروی کار ارزان و قیمت تمام شده پایین نقطه قوت دیگر کشورهای
تولیدکننده فرش دستباف است، کیفیت بالای دستبافتههاي ایرانی موجب ميشود
تا خریدار و مصرفکننده نهایی این محصول حاضر به پرداخت بهایی افزونتر
باشد.
سالهاست که دلسوزان و پیشکسوتان هنر- صنعت فرش دستباف ایران هشدار ميدهند که نباید با صدور فرشهاي نازل و بیکیفیت، اعتبار پیشین را خدشهدار کرد و به برند فرش ایرانی آسیب برسانیم.سالهاست که اهل فن در این هنر- صنعت انذار ميدهند که شاید با اندکی کاستن از مرغوبیت مواد اولیه یا ایجاد تغییر در سبک بافت اصیل بتوان کمی سرعت بافت را بالا برد یا قیمت تمام شده را قدری پایین آورد یا بازاری را برای مدتی کوتاه به کف آورد ولی در دراز مدت آنچه از این ماجرا لطمه ميبیند، کلیت فرش ایرانی است و این زیان گریبان همه را خواهد گرفت.سالهاست که دستاندرکاران هنر- صنعت فرش ایران از تشکلهاي فعال در این حوزه ميخواهند تا مانع از صدور فرشهاي معیوب شوند، از گمرک ميخواهند از صدور فرشهاي بیکیفیت جلوگیری کند، از دولت ميخواهند سیستم نظارتی ویژهاي در این مهم تدارک ببیند و از همه ابزارهای تنبیهی و تشویقی بهره ببرد.این هوشمندی در پیشینیان ما نیز بوده است که آسیبهاي محتمل از صدور فرشهاي ناراست را دریابند و برای پيشگیری از این روند تدبیری بجویند. تدبیری که همانا وادار شدن همه صادرکنندگان به اخذ پروانه صدور از شرکت سهامی فرش ایران و مکلف شدن این شرکت به بازرسی همه فرشهاي صادراتی بوده است.هیات وزرا در جلسه سوم خردادماه سال 1316 بر طبق پیشنهاد اداره کل تجارت چنین مصوب کردهاند که:«...1) صدور فرش توسط تجار و موسسات مختلف با رعایت شرایط ذیل مجاز خواهد بود.الف- صادرکنندگان باید قبل از مبادرت به صدور کالا از شرکت سهامی فرش پروانه صدور تحصیل نمایند.ب- شرکت فرش مکلف است فرشهايی را که برای صدور عرضه میشود بازرسی كرده در صورتیکه از لحاظ صنعتی دارای معایب و نواقصی نباشند برای آنها پروانه صدور بدهد....»در ادامه این مصوبه، چگونگی فهرست شدن نواقصی که مانع از صدور فرش ميشود، شیوه اعلام عمومی آنها، فهرست مراکزی که با همکاری گمرک در آنها بازرسی صورت ميپذیرد، شیوه حل اختلاف بین صادرکننده و عمال شرکت درباره نتیجه بازرسی، شیوه بازرسی و عدلبندی فرشها در نقاطی که گمرک نباشد و... درج شده است و بالاتر آنکه شرکت سهامی فرش موظف شده است «علاوه بر بازرسی فرشهای صادره مکلف است در تهیه قالی در داخله کشور نیز نظارت نماید...»

شرکتها سعی میکنند از فرصتهایی که حجم عظیم اطلاعات برای آنها فراهم میآورند حداکثر بهره را ببرند،
مترجم: مریم رضایی
منبع: Entrepreneur
در حالی که تحلیل روند
هزینهها بسیار مهم است، اما پیش از هر چیز به عنوان صاحب یک کسب و کار
باید بدانید که شما بیش از همه واجد شرایط انجام این وظیفه هستید. البته
اگر مدیر مالی یا حسابدار خوبی دارید، آنها نیز میتوانند در انجام این
تحلیلها موثر باشند. اما به هر حال، به یاد داشته باشید این کار فراتر از
مهارتها و تجربیات بیشتر حسابداران است.
معمولا به راحتی میتوانیم نقاط ضعف دیگران را در
یک سخنرانی متوجه شویم ، مواردی چون بیش از حد حرف زدن، طولانی شدن جلسه
و... اغلب در بیشتر سخنرانیها دیده میشود. اما وقتی پشت میکروفن قرار
میگیریم، اشتباههای دیگران را دوباره تکرار میکنیم. با مطالعه و اجرای
توصیههای زیر میتوانید از بروز چنین اشتباههایی جلوگیری کنید.
