ارزش صنعت مواد غذایی حلال در جهان هم اکنون به بیش از 2.77 تریلیون دلار رسیده است.

شرکتهای تولید کننده مواد غذایی حلال در جهان به فکر توسعه بازارهای فروش این محصولات طی سالهای آینده هستند.

 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پی تی آی با گسترش فروش مواد غذایی حلال در بازارهای آمریکا هند و آفریقای جنوبی پیش‌بینی می‌شود، صنعت مواد غذایی حلال هر سال 20 درصد رشد داشته باشد.
 
بر اساس این گزارش، ارزش صنعت مواد غذایی حلال در جهان هم اکنون به بیش از 2.77 تریلیون دلار رسیده است.
 
در نمایشگاه صنایع غذایی حلال در شارجه امارات بیش از 90 شرکت از 26 کشور جهان از جمله کانادا، آلمان، هند، هلند، آفریقای جنوبی، اسپانیا، انگلیس و آمریکا شرکت دارند.
 
افزایش چشمگیر تقاضا برای مواد غذایی حلال در سراسر جهان چالش بزرگی برای این صنعت به شمار می رود.
 
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، بخش زیادی از تقاضا برای مواد غذایی حلال مربوط به کشورهای خاور میانه است و این کشورها طی سالهای آینده با کمبود گوشت قرمز برای تولید مواد غذایی حلال روبرو خواهند شد.

نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه دوازدهم آذر ۱۳۹۱ |
نویسنده: جیل اشلزینگر

منبع: MoneyWatch
مترجم: مریم بیدمشگی پور
چه کسی تا به حال به صورت ناخود آگاه مرتکب اشتباه مالی نشده است؟ بیایید به اشتباهاتمان اعتراف کنیم، همه ما کارهای احمقانه‌ای انجام می‌دهیم که باید به خاطر آنها هزینه زیادی بپردازیم.

بر اساس تحقیقی که توسط اتحادیه مصرف‌کنندگان آمریکا و شرکت پریمریکا انجام شده، دو سوم آمریکایی‌ها عنوان کرده‌اند که حداقل یک اشتباه بسیار نادرست مالی انجام داده‌اند


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه یازدهم آذر ۱۳۹۱ |

ترجمه : مهدی سریرچی

منبع: Inc
فکر می‌کنید مدیر بزرگی هستید؟ مطمئن شوید که به این سه خصوصیت مبتلا نیستید.

آنگونه که والتر ایزاکسون (در بیوگرافی که درباره استیو جابز نوشته) عنوان می‌کند هر مدیر بزرگی دارای درجه‌ای از «قابلیت عدم درک واقعیت» است.

در واقع ایزاکسون می‌گوید: «جابز اغلب بافشارآوردن برافراد برای خلق چیزی که هرگزفکر نمی‌کردند


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه هفتم آذر ۱۳۹۱ |


از ديرباز هميشه افرادي بوده‌اند كه سوداي ثروتمند شدن داشته و حتي كودكي آنها مترادف با روياپردازي و آرزوهاي دور و دراز بوده است.

بازاريابان نيز همواره در آرزوي دستيابي به نقشه ذهن مشتري خود بوده‌اند؛ خبر خوش آنكه امروزه گوشه‌اي
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه ششم آذر ۱۳۹۱ |

کنث رگف*
یک بحث منطقی در مورد ارزش طلا هیچ وقت کار ساده‌ای نبوده است. اخیرا و با افزایش بیش از 300 درصدی آن طی دهه گذشته که دیگر از همیشه هم سخت‌تر شده است.

دسامبر گذشته، مارتین فلدشتاین و نوریل روبینی در مقالاتی بی حساب 
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه ششم آذر ۱۳۹۱ |

جف بیزاس، بنیان گذار وب سایت آمازون می‌‌گوید: «عنوان تجاری شما چیزی است که وقتی در اتاق نیستید در مورد شما می‌‌گویند.»
تیم لبرشت می‌‌گوید: «ارتباطات فعال شرکت‌ها به آنها اجازه می‌دهد که در آن اتاق باشند، گوش بدهند و حتی به بحث‌ها ملحق شوند.»

