
نویسندگان: Frank V. Cespedes, James P. Dougherty ,Ben S. Skinner III
مترجم: فریبا ولیزاده
منبع: sloanreview.mit.edu
در دهه نخست قرن بیست و یکم، کمتر از نیمی از شرکتهای تازه تاسیس آمریکایی تنها سه سال در بازار دوام میآوردند.
کمتر از 6 درصد از 44000 شرکتی که در سال 2000 میلادی تاسیس شدند تا سال 2010 توانستند به میزان ده میلیون دلار درآمد کسب کنند و کمتر از 2 درصد از این شرکتها درآمد 50 میلیون دلاری داشتند. دلیل این امر چیست؟

اگر قصد دارید وارد یک مذاکره تجاری شوید، باید بدانید با یک شش ضلعی روبهرو هستید؛ شش ضلعی که دو ضلع آن قبل از مذاکره شکل میگیرد.
اضلاع قبل از مذاکره
اولین ضلع یک مذاکره شناخت است و ضلع دوم بیان اهداف.
مرحله اول – شناخت يكديگر: مذاكره مانند هر وضعيت اجتماعي ديگري كه هدف معامله در آن وجود دارد،

نویسنده: Mark Di Somma
مترجم:فریبا ولیزاده
منبع: brandingstrategyinsider
به تازگی، شرکت تحقیقاتی APCO با انجام پژوهشی لیست صد شرکت برتر و مورد علاقه مشتریان را منتشر کرده است.
این مطالعه براساس طبقهبندی هشتگانه از احساسات به ارزیابی میزان دلبستگی مصرفکنندگان به نامهای تجاری پرداخته است. این هشت احساس عبارتند از: درک، تقرب، ارتباط، تحسین، کنجکاوی، شناسایی، توانمندسازی و غرور. نکات جالب توجهی در نتایج این پژوهش به چشم میخورد. یاهو در این طبقهبندی از گوگل

نویسندگان: Andreas Hinterhuber , Stephan Liozu
مترجم: فریباولیزاده
منبع: sloanreview.mit.edu
تنظیم و مقایسه قیمت هر یک اصول خاص خود را دارند. هر کسبوکاری میتواند عملکرد قیمتگذاری خود را به روشی ساختارمند بهبود بخشد.
وارن بافت سرمایهگذار مشهور گفته است: «تنها نکته مهم در تصمیمگیری برای ارزیابی یک کسبوکار، قدرت قیمتگذاری آن است. اگر قادر باشید قیمتها را بدون واگذار کردن کسبوکارتان به رقیب افزایش دهید، کسبوکار شما بسیار موفق است و اگر افزایش 10 درصدی قیمت چندان آسان و ممکن بهنظر نمیآید،
مترجم: میثاق شمشیری
منبع:Forbes
تکنولوژی منجر به ایجاد تغییراتی شگرف در صنعت تبلیغات شده است. تغییراتی که حتی در مقایسه با یک دهه قبل نیز چهره تبلیغات را به کلی دگرگون ساخته است. اشخاص برای دستیابی، خرید یا به اشتراک گذاشتن هر چیز راههای متفاوتی پیش روی خود میبینند، البته فروشندهها هم برای رساندن پیام خود به مشتری و جذب آنها میتوانند گزینههای متنوعی را مورد ارزیابی قرار دهند، اما در عین حال دنیای تکنولوژی که توانایی تبلیغات

چانه زنی از مهمترین «راهبردهای عملی زندگی» روزمره ایرانی است. این راهبرد اگرچه منحصر به جامعه ما نیست و گستره جهانی دارد، اما در تمام جوامعی که از نظر فرهنگی با ما «هم خانواده» هستند، مانند جوامع آسیایی (هند، مالزی)، خاورمیانه (پاکستان، افغانستان، سوریه) و فرهنگ های مدیترانه ای (ایتالیا، اسپانیا و یونان)، کم و بیش رواج بیشتری نسبت به جوامع اروپایی و آمریکایی دارد.
زمانی هویجها به هر رنگی به غیر از نارنجی اعم از قرمز، سیاه، سبز، سفید و بنفش بودند. در قرن شانزدهم، پرورشدهندگان هلندی تصمیم گرفتند که رنگی میهنپرستانه به آن بدهند. آنها با استفاده از بذری که از شمال آفریقا آورده بودند، به تدریج شروع به کاشت انواع گوناگونی از هویجهای نارنجی به افتخار پادشاه خود، ویلیام اول، پادشاه نارنجیها، یعنی کسی که باعث استقلال کشورش از اسپانیاییها شد، کردند. هلند کشوری است

در محورهای برونشهری کشور، کل تردد ثبت شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 898 ترددشمار، تعداد 5 میلیون و 568 هزار و 748 دستگاه وسیله نقلیه بوده که نسبت به روز قبل از آن 2 درصد افزایش نشان میدهد.
سهم وسایل نقلیه سنگین 21 درصد، اوج تردد بین ساعات 16 الی 17 و کمترین تردد بین ساعات 6 الی 7 صبح صورت پذیرفته که هموطنان با آگاهی از آن میتوانند ساعات مناسبتری را برای سفر انتخاب کنند.تهیه شده در: وب نوشت پنگان

نویسنده: Neil Parker
مترجم:فریبا ولیزاده
منبع: visioncritical
آیا میدانید انتظار میرود كه مجموع هزینههای اختصاص داده شده به تبلیغ رسانههای دیجیتال در ایالاتمتحده به بیش از 5/42 میلیارد دلار برسد؟ این افزایش تقریبا برابر با 6/14 درصد است. آیا با تخصیص چنین هزینههای گزافی به تبلیغات دیجیتال، شرکتها در حال به فراموشی سپردن مشتریان خود هستند؟
بازاریابان بهطور مداوم از مزایای گوش سپردن به مصرفکنندگان صحبت میکنند، بهویژه در حوزه پلتفرمهای آنلاین مانند رسانههای اجتماعی، اما آمار تبلیغات دیجیتال این سوال را برای بسیاری مطرح میکند که آیا نامهای تجاری توانستهاند توازن مناسبی بین تبلیغات و تعامل با مشتریان خود برقرار نمایند یا خیر؟

مترجم: مریم رضایی
منبع: HBR
علاقه شدید حمدی اولوکایا به ماستی که در دوران کودکی در ترکیه میخورد و وجود یک کارخانه قدیمی لبنیات در شمال نیویورک، در کنار هم باعث تولید ماست «چوبانی» شدند و این محصول ظرف سه سال به یکی از پرفروشترین برندهای آمریکا تبدیل شد.
من از کودکی به ماستهایی که مادرم در مزرعه خانوادگیمان در ترکیه درست میکرد، علاقه زیادی داشتم.

نویسنده: تام زارا
مترجمان: ساسان قاسمی*، وحید شکری*
منبع: Interbrand.com
از تغییرات آب و هوایی و کمبود منابع آب گرفته تا سوءاستفاده از نیروی کار و ناهمگونی اقتصادی، همه و همه موضوعاتی هستند که اگر کسی حتی دانشی در مورد آنها نداشته باشد، متوجه میشود که چالشهایی که
تخفیف دادن شاید در کوتاهمدت بتواند بقای کسبوکار را تضمین کند، اما استراتژی پایداری برای قیمتگذاری محسوب نمیشود. کسانی که فکرمیکنند مشتریان با تمام شدن رکود و بهتر شدن اوضاع، قیمت بیشتری برای محصولات و خدمات پرداخت خواهند کرد، سخت در اشتباه هستند.
وقتی کسبوکاری با پایین آوردن قیمت مشتریان را بدعادت کند، نباید انتظار داشته باشد که با رونق گرفتن بازار

مترجم: معصومه عاشوری مقدم
منبع: Bain.com
«همین حالا اقدام کنید و اثربخشی بازاریابی مستقیم خود را سه برابر کنید!» همه ما در صندوق ایمیلهای خودپیامهایی را مثل عنوان بالا دریافت میکنیم، اما واکنش ما به اغلب این ایمیلها این است که به سرعت آنها را پاک کنیم و از شرشان خلاص شویم!