امروزه روند رو به رشد اقتصادهای توسعهیافته، ماهیت رقابت در میان تولیدکنندگان محصولات را تغییر داده است. این روند در واقع با مطرح شدن همزمان زمینههای اقتصادی جدید و همچنین روبهرو شدن با رقیبان
بازاريابي
مترجم: نفیسههاشمخانی
منبع: wharton
در سال 2010 یک کمدین
برجسته اروپایی شکایتی درباره نحوه سرویسدهی به مشتریان به توئیتر ارائه
کرد. او پس از دریافت معذرتخواهی از سوی شرکت که از نظر او به شکل
نامناسبی انجام گرفت، از دیگران دعوت کرد تا تجربههای این چنینی که با این
شرکت داشتند را با دیگران به اشتراک بگذارند.
تلاش چند مليتي و جهاني براي رساندن توليدات به مصرفكننده در بازارهاي نوظهور، با استراتژيهاي گيجكننده و چالشهاي عملي فوقالعاده زيادي مواجه است. از يك طرف بايد با خردهفروشيهاي سنتي دست
دغدغه مشتريمداري مهمترين عامل موفقيت در هر موسسهاي است، مشتري
بزرگترين سرمايه هر موسسهاي است. مشتري همه حقوق، دستمزد و مزاياي ما را
ميپردازد. تحقيقات جهاني نشان ميدهد كه موفقيت در برخورد با مشتري و
رضايت مشتري و ارباب رجوع يكي از رازهاي تعالي سازمان است.
این روزها موسیقی در هر مکان کاری و در میان همه مشاغل، بیش از هر چیز
دیگری قابل دسترس است، اما همیشه اینگونه نبوده است. زندگی حرفهای تا
اوایل قرن بیستم بدون آهنگ و موسیقی سپری میشد.
در آن زمان بهتدریج نواختن موسیقی در فروشگاهها و مکانهای عمومی با ملودیهای آرام، شروع شد و خرید کردن را برای مردم جذاب کرد. در دهه 40 میلادی، شرکت رادیویی موزاک، مجموعه آهنگهایی برای دفاتر کاری ساخت که باعث میشد افراد هنگام گوش کردن به آنها در محل کار انرژی بگیرند و سر شوق بیایند. اکنون برخی شرکتها مانند مود مدیا، بر این موضوع متمرکز شدهاند و موسیقیدانان این شرکتها موسیقیهایی برای پخش در سالن انتظار، اتاق استراحت یا انبار شرکتها در سراسر نقاط دنیا، میسازند، اما حتی اگر ترجیح میدهید پشت میزتان و به صورت شخصی موسیقی گوش دهید، باید بدانید این کار به روشهایی که ممکن است خودتان نفهمید، بر طرز فکر و کار شما تاثیر میگذارد.
همه ميدانيم كه در عصر جهاني شدن زندگي ميكنيم. فناوري دنيا را كوچكتر و
آدمها و فرهنگها را به يكديگر نزديكتر كرده است. اين يعني افراد داراي
فرهنگهاي مختلف براي انجام كارهايشان يكديگر را پيدا كرده و با هم ارتباط
بيشتري برقرار ميكنند. اين موضوع همان طور كه هيجانانگيز و جالب است، به
همان اندازه هم مخرب و ترديد برانگيز است. چگونه با فردي از فرهنگ ديگر
ارتباط برقرار كنيم؟ براي درست شروع كردن يك گفتوگو، چه بگوييم يا چه
نگوييم؟
مترجم: رویا مرسلی
این اشتباهات بزرگ به طرز عجیبی رایج هستند. مطمئن شوید که مرتکب هیچ یک از این اشتباهات نشوید.
پاسخ دادن به موضوعاتی که مشتری درباره آن سوال نکرده است.

ترجمه: بهزاد بهمننژاد
امروزه دیگر دوره شرکتهای بزرگ سپری شده است و
آنها نمیتوانند هر تصمیمی را که در ذهن دارند، عملی سازند. شرکتهای
امروزی بایدبه دنبال راههایی باشند که از طریق آنها بتوانند اعتماد
مشتریان را جلب نمایند.
مسيري كه هم براي كارآفرينان و هم سرمايهداران به يك نحو عمل ميكند. شيوه نظارت و رویکردهای نوین این كارشناس را در گفتوگویی که با BSR انجام داده است در زیر میخوانیم: