گروه بورس- هديه لطفي: سرمايهگذاري در بازار سهام نيازمند يك استراتژي 
مناسب بر اساس ميزان سرمايه، مدت زمان سرمايهگذاري، بازده مورد انتظار و 
ريسكپذيري سرمايهگذار است. بر اين اساس، اولين گام در سرمايهگذاري، 
شناسايي سهام شركتها با استفاده از روشهاي حرفهاي تجزيه و تحليل مالي و 
اقتصادي است. 
	    
با وجود پيچيدگي اين روشها، معيارهاي مشخصي براي بررسي اوليه سهام 
شركتها وجود دارد كه در اين ميان ميتوان به عواملي همچون چشمانداز صنعت،
 سودآوري، وضعيت نقدينگي، ميزان بدهيها، نسبت قيمت به سود هر سهم، درصد 
سهام شناور آزاد، نقدشوندگي، سياست تقسيم سود و تركيب سهامداران شركت اشاره
 كرد.از طرفي ديگر در انتخاب سهام بايد خصوصيات فردي، سود مورد انتظار و 
درجه ريسكپذيري سرمايهگذار را نيز مدنظر قرار داد.گزارش زير حاصل 
گفتوگوي خبرنگار ما با ندا گودرزي، كارشناس ارزش گذاري شركت تامين سرمايه 
امين است كه برخي از شاخصههاي انتخاب سهام برتر را مورد بررسي و تحليل 
قرار داده است. 
براي خريد سهام با روش علمي چه راهكارهايي پيش روي سرمايهگذاران است؟
اصليترين
 راهكار در اين رابطه تحليل بنيادي سهام است. تحليل بنيادي فرآيندي است كه 
ارزش ذاتي يك سهم با توجه شرايط كنوني و آتي، وضعيت اقتصاد كلان، جايگاه 
صنايع در اقتصاد آن كشور و روند اطلاعات مالي شركت برآورد ميشود. پس از 
بررسي و پيشبيني سودآوري شركت، با تنزيل جريانات نقدي آتي با نرخ بازده 
مورد انتظار بر اساس ريسك سهم، ارزش ذاتي آن كشف ميشود. سرمايهگذاري با 
مقايسه ارزش ذاتي پيشبيني شده و ارزش بازار سهم به تصميمگيري در مورد 
خريد (در صورت كمتر بودن قيمت روز نسبت به ارزش ذاتي) يا فروش (در صورت 
فراتر رفتن قيمت سهم نسبت به ارزش ذاتي آن) ميپردازد.
براي انتخاب صنعت برتر بايد به چه مولفههايي توجه كرد؟
با
 بررسي روند شاخصهاي اقتصادي كه به طور قابل ملاحظهاي در فعاليت هر شركت 
تاثيرگذار است، ميتوان به انتخاب سهام پرداخت. از مهمترين شاخصها 
ميتوان به نرخ تورم، ميزان رشد توليد ناخالص داخلي، نرخ بيكاري، تغييرات 
در ميران عرضه و تقاضاي پول و ... اشاره كرد.
همچنين ارزيابي بخشهاي 
متفاوت اقتصادي با توجه به شاخصههايي همچون: سهم هر بخش در توليد ناخالص 
داخلي و ميزان رشد اقتصادي، فرصتهاي رشد و سرمايهگذاري موجود، فضاي 
كسبوكار رقابتي و ميزان حساسيت صنعت به سياستهاي داخلي و خارجي. در 
نهايت بايد به بررسي عوامل مختص شركت پرداخت.در اين مرحله، سرمايهگذاران 
بايد به سلامت مالي شركت و كيفيت سود گزارش شده آن بپردازند. همچنين لازم 
است تحليل همهجانبهاي در مورد فعاليت شركت، قدرت و توانايي شركت براي 
جوابگويي به نيازهاي نقدي غيرمنتظره، توانايي رشد سود و توانايي براي 
بازپرداخت تعهدات آتي بلندمدت انجام داد.
پس از تشخيص و خريد سهام برتر چگونه ميتوان زمان فروش و خروج از سرمايهگذاري را تعيين كرد؟
زمان
 بندي ورود و خروج مناسب را بايد با توجه به ارزش ذاتي سهام تعيين كرد نه 
بر مبناي قيمتهاي در حال رشد و افت يا تعصب و رفتار احساسي در 
سرمايهگذاري؛ زماني كه تنها بر مبناي افزايش قيمت اخير تصميم به خريد 
ميگيريد چون ممكن است در معرض اين آسيب باشيد كه در اوج قيمتها اقدام به 