مترجم: مهدی سریرچی
برای تضمین موفقیت یک شرکت، مدیر فروش باید عهده دارد نقشهای مختلفی باشد.
با توجه به اینکه فروش حیاتی ترین فعالیت هر شرکتی است، مهمترین و حساس ترین پست در هر شرکتی مدیریت فروش آن است. مدیران فروش بزرگی که تضمینکننده موفقیتهای بلندمدت و کوتاهمدت شرکتها هستند، در این راه نقشهای مختلفی را ایفا میکنند:

عموما میان پسانداز کردن و سرمایهگذاری فرقی گذاشته نمیشود و ما آنها را به جای یکدیگر استفاده میکنیم.
در حالی که این دو واژه تفاوتهای جدی با یکدیگر دارند؛ بنابراین برای اینکه دقیقا منظور خود را مشخص کنیم، باید بدانیم که معنای این دو واژه چیست؟ سرمایهگذاری، یعنی اینکه شما بخشی از داراییهای خود را به گونهای ب

نویسنده: Rohit Bhargava
مترجم: سیمین راد
حتما درباره مشتریان راضی یاقانع شنیدهاید. اما درباره مشتریان قدرشناس یا حقشناس چطور؟ اینها همان مشتریانی هستند که شما واقعا خواهانشان هستید. در اینجا شیوههایی را ذکر میکنیم که بتوانید آنها را به عنوان مشتریتان داشته باشید.
اغلب کسبوکارها، تمایل ندارند به مشتریان به منزله مشتریان قدرشناس فکر کنند. راضی بله، اما قدرشناس
ماهنامه Consumer Reports یا گزارشهای مصرفکننده، نشریهای آمریکایی است که از سال 1936 منتشر میشود و اکنون با تیراژ بیش از هفت میلیون نسخه، پرتیراژترین نشریه در حوزه کاری خود است. این نشریه همه ماهه به بررسی محصولات مختلف موجود در بازار در حوزههای مختلف میپردازد و گزارش خود را از دید یک مصرفکننده منتشر میکند و به دلیل همین سیاست است که مورد استقبال واقع شده چرا که محصولات مختلف با دقت و موشکافی بسیار بررسی میشوند و گزارشهای این نشریه میتواند بر روی فروش محصولات تاثیر


مترجم: مریم بیدمشگی پور
منبع: the times100
افزایش سهم بازار یک شرکت در بازار جهانی کار آسانی نیست، بهویژه در بخشی کاملا رقابتی مانند ماشینهای لوکس. شرکت Infiniti تولیدکننده ماشینهای لوکس است و در حال اجرای استراتژی رشد در بازار جهانی است. این استراتژی شامل محصولات جدید، توسعه بازار و ایجاد تصویر پایدار از برند خود است.
هدف استراتژی نوآورانه و جدید آنها بهبود آگاهی از برند و پررنگ کردن برتری محصولات است.
Infiniti در سال 1989 در آمریکا کار خود را توسط شرکت مادر ژاپنی موتورهای نیسان و تولید ماشینهای لوکس،
ترجمه: مهدی سریرچی
منبع: Inc.
آیا همیشه مشتریان تمایل دارند تا آنجا که ممکن است پول کمتری بپردازند؟ به راحتی نمیتوان به این سوال پاسخ مثبت داد. اغلب شاهد بودهاید که مشتریان برای برخی محصولات حاضرند پول بیشتری بپردازند؛ در حالی که مشابه همان محصول (حتی از بهتر از آن ) را میتوانند از جای دیگری با قیمت
پایینتر تهیه کنند. دلایل این امر چیست؟

به همین دلیل این دسته از کاربران به سراغ نمونههای کارکرده یا به اصطلاح «دست دوم» کالاها در بازار میروند.
کالاهایی که اگر چه ممکن است از لحاظ ظاهری یا حتی فنی سالم یا در حد یک کالای آکبند باشند،اما کارشناسان توصیه میکنند تا حد امکان از خرید این کالاها خودداری کرده و خود را درگیر دردسرهای احتمالی پس از خرید کالای کارکرده نکنیم.
در این بین خرید وسایل الکترونیکی خانگی نسبت به وسایل دیگر از ریسک بیشتری برخوردارند. زیرا نمیتوان پیشبینی کرد به محض اینکه این کالاها به منزل برسند قابل استفاده هستند یا خیر!
به همین دلیل تا حد امکان بهتر است از خرید این کالاها خودداری شود، اما اگر بنا به دلایلی ناچار به خرید یا استفاده از نمونههای کارکرده لوازم خانگی، بهویژه نمونههای برقی شدید باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا احتمال اینکه دچار دردسرهای پس از خرید کالای دست دوم شوید را کاهش دهید. نکاتی که در این بخش به آن اشاره میکنیم. پس اگر قصد خرید کالای الکترونیک کارکرده را دارید این مطلب را بخوانید:
رونق بازار کالاهای کارکرده
با توجه به رشد قیمتها و همچنین سرعت گرفتن ورود تکنولوژیهای جدید، هر از چند گاه شاهد عرضه محصولات جدیدی در بازار کالاهای گوناگون از کالاهای الکترونیکی خانگی گرفته تا اداری و... هستیم.
با توجه به این موضوع کاربران این کالاها به دو دسته کاربرانی که قدرت خرید بالایی داشته و از ورود کالاهای جدید استقبال میکنند و کاربران کم بنیه از لحاظ مالی تقسیمبندی میشوند. کاربرانی که معمولا از نمونههای کارکرده استفاده کرده و بهای کمتری بابت خرید این محصولات میپردازند.
سایتهای گوناگون نظیر ایبی و آمازون و ... در سطح جهانی به عرضه کالاهای گوناگون کارکرده و البته نو میپردازند و همچنین برخی از جراید صفحات ویژهای برای اطلاعرسانی در مورد این کالاها به چاپ میرسانند. اینها نشاندهنده رونق بازار این کالاها است. بازاری که باید در خرید از آنها محتاط بود و نکتهسنج.
باید و نبایدهای کالاهای دست دوم
خرید بعضی از کالاهای دست دوم عملی شاید هوشمندانه به نظر برسد، اما خرید دستهای از کالاها از میان نمونههای کارکرده به هیچ وجه توصیه نمی شود.
کالاهایی مانندکتابها، نسخههای خطی، ابزارهای آموزشی و بازیهای کامپیوتری و... از دسته کالاهایی هستند که انتخاب آنها از میان نمونههای دست دوم ممکن است ایراد کمتری داشته باشد، اما خرید نسخه کارکرده برخی از کالاها به هیچ وجه توصیه نمیشود.
زیرا بعضی به لحاظ ایمنی مناسب نیستند، گاهی کیفیت بعد از استفاده زیاد پایین آمده و برخی ناخالصی دارند. در اینجا بعضی از این موارد آورده شده است.
کالاهایی نظیر تشک، لحاف، پتو و در کل کالای خواب، وسایل کودک مانند لباس و شیشه شیر و...، لباس و تجهیزات حمام، شنا و ورزش، لاستیک خودرو و... از دسته کالاهایی هستند که خرید نمونههای کارکرده انها به هیچ وجه توصیه نمیشود.
نکات موردتوجه
راجع به وسایل الکترونیکی تحقیق کنید:
خرید کالای الکترونیکی دست دوم، بیش از کالاهای غیرالکترونیک خطرناک است.زیرا در صورتی که کالای الکترونیکی خانگی دارای ایرادهایی باشد ممکن است منجر به بروز حوادثی چون آتشسوزی و... شود.
از سویی معمولا کالاهای برقی خانگی که از میان کارکردهها خریداری میشوند عمر مشخصی ندارند. به عبارتی مشخص نیست چه زمان از عمر مفید آن گذشته است یا اینکه اصلا از رده خارج است یا خیر؟ به همین دلیل باید در این مورد تحقیق و بررسی کاملی به عمل آید.
همچنین ممکن است مدلهای خاصی از یک محصول نقصهای شناخته شدهای داشته باشد. پس بهتر است مقالات آنلاین را مطالعه کنید و همچنین از مالک آن وسیله سوالاتی بپرسید تا مطمئن شوید آیا وسیله موردنظر آن نقصها را دارد یا نه؟ بهعنوان مثال دستگاه الکترونیکی که موقع روشن شدن به مشکل برمیخورد یا در مواقع بیکاری گرم میشود، مناسب خرید شما نیست.
در هر حال شما شخصا میتوانید دستگاه مورد نظر را به دقت بررسی کنید تا از بیعیب و نقص بودن دستگاه مطلع شوید! اگر تحقیقات مقدماتی را انجام نداده باشید هیچ وقت نمیدانید که به دنبال چه نقصهایی در دستگاه بگردید.
وسیله را به خوبی آزمایش کنید:
كاركرد درست، اولین چیزی است كه باید به آن توجه كنید. اگر میخواهید مطمئن شوید وسیلهای كه چند ماهی مورد استفاده قرار گرفته و در حال حاضر شما میخواهید آن را خریداری كنید، در آستانه خرابی و ویرانی نیست، به جای اینكه سریع آن را انتخاب كنید، مدتی را به وارسی و مشاهدات دقیق بپردازید.
بهعنوان مثال اگر چوبی است ببینید با كیفیت ساخته شده است و قطعات مختلف آن محكم و اصولی به هم متصل شدهاند یا خیر.یا اینکه مدتی کالای برقی را به جریان برق متصل کرده و آن را بهکار بیاندازید و سپس آن را خاموش کرده و مجددا روشن کنید تا از عملکرد درست آن مطمئن شوید. شاید لازم باشد دستگاهی را بارها خاموش و روشن کنید تا از صحت و سلامت ام مطمئن شوید. در هر حال بدون اطمینان به صحت دستگاه و بر اساس حدس و گمان آن را خریداری نکنید.
سن دقیق دستگاه را مورد توجه قرار دهید:
هر وسیله عمر مفیدی دارد که باید هنگام خرید کالای دست دوم به آن توجه ویژهای کرد.
به عنوان برخی از وسایل برقی آشپزخانه ممکن است عمر مفیدی کمتر از پنج سال داشته باشند یا برخی عمر مفیدی بیشتر از ده سال! پس در مورد این موضوع تحققی کنید و همچنين عمر دقیق دستگاه را با مشاهده فاکتور فروش از کارخانه بهدست آورید.
از خرید کالای دست سوم به شدت خودداری کنید:
ممکن است برخی کالاها چندین دست چرخیده باشند و هنوز به عنوان کالای قابل معامله در فروشگاه یا سمساری موجود باشند، اما شما هرگز به سراغ چنین کالایی نروید. زیرا کالای دست سوم قطعا شما را با دردسرهای بسیاری مواجه میکند.
مانند یک خریدار آگاه عمل کنید:
زمان خرید سعی کنید بر بحث مسلط باشید و سوالات تخصصی از فروشنده بپرسید.این کار احتمال فروش جنس نامرغوب به شما را تا حد بسیار زیادی کاهش میدهد.
مرجوعیهای تعمیری بهتر از کارکردهها هستند:
دستگاههای مرمت شده لزوما مورد استفاده قرار نگرفتهاند، بلکه ممکن است بهدلیل نقص ظاهری دوباره به سازنده آن فرستاده و تعمیرات لازم انجام شده و بهعنوان دستگاه مرمت شده به فروش برسد (اغلب با گارانتی سازنده دستگاه).
در شرایطی که بین خرید کارکرده و مرجوعی تعمیری ماندهاید به نظر میرسد خرید مرجوعیهای تعمیری انتخاب بهتری باشد. زیرا عیبیابی توسط متخصصان سازنده انجام شده است و ممکن است رفع عیب موقتی نباشد. همچنین اگر تعمیرات لازم توسط شرکت سازنده انجام شده باشد از ریسک کمتری برخوردار است تا شخص ثالث!
از گارانتی خبری نیست:
توجه داشته باشید که یک دستگاه دست دوم قبلا استفاده و تعمیر شده است و اغلب گارانتی آن بهعهده شرکت یا شخص فروشنده است نه شرکت سازنده.
سابقه دستگاه را شخم بزنید:
برای یافتن سابقه دقیق در مورد دستگاه بهتر است از فروشنده نام و نشان تعمیرکار دستگاه یا فروشنده قبلی را بپرسید. دریافت اطلاعات از این افراد به شما برای خرید و انتخاب بهتر کمک میکند. همینطور باید بپرسید دستگاه چه عیب و ایرادی داشته و کدام قسمت از دستگاه تعمیر یا تعویض شده است.
از فروشنده ضمانت کتبی بگیرید:
اگرچه دستگاههای کارکرده دارای گارانتی و ضمانت خدمات پس از فروش نیستند، اما بهتر است هنگام خرید از فروشنده ضمانت کتبی بگیرید که دستگاه پس از مدت کوتاهی دچار ایراد نشود و در صورت بروز ایراد طی مدتی معلوم قابلیت ارجاع داشته باشد. به بیان ساده در مورد برگرداندن یا تعویض وسایل الکترونیکی ضمانت قرص و محکم بگیرید.
رسید خرید دستگاه را نگهداری کنید:
از رسید، قبض یا هر مدرکی که دریافت میکنید به خوبی نگهداری کنید تا در صورت نیاز با استناد به آن دستگاه ایراددار را مرجوع کنید.
در مورد قیمت تحقیق کنید:
بهتر است قبل از اینکه به سراغ نمونههای کارکرده بروید در مورد قیمت نمونه آکبند آن تحقیق کنید و با در نظر گرفتن سال تولید و مدت استفاده از کالا و وضعیت ظاهری دستگاه، آن را با قیمت مناسب خریداری کنید. زیرا برخی از فروشندگان قیمتهای پرتی روی کالا گذاشته و خریدار نیز از همه جا بیخبر بدون اطلاع از قیمتها اقدام به خرید میکند.
سید فرشید آریاشکوه *
*Farshid@arvin-rose.com
در ذهن مدیران فروش و مدیران عامل همیشه ایدهآلها و هدفهای فروش زیادی وجود دارد که موجب تعالی سازمان میشود، ولی در اغلب موارد این اهداف یا محقق نمیشوند یا به نوعی مدیران از تحقق آنها بیخبر میمانند. این اتفاق زمانی رخ میدهد که مدیران هدف ریالی فروش سالانه خود را فقط در یک رقم بزرگ با تعداد صفرهای زیاد تصور میکنند و پیش نیازها و فعالیتهای بعدی آن را فراهم نمیکنند. معمولا بزرگ بودن اهداف موجب میشود تا بیش از مدت معمول برای شروع آن خود را آماده کنیم تا بهتر بتوانیم از عهده آن برآییم، بنابراین مدتها در مرحله برنامهریزی ساکن خواهیم ماند یا در ابهام مسیر را شروع میکنیم.

مترجم: مهدي خليلي *
براي شركتها، سرعتدهي زمان ورود محصولات جديد به بازار، يك استراتژي ضروري است. اغلب فرآيند طراحي بستهبندي و توسعه بهعنوان گلوگاه جهت دستيابي به اهداف، مطرح ميشوند. در واقع چالشهای متعددی در فعاليتهاي اصلي تهيه اطلاعات ليبل همانند: مشخصات محصول، طراحي، تركيبات و باركد است كه همه آنها در طول طراحي و توسعه وجود دارند. بهطور كلي اين موارد گاهی خارج از كنترل هستند.
شركتهايي كه داراي روشهاي بهتري برای فرآيند توسعه بستهبندي و محصولشان هستند، از يك مزیت اساسي در بازار برخوردارند. توانایی این شرکتها براي پاسخگویي هرچه سريعتر، آنها را قادر ميسازد تا هزينه سرمايهگذاريشان را كمتر كرده و سهم بازار بیشتري را از طريق سرعتدهي به زمان ورود به بازار براي