در این سخنرانی، لبرشت سه قاعده مطرح می‌‌کند که عنوان‌های تجاری 
برچسب‌ها: برند
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه دوم آذر ۱۳۹۱ |

ترجمه : مهدی سریرچی
منبع : Inc
اپلیکیشن‌ها و فن آوری‌های جانبی تلفن‌های موبایل همه قواعد را تغییر داده است. برای حفظ کسب‌وکارتان سه توصیه را در نظر داشته باشید.

اکنون پنج میلیارد نفر در دنیا از تلفن هوشمند استفاده می‌کنند و دیگر دسترسی به اینترنت از روش‌های قدیمی رو به کاهش است. امروزه بازدیدکنندگان سایت‌های اینترنتی از طریق موبایل هر روز در حال افزایش است.

بیایید نگاهی دوباره به دنیای پیرامون داشته باشیم، تلفن موبایل، شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های آن هر حوزه‌ای از کسب‌وکار و زندگی ما را تحت شعاع قرار می‌دهند. با توجه به تغییرات مداوم تکنولوژی آیا می‌توانید مناسبات شرکت خود را در مسیر درستی پیش ببرید؟
«رندی گیگ» نویسنده کتاب «امنیت جدید پرمخاطره است» می‌گوید: «گوشی‌های موبایل تغییر شکل اینترنت را رقم زده‌اند. چیزی که ما درباره آن صحبت می‌کنیم خود تکنولوژی نیست، بلکه منظورمان چگونگی استفاده مردم از تکنولوژی است. موبایل‌ها ما را از روش‌های قدیمی دور و به سمت موج سوم دسترسی به اینترنت هدایت می‌کنند.»
او درباره وضعيتي که در آینده نزدیک شاهدش خواهیم بود سخن می‌گوید. در نظر بگیرید چگونه شبکه‌های اجتماعی (جایی که خیلی از طرفداران برندهای شما با آن تعامل دارند) تعداد مراجعات به وب سایت شرکت‌ها را کم کرده‌اند.
او می‌گوید: «بزرگ‌ترین برنده در عصر جدید کارآفرین‌هایی خواهند بود که بدانند چگونه با گوشی‌های موبایل پول‌سازی کنند »
قرار گرفتن در زمره افراد «برنده» به معنی پذیرفتن یک تکنولوژی خاص نیست، بلکه بیشتر به این معنی است که توجه کاملی داشته باشید به اینکه در واقع مشتریان شما چگونه برای بالاتر بردن کیفیت زندگی‌شان از تکنولوژی‌های خاص استفاده می‌کنند. گام بعدی برای موفقیت در عصر جدید تکنولوژی ترسیم نقشه راهی برای هماهنگ شدن با این اکوسیستم جدید است.
برای مثال : اگر هنوز از بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنید،بهتر است زودتر تجدید نظری در روش‌های خود داشته باشید. به گفته گیگ باید به این فکر کنید که امروزه «بیشتر افراد جوان به اپلیکیشن‌های نوشتاری و تصویری گرایش دارند. بنابراین اگر شرکت شما برای معرفی خود به ارسال ایمیل و وب سایت معمولی اکتفا کند، تقریبا 5 سال عقب هستید، که در دنیای اینترنت مانند فاصله 20 ساله از رقبا است!»
گیگ در کتابش پیش‌بینی می‌کند که تمام شرکت‌ها ملزم هستند روی ارائه خدمات از طریق اپلیکیشن‌ها سرمایه‌گذاری کنند تا بتوانند پاسخگوی چشم‌اندازهای شرکت و مشتریان باشند. آنها همچنین بایدآمادگی داشته باشند که اپلیکیشن‌هایی برای موج جدید کاربران که از طریق تلفن‌های همراه خود به اینترنت دسترسی دارند (که بیشترین تعداد از مشتریان را هم ایجاد می‌کند)ارائه دهند. او می‌گوید:
اپلیکیشن‌هایی که شرکت‌ها برای مشتریانشان خلق می‌کنند باعث شکوفایی در تولید نمی‌شود، اما هزاران میلیارد دلار درآمد ایجاد خواهد کرد. بزرگ‌ترین سهم درآمدزایی را «اپلیکیشن‌های فرآیندی» ایجاد می‌کنند.مانند اپلیکیشن‌هایی که به افراد کمک می‌کند تا ماشین اجاره کنند، آدرس نزدیک‌ترین رستوران ژاپنی را پیدا کنند،از جدیدترین محصولات و دستاوردها مطلع شوندیا درباره نحوه گذراندن تعطیلات‌شان تصمیم‌گیری کنند.
این اپلیکیشن‌های ساخته شده نام شرکت‌ها را در معرض دید مشتریان قرار می‌دهد و فرصت‌های بازاریابی جدیدی برای کارآفرین‌ها خلق می‌کنند.
مثلا اگر مالک یک فروشگاه در خیابان اصلی هستید، می‌توانید برنامه کاربردی طراحی کنید تا کوپن‌های تخفیف یا خرید رایگان تشویقی را به صفحه نمایش تلفن هوشمند افرادی که از اطراف فروشگاه شما عبور می‌کنند، ارسال کند.
گیگ پیشنهاد می‌کند جهت آمادگی برای رویارویی با این موج جدید این سه توصیه را به کار ببندید:
• اپلیکیشنی خلق کنید که فرآیند دسترسی مشتریان بالقوه به نیازهایشان را تسهیل کند. مثلا یک فروشگاه ورزشی می‌تواند اپلیکیشن‌هایی را در این زمینه در اختیارمشتریان خود قرار دهد: مقدار کالری دریافتی را محاسبه کند، حرکات ورزشی شان را پیگیری کند یا هر فعالیت دیگری را که با محصول ارائه شده توسط آنها ارتباط دارد، در اختیار مشتریان قراردهد.
• اپلیکیشن هایتان را طوری طراحی نکنید که فقط لینک ارجاع به سمت وب سایت شما را داشته باشد. پیشنهاد ارائه خدمت یا ارزش برای مشتریانتان می‌تواند کارآمد باشد.
• توجه داشته باشید کاربرد اپلیکیشنی که طراحی می‌کنید نباید فقط متناسب با فروش شما باشد بلکه آن را برحسب نحوه خرید مشتریان طراحی کنید.
فرقی نمی کند چه کسب‌وکاری داشته باشید گوشی‌های موبایل و اپلیکیشن‌هایش قواعد همه چیز را عوض کرده‌اند. آنها باعث می‌شوند که مراجعه به وب سایت معمولی شما کاهش پیدا کند و ممکن است یک روز کاملا جایگزین آن شوند. نوع عملکرد شرکت‌ها، بازاریابی و مدیریت آنها را تغییر خواهند داد و چالش‌های بسیار زیادی ایجاد خواهند کرد. با این حال فرصت‌های بسیار سودمندی برای کارآفرین‌هایی که آنها را درک می‌کنند ایجاد خواهند کرد.
ماخذ:دنیای اقتصاد/تهیه شده در: وب نوشت پنگان

نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه دوم آذر ۱۳۹۱ |

مترجم: مریم رضایی
منبع: Knowledge INSEAD
همه ما معتقدیم که رهبران ارشد افراد باهوش و بااستعدادی هستند. جامعه منشا باهوش بودن را به افرادی منتسب می‌داند که بهره هوشی آنها بالاتر از 140 است. مثلا بیل گیتس، موسس مایکروسافت، بهره هوشی 160 دارد. هوش این‌گونه افراد، موفقیت و شهرت زیادی برای آنها به همراه داشته، اما تنها باهوش بودن در نهایت کار کافی نیست.

به گفته پراساد کایپه، محقق ارشد و مدیر اجرایی بازنشسته مدرسه کسب‌و‌کار 
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه یکم آذر ۱۳۹۱ |

امیرحسین توکلی
در حالی که محاسبه ریسک امری علمی و مبتنی بر ریاضیات و آمار است، تصور ما از ریسک چنین نیست. تصور ما از ریسک امری روانشناختی، جامعه شناختی و انسان شناختی است. تفکیک این دو موضوع، یعنی محاسبه ریسک از سوی بیمه‌گران از تصور آن در ذهن مشتریان، بیانگر شکافی است که بین بیمه‌گران و بیمه شوندگان در کشور ما، یا در هر فضای دیگر قابل‌بررسی است و در بسیاری اوقات به آن «فرهنگ بیمه» و گاه کمبود آن نام می‌دهیم.

محاسبه فنی ریسک، که معمولا آن را آکچوئری می‌نامند، شاخه‌ای از علم آمار است که البته آمار خود زیرشاخه‌ای از ریاضیات محسوب می‌شود. در این محاسبات تواتر و شدت
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیست و هشتم آبان ۱۳۹۱ |

مترجم:منصوره محمدپور
برای بسیاری از کارآفرینان شروع یک‌ایده یا کار از صفر آسان است ولی آنها ترجیح می‌دهند تا در هرچه بهتر کردن‌ ایده دیگران با آنها همکاری کنند. در هر حال این دو روش یعنی شروع یک کار به تنهایی و همفکری و همکاری با دیگران، جنبه‌های کارآفرینی را به دنبال دارند.

تیموتی بوارد (Timothy Bovard)که مهارت‌های کارآفرینی را تدریس می‌کند، می‌گوید: بسیاری از افراد به جای اینکه به خلاق بودنشان فکر کنند بیشتر بر مهارت‌های کاریشان

ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در جمعه نوزدهم آبان ۱۳۹۱ |

برگی از تاریخ فرش ایران (3)

حمید کارگر- سال‌هاست که کنشگران و اهالی هنر- صنعت فرش دستباف ایران همگی بر این باورند که «کیفیت»، برگ برنده فرش ایرانی در هماوردی با رقباست و اگر چه نیروی کار ارزان و قیمت تمام شده پایین نقطه قوت دیگر کشورهای تولیدکننده فرش دستباف است، کیفیت بالای دستبافته‌هاي ایرانی موجب مي‌شود تا خریدار و مصرف‌کننده نهایی این محصول حاضر به پرداخت بهایی افزون‌تر باشد.

سال‌هاست که دلسوزان و پیشکسوتان هنر- صنعت فرش دستباف ایران هشدار مي‌دهند که نباید با صدور فرش‌هاي نازل و بی‌کیفیت، اعتبار پیشین را خدشه‌دار کرد و به برند فرش ایرانی آسیب برسانیم.سال‌هاست که اهل فن در این هنر- صنعت انذار مي‌دهند که شاید با اندکی کاستن از مرغوبیت مواد اولیه یا ایجاد تغییر در سبک بافت اصیل بتوان کمی سرعت بافت را بالا برد یا قیمت تمام شده را قدری پایین آورد یا بازاری را برای مدتی کوتاه به کف آورد ولی در دراز مدت آنچه از این ماجرا لطمه مي‌بیند، کلیت فرش ایرانی است و این زیان گریبان همه را خواهد گرفت.سال‌هاست که دست‌اندرکاران هنر- صنعت فرش ایران از تشکل‌هاي فعال در این حوزه مي‌خواهند تا مانع از صدور فرش‌هاي معیوب شوند، از گمرک مي‌خواهند از صدور فرش‌هاي بی‌کیفیت جلوگیری کند، از دولت مي‌خواهند سیستم نظارتی ویژه‌اي در این مهم تدارک ببیند و از همه ابزارهای تنبیهی و تشویقی بهره ببرد.این هوشمندی در پیشینیان ما نیز بوده است که آسیب‌هاي محتمل از صدور فرش‌هاي ناراست را دریابند و برای پيشگیری از این روند تدبیری بجویند. تدبیری که همانا وادار شدن همه صادرکنندگان به اخذ پروانه صدور از شرکت سهامی فرش ایران و مکلف شدن این شرکت به بازرسی همه فرش‌هاي صادراتی بوده است.هیات وزرا در جلسه سوم خردادماه سال 1316 بر طبق پیشنهاد اداره کل تجارت چنین مصوب کرده‌اند که:«...1) صدور فرش توسط تجار و موسسات مختلف با رعایت شرایط ذیل مجاز خواهد بود.الف- صادرکنندگان باید قبل از مبادرت به صدور کالا از شرکت سهامی فرش پروانه صدور تحصیل نمایند.ب- شرکت فرش مکلف است فرش‌هايی را که برای صدور عرضه می‌شود بازرسی كرده در صورتی‌که از لحاظ صنعتی دارای معایب و نواقصی نباشند برای آنها پروانه صدور بدهد....»در ادامه این مصوبه، چگونگی فهرست شدن نواقصی که مانع از صدور فرش مي‌شود، شیوه اعلام عمومی آنها، فهرست مراکزی که با همکاری گمرک در آنها بازرسی صورت مي‌پذیرد، شیوه حل اختلاف بین صادرکننده و عمال شرکت درباره نتیجه بازرسی، شیوه بازرسی و عدل‌بندی فرش‌ها در نقاطی که گمرک نباشد و... درج شده است و بالاتر آنکه شرکت سهامی فرش موظف شده است «علاوه بر بازرسی فرش‌های صادره مکلف است در تهیه قالی در داخله کشور نیز نظارت نماید...»

نوشته شده توسط سپهر برادران در جمعه نوزدهم آبان ۱۳۹۱ |

مترجم: رویا مرسلی
استیو کارلوتی به عنوان مدیر عامل شرکتی که من در آن کار می‌کنم، همیشه می‌گوید: «فروش، آنچه شما می‌خرید است، اما تقاضا به معنای آنچه می‌خواهید است. زمانی رشد محقق می‌شود که بتوانید این دو را در کنار هم داشته باشید».

شرکت‌ها سعی می‌کنند از فرصت‌هایی که حجم عظیم اطلاعات برای آنها فراهم می‌آورند حداکثر بهره را ببرند،


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه هجدهم آبان ۱۳۹۱ |

مترجم: مریم رضایی
منبع: Entrepreneur
در حالی که تحلیل روند هزینه‌ها بسیار مهم است، اما پیش از هر چیز به عنوان صاحب یک کسب و کار باید بدانید که شما بیش از همه واجد شرایط انجام این وظیفه هستید. البته اگر مدیر مالی یا حسابدار خوبی دارید، آنها نیز می‌توانند در انجام این تحلیل‌ها موثر باشند. اما به هر حال، به یاد داشته باشید این کار فراتر از مهارت‌ها و تجربیات بیشتر حسابداران است.

در هر صورت، اگر قصد داشته باشید این کار را به تنهایی انجام دهید، یا از کار تحلیلی مدیر مالی و حسابدارتان سر درآورید، برنامه‌ای گام به گام به شرح زیر وجود دارد:

ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه هجدهم آبان ۱۳۹۱ |
مردان قبیله سرخ پوست درايالات متحده آمريكاي از رییس جدید می پرسن: آیا زمستان سختی در پیش است؟
رییس جوان قبیله که هیچ تجربه ای در این زمینه نداشت، جواب میده «براي احتياط برید هیزم تهیه کنید» بعد میره به سازمان هواشناسی کشور زنگ میزنه: «آقا امسال زمستون سردی در پیشه؟»
پاسخ: «اینطور به نظر میاد»، پس رییس به مردان قبیله دستور میده که بیشتر هیزم جمع کنند و برای اینکه مطمئن بشه یه بار دیگه به سازمان هواشناسی زنگ میزنه: «شما نظرقبلی تون رو تایید می کنید؟»
پاسخ: «صد در صد»، رییس به همه افراد قبیله دستور میده که تمام توانشون رو برای جمع آوری هیزم بیشتر جمع کنند. بعد دوباره به سازمان هواشناسی زنگ میزنه: «آقا شما مطمئنید که امسال زمستان سردی در پیشه؟»
پاسخ: بگذار اینطوری بگم؛ سردترین زمستان در تاریخ معاصر!!!
رییس: از کجا می دونید؟
پاسخ : چون سرخ پوست ها دیوانه وار دارن هیزم جمع می کنن!!
خیلی وقتها ما خودمان مسبب وقایع اطرافمان هستیم ..
حالا بنظر شما دلار باز هم گرون میشه ؟؟/تهیه شده در: وب نوشت پنگان
نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه هجدهم آبان ۱۳۹۱ |
مترجم: حسین صرافی

معمولا به راحتی می‌توانیم نقاط ضعف دیگران را در یک سخنرانی متوجه شویم ، مواردی چون بیش از حد حرف زدن، طولانی شدن جلسه و... اغلب در بیشتر سخنرانی‌ها دیده می‌شود. اما وقتی پشت میکروفن قرار می‌گیریم، اشتباه‌های دیگران را دوباره تکرار می‌کنیم. با مطالعه و اجرای توصیه‌های زیر می‌توانید از بروز چنین اشتباه‌هایی جلوگیری کنید.

1- عدم تعامل عاطفی
نباید مطالب را بدون احساس و فارغ از موضوع جلسه، سن و سال و شخصیت مخاطبان بیان کنید. همان قدر که با ذهن مردم ارتباط دارید باید تلاش کنید تا قلب شان را نیز تسخیر کنید. تلاش کنید راهی بیابید تا احساسات تان را با موضوع مورد بحث، اطلاعات، مدارک، استدلال‌های منطقی و ... بیامیزید. سعی کنید سخن تان را با تعریف کردن یک داستان یا خاطره آغاز کنید تا نظر‌ها را به خود جلب کنید. برای آنکه بتوانید از احساسات‌تان برای انتقال حرف‌های‌تان استفاده کنید باید به یکسری از «چرا»‌ها پاسخ دهید. به طور مثال اگر می‌خواهید به موضوع ذخیره‌سازی ابری بپردازید، می‌توانید با طرح این سوال «چرا به ذخیره‌سازی ابری نیاز داریم؟» سخنرانی تان را شروع کنید. پاسخ تان ممکن است چنین باشد «برای ارائه اطلاعات به همکارانی که در دور دست کار می‌کنند و برای نجات دادن جان انسان‌ها تلاش می‌کنند.»
این شیره یک تله احساسی است. یک بار که چنین کنید، انتخاب کلمات و تصاویری که حمایت و همدلی را بر می‌انگیزند ساده‌تر می‌شود.
2- استفاده بیش از حد از اسلایدها
امروزه استفاده از ابزاری چون پاورپوینت در سخنرانی‌ها بسیار مهم است. اما باید طرز استفاده از آن را بیاموزید. مشکلات زمانی آشکار می‌شوند که اطلاعات زیادی را در یک اسلاید قرار داده باشید. باید از قبل خود را آماده کنید تا چیزی را فراموش نکنید. هیچ کس محتوای اسلاید‌ها را نمی خواند، چون کسل‌کننده است، بنابراین مطالب را با جزئیات توضیح ندهید.
3- استفاده کردن از اصطلاحات تخصصی
تاکنون به حرف‌های فردی گوش کرده‌اید که درباره موضوع مورد نظرش هیچ ایده مشخصی نداشته باشد؟ اگر پاسخ تان مثبت است، حتما در سخرانی خود از اصطلاحات تخصصی استفاده کرده است.
هر صنفی اصطلاحات تخصصی مختص به خود دارد که به گوش کارشناسان و افرادی که در آن صنف فعالیت می‌کنند آشنا است. جز در مواردی که برای کارشناسان و متخصصان یک صنف خاص سخنرانی می‌کنید باید از این اصطلاحات استفاده کنید. تسلط و اشراف‌تان به موضوع باید در سخنان‌تان متبلور شود. با به زبان آوردن کلمات تخصصی نمی‌توانید عدم اشراف تان به موضوع را پنهان کنید.
4- سخنرانی‌های طولانی
هیچ چیز بدتر از آن نیست که جلسه معرفی کالا، خدمات و... بی‌پایان به نظر برسد. خلاصه، سریع و شمرده حرف بزنید. حضار هرگز شما را برای تمام کردن زودهنگام حرف‌های تان سرزنش نخواهند کرد. حتما قبل از سخنرانی یک برنامه زمانی مشخص برای خود مشخص کنید.

نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه هجدهم آبان ۱۳۹۱ |

مترجم: بهزاد بهمن‌نژاد
منبع: mckinsey
برای موفقیت در کسب‌وکار باید بیاموزیم که چطور شرکت‌های پیشرو توانسته‌اند با ترکیب دیدگاه‌های به دست‌آمده از مصرف‌کنندگان، رقبا و قیمت‌ها در تولید محصولات جدید و مقرون به صرفه پیشرفت کنند.

امروزه روند رو به رشد اقتصادهای توسعه‌یافته، ماهیت رقابت در میان تولیدکنندگان محصولات را تغییر داده است. این روند در واقع با مطرح شدن همزمان زمینه‌های اقتصادی جدید و همچنین رو‌به‌رو شدن با رقیبان


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه هفدهم آبان ۱۳۹۱ |

بازاريابي
مترجم: نفیسه‌هاشم‌خانی
منبع: wharton
در سال 2010 یک کمدین برجسته‌ اروپایی شکایتی درباره نحوه سرویس‌دهی به مشتریان به توئیتر ارائه کرد. او پس از دریافت معذرت‌خواهی از سوی شرکت که از نظر او به شکل نامناسبی انجام گرفت، از دیگران دعوت کرد تا تجربه‌های این چنینی که با این شرکت داشتند را با دیگران به اشتراک بگذارند.

در عرض یک هفته تعداد اظهارات منفی درباره نحوه برخورد این شرکت در رسیدگی به شکایات افزایش‌یافت به‌گونه‌ای که این شرکت ادعا کرد که بین 25500 تا 382000 دلار از درآمد خود را در اثر این اتفاق از‌ 
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه هفدهم آبان ۱۳۹۱ |

مترجم: ملالي حبيبي
منبع: Consumer Packaged Goods Practice
توليدكنندگان جهان براي رساندن محصول به مصرف كننده در بازارهاي نوظهور، نياز به استراتژي‌هايي براي بررسي و هدايت چشم‌اندازهاي خرده‌فروشي هم سنتي و هم مدرن دارند.

تلاش چند مليتي و جهاني براي رساندن توليدات به مصرف‌كننده در بازارهاي نوظهور، با استراتژي‌هاي گيج‌كننده و چالش‌هاي عملي فوق‌العاده زيادي مواجه است. از يك طرف بايد با خرده‌فروشي‌هاي سنتي دست


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه چهاردهم آبان ۱۳۹۱ |

دغدغه مشتري‌مداري مهم‌ترين عامل موفقيت در هر موسسه‌اي است، مشتري بزرگ‌ترين سرمايه هر موسسه‌اي است. مشتري همه حقوق، دستمزد و مزاياي ما را مي‌پردازد. تحقيقات جهاني نشان مي‌دهد كه موفقيت در برخورد با مشتري و رضايت مشتري و ارباب رجوع يكي از رازهاي تعالي سازمان است.

در سازمان با دو نوع مشتري روبه‌رو هستيم: مشتريان برون سازماني كه از خدمات و محصولات سازماني استفاده مي‌كنند و مشتريان درون سازماني كه همان كاركنان سازمان هستند.
لذا مشتري كسي است كه محصول يا خدمتي براي تحويل به او فراهم مي‌شود. هر فردي در يك 

ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه چهاردهم آبان ۱۳۹۱ |

این روزها موسیقی در هر مکان کاری و در میان همه مشاغل، بیش از هر چیز دیگری قابل دسترس است، اما همیشه اینگونه نبوده است. زندگی حرفه‌ای تا اوایل قرن بیستم بدون آهنگ و موسیقی سپری می‌شد.

در آن زمان به‌تدریج نواختن موسیقی در فروشگاه‌ها و مکان‌های عمومی با ملودی‌های آرام، شروع شد و خرید کردن را برای مردم جذاب کرد. در دهه 40 میلادی، شرکت رادیویی موزاک، مجموعه آهنگ‌هایی برای دفاتر کاری ساخت که باعث می‌شد افراد هنگام گوش کردن به آنها در محل کار انرژی بگیرند و سر شوق بیایند. اکنون برخی شرکت‌ها مانند مود مدیا، بر این موضوع متمرکز شده‌اند و موسیقیدانان این شرکت‌ها موسیقی‌هایی برای پخش در سالن انتظار، اتاق استراحت یا انبار شرکت‌ها در سراسر نقاط دنیا، می‌سازند، اما حتی اگر ترجیح می‌دهید پشت میزتان و به صورت شخصی موسیقی گوش دهید، باید بدانید این کار به روش‌هایی که ممکن است خودتان نفهمید، بر طرز فکر و کار شما تاثیر می‌گذارد.

نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه چهاردهم آبان ۱۳۹۱ |

همه مي‌دانيم كه در عصر جهاني شدن زندگي مي‌كنيم. فناوري دنيا را كوچك‌تر و آدم‌ها و فرهنگ‌ها را به يكديگر نزديك‌تر كرده است. اين يعني افراد داراي فرهنگ‌هاي مختلف براي انجام كارهايشان يكديگر را پيدا كرده و با هم ارتباط بيشتري برقرار مي‌كنند. اين موضوع همان طور كه هيجان‌انگيز و جالب است، به همان اندازه هم مخرب و ترديد برانگيز است. چگونه با فردي از فرهنگ ديگر ارتباط برقرار كنيم؟ براي درست شروع كردن يك گفت‌وگو، چه بگوييم يا چه نگوييم؟

ارتباط برقرار كردن با افراد ديگر فرهنگ‌ها در سراسر جهان، تنها يكي از ابعاد تمايزات فرهنگي است در حالي كه ما با موضوعات ديگري مانند انگيزش افراد، ساخت پروژه‌ها و توسعه يا ايجاد استراتژي در شرايطي كه افراد از فرهنگ‌هاي گوناگون حضور دارند، نيز روبه‌رو هستيم. شيوه‌اي كه در برخي موارد جواب مي‌دهد، ممكن 
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه دهم آبان ۱۳۹۱ |

مترجم: رویا مرسلی
این اشتباهات بزرگ به طرز عجیبی رایج هستند. مطمئن شوید که مرتکب هیچ یک از این اشتباهات نشوید.
پاسخ دادن به موضوعاتی که مشتری درباره آن سوال نکرده است.

هر چند پرداختن به موضوعاتی که ممکن است باعث نگرانی مشتری باشد و آماده کردن جواب‌های منطقی برای این نگرانی‌ها ایده خوبی است؛ اما اینکه خودتان این نگرانی‌ها را مطرح کنید اصلا ایده خوبی نیست؛ چرا که با این کار ممکن است موضوعی را ایجاد کنید که اصلا وجود خارجی

ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه هفتم آبان ۱۳۹۱ |

ترجمه: بهزاد بهمن‌نژاد
امروزه دیگر دوره شرکت‌های بزرگ سپری شده است و آنها نمی‌توانند هر تصمیمی را که در ذهن دارند، عملی سازند. شرکت‌های امروزی بایدبه دنبال راه‌هایی باشند که از طریق آنها بتوانند اعتماد مشتریان را جلب نمایند.

ما در دورانی زندگی می‌کنیم که به علت حضور رسانه‌های جمعی، هیچ چیز از دیدگان مردم پوشیده نمی‌ماند. در نتیجه اگر شرکت‌های بزرگ و چندملیتی همچنان خواستار بازار محافظت‌شده باشند، به طوری که سیاست‌ها تنها درون‌شرکتی و مخفی بمانند کار بسیار دشواری در پیش خواهند داشت؛ چراکه عصر 
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه هفتم آبان ۱۳۹۱ |

مترجم: ملالي حبيبي
منبع:BSR
سرمايه‌گذاري براي شروع كاري جديد مسير پيش فرض براي كسب سرمايه بيشتر و گسترش يك کسب وکار است. اما جان‌موليسون مي‌گويد مسير ديگري هم وجود دارد.

مسيري كه هم براي كارآفرينان و هم سرمايه‌داران به يك نحو عمل مي‌كند. شيوه نظارت و رویکردهای نوین این كارشناس را در گفت‌وگویی که با BSR انجام داده است در زیر می‌خوانیم:



ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه ششم آبان ۱۳۹۱ |
 
مطالب جدیدتر
مطالب قدیمی‌تر