خريد كنيد لذا با برگشت قيمت در بلندمدت به سطح متعادل خود، اصل سرمايه را
 به مخاطره مياندازيد. همچنين در صورتي كه داراي سهامي با چشمانداز 
نامناسب هستيد و تنها به دليل وابستگي احساسي يا عدم تمايل بر شناسايي زيان
 كاغذي از فروش آن خودداري مينماييد، عملكرد سرمايهگذاري خود را كمتر از 
حد بهينه رقم ميزنيد.
براي انتخاب سهام برتر از سوي سرمايهگذاران حقيقي چه روشي را پيشنهاد ميكنيد؟
سهامداران
 حقيقي به دليل عدم برخورداري از تيم حرفهاي تحليل براي خريد و فروش سهام،
 بهتر است در صندوقهاي سرمايهگذاري وارد شوند. سرمايهگذاري در اين 
صندوقها از لحاظ مالي نيز مقرون به صرفهتر است و هزينه كمتري در بردارد.
چرا بسياري از سهام كوچك بدون توجه به ارزش واقعي رشد ميكند، ولي برخي سهام برتر در بازار راكد هستند؟
شركتهايي
 با سود آوري پايين ميتوانند با مديريت و دستكاري سود، بر اساس روشهايي 
همچون ارائه تخفيفات بسيار بالا در يك دوره، تبديل نمودن هزينههاي عملياتي
 به سرمايهاي و... سودآوري بالاتري را براي يك دوره نشان دهند كه منجر به
 افزايش قيمت سهم در كوتاهمدت گشته اما با توجه به حاكميت اصل برگشت به 
ميانگين در بلندمدت، قيمت سهام در نهايت به سمت ميانگين ارزش ذاتي ميل 
ميكند.
پيشنهاد شما به سرمايهگذاران براي انتخاب تصميمات موفق در بورس و تشخيص سهام برتر چيست؟
- سرمايهگذاري بر مبناي سبد متنوعي از سهام با لحاظ كردن توان ريسكپذيري خود.
- خريد سهام ارزشي در بلند مدت و سهام رشدي در كوتاهمدت با استفاده از فرصت نوسان گيري و رشد بلندمدت به طور توامان.
-
 عدم واكنش بيش از اندازه به اطلاعات و وقايع اخير. (قاعدهاي در 
سرمايهگذاري وجود دارد كه ميگويد هيچ چيز آن طور كه به نظر ميرسد خوب يا
 بد نيست).
- عدم تاكيد بيش از اندازه بر اطلاعات اندك اما در دسترس؛ 
سعي كنيد تا جايي كه ممكن است اطلاعات بيشتر و واقع بينانه در مورد سهم 
مورد نظر خود بهدست آوريد.
- نگاه منصفانهاي به نظرات و اطلاعات 
ردكننده نظرات سرمايهگذاريهاي خود داشته و پذيراي نظرات مخالف باشيد. 
بسياري از سرمايهگذاران به استراتژي غيرعقلاني «شنيدن آنچه كه دوست دارند
 بشنوند» علاقه دارند.
- استفاده از مشاورههاي سرمايهگذاري و شناخت عوامل روانشاختي و ميزان ظرفيت پذيرش ريسك به منظور تخصيص بهينه داراييها.
- شناخت ويژگيهاي روانشناختي خود. 
توجه
 داشته باشيد كه افراد داراي سوگيريهاي رفتاري هستند كه منشا بسياري از 
آنها استدلالهاي نادرست و برخي بر مبناي احساسات فردي ميباشد. اگر شما 
رفتارهايي همچون «نگهداري سهام زيان ده با وجود عدم انتظار از رشد آتي، كم 
اهميت پنداشتن اطلاعات منفي و... را در خود ميبينيد به سوگيريهاي رفتاري 
دچار هستيد.
آدام اسميت معتقد بود كه «سرمايهگذاران اگر در مورد خود 
شناخت كافي ندارند، بازار سهام جاي گراني براي كسب اين شناخت است!» براي 
تست كردن اينكه آيا در دام اين سوگيريهاي شناختي و يا احساسي هستيد، 
سادهترين راه آن است كه از خود بپرسيد اگر به جاي اين سهم، پول نقد در 
اختيار داشتم، باز هم اين سهم را خريداري ميكردم يا در فرصتهاي جايگزين 
سودآوري سرمايهگذاري ميكردم؟ پاسخ به اين سوال ميتواند راه درست را 
درخصوص نگهداري يا فروش سهم نشان دهد. 

 نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه سی ام بهمن ۱۳۹۰  
|  
 

ایرنا - تعدادی از كارشناسان شركتهای خودروساز خارجی معتقدند شركتهای 
خودروسازی ایران به مقوله ایمنی خودرو كمتر توجه میكنند و ضرورت دارد 
همانند زیبایی و سرعت به ایمنی سرنشینان خودرو هم اهمیت بیشتری داده شود.
	    
ماكس شفر` نماینده شركت خودروسازی اپل آلمان شامگاه جمعه در محل هشتمین 
نمایشگاه خودرو اصفهان گفت: در ایران یكی از مهمترین دلایل بروز حوادث 
رانندگی توجه خودروسازان ایرانی به زیبایی و رنگ خودرو بیش از ایمنی و 
استاندارد بودن آن است. وی افزود: در خودروهای ایرانی كمتر نكات ایمنی از 
جمله كمربند ایمنی استاندارد، صندلی استاندارد با جنس پارچه ای خوب دیده 
میشود. وی اضافه كرد: جنس پارچههای صندلیهای خودروهای ایرانی زبر و لیز 
است و نیز به خاطر نشستن طولانی عضله را خسته و عصبی می كند كه این خود 
موجب استرس و خستگی راننده میشود. وی با اشاره به اینكه روكش صندلی و نیز 
كمربند ایمنی در ایران از قطعات لوكس خودرو به حساب میآید، اظهار كرد: این
 موارد در حالی است كه همه آنها از الزامات استاندارد خودرو است و سازمان 
استاندارد، بهداشت و پلیس نباید به آنها اجازه ساخت و و نصب روی خودرو را 
بدهد. وی با بیان اینكه ایران قابلیتهای حضور در بخش تولید خودرو را دارد،
 گفت: ایران زمانی میتواند بیش از گذشته در بازارها حضور خوبی داشته باشد 
كه میزان حادثه دیدگان ناشی از تصادف بهدلیل خودروی غیراستاندارد كاهش 
یابد و به استانداردهای فنی و مكانیكی خودرو و همچنین به آرامش روانی 
راننده بیشتر اهمیت دهد.
تهیه شده در: 
وب نوشت پنگان

 نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه سی ام بهمن ۱۳۹۰  
|  
 

 نويسنده: استفانی دایموند
 مترجم: فرهاد امیری
 بخش اول
ما ملتی 
قصهگوییم و البته، همگی مخاطبان مشتاق قصههای یکدیگر نیز هستیم. تمام ما 
در خفا و تکیهزده بر کاناپههای نرم و راحتمان، دوست داریم تا در 
برنامههای تلویزیونی واقعی، وبلاگهای سیاسی یا ویدئوهای خانوادگی فاششدن
 درام زندگی دیگران را ببینیم و حالا که اینترنت سر برآورده، میتوانیم این
 داستانها را با هر کس دیگری از هرجای دیگری از دنیا شریک شویم. توماس 
فریدمن، گزارشگر نیویورکتایمز میگوید: جهان صاف و تخت است؛ نه مرزی وجود 
دارد و نه حدی. 
کاری کنید که تعریفکردن داستان شما آسان باشد
قطعا
 تا بهحال بارها شنیده اید که کلید موفقیت بهوجودآوردن یک کسب و کار موفق
 در شبکه اینترنت 
ادامه مطلب

 نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه بیست و نهم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 
قبل از آغاز فرآيند بخشبندي، مديران بايد بر روي چك ليست زير كار كنند:
1.
 از اشتباهات پيشين سازمان بياموزيد. در بيشتر سازمانها برخي كمبودهاي 
فرهنگي و عملياتي به عنوان علت توقف يا شكست ابتكارات جديد شناخته 
ميشوند.
	    
 ابتكارات قبلي استراتژي و بازاريابي بايد بازبيني شوند تا معلوم شود چه 
كسي و چه چيزي، چرا و چگونه فرآيند را به خطر انداختهاند. شايد با حداقل 
ساختن نزاع بر سر مسووليتها، يا مديريت و كنترل بعضي از كاركنان به 
شيوهاي خاص، بتوان از اشتباهات گذشته جلوگيري كرد. مديران همچنين 
برچسبها: 
بخش بندي بازارادامه مطلب

 نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه بیست و نهم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 
در پي تغييرات تازه در قيمت عرضه مصالح ساختماني و همينطور
 افزايش دستمزدها در بازار ساختوساز، هماكنون طبق اعلام انبوهسازان، 
قيمت تمامشده مسكن در تهران به مترمربعي حداقل 500 هزار تومان رسيده 
است.مركز آمار ايران اخيرا در گزارشي از افزايش 12 درصدي ميانگين دستمزد 15
 نوع فعاليت ساختماني خبر داد. هماكنون سازندههاي مسكن براي درامان نگه 
داشتن واحدهاي مسكوني از رشد قيمت فروش، تصميم گرفتهاند شتاب تكميل 
ساختمانهايي را كه وارد مرحله نازككاري شده افزايش دهند تا تاثير تورم 
نهادههاي ساختماني بر قيمت نهايي را به حداقل ممكن برسانند.
	    
«مركز آمار» از افزايش دستمزد بنا و «انبوهسازان» از رشد قيمت مصالحساختماني خبر ميدهند
اعلام قيمت تمامشده مسