محسن رحمت - رتبه‌بندی وبومتریکس در سال 2004 توسط آزمایشگاه سایبرمتریک (CINDOC) واحدی از انجمن ملی تحقیقات اسپانیا (CSIC) به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی دنیا ارائه شد. رتبه‌بندی وبومتریکس متشکل از یک پایگاه داده شامل بیش از بیست‌هزار دانشگاه و مرکز تحقیقاتی است.

این رتبه‌بندی بر اساس شاخصی مرکب از 4 پارامتر تهیه شده است که شاخص‌هاي آن به مرور زمان اصلاح و به روز مي‌شود. وبومتریکس هر ساله در بهمن‌ماه و مردادماه به روز می‌شود و یک مقیاس وبی برای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی فراهم می‌آورد. این رتبه‌بندی میزان فعالیت علمی وب‌سایت‌های آموزشی را به‌صورت دوره‌ای نشان می‌دهد.
درحقیقت هدف از این رتبه بندی نشان دادن میزان توجه موسسات به نشر الکترونیکی است و موسسات و دانشگاه‌هایی دارای رتبه بهتری هستند که اهمیت بیشتری به این مساله مي‌دهند.
شاخص‌هاي وبومتریکس


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه هشتم اسفند ۱۳۹۰ |

مهرداد فضیلت*
نوع استراتژی: فردی
چه برای یک قرار کاری، چه برای یک مراسم رسمی، چه با خانواده، دوستان، همکاران و... تقریبا همه ما یک بار به رستوران سر زده‌ایم. اگر چه توجه ما در رستوران بیشتر معطوف به غذا، محیط، نوع پذیرایی وغیره بوده ولی می‌توان از نوع رفتار گارسون‌های رستوران چیز‌های زیادی در مورد تعامل با دیگران دریافت.

نوع برخورد این افراد با مشتریان به میزان زیادی بر انعامی‌که مستقیما از آنها دریافت می‌کنند، موثر است. اگر این رفتار خوشایند، محترمانه و... باشد انعام بیشتری می‌گیرند ولی اگر این رفتار غیرمحترمانه یا حتی چاپلوسانه باشد شاید چیزی به عنوان انعام گیرشان نیاید. شاید این قسمت آشکار قضیه باشد ولی تحقیقات نشان می‌دهد که برخی رفتار‌های ناملموس این افراد بر ناخودآگاه مشتری اثر می‌کند و مشتری بدون اینکه علت واضحی برای آن بیابد انعام بیشتری به اومی‌دهد.
در این میان یکی از رفتار‌هایی که در این استراتژی در مورد آن صحبت می‌کنیم، تکرار سفارش مشتری است. بارها شده است که به رستورانی رفته‌ایم، سفارشی داده‌ایم و بعد از مدتی انتظار، غذای دیگری برای ما سرو شده است. تحقیقاتی که توسط «ریک ون بارن» انجام شد، نشان می‌دهد که هنگامی‌که گارسون سفارش مشتری را بعد از تکمیل سفارش تکرار می‌کند، تا ۷۰ درصد انعام بیشتری می‌گیرد. بسیاری از گارسون‌ها بعد از اینکه سفارش مشتری را می‌گیرند به گفتن بسیار خوب یا باشد» بسنده می‌کنند ولی تکرار سفارش‌های مشتری بعد از تکمیل سفارش موجب افزایش انعام آنها می‌شود. ولی علت چیست؟
چرا تکرار سفارش یک نفر موجب دست و دلبازی بیشتر او می‌شود؟ آیا این رفتار مختص تکرار جملات است یا تشبیه سایر رفتار‌ها و حرکات او چه ظاهری چه لفظی وغیره نیز موجب افزایش این دست و دلبازی می‌شود؟ علت روان‌شناسی پشت این قضیه چیست؟
در تحقیقاتی که «تانیا چارتراند» و «جاش بارگ» انجام داده‌اند دریافتند که شباهت رفتاری چه ظاهری باشد، چه کلامی ‌و... موجب ایجاد حس اطمینان بیشتر و در نتیجه علاقه بیشتر بین دو طرف می‌شود. در یک تحقیق که این دو انجام دادند، از دستیار تحقیق خواسته شد تا میمیک رفتاری فرد مصاحبه شونده را تقلید کند، یعنی اگر وی دست به سینه نشست یا پایش را روی پای دیگر انداخت؛ بدون اینکه فرد مصاحبه شونده متوجه تقلیدی بودن رفتار شود، دستیار تحقیق نیز این رفتار وی را تقلید کند. در نیمی ‌از مصاحبه‌ها این عمل انجام شد و در نیمی ‌دیگر، مصاحبه بدون این حرکت دنبال شد.
در پایان تمام مصاحبه‌ها از فرد مصاحبه شونده خواسته شد که به میزان راحتی خود و اطمینانی که به مصاحبه‌كننده‌ها در حین مصاحبه داشت نمره بدهد. در مصاحبه‌هایی که رفتاری از مصاحبه شونده تقلید شده بود نمرات داده شده به مراتب بالاتر بود. نتیجه اینکه چه تکرار سفارش مشتری در رستوران چه تکرار حرکت وی در یک جلسه؛ شباهت رفتاری دو طرف موجب تاثیر بیشتر در مخاطب می‌شود.
ویلیام مادوکس و همکارانش این استراتژی را در محیط دیگری نیز سنجیدند، محیط مذاکره.
در یک تحقیق از دانشجوان MBA خواسته شد تا در یک مذاکره شبیه‌سازی شده، هر فرد رفتار طرف مقابل را بدون جلب توجه وی شبیه سازی کند. نیمی‌از مذاکرات هم به صورت عادی و بدون این شبیه‌سازی پیش رفت. در پایان مذاکرات، گروه اول که در آن هر فرد، رفتار طرف دیگر را شبیه‌سازی کرده بود در ۶۷ درصد مذاکرات به توافق رسیدند؛ در حالی که در گروه دیگر تنها در ۱۲ درصد مذاکرات به نتیجه رسیدند. نکته جالب این بود که در گروه اول هر دو طرف مذاکره احساس اطمینان بیشتری به هم پیدا‌ کرده بودند و بسیار راحت‌تر و بازتر مسائل را مطرح و حل می‌کردند.
یک کاربرد دیگر این استراتژی در فروش و خدمات
پس از فروش است. هنگامی‌ که یک فروشنده پس از گوش کردن دقیق به درخواست مشتری، درخواست او را تکرار می‌کند، محیط گرم تری برای بستن قرارداد فراهم می‌آورد. محققان در بررسی نوار‌های ضبط شده از مکالمات تلفنی در بخش خدمات پس از فروش شرکت دریافتند که هنگامی‌که مشتریان بعضا عصبانی برای شکایت به شرکت زنگ می‌زنند، اگر با صبر طرف مقابل هنگام شنیدن شکایات خود روبه‌رو شوند و در پایان هم مشکل خود را که از زبان متصدی خدمات پس از فروش تکرار می‌شود بشنوند با آرامش و رضایت خاطر بیشتری مکالمه را خاتمه می‌دهند.
در مذاکرات هم اگر این استراتژی با گوش شنوا همراه شود بسیار موثرتر خواهد بود. هنگامی‌که طرف مقابل مشغول حرف زدن است به دقت به حرف‌های وی گوش دهید،
به‌گونه‌ای که وی متوجه شود که شما به حرف‌های او دقت می‌کنید. در صورت لزوم حرف‌های وی را یادداشت کنید، هر از چند گاهی به چشمان وی نگاه کنید تا متوجه شود که شما مشغول یادداشت کردن نکاتی از حرف‌های وی هستید، تایید گفته‌های وی با تکان دادن سر نیز بسیار موثر است.
سپس برخی از جمله‌ها را برای وی تکرار کنید؛ «اگر درست متوجه شده باشم شما نگران تحویل پروژه در پایان سه ماه هستید؟» تا حد امکان برخی کلمات وی را تکرار کنید. به موقعیت و حرکات وی دقت کنید، نوع نشستن، قرار گرفتن دست‌ها، پاها و... در هنگامی ‌که شما مشغول صحبت می‌شوید سعی کنید برخی از این حرکت را شبیه سازی نمایید (تن صدا، کلمات، اصطلاحات، نوع نشستن و...). اگر وی با انرژی صحبت می‌کند شما هم با انرژی صحبت کنید، اگر عصبانی می‌شود شما آرام باشید، تا وی با تقلید این حرکت شما آرام شود. و... .
در استراتژی‌های آینده در مورد نحوه افزایش نفوذ در مذاکرات مطالب بیشتری بیان خواهد شد.
*
ماخذ:دنیای اقتصاد/تهیه شده در: وب نوشت پنگانM.Fazilat@AEX.ir


برچسب‌ها: استراتژي هاي نفوذ
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه هشتم اسفند ۱۳۹۰ |


مترجم:هوتسا عسکری نسب
در این مقاله به هفت عبارت ظاهرا بی‌ضرر اشاره شده است که استفاده از آنها در محل کار توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است در صورت استفاده آنها از امیدها و رویاهای خود دور شوید. همیشه فراهم کردن شرایط لازم برای ایجاد زندگی بهتر کار سختی است، اما برای حفظ وضع موجود لازم نیست تلاش فراوانی کرد

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستيد که به فکر درآمد و ارتقا بیشتر، شروع کسب و کار جدید، زندگی سالم‌تر هستید و یا بهبود روابط را در سر می‌پرورانید به دقت و حمایت بیشتری نیاز خواهید داشت. بنابراین، سعی کنید استفاده از چنین عباراتی را از واژگان روزمره زندگی خود کنار بگذارید.

1. استفاده از عبارت «زمانی که» براي پیشرفت در زندگی، مناسب نیست
برای مثال می‌گویید «زمانی که 5 کیلو لاغر بشوم آن کار را انجام می‌دهم. زمانی که سنم بالاتر برود 


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه هفتم اسفند ۱۳۹۰ |

اين اصول مربوط به فرآيند ايجاد بخش‌هاي بازار و تصميم‌گيري در مورد استراتژي نهايي بازار هدف مي‌باشند:

1- رويكرد يا فرآيند مناسبي را انتخاب كنيد. كساني كه پروژه بخش‌بندي را رهبري مي‌كنند بايد تصميم بگيرند آيا در داخل سازمان و با استفاده از مشاورين خارجي يا با
برون‌سپاري كل پروژه، فرآيند را به پيش خواهند برد. البته برون‌سپاري برخي كارها به مشاورين واجد شرايط ممكن است به خوبي كار كند؛ ولي به دست آوردن حمايت مديران درون سازمان مشكل‌تر خواهد بود. اغلب استفاده از توانايي‌هاي درون سازمان در تركيب با درجاتي از برون‌سپاري منطقي‌تر است. پشتيباني يك مشاور خارج از سازمان براي غلبه بر جنگ قدرت دروني و ارائه رهنمودهايي براي دستيابي به بهترين فرآيند سودمند خواهد بود. صرف‌نظر از رويكرد انتخاب شده، رويدادهاي شاخص بايد تعيين شوند و سنجه‌هايي براي اطمينان از تحقق آنها تعريف شوند.
2- منابع مناسب را به كار بگيريد. خلأهاي مهارتي بايد شناسايي شوند و آموزش يا مشاوره مرتبط فراهم 

برچسب‌ها: بخش بندي بازار
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه هفتم اسفند ۱۳۹۰ |

باشگاه دورتموند رکورد درآمد در یک نیمسال را شکسته و بیش از 100 میلیون یورو درآمد داشته است. درآمد نیمسال دوم سال 2011 میلادی مدافع عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا 4/101 میلیون یورو بوده که برای نخستین بار بالاتر از 100 میلیون یورو شده است.

به گزارش مهر، درآمد این باشگاه نسبت به نیمسال اول سال 2011، 30 میلیون يورو افزایش داشته و طبق گزارش این باشگاه سود آنها از اول ژوئیه تا 31 دسامبر 2011 به رقم 7/16 میلیون یورو رسیده است. سود دورتموند در نیمسال اول سال 2011 رقمی در حدود 3/4 میلیون یورو بوده است.دورتموند که فصل گذشته برای نخستین بار از سال 2002 عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا را کسب می‌کرد در چند سال گذشته با مشکلات شدید مالی مواجه بود و تا آستانه ورشکستگی نیز پیش رفته بود. تهیه شده در: وب نوشت پنگان
برچسب‌ها: بازاريابي ورزش
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه هفتم اسفند ۱۳۹۰ |

ندا لهردي - وقتی بحث نوآوری پیش می‌آید، طبیعتا شرکت‌های تکنولوژی گوی رقابت را از دیگر شرکت‌های فعال در بخش‌های دیگر می‌ربایند.

درست به همین دلیل هم هست که وقتی قرار می‌شود فهرستی از نوآورانه‌ترین شرکت‌های جهان منتشر شود، اغلب جایگاه‌ها به شرکت‌های تکنولوژی اختصاص دارد. وب‌سایت معتبر FastCompany که هر سال فهرستی از نوآورانه‌ترین شرکت‌های تکنولوژی را منتشر می‌کند، امسال هم به تازگی این فهرست را منتشر کرده است. در واقع شرکت‌های حاضر در این فهرست شرکت‌هایی هستند که بیشترین تاثیر نوآورانه را در صنایع مختلف و فرهنگ مردم گذاشته‌اند. این شرکت‌ها با رای کاربران این وب سایت و البته شاخص‌ها و معیارهای مشخصی انتخاب و معرفی شده‌اند. به این ترتیب پنجاه شرکت از نوآورانه‌ترین شرکت‌های جهان معرفی شده‌اند که در آن جایگاه‌های اول به شرکت‌های بزرگ و شناخته شده‌ای مانند Apple، Facebook، Google و Amazon اختصاص پیدا کرده است. در این فهرست عنوان نوآورانه‌ترین شرکت به خاطر امکان ویژه برنامه Siri ب


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه هفتم اسفند ۱۳۹۰ |

مفاهيم اقتصاد در زندگي روزمره

محمدحسين رحمتي*

این ستون مثال‌هایی ساده‌ از کاربرد آموزه‌های اقتصاد در زندگی روزمره است و نشان می‌دهد که در هر رویدادی استفاده از مفاهيم اقتصادي به فهم بهتر مساله كمك مي‌كند.

27تیر 1390- امروز گزارشی در روزنامه شرق به چاپ رسید با این محتوا که قیمت هتل‌ها در شهر‌های توریستی ایران به طور متوسط حدود 2 برابر قیمت هتل‌های معادل در کشورهای توریستی مشابه است. برای مثال قیمت هتل 5 ستاره در شیراز شبی 70 هزار تومان و در استانبول شبی 45 هزار تومان گزارش شده است. دلايل متعددی برای این گرانی می‌توان ذکر کرد. اول آنکه در شیراز تنها 5 هتل پنج‌ستاره دائر می‌باشد درحالی‌که در استانبول حداقل50 هتل فعال می‌باشند.

اگر تعداد مسافرین در استانبول کمتر از 10 برابر تعداد مسافرین در شیراز باشد، می‌توان ادعا کرد که هتل‌های5 ستاره در شیراز نسبت به استانبول قدرت بازار بیشتری دارند و لذا گران‌تر قیمت‌گذاری می‌کنند. دلیل دوم اینکه در استانبول این 50 هتل پنج‌ستاره در تمام شهر گسترده شده است و لذا در استانبول هتل با هر کیفیتی در دسترس است. برای مثال می‌توان هتل‌هایی یافت که در مناطق با زمین ارزان‌تر احداث شده باشند و لذا با هزینه فرصت زمین کمتر، اجاره هر شب کمتری دارند.
بنابر قانون، قیمت‌گذاری در هتل‌های ایران در سرتاسر سال باید بدون تبعیض باشد و لذا قیمت‌ هتل‌ها در بیشترین روز تقاضا در سال، با قیمت همان اتاق در یک روز معمولی برابر است. هتل‌داران برای بیشینه‌کردن سودشان ترجیح می‌دهند، برای روزی که بیشترین مسافر را دارند وزن بیشتری در قیمت‌گذاری قائل شوند. بنابراین وضع چنین قانونی موجب می‌شود هتل‌دارانی که قدرت بازار دارند، متوسط سالانه‌ گران‌تری اخذ کنند.
در نهایت و احتمالا از همه مهم‌تر «نرخ تبدیل ارز» است. اجاره هتل به یک مسافر خارجی صادرات خدمات است. وقتی نرخ حقیقی دلار کاهش می‌یابد باعث می‌شود در مقایسه میان قیمت‌ هتل در ایران و ترکیه، قیمت هتل ایرانی گران شود و قیمت هتل استانبول ارزان شود. فرض کنید یک روزه قیمت ارز دوبرابر شود. در این صورت فردا قیمت یک شب اتاق در هتل استانبولی 90 هزار تومان می‌شود، در حالی‌که قیمت هتل در شیراز همان 75 هزار تومان می‌ماند.
*دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه آستین
Mh.rahmati@gmail.com
ماخذ:دنیای اقتصاد/تهیه شده در: وب نوشت پنگان

نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه هفتم اسفند ۱۳۹۰ |

مترجم: هوتسا عسکری نسب

منبع:Forbes
با ‌اینکه فروش، کار دشواری است اما با اطلاع از اصول فروش معاملات آسانتر و موفقیت آمیزتر انجام خواهند گرفت.

نکاتی که فروشندگان باید همواره رعایت کنند:
نبایدها:
1- استفاده نامناسب از تلفن یا معاشرت شخصی
جویدن آدامس، خوردن غذا، صداي موسیقی یا تلویزیون در پس‌زمینه، صحبت با دیگران به هنگام تماس تلفنی، متوجه منظور مشتری نشدن، زیر لب سخن گفتن یا به وضوح صحبت نکردن همه اين موارد در برخورد با مشتري، به طور کلی بی ادبی محسوب می‌شود. همچنین نگاه کردن به تلفن همراه در طول جلسه نیز کار پسندیده‌ای نیست. انجام هر یک از‌این کارها به شدت شانس فروش را پایین می‌آورد. مشتریان خود را بشناسید و به آنان احترام بگذارید.
2- منفی بافی

ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه ششم اسفند ۱۳۹۰ |

جف هادن
مترجم: فرهاد اميري
هر چه کسب و کار شما کوچک‌تر باشد، کارکنان کمتری نیز خواهید داشت ... و مصاحبه‌های شغلی کمتری نیز باید انجام دهید. اما حتی مصاحبه‌کننده‌های باتجربه نیز اغلب اشتباه می‌کنند.

اشتباه در مصاحبه‌های شغلی محدود به داوطلبان مشاغل نیست، بلكه خود مصاحبه‌کننده‌ها نیز اشتباهات زیادی مرتکب می‌شوند. در این نوشته به شش اشتباه رایج در میان مصاحبه‌کننده‌ها اشاره می‌کنیم و بدیل‌های ممکن در برابر آنها را نیز ارائه می‌دهیم:
بیش از حد روی امور ممکن حساب باز کرده‌اید. وقتی شما عاشق شرکت خود هستید، ممکن است بدون فکر پروژه‌های جدید و هیجان‌انگیز شرکتتان را توصیف کنید، پروژه‌هایی که هنوز تعریف نشده‌اند و برای داوطلب از مزایای برنامه‌های آینده‌ شرکت خود یا فرصت‌های ارتقای شغلی سخن برانید. خیلی خوب است که آدم در 

ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه ششم اسفند ۱۳۹۰ |


الیور الکسی و مارکوس ریتزیگ
مترجم: عادله جاهدي
منبع: فصلنامه مک کینزی - ژانویه 2012
بر عواملی تمرکز کنید که از قابلیت بازتعریف رقابت بر سر مالکیت معنوی در صنعت شما برخوردارند.

چندین سال پیش، اتفاق جالبی در بخش زیرساخت نرم‌افزاری رخ داد: شرکت IBM و تعدادی از شرکت‌های دیگر، برخی از حقوق انحصاری خود را به دولت واگذار کردند تا در بخش‌هایی از زنجیره ارزش به‌‌ ایجاد حوزه‌های فاقد مالکیت معنوی بپردازد.‌‌این اقدام به دنبال


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه ششم اسفند ۱۳۹۰ |

شهر آسمارا اریتره آفریقا در صدر 10 شهر دنيا از نظر قيمت گران بنزين قرار دارد. به گزارش پایگاه اینترنتی «مین استریت» میانگین قیمت هر گالن بنزین معمولی در شهر آسمارا، بیش از 58/9 دلار است.

شهر اسلو پایتخت نروژ نیز با 33/9 دلار به ازای هر گالن دومین قیمت بالای بنزین در شهرهای جهان را به خود اختصاص داده است. پس از اسلو، شهر رم ایتالیا با 51/8 دلار در جایگاه سوم است. شهر کپنهاگ دانمارک نیز با 48/8 دلار در رتبه چهارم و شهر مونت کارلوی موناکو با 46/8 دلار در رتبه پنجم قرار گرفته است.
به گزارش «فارس» به نقل از اين پايگاه شهر لندن با 12/8 دلار، پاریس با 06/8 دلار، هنگ کنگ با 85/7 دلار، برلین با 76/7 دلار و توکیو با قیمت 59/6 دلاری به ازای هر گالن بنزین به ترتیب در رتبه‌های ششم تا دهم قرار گرفته‌اند.
ماخذ:دنیای اقتصاد/تهیه شده در: وب نوشت پنگان
نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه ششم اسفند ۱۳۹۰ |

ما اکنون مشکلات بزرگ‌تری داریم

مترجم: منیر غلامزاده
منبع: فارن پالیسی
نوریل روبینی و ایان برمر به افشای حیرت آور برندگان و بازندگان سال پيش‌رو می‌پردازند و به گفت‌وگو می‌نشینند که متفکران برجسته در داووس درباره بحران اقتصادی جهان چه مي‌گويند؟

گردهمایی نخبگان جهانی مجمع جهانی اقتصاد در حالی برگزار شد که موضوع مذاکرات کمتر در مورد ایجاد ثروت برای افراد کم سعادت یا کمک به کشورهای در حال توسعه، بلکه در مورد نجات محور مرکزی است.

شاید این خیلی هم تعجب برانگیز نیست که اقتصاددان نوریل روبینی می‌گوید: «نفس‌ها را در سینه حبس نکنید» و سال 2012 را سالی «بدون پیشرفت» می‌نامد. البته ایان برمر از گروه اورآسیا نیز همچنین نگرانی‌هایش را در عقب‌نشینی دموکراسی و بروز ناعدالتی به عنوان یک جنگ طبقاتی ابراز می‌دارد. این دو کارشناس همچنین پیشگویی‌های حیرت آورشان را در مورد فاتحان اقتصادی و جغرافیای سیاسی بزرگ سال 2011 افشا می‌کنند همانند آن روزی که وزیر دارایی سابق اروپا بر سر روبینی فریاد کشید:
«به آفریقا برگرد.»
***


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه ششم اسفند ۱۳۹۰ |

ندا لهردی- با روند رشد سریع تکنولوژی، چندان هم دور از انتظار نیست که آمارهای مربوط به تعداد دستگاه‌های دیجیتال قابل حمل هر روز سر به آسمان بگذارند.

درست به همین دلیل هم هست که حالا جدیدترین آمارها نشان می‌دهند که تعداد ابزارهای موبایل قابل اتصال به اینترنت مانند موبایل‌های هوشمند، تبلت‌ها، نت بوک‌ها، لپ‌تاپ‌ها،


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه ششم اسفند ۱۳۹۰ |


مترجم: پریسا حبیبی
در زیر گزیده‌ای از مصاحبه بین جوآن ماگرتا و مایکل پورتر، در مورد اهمیت استراتژی و تاثیر آن در مزیت رقابتی بین شرکت‌ها آورده شده است.

جوآن ماگرتا: به نظر شما اشتباه‌های رایجی که معمولا در استراتژی شرکت‌ها دیده می‌شوند، چیست؟

تقریبا فکر و خواسته همه افراد دستیابی به بهترین نتایج است، ‌اما نباید فراموش کرد،‌ این آزمونی است که به سختی می‌توان برنده آن بود.
یکی از اشتباه‌هایی که اغلب مدیران مرتکب آن می‌شوند، اشتباه گرفتن اثربخشی عملیاتی با استراتژی


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در جمعه پنجم اسفند ۱۳۹۰ |
نویسنده: دونا چایلدز

مترجم: سیمین راد
منبع: سایت کارآفرینان
اینجا می‌خواهم به شما 5 گامی را معرفی کنم تا در 5 دقیقه بتوانید از کسب و کارتان محافظت کنید. یک نکته مهم را خوب به خاطر داشته باشید: بزرگ‌ترین درس در این زمینه را خودتان به خودتان خواهید آموخت.

زیرا باید «طرح آمادگی در برابر فاجعه» را خودتان به محک بگذارید. ریسک‌های بزرگی وجود دارند که بدون تمرین‌کردن قابل پیش‌بینی نیستند. اگر کسب و کار را عرصه تمرین و محک بدانید، موفقیت‌های آینده طعم دیگری خواهند داشت. روزی داشتم در کنفرانس «انجمن ملی مالکان زنان در عرصه کسب و کار» سخنرانی می‌کردم. به طور تصادفی مالک یک کسب و کار را دیدم. او گفت که از کل اطلاعات محرمانه، مالی و حیاتی کارش یک نسخه پشتیبان تهیه کرده است. این ایده درخشان است. در واقع او امنیت کل اطلاعات
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در جمعه پنجم اسفند ۱۳۹۰ |
مترجم: زهره همتیان

من «رنه شیمادا»، موسس شرکت High Tech Connect هستم. ممکن است ذاتا آدمی قانونمندی باشم، ‌اما زمانی که پای شرکتم به میان می‌آید خوب می‌دانم که چه وقت از قوانین سرپیچی کنم.

من اهل ریسک کردن نیستم. حتی زمانی که بچه بودم، اکثر اوقات هرچه معلم‌ها می‌گفتند، انجام می‌دادم و به حرف والدینم گوش می‌کردم. در دانشکده و اوایل کارم در شرکت‌های فناوری، برای رسیدن به سطح بعدی از مدیریت و ارتقا از یک مسیر خطی و قابل پیش‌بینی‌ پیروی می‌کردم.
اما زمانی که کسب و کار خود را راه اندازی کردم، همه چیز تغییر کرد. عدم ریسک به معنی عدم دستیابی به سود و موفقیت بود. من متوجه شدم که گاهی اوقات قوانین استاندارد کاربردی ندارند، به خصوص قوانین زیر:
1. «هرگز با خانواده و دوستان خود کار نکنید.» 

ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در جمعه پنجم اسفند ۱۳۹۰ |


تاليف: فرهاد اميري
معرفی و تاریخچه
لئونارد ریجیو، بنیان‌گذار و رییس فعلی «بارنزاندنوبل» است. وی حرفه‌ کتاب‌فروشی را در اوایل دهه‌ 1960 در نیویورک آغاز کرد. وی در آن زمان یکی از کارمندان فروشگاه کتاب در دانشگاه نیویورک بود. پس از مدتی، وی کتاب‌فروشی خویش را باز کرد و هدف خود را نیز دانشجویان قرار داد.

پس از آن ریجیو با سرمایه‌ای اندک اما کافی فروشگاه «مبادله‌ کتاب‌های دانشجویی» (SBX) را در منهتن تاسیس کرد و پس از مدتی کتاب‌فروشی وی به خاطر کارمندان آگاه از کتاب‌ها، انتخاب متنوع در زمینه‌ کتاب و نیز خدمات فوق‌العاده به مشتریان معروف شد.

در دهه‌ 1970 وی توانست شش کتاب‌فروشی دانشگاهی دیگر را نیز به فروشگاه خود بپیوندد و آن زمان مارک تجاری بارنزاندنوبل را معرفی کرد. ریجیو چند سال بعد یکی از کتاب‌فروشی‌های خود را به «بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی جهان» با حدود 150 هزار کتاب آموزشی و تجاری بدل كرد. او پس از آن نیز مشتریان هدف خود را دانشجویان باقی نگه داشت و توانست در محوطه‌های دانشگاه‌های پنجاه ایالت آمریکا کتاب‌فروشی خود را تاسیس کند و برای حدود 4 میلیون دانشجو خدمات ارائه دهد.

نوآوری‌ها و گسترش‌یافتن در کسب و کار بارنز اند نوبل


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه سوم اسفند ۱۳۹۰ |

مهرداد فضیلت

نوع استراتژی: فردی
در استراتژی قبلی در مورد وجوه تشابه و استفاده از آنها برای افزایش نفوذ در دیگران در مواقع و موقعیت‌های مختلف به خصوص در مواقع فروش و تعاملات رو در رو صحبت شد، در‌این بین وجه تشابه اسمی‌و اهمیت نام فرد مورد تاکید قرار گرفت.

در‌این خصوص روان شناسان نیز معتقدند که ما در ناخود آگاه خود تمایل مثبتی به سمت چیزهایی داریم که به آنها احساس تعلق می‌کنیم، مانند نام خودمان، شهر محل تولد، ماه تولد و... .

در‌این استراتژی نیز در مورد اهمیت نام افراد و تاثیری که اهمیت دادن فرد مقابل به نام، در ما می‌گذارد توجه ویژه‌ای شده است. 
برچسب‌ها: استراتژي هاي نفوذ
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه سوم اسفند ۱۳۹۰ |


مترجم: فرهاد اميري
در فیلم پارک ژوراسیک، جان هاموند، موسس پارک (که ریپارد آتنبورو نقش آن را ایفا می‌کرد) با دینس ندری (با بازیِ وین نایت) در مورد سیستم امنیتی‌ای حرف می‌زند که ندری برای پارک ایجاد کرده است. هاموند و ندری در این گفت و گو درباره کار ندری و مسائل مالیِ قرارداد سخن می‌گویند. دیالوگ بین آنها چیزی شبیه زیر است:

ندری: قدر مرا به حد کافی ندانسته اند. ما می‌توانیم از این اتاق بر کل پارک نظارت داشته باشیم، آن هم با کمترین خدمه. فکر می‌کنی این شکل از خودکارکردن ساده است؟ یا ارزان است؟ کسی را می‌شناسی که بتواند ماشین‌های اتصال هشت‌گانه را به هم شبکه کند و دو میلیون خط به زبان کد را کدگشایی کند؟ این کاری بود که من کردم. بله، اگر واقعا کسی را می‌شناسی، خیلی می‌خواهم ببینمش!

هاموند: به خاطر مشکلات مالی‌ات واقعا متاسفم. واقعا! اما مشکل خودت هستند و به کس


برچسب‌ها: مديريت پروژه
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه سوم اسفند ۱۳۹۰ |

بخش‌بندي با تعريف يا ايجاد بخش‌ها به پايان نمي‌رسد. بخش‌هاي نوظهور بايد به اجرا گذاشته شوند و سازمان براي تطابق با استراتژي جديد بازار هدف، سازماندهي مجدد شود:

1. برنامه‌اي براي راه‌اندازي طراحي كنيد. فرآيند ايجاد بخش‌هاي بازار ممكن است نياز به وقت، صرف هزينه و منابع داشته باشد و تنش‌زا است. همه كساني كه درگير فرآيند بوده‌اند
برچسب‌ها: بخش بندي بازار
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه سوم اسفند ۱۳۹۰ |

مترجم: بيتا نظام دوست
منبع: مكنزي
بانکداران می‌گویند ابزار سَیار، بانکداری سنتی را دگرگون می‌کند، اما در عین حال برای بهره‌برداری از چنین فرصت‌هایی به قدر کافی سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

بانکداران بر این باورند که موبایل‌ها، چشم‌انداز بانکداری شعبه‌ای سنتی را در سه تا پنج سال آینده متحول خواهد کرد. با این حال در یک نظرسنجی که اخیرا در میان بانکداران اروپايی انجام شده است، اکثریت آنها تصدیق کرده‌اند که در راستای بهره‌وری از این موقعیت‌های نوین، به میزان کافی سرمایه‌گذاری نکرده‌اند و اینکه تا امروز کمپانی‌های مخابرات و سایر نهاد‌های غیر بانکی، پیشتاز این جریان بوده‌اند.
این یافته‌ها - که حاصل تحقیقات مشترک McKinsy و مدیریت مالی اروپایی (Europian Financial Management) و اتحادیه بازاریابی (EFMA) می‌باشند – در پی تحلیل دیگری می‌آید که ایده‌ای 

ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه سوم اسفند ۱۳۹۰ |

شرکت سیسکو پيش‌بيني کرده که تعداد کاربران موبایل که با استفاده از این دستگاه‌ها به اینترنت دسترسی می‌یابند تا سال 2016 از جمعیت جهان بیشتر می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی شرکت سیسکو، بیش از 10 میلیارد دستگاه متصل به اینترنت در سال 2016 وجود خواهد داشت که شامل تلفن‌های همراه و تبلت‌های رایانه‌ای است و این رقم بیش از جمعیت کره خاکی خواهد بود. گزارش‌ها حاکی است تا آن زمان جمعیت جهان تا اواخر سال جاری میلادی به 7/3 میلیارد نفر خواهد رسید.
بر این اساس، انتظار می‌رود که ترافیک اطلاعات تلفن همراه در سطح جهان 18 برابر افزایش پیدا کرده و به میزان 10/8 اگزابایت در ماه برسد.
ماخذ:دنیای اقتصاد/تهیه شده در: وب نوشت پنگان
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه یکم اسفند ۱۳۹۰ |



نويسنده: استفاني دايموند
مترجم: م.زارع
بخش دوم
توجه!
مردم روی وب بیشتر به دنبال چه هستند؟ یک بررسی از بالاترین میزان جست‌وجوهای گوگل در آمریکا در آوریل 2007 نشان می‌دهد که مردم بیشتر چه اطلاعاتی را به صورت آنلاین جست‌وجو می‌کنند:

- سلامت و پزشکی 29 درصد
- سفر 20 درصد
- خرید و بررسی محصولات 16 درصد
- اخبار و رسانه 13 درصد
- سرگرمی 13 درصد
- کسب‌وکار و امور مالی 10 درصد
اگر دارید محصولاتی را در هر یک از این موضوعات به فروش می‌رسانید، مطمئن باشید که یک مخاطب مشتاق در انتظار شماست.

مخاطب «بازاریابی از طریق رسانه اجتماعی» چه کسی است؟
رتبه‌بندی شرکت نیلسون/نت، گروهی را متمایز کرده است که با بیشترین احتمال از سایت‌های شبکه‌اي اجتماعی نظیر
«my.internet» استفاده می‌کنند. مطالعه‌‌ آنها در سال 2006 نشان می‌دهد که 16 درصد کاربران اینترنت در این گروه قرار دارند و میانگین سن آنها سی و دو است (افراد زیر هجده سال در آمار لحاظ نشدند).
فعالیت آنلاین آنها چگونه است؟
99 درصد بلاگ‌ها را بازدید می‌کنند.
84 درصد به یک جمعیت 

ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه یکم اسفند ۱۳۹۰ |


مهرداد فضیلت *
نوع استراتژی: فردی
در تابستان ۱۹۹۳ سیل ناشی از طغیان رودخانه می‌سی‌سی‌پی صد‌ها شهر در اطراف رود خانه را در معرض تهدید قرار داد. یکی از این شهر‌ها کویینزی در ایالت ایلینویز در غرب آمریکا بود. شهروندان این شهر در تلاش شبانه روزی بودند تا شهر خود را با هزاران کیسه شن در برابر سیل مقاوم سازند ولی اوضاع اصلا مساعد نبود. ذخیره آب وغذا به شدت کاهش می‌یافت و خستگی، بدبینی و آب رودخانه رو به افزایش بود.

مردم شهر تقریبا کاملا ناامید شده بودند تا اینکه خبر رسید که اهالی شهر کویینزی در ایالات ماساچوست در شمال شرق آمریکا کمک‌های خود را به این شهر اعزام کرده‌اند و به زودی آب و مواد غذایی به دست


برچسب‌ها: استراتژي هاي نفوذ
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه یکم اسفند ۱۳۹۰ |
 
مطالب جدیدتر
مطالب قدیمی‌تر