مترجم: مریم رضایی
منبع: Edge Online
آیا مدیران باید در مورد بخشی
که در آن فعالیت میکنند، دانش فنی داشته باشند یا مهارتهای کلی مدیریتی و
یک رویکرد بیرونی تازه میتواند مفید باشد؟ این پرسش که آیا مدیران باید
در حوزه فعالیت خود تخصص علمی باشند یا نه، جای بحث زیادی دارد.
خیلیها میگویند داشتن تخصص در حوزه کاری شما یک
ویژگی حیاتی است؛ اما فردی مثل ریچارد برنسون
ادامه مطلب

نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه دوم اسفند ۱۳۹۱
|
بخش نخست
توانايي ساختن شبكهاي همراستا از كارمندان، تامينكنندگان و
توزيعكنندگان و تبديل آنها به يك تيم با انگيزه است كه ميتواند شركتي را
متمايز كند. در ادامه گفتوگو با فيليپ كاتلر درباره رشد سودآوري شركتها
را میخوانیم.
لطفا درباره پارادايم تغيير به سمت روح انساني برايمان توضيحاتي ارائه دهيد.خيلي
وقت است كه بازاريابان به مصرفكننده تنها به چشم يك مصرفكننده و نه
انساني كه داراي انگيزهها،
ادامه مطلب

نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه دوم اسفند ۱۳۹۱
|
400 شرکت برتر و بزرگ ایران که از آنها به عنوان موفقترين
بنگاههای تجاری و صنعتی یاد میشود، در همايشي با حضور وزیر صنعت، معدن و
تجارت و معاونان وی معرفي شدند؛ بنا بر گزارش سازمان مديريت صنعتي كشور در
رتبهبندي شركتهاي برتر، 26 شاخص مالي و اعتباري مدنظر قرار گرفته است؛
نتيجه بررسيها و مقايسههاي آماري نشان ميدهد مجموع فروش 100 شركت برتر
ايران در سال مالي 90 معادل 264 هزار ميليارد تومان بوده كه در مقايسه با
ميزان فروش صد شرکت برتر سال پيش از آن 30درصد رشد داشته است. نكته قابل
توجه در رتبه بندي مذكور اين است كه حدود 6/50 درصد مجموع فروش صد شرکت اول
مربوط به 17 شركت بوده كه نشانگر درجه تمرکز در وضعیت شرکتهای بزرگ ایران
است. وزير صنعت، معدن و تجارت در اين همايش، با اشاره به موضوع ارزآوری و
صادرات به عنوان یک نیاز اجتماعی تاکید کرد: از 100 شرکت برتر انتظار می
رود ارز مورد نیاز تولید را که سالها است از طریق صادرات نفت تامین میشد و
امسال به دلیل تحریم در چرخه اقتصاد نبود، تامین کنند. مهدی غضنفری همچنین
از دستور ویژه ريیسجمهور برای تامین ارز مورد نیاز بخش تولید و واردات
کشور خبر داد.
در پانزدهمین همایش رتبهبندی شرکتهای برتر ایران:
ادامه مطلب

نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه دوم اسفند ۱۳۹۱
|

مترجم: مریم رضایی
منبع: CEO Online
یک طرح پیشنهاد فروش که به
خوبی تهیه شده باشد، نه تنها باعث میشود در میدان رقابت حرف اول را بزنید،
بلکه باعث میشود قراردادهای تجاری بیشتری امضا کنید، فروش بیشتری داشته
باشید و سود بیشتری به دست آورید.
البته همه افرادی که کالا یا خدماتی را میفروشند،
نیازی به تهیه طرح فروش ندارند. اما بسیاری از مشتریان شما این طرح را
درخواست میکنند. برای تهیه چنین طرحی، 7 مرحله زیر پیشنهاد میشود:
1) به صفحه نخست طرح اهمیت بدهید
ادامه مطلب

نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیست و نهم بهمن ۱۳۹۱
|
مترجم: مریم رضایی
در فرهنگهای مختلف، با هم غذا خوردن بخش مشترکی از فرآیند رسیدن به توافقهای تجاری از طریق مذاکره است.
در
روسیه و ژاپن، قراردادهای مهم تجاری منحصرا هنگام غذا خوردن منعقد میشوند
و در آمریکا بسیاری از مذاکرات با جمله «بهتر است غذا را شروع کنیم» آغاز
میشود، اما آیا اینکه افراد موقع
برچسبها:
استراتژيهاي مذاكرهادامه مطلب

نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه بیست و ششم بهمن ۱۳۹۱
|
سارا محمودی
گاهی در مذاکرات مسالهای پیش میآید که هیچ یک از دو طرف حاضر به کوتاه آمدن از خواستههای خود نیستند.
در اینگونه موارد اصطلاحا گفته میشود گفتوگو به
بنبست خورده است. ممکن است در چنین موقعیتهایی اصرار بیشتر بر مواضع بدون
در نظر گرفتن ديگر چیزها، یک مذاکره بالقوه خوب را به شکست برساند. اینجا
چند راهکار ساده که میتواند مذاکره را از بنبست بیرون بیاورد، معرفی شده
است:
1 تنفس
این شیوه، در عین سادگی میتواند بسیار راهگشا باشد.
مذاکره فرآیندی خستهکننده و استرسآور است
برچسبها:
استراتژيهاي مذاكرهادامه مطلب

نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه بیست و ششم بهمن ۱۳۹۱
|
سعید بهاری خیرجو- الینگور در کتاب مشهور خود «ایده و تاریخ» میگوید:
«تفسیر، عنصر اساسی و قوام بخش تاریخ است»حال مدیران نیز برای اینکه
بتوانند یک تیم نوآور قدرتمند تشکیل بدهند، بهتر است اول علل ریشهای ضعف
تیم خلاق خود را تشخیص دهند تا بهتر بتوانند در مسیر بهبود آن مانور بیشتری
بدهند.در این مقاله به ذکر سه مورد اساسی ضعف نوآوری در تاریخ میپردازم:
1- حوادث تاریخی:
با توجه به اینکه ایران در
قسمتی از جغرافیای زمین قرار گرفته که شرق را به غرب و غرب را به شرق وصل
میکند. بنابراین در بسیاری از مواقع در مرکز حوادث تاریخی قرار داشته است.
این موضوع باعث شده است سازماندهی و ثبات همیشگی وجود نداشته باشد، در
بیشتر موارد، تغییرات جدید نیز یا تلاش و تحرک در جهت انطباق با عواملی
صورت میگرفت که اغلب به ضرر مردم تمام میشد، بنابراین مردم ایران چندان
دل خوشی از نوآوری ندارند و چون ذات نوآوری با تغییر همراه است این دیدگاه
به نوآوری نیز سرایت کرده است.
اگر ما بخواهیم تغییراتی را که در ایران
رخ داده است بررسی کنیم، با دو نوع برخورد روبهرو میشویم:
ادامه مطلب

نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۱
|
بخش نخست
ادبیات، رمان، داستان، شعر، تاریخ تا چه اندازه در پرورش
مدیران و رهبران کسب و کار تاثیر دارد؟ دانشگاه هاروارد از سالها پیش به
این پرسش پاسخ داده است و دانشجویان مدیریت و کسب و کار الزاما باید این
دروس را بگذرانند.
دلیل، آنچه مدیران میتوانند در این کتابها بیاموزند حاصل دانش و تجربیاتی
است که به احتمال در کمتر کتاب دانشگاهی و درسی میتوان آموخت. دانشگاه
هاروارد اکنون در اقدامي تازه فهرستی از کتابهای فوقالعاده را تهیه کرده
که برای رهبران کسب و کار امروز و آینده مفید است. با تعدادی از این
کتابها در ادامه آشنا میشوید
ادامه مطلب

نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۱
|
منوچهر دینپرست- نحوه آشنایی ما با دنیای مدرن داستان عجیب و غریبی است.
عجیب از آن بابت که وقتی با دستگاههای جدید روبهرو شدیم و آنها را دیدیم،
فکر کردیم جن وارد آنها شده و جنی هستند و کار جنگیرها هم سکه شد.

|
غریب هم از این بابت است که فکر نمیکردیم که در گذشته دور هم ما با صنایع
و فرآوردههای جدید روبهرو بودیم؛ اما آنقدر عقب افتادیم که یادمان رفته
که قبلا چه میکردیم.از زمان حیات حکیم ابوالقاسم میرفندرسکی تا زمان به
قتل رسیدن امیر کبیر حدود دو قرن میگذشت و در این مدت تحولات مهمی در کشور
رخ داد؛ اما آنچه من قصد بازگویی آن را دارم، مساله توجه به صنعت است که
بعدها «تکنولوژی» یا فنآوری نامیده شدهاست.
حکیم میرفندرسکی رسالهای
به فارسی به نگارش درآورده با نام «صناعیه» که به نام و عنوان «حقایق
الصنایع» نیز شهرت دارد. میرفندرسکی در این رساله مطالب علمی و فلسفی دقیق
را با زبانی روشن و فصیح آمیخته با آیات، احادیث و اقوال بزرگان و حکما
بیان داشتهاست. آنچه در این رساله برای ما اهمیت دارد و فارغ از مسائل
دینی، این است که گویی میرفندرسکی با زبانی فلسفی میخواست صنایع را مورد
توجه قرار دهد و بگوید که صنعت برای خودش چارچوب و قاعدهای دارد.
بنابر
این، صنعت در لغت به معنای کار و پیشه است و در اصطلاح به آنچه پرورده دست
انسان میباشد، گفته میشود. اما مساله این است که در سلسله صفویه صنعت
برای خودش تعریفی داشت که نماد آن را میرفندرسکی و در سلسله قاجاریه نیز
تعریفی دیگر در نظر بود که نماد آن را امیرکبیر میدانیم.
میرفندرسکی
در رساله صناعیه، صناعت را به مفهومی بسیار گسترده گرفته است؛ به معنای هر
چیز که از قوای عاقله و عامله آدمی به ظهور و حصول بپیوندد. او در ۲۸ باب
به این امور پرداختهاست؛ صناعت همان پیشه است و پیشه، توانایی است که با
فکر و اندیشه درست در موضوع تاثیر راسخ گذارد و موضوع هم به اقتضای غرض و
غایتی که در آن است، آن تاثیر را میپذیرد. میرفندرسکی در تعریف خود تلاش
میکند با بهرهگیری از روش فلسفی، زوایای گوناگون مساله را بررسی کند. او
برای کار و پیشه نگاهی فلسفی و معنوی قائل است. به همین خاطر میرفندرسکی
اهمیت معنوی کار را هم از حکمت اسلامی و هم از حکمت هند آموخته است که در
این نگاه کار به معنای سلوک معنوی نیز هست؛ اما مفهوم دوم صنعت در نظر
میرفندرسکی از نبوت، حکمت و خلافت تا آهنگری را شامل میشود. البته در
اینجا صنایع دارای سلسلهمراتبند که از مراتب اشرف آغاز شده و به مراتب اخس
میانجامند. نکته دیگر این است که از نظر میرفندرسکی میان صنایع و علوم
تفاوت چندانی دیده نمیشود و در نتیجه نجوم و طب نیز از جمله صنایع محسوب
میشوند.از نظر حکما میان صنعت و آنچه امروزه هنرهای زیبا خوانده میشود،
مثل موسیقی و نقاشی، تفاوتی وجود ندارد. هنر در معنای زیباشناختی آن مولود
تفکر غرب بوده و پیش از آن سابقه نداشتهاست. همچنین از این رویکرد صناعت
نوعی معرفت است که منجر به عمل میشود. عمل در اینجا بسیار مهم است؛ به این
معنا که نسبت میان پیشه و عمل و سهم عمل در ملکات نفسانیه اهمیت بسیاری
دارد. پس بر خلاف آنچه امروزه مورد نظر است، صناعت تنها به عمل مربوط
نمیشود و نوعی دانایی را نیز در خود دارد.
با این حساب، تلقیای که در
حکمت اسلامی نسبت به صنایع وجود دارد، این است که هیچ یک از صنایع حاصل دست
بشر نیستند، بلکه جنبه و منشأ آسمانی دارند. جالب است که صنعتگران در دوره
صفویه فتوتنامه داشتهاند. معمولا در فتوتنامهها از حضرت علی به عنوان
سرمنشأ بسیاری از صنایع نام برده میشود تا شأن ولایی ایشان مرتبط با صنایع
نشان داده شود. میرفندرسکی اوصافی را که موجب شرف یا خست صنایع میشوند،
مورد بحث قرار میدهد. در این راستا وی صنایع را تقسیمبندی میکند و از
صنایعی یاد میکند که نافع ضروری (مانند آهنگری) یا نافع غیر ضروری (مانند
رختشویی) یا خیر بالذات (مانند پیامبری) و خیر بالعرض (مانند خیاطی)
هستند. همچنین از نظر میرفندرسکی برخی صنایع کثیرالنفع (مانند آهنگری) یا
قلیلالنفع (مانند مارگیری) بوده و نیز برخی صنایع متمم فعل طبیعت (مانند
دامپزشکی) و برخی مزین طبیعت (مانند نقاشی) محسوب میشوند.
با تعریفی که
از صنعت از دیدگاه میرفندرسکی ارائه کردیم، دیدیم که او صنعت را آسمانی
میبیند و به نظر میرسد در آن مفهوم پیشرفت و توسعه جایی نداشته باشد.
اما
دو قرن بعد و در سلسله قاجاریه کسی مانند امیر کبیر برای رشد و ترقی کشور
به صنعت توجه میکند. در این دوره تولیدات صنعتی مانند محصولات کشاورزی،
همه نیازهای زندگی ساده و محقر اکثریت جامعه ایران را تامین میکرد و در
مواقع جزئی نیاز به کالاهای وارداتی میشد. صنایع دستی ایران بیشتر به
مصرف داخلی میرسید و چندان در اقتصاد و تجارت اهمیتی نداشت. از صنایع این
دوره میتوان به فرش، ابریشمبافی، شالهای ایرانی، کرباس، چرم، نمد، حنا و
تریاک و معادن اشاره کرد.
به جز منسوجات و صنایع دستی، «معادن» سرشار
ایران نیز راه را برای ایجاد صنایع دیگر فراهم کرده بود؛ اگرچه ایرانیها
از دانش استخراج معادن بیبهره بودند و این صنعت تماما در دست عاملان روسی و
انگلیسی بود. ذخایر عظیم مس، آهن، سُرب، نمک طعام و گوگرد به دلیل فقدان
دانش کافی و نبود راهها و هزینههای گزاف استخراج، چندان کمکی به اقتصاد و
صنعت ملی نکرد. فقط قسمت بسیار اندکی از معادن غنی آهن مملکت در مازندران و
خراسان استخراج میشد و بقیه آهن مورد نیاز از هند وارد میشد. کارگران
ایرانی، از آهن شمشیرهای بسیار مرغوبی تولید میکردند که به «شمشیرهای
دمشقی» شیراز و مشهد معروف بود. در کارگاههای اسلحهسازی اصفهان، شیراز و
تهران اسلحههای آتشین، خصوصا تفنگ از روی نمونه اروپایی ساخته میشد. فقط
سرب و لاجورد به مقدار زیاد و کیفیت مطلوب تولید میشد و به مصرف داخلی
میرسید. معادن لاجورد در روستای قمصر کاشان و نزدیکی قزوین بودند.با تمام
این تلاشها تا پنجاه سال اول حکومت قاجارها هنوز صنایع دستی کمابیش وضع
خود را حفظ کرده بودند. در سالهای بعد نیز صنایع ایران، به جز فرش و بعضی
صنایع که فرآوردههای آنها مورد علاقه اروپاییان بود، پیشرفتی نکرد.اواخر
دوره قاجار و همزمان با پیشرفت صنایع در اروپا تاسیس کارخانه توسط امیر
کبیر در ایران آغاز شد. امیركبير معتقد بود که صنایع جدید اروپا را باید با
احداث کارخانهها در خود ایران رواج داد و به عبارت دیگر باید احتیاجات
مادی جدید را که از لوازم تمدن اروپا است، در داخل کشور بسازند. وی تشویق
از صنایع ملی را جزو مواد اساسی برنامه اقتصادی خود قرار داده بود. در
اینجاست که ما تفاوت نگرش فلسفی و معنوی میرفندرسکی به مفهوم صنعت با
رویکرد امیرکبیر به این موضوع را میبینیم. در سال ۱۲۶۸هـ.ق. کارخانه
شکرسازی در میدان «ارگ» ساری و بابل ساخته شد که شکر مازندران را تصفیه
کرده و قند و شکر سفید تولید میکرد. کارخانه بلورسازی و چینیسازی در
تهران و شکرسازی قم و اصفهان، در همین سال احداث شد. کارخانههای دیگری
همچون چراغ برق در مشهد، پنبهکاری در سبزوار، صابونپزی، آجرپزی،
کاغذسازی و ریسمانریسی در تهران و چلواربافی و حریربافی در کاشان از دیگر
موسسات صنعتی بودند.
امیر کبیر برای گسترش و رشد صنایع، هنروران و
صنعتگران را طی سالهای ۱۲۶۷ و ۱۲۷۵هـ.ق. برای آموختن دانش ماهوتبافی،
چینیسازی و کاغذگری به اروپا فرستاد. امیر در استخراج معادن ایران طبق
اصول علمی اروپایی بسیار اهتمام کرد و کارشناسانی را نیز از اتریش آورد که
به پیشرفت قابل ملاحظهای در این امر انجامید. کارخانههایی نیز برای
پنبهپاککنی و کشیدن روغن زیتون و چوببری توسط روسها و کارگاه آهنگری
در آذربایجان به دست آلمانیها به راه افتاد.امیر کبیر به غیر از تولید
صنایع خارجی در داخل به توسعه و رونق صنایع ملی نیز بسیار علاقهمند بود،
در مازندران شال چوخایپشمین که مخصوص لباس اهالی آنجا بافته میشد، با
تلاش امیر کبیر به حدی رونق گرفت که به جای ماهوت، در دوخت لباس نظامیان به
کار گرفته شد.اما تمام این فعالیتها با مرگ امیرکبیر مختومه شد و آن رشد و
شکوفایی که در صنعت قرار بود اتفاق افتد، بار دیگر به سراشیبی سقوط فرو
رفت. متاسفانه نه صنعت حکیمانه ما را به رشد و شکوفایی رساند و نه صنعت
وارداتی.
تهیه شده در: وب نوشت پنگان

نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیست و دوم بهمن ۱۳۹۱
|
مترجم: مریم رضایی
منبع: Small Business Computing
جمله «همیشه حق
با مشتری است» را به قدری زیاد شنیدهاید که به نظر میرسد حقیقتی محض
باشد. اما آیا واقعا اینطور است؟ در واقع، کسب وکارهایی که عملکرد خوب
دارند، هر زمان که مشتری شکایتی میکند، نباید خود را مقصر محض بدانند. سه
موقعیت را باید بشناسیم که در آن نه تنها حق با مشتری نیست، بلکه بهترین
کار این است که بر موضع خود پافشاری کنید.
1) وقتی روحیه کارمندتان در خطر است
شکایتهای مشتری میتواند از نحوه
کار نامطلوب تا خدماتدهی ضعیف را دربربگیرد. به هر حال، احتمالا بسیاری از
شکایاتی که از طرف مشتری دریافت میکنید، در مورد مسائلی هستند که کارمند
شما یا آن ر
ادامه مطلب

نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیست و دوم بهمن ۱۳۹۱
|
تازهترین آمار منتشر شده نشان میدهد که مجموع فروش شرکتهای بزرگ
خودروسازی کشور در سال 1390 به بیش از 304 هزار میلیارد ریال رسید. براساس
تازهترین ردهبندی اعلام شده از سوی سازمان مدیریت صنعتی، شرکت ایران
خودرو با فروشی معادل 7/126 هزار میلیارد ریال پرفروشترین خودروساز کشور
در سال 1390 شناخته شد.
شرکت سایپا با فروش 8/104هزار میلیارد ریال و شرکت پارس خودرو با فروش
7/17هزارميليارد ريال نيز در ردههای دوم و سوم پرفروشترین خودروسازان
جهان قرار گرفتند.
شرکتهای گروه بهمن، سایپا دیزل، ایران خودرو دیزل،
زامیاد، ایران خودرو تبریز، بهمن دیزل، سایپا کاشان و ایران خودرو خراسان
نیز از نظر فروش در ردههای بعدی جای گرفتند. کمترین میزان فروش در بین
خودروسازان بزرگ کشور متعلق به شرکت ایران خودرو خراسان به میزان يكهزار و
745 میلیاردریال بوده است. همچنین آمار نشان میدهد که در سال گذشته فروش
شرکتهای خودروسازی ایران خودرو، گروه بهمن، بهمن دیزل و ایرانخودرو
خراسان با کاهش مواجه شد اما فروش بقیه شرکتها افزایش یافت. جمع فروش 11
شرکت پرفروش خودروسازی کشور هم در سال گذشته از 304 هزار میلیارد ریال
فراتر رفت. بدترین کاهش رتبه در بین شرکتهای خودروسازی کشور نیز مربوط به
ایران خودرو خراسان بوده که در بین 400 شرکت برتر کشور 133 پله در سال 1390
نسبت به سال 1389 سقوط کرده است. همچنین آمار نشان میدهد که فروش ایران
خودرو به عنوان پرفروشترین خودروساز کشور در سال گذشته نسبت به سال 1389
بیش از 10 هزار میلیارد ریال کاهش یافته است.
تهیه شده در: وب نوشت پنگان

نوشته شده توسط سپهر برادران در جمعه بیستم بهمن ۱۳۹۱
|
مديريت، درست انجام دادن كار و رهبري انجام كارهاي درست است. «پيتر دراكر»
رهبران افرادي هستند كه كار درست را انجام ميدهند، مديران افرادي هستند كه كارها را درست
ادامه مطلب

نوشته شده توسط سپهر برادران در جمعه بیستم بهمن ۱۳۹۱
|

برندینگ و توسعه برند
محمد اسدی
بخش پنجم و پایانی
اینکه استراتژی توسعه برند مزایای
قابل توجهی دارد بر ما روشن است. اما شکل پیادهسازی آن هم مهم است. یک راه
اتخاذ شیوه مستقیم است. یعنی محصول جدید را دقیقا با همان نام اصلی و با
نشانههای آن به بازار بفرستیم. این شیوه عموما در مورد برندهایی که از
موفقیت چشمگیری در بازار برخوردار هستند انجام میشود. راه دیگر، اتخاذ
شیوه غیرمستقیم است.
یعنی با استفاده از یک برند مشتق شده از برند اصلی، هم یک برند جدید خلق
کنیم و هم از طریق نشانههایی که از برند اصلی آوردهایم، به هدف انتقال
معانی هم دست پیدا کنیم.
برچسبها:
برندادامه مطلب

نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه نوزدهم بهمن ۱۳۹۱
|
سایت اینترنتی کریر کاست که در زمینه کاریابی و پیدا کردن فرصتهای شغلی فعالیت میکند در تازهترین گزارش خود کم استرس ترین شغلهای موجود را براساس اطلاعات اداره آمار کار آمریکا معرفی کرد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، در گزارش سال 2013 این سایت، " استاد دانشگاه " به عنوان کم استرس ترین شغل معرفی شده است. در حوزه فرصتهای شغلی رو به رشدی وجود دارد و خطرات بهداشتی آن نیز بسیار کم است و در عین حال در زمینه حقوق نیز ثبات نسبی خوبی وجود دارد.
بیش از 63 درصد از آمریکاییهای بین 18 تا 30 سال در مسیر دریافت مدارک دانشگاهی هستند. همچنین بررسی 1251 کالج در آمریکا نیز نشان داده که موسسههای خصوصی حقوق بسیار بیشتری را به اساتید خود پرداخت میکنند. متوسط حقوق استاد دانشگاه در این گزارش 62 هزار و 50 دلار اعلام شده است.
دوزندگی و خیاطی هم در رده دوم کم استرس ترین مشاغل قرار گرفته است. انعطاف در زمان کار مزیت بزرگی در این شغل بوده و متوسط حقوق نیز در آن 25 هزار و 850 دلار است. معمولا در این شغل مردم به خیاط سفارش میدهند و هر وقت سفارش آنها آماده شد بازمیگردند که این نشاندهنده انعطاف در زمان کار خیاطان است.
تهیه شده در: وب نوشت پنگان
تکنیسین مدارک پزشکی نیز در رتبه سوم کم استرس ترین مشاغل جای گرفته است. شغلی با متوسط حقوق 32 هزار و 350 دلار که تنها وظیفهاش به روز نگه داشتن مدارک بیماران و دادن این مدارک و اطلاعات به پزشکان، متخصصان و خود بیماران است.
فهرست 10 شغل کم استرس سال 2013 به همراه متوسط حقوق آنها شرح زیر است:
استاد دانشگاه، 62 هزار و 50 دلار-1
دوزندگی و خیاطی، 25 هزار و 850 دلار-2
تکنسیسن مدارک پزشکی، 32 هزار و 350 دلار-3
جواهر فروش، 35 هزار و 170 دلار-4
تکنیسین آزمایشگاه پزشکی، 46 هزار و 680 دلار-5
شنوایی سنج، 66 هزار و 660 دلار-6
متخصص تغذیه، 53 هزار و 250 دلار-7
متخصص مد مو، 22 هزار و 500 دلار-8
کتابدار، 54 هزار و 500 دلار-9
اپراتور سوراخکاری با مته، 31 هزار و 910 دلار

نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه نوزدهم بهمن ۱۳۹۱
|
نویسنده: مایک میخالوویچ
مترجم: سیمین راد
یکی از مسائل داغ و
کلیدی که هر کارآفرینی را درگیر خود میکند، این پرسش است که به چه نحوی از
گروه فروش خود بازده بالاتری به دست آورد.
البته همین که چنین پرسشی طرح و بررسی میشود، معنایی جدید برای
کسبوکارتان به بار خواهد آورد: اگر بتوانید بازده کاری این گروه را
بالاتر از قبل ببرید، آنگاه پول بیشتری
ادامه مطلب

نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه هفدهم بهمن ۱۳۹۱
|
مترجم: نفیسه هاشمخانی
منبع: strategy +business
رابرت استمپل
در سال 1990 مدیرعامل کمپانی جنرال موتور شد، او در آن زمان به «مرد
اتومبیل» معروف بود و افتخار میکرد به اینکه از یک مهندس ساده به مدیریت
گروه تولیدکننده اتومبیلهای بیوک و کادالیک درآمده و پس از آن نیز به سمت
مدیرعاملی رسیده است.
او فردی بود که بهشدت به افرادی که برایش کار
میکردند و ماشینهایی که آنها میساختند اهمیت میداد، او بهاندازه کافی
درمورد اتومبیلها و مشتریان میدانست و میتوانست حسابداران ناکارآمد را
شناسایی کند
ادامه مطلب

نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه شانزدهم بهمن ۱۳۹۱
|

بیایید بدون هیچ اشتباهی
شروع کنیم. اگر ما برخی از تصورات غلط دربارۀ نام تجاری را پاک کنیم، ما
می توانیم فضای بیشتری برای حقایق آن ایجاد کنیم.آماده اید؟
اول از همه، نام تجاری یک آرم
نیست. اصطلاح آرم مختصر کلمه لوگو تایپ (حروف چاپی آرم) است، از منظر
طراحی بخواهیم صحبت کنیم آن کلمه ای است که برای یک علامت تجاری ساخته می
شود که از کلمه ای با حروف عرف (لوگوز معادل یونانی کلمه است) ساخته شده
است. اصطلاح لوگو توسط مردم مشهور و
برچسبها:
برندادامه مطلب

نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه شانزدهم بهمن ۱۳۹۱
|
محمد اسدی
بخش سوم
استراتژی دیگری که در خصوص برند محصولات وجود
دارد، تقریبا در نقطه مقابل استراتژی توسعه برند قرار میگیرد و آن استفاده
از چند برند در یک دسته محصول تولیدی میباشد.
مشهورترین استفاده کننده از این استراتژی شرکت
P&G میباشد. این شرکت در حوزه تولید مواد شوینده همزمان با موفقیت
برند Tide در بازار، برند Cheer را نیز به عنوان رقیب آن روانه بازار کرد.
اگرچه
با این حرکت، فروش برند Tide کاهش محسوسی نشان داد؛ ولی فروش هر دو برند
با هم،
برچسبها:
برندادامه مطلب

نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه پانزدهم بهمن ۱۳۹۱
|

پروفسور پسران: «مهار تورم» مهمترين اولويت است
تحليل اقتصاددان ايراني كمبريج از اوضاع اقتصاد ايران
هدفمندسازي يارانهها نبايد متوقف شود
نرخ سود بانكي بايد واقعي شود
پروفسور «محمد هاشم پسران» تشریح کرد
اولویتهای امروز اقتصاد ایران مهمترین اولویت این است که دولت، سیاستهایی اجرا کند که تورم را کاهش دهد
و انتظارات تورمی را در نظر مردم تعدیل کند؛ یعنی باید اعتماد مردم به دولت جلب شود
دنیای
اقتصاد- پروفسور «محمدهاشم پسران» که از نظر بسیاری از صاحب نظران،
شاخصترین اقتصاددان ایرانی است، در یک مصاحبه به تحلیل شرایط امروز اقتصاد
ایران و مهمترین اولویتهای تصمیمسازی برای عبور از مشکلات کنونی کشور
پرداخته است.
وی که سال گذشته از دانشگاه کمبریج بازنشسته شده، به تبع
دیدگاههای خود که برخاسته از مکتب کمبریج و اقتصاد کینزی است، به نظام
اقتصاد آزاد اعتقاد دارد؛ اما در عین حال دخالت محدود دولت در زمان بحران
ادامه مطلب

نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه پانزدهم بهمن ۱۳۹۱
|

نویسنده: مایک میکالوویچ
مترجم: سیمین راد
گروه فروش در بسیاری از
شرکتها نقش ستون فقرات برای یک بدن را بازی میکند. برای آنکه کسبوکارتان
رونق یابد، به سود مناسبی دست یابید و رشد کنید، نیاز دارید تا گروه فروش
کارآمدی داشته باشید. اما اینکه به چه نحوی میتوانید به گروه فروش
شایستهای دست یابید و چگونه آن را سامان بخشید، خودش مساله بسیار مهمی
است. شما به این گروه نیاز دارید تا بتواند راه را برای فعالیتهای شما باز
کند، فرصتهای کاری شما را قدر بداند و از روشهای گوناگونی استفاده کند
که تاکنون به این طریق به کار گرفته نمیشدند.
اگر گروه فروشی دارید که میتواند کمکرسان وضعیت
شما باشد، بهتر است ابتدا به این نکته توجه کنید
ادامه مطلب

نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه چهاردهم بهمن ۱۳۹۱
|
محمد اسدی
بخش دوم
در تصمیمات مرتبط با بحث برند یک محصول در پروسه
بازاریابی، روند تصمیمسازی به این صورت است که ابتدا در مورد خود برند و
ماهیت وجودی آن تصمیمگیری میشود و پس از انتخاب یک نام برای برند، در
مورد چگونگی سازماندهی و معرفی آن تصمیمهایی اتخاذ میشود. درواقع
اسپانسر و حامی برند در این مرحله تعیین خواهد شد.
در گام بعدی در خصوص نحوه تخصیص برند به محصولات مختلف شرکت و اتخاذ سیاست
مناسب در این خصوص بحث میشود. براساس نظر کاتلر اصولا چهار نوع استراتژی
در این رابطه وجود دارد:
برچسبها:
برندادامه مطلب

نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه چهاردهم بهمن ۱۳۹۱
|
هفته نامه تجارت فردا در گفت و گو با محمد هاشم پسران به بررسی مهم ترین موضوعات اقتصاد ایران پرداخته است.
رضا طهماسبی: او را تنها بخت کسب نوبل در جامعه دانشگاهی ایران میدانند. شاخصترین اقتصاددان ایرانی که سالهای زیادی در دانشگاه کمبریج به تدریس، تحقیق و پژوهش مشغول بوده است. پروفسور .
ادامه مطلب

نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه چهاردهم بهمن ۱۳۹۱
|
مترجم: مریم رضایی
منبع: Forbes
سیستمهای مالی قدیمی که شرکتها
از آن استفاده میکنند، شاید دیگر پاسخگوی سرعت رشد و ارتباطات متقابل در
دنیا نباشند. از شرکتهای بزرگ گرفته تا بنگاههای کارآفرینی کوچک، به ندرت
شرکتی پیدا میشود که مدل مالی آن به طور کامل با واقعیت کسب وکار آن
بنگاه همخوانی داشته باشد.

|
شرکتهای بزرگ، در این مورد بهانه دارند: پرسوجوی سهامداران،
بوروکراسیهای سنگین و سالها عادت به این سیستم، باعث میشود آنها نتوانند
مدلهای مالی شرکت خود را تغییر دهند. اما شرکتهای کوچک تازه تاسیس دیگر
بهانهای ندارند.
اگر جزئی از یک شرکت تازه تاسیس هستید، باید با
متدولوژی Lean Startup که از رویکرد «ساختن، اندازهگیری و آموختن» حمایت
میکند، آشنا باشید. این رویکرد کارآفرینان را تشویق میکند تا به طور
مداوم فرضیات خود را با دادههای بازار بسنجند. برای پیشبینیهای مالی
شرکتتان باید دقیقا همین کار را انجام دهید.
شرکتهای تازه تاسیس به یک
پیشبینی دورهای نیاز دارند که بتوانند از آن به عنوان ابزاری برای
تصمیمگیریهای یک تا سه ماه آینده خود استفاده کنند. هر روزی که در شرکت
شما کار انجام میشود، شما به دادههای بهتری برای پرداخت نقدی، هزینههای
متغیر و محرکهای اصلی مالی، دست پیدا میکنید. معیارهایی که امروز بر بدنه
کار شما تاثیر میگذارند، ممکن است فردا تغییر کنند. بنابراین مدیران باید
مدلها و فرضیات خود را به دقت زیر نظر داشته باشند. وقتی هر کدام از این
فرضیهها تغییر میکنند، پیشبینیهای صورت گرفته نیز باید با آنها تغییر
کند.
البته باید مطمئن شوید که معیارهای شما با دیدگاه بلندمدت
شرکتتان مطابقت دارد. مثلا کاهش هزینههای جذب مشتری ممکن است در کوتاهمدت
به افزایش ذخیره بودجه شرکت کمک کند؛ اما باعث میشود تعداد مشتریهای شما
برای رسیدن به رشد پایدار و بلندمدت شرکت کم شود. از طرف دیگر، نگران
سال مالی یا پیشبینیهای مالی 5 ساله برای شرکتتان نباشید. کار کردن با
این چارچوبهای زمانی، فقط وقت تلف کردن است، مگر اینکه بخواهید
سرمایهگذاری مخاطرهآمیز ایجاد کنید (برای اینگونه سرمایهگذاریها باید
حتما مدل مالی بلندمدت داشته باشید.) در عوض، بر دو ماه آینده متمرکز شوید و
مدل مورد نظرتان را مو به مو نظارت کنید. هر هفته میتواند فرصتی برای شما
باشد تا نحوه خرج کردن سرمایهتان را بهینه کنید. اگر عملکردتان بهتر از
انتظاری که دارید پیش رفت، ممكن است بخواهيد پول بيشتري براي هزينه كردن
اختصاص دهيد. اگر عملكرد بدتر از انتظاراتتان بود، در خرج كردن بودجه
محتاطانهتر رفتار كنيد.
برای بهره بردن از مدل مالی مناسب، نیازی نیست هر هفته برای تنظیم آن زمان بگذارید، بلکه کافی است نکات زیر را مد نظر داشته باشید:
1)
مدل تان را ساده نگه دارید و آن را روی کاغذ یا کامپیوتر ترسیم کنید. امور
مالی حداکثر در سطح یک فرمول جبر پایه است، بنابراین هر کسی باید بتواند
آن را ببیند و ظرف چند ثانیه تشخیص دهد که چه چیزی را نشان میدهد. هر چقدر
این مدل را پیچیدهتر کنید، کارآیی کمتری برای شما خواهد داشت. برای موارد
ملموس، مثل میزان درآمد، هزینه کالاهای فروخته شده، هزینه پرسنل و
بازاریابی، امکان توضیح با جزئیات را ایجاد کنید. وقتتان را برای پیشبینی
همه هزینههای ریز که تخمین دقیق آنها سخت است و نمیتوان آنها را در یک
دستهبندی قرار داد، تلف نکنید.
2) براساس دادههایی که دارید،
پیشبینیهای مالی انجام دهید. طبیعتا ما هیچ وقت نمیتوانیم حدس بزنیم که
این ماه چه تعداد مشتری جدید جذب میکنیم یا نمیتوانیم نرخ رشد دقیق شرکت
را ارزیابی کنیم. سعی کنید با استفاده از مدلی که در دست دارید، بفهمید که
کلیه مسائل مالی و معیارهای کلیدی کسبوکار شما، چگونه به هم مرتبط هستند و
مطمئن شوید این معیارها بر هم اثر میگذارند. معیارهای تاریخی را در مدل
لحاظ کنید تا بتوانید آنها را با پیشبینیهای خود مقایسه کنید. مثلا برای
تخمین تعداد مشتریان آینده، روند گذشته را با فرضیات قابل سنجش، مثل
هزینههای بازاریابی، پیشبینی کنید.
3) علاوه بر شرح درآمد، از
جریان نقدی شرکت هم خبر داشته باشید. مدیریت ضعیف سرمایه در گردش شرکت،
موجب میشود بسیاری از شرکتهای تازهتاسیس، شکست بخورند.
4) همیشه این
سوال را از خودتان بپرسید که این مساله برای کسب وکار من چه اهمیتی دارد؟
امور مالی زبان کسبوکار است، بنابراین برای تحلیلهای مالی و نتیجهای که
این تحلیلها برای کار شما دارد، وقت بگذارید. بیشتر بنگاهها به جای اینکه
برای این تحلیلها و گفتوگوها وقت بگذارند، زمانشان را صرف به روزرسانی
ماهانه گزارشهای مالی میکنند. رسیدگی به دخل و خرج شرکت، بخشی از روال
کاری کسب وکار شما است، اما ابزار مدیریتی محسوب نمیشود. بنابراین
شیوههای قدیمی برنامهریزیهای مالی را کنار بگذارید. استراتژی مالی شما
باید درست مثل یک استراتژی تولید محصول یا بازاریابی باشد. یک پیشبینی
دورهای، به شما نشان میدهد که در نقطه شکست ایستادهاید یا پیروزی و بر
این اساس، میتوانید راه مناسب را انتخاب کنید.تهیه شده در: وب نوشت پنگان

نوشته شده توسط سپهر برادران در جمعه سیزدهم بهمن ۱۳۹۱
|
مترجم: مریم رضایی
مدیریت رفتاری آموختنی است که در طول زمان به صورت
ناخودآگاه و خودکار در انسان جلوه ميکند. به عنوان مثال، مدیران بسیار
سریعتر از افراد معمولی ميتوانند در آن واحد، چندین تصمیم مهم بگیرند.
بسیاری از افراد تعجب ميکنند که مدیران چطور وقتی تحت فشار شدید هستند،
ميتوانند بهترین تصمیمات را اتخاذ کنند.
توانایی این تصمیمگیری فوری، با استفاده از تجربیات
گذشته، مواجه شدن با شرایط مختلف و شکستهاي غیرقابل پیشبینی، به دست
میآید. موفقترین مدیران، به طور غریزی تصمیمگیری ميکنند و چون طی دوره
کاریشان این تصمیمگیریها را بارها انجام ميدهند، در برابر فشارهای ناشی
از تصمیمگیریهای فوری مصون ميشوند. این مساله به میزان حقوقی که مدیران
دریافت ميکنند، ربطی ندارد. در سال 2011 دریافتی 200 مدیر عاملی که
بیشترین حقوق را در جهان دریافت ميکنند، تنها 5 درصد افزایش یافته است.
اگر به دنبال این هستید که قابلیتهاي مدیریتی خود را ارتقا دهید و یا تازه
این شرایط برای شما پیش آمده که مسوولیتهای مدیریتی را بر عهده بگیرید،
10 راهکار وجود دارد که هر روز باید به صورت اتوماتیک آنها را انجام دهید
تا مدیری موفق در محیط کار باشید:
1) کاری کنید كه دیگران از صحبت کردن احساس امنیت کنند.
بسیاری
از اوقات تاثیر عنوان و قدرت مدیران به گونهای است که وقتی وارد اتاقی
ميشوند، ترس و دلهره به کارمندان خود انتقال ميدهند. مدیران موفق توجه را
از خودشان دور ميکنند و دیگران را تشویق ميکنند تا نظراتشان را بیان
کنند. این نوع مدیران باعث ميشوند کارمندان از اظهار نظر کردن احساس امنیت
کنند و دیدگاهها و نظراتشان را با اعتماد به نفس به اشتراک بگذارند.
2) تصمیم قطعی بگیرید.
مدیران
موفق در تصمیمگیری متخصص هستند. این مدیران یا شرایط را برای اختیار دادن
به کارمندانشان برای تصمیمگیری تسهیل ميکنند یا خودشان تصمیم قاطعی
اتخاذ ميکنند. مدیران موفق هنر سیاستبافی دارند و وقتشان را برای مسائلی
که آنها را از حرکت به جلو بازمیدارد، تلف نمیکنند. آنها ميدانند که
چگونه در 30 دقیقه، 30 تصمیم مختلف بگیرند.
3) انتظارات را تکرار کنید.
مدیران
موفق، به خوبی ارتباط برقرار ميکنند و این مساله به خصوص در زمان بیان
انتظاراتتان مفید است. آنها در انجام این کار، ارزشهاي اصلی و ماموریت
سازمان را به کارمندانشان یادآوری ميکنند. مدیری موفق است که انتظاراتی را
که از گروه دارد به آنها یادآوری کند و با این کار تمرکز آنها را افزایش
دهد. ارتباط با کارمندان و تکرار انتظارات از آنان، باعث ميشود عملکرد تیم
بهتر شود و در ضمن به مدیران کمک ميکند افرادی را که نمیتوانند خود را
با استانداردهای مورد انتظار وفق دهند، شناسایی کنند.
4) افراد را برای فکر کردن به چالش بکشید.
مدیران
موفق، حالتها، قابلیتها و استعداد کارمندانشان را برای رشد کردن
میشناسند و از این آگاهی برای به چالش کشیدن افراد تیم برای فکر کردن و
رشد بیشتر استفاده ميکنند. این مدیران ميتوانند استعدادهای کارمندانشان
را توسعه دهند و برای آنها ابزارهای رشد کردن را فراهم ميکنند.
5) نسبت به دیگران مسوولیتپذیر باشید.
مدیران
موفق به کارمندانشان اجازه ميدهند که بر آنها مدیریت کنند. این بدین معنی
نیست که به کارمندان اجازه دهید شما را کنترل کنند، بلکه یعنی نشان دهید
در برابر نیازهای کارمندانتان پاسخگو هستید. به غیر از هدایت و کمک به
کارمندان، مسوولیتپذیر بودن یک مدیر نشان ميدهد او به همان اندازه که به
موفقیت خود اهمیت ميدهد، به موفقیت کارمندان نیز فکر ميکند.
6) عملکرد افراد را بسنجید و به آنها پاداش دهید.
مدیران
بزرگ همیشه نسبت به عملکرد خوب کارمندان، واکنش نشان میدهند. مدیران نه
تنها عملکرد کارمندان را با عدد و رقم و از نظر بازگشت سرمایه ميسنجند،
بلکه در شناخت سختکوشی کارمندان هم فعالند. مدیران موفق هیچگاه عملکرد خوب
کارمندان را نادیده نمیانگارند و به تلاش آنها پاداش ميدهند.
7) سوال بپرسید و مشورت بگیرید.
مدیران
موفق همیشه از دیگران سوال ميکنند و از آنها مشورت ميخواهند. در حالی که
، به ظاهر به نظر ميرسد اینگونه مدیران همه چیز را ميدانند، اما از درون
تشنه دانش بیشتر و یادگیری هستند.
8) حلال مشکلات باشید و کارها را به تعویق نیندازید.
مدیران موفق با مشکلات رو در رو ميشوند. آنها کارهایشان را به تعویق نمیاندازند و بنابراین در حل مشکلات حرفهای ميشوند.
9) انرژی مثبت داشته باشید.
یکی
دیگر از نشانههاي مدیران موفق این است که فرهنگ کاری مثبت و امیدبخشی
ایجاد ميکنند. آنها ميدانند باید از چه لحنی استفاده کنند و چه رفتاری
داشته باشند تا به همکارانشان انگیزه دهند. در این صورت، به مدیرانی
دوستداشتنی، قابل احترام و قوی تبدیل ميشوند.
10) معلم بزرگی باشید.
مدیران
موفق، هیچگاه آموزش به کارمندان را متوقف نمیکنند، چون خودشان هم انگیزه
زیادی برای یادگیری دارند. بنابراین هرچه را ميدانند به کارمندانشان
ميآموزند تا دانش آنها را به روز نگه دارند. در واقع آنها روی کارمندانی
که به دنبال پیشرفت هستند، سرمایهگذاری ميکنند.
.
تهیه شده در: وب نوشت پنگانمنبع: Forbes

نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه دوازدهم بهمن ۱۳۹۱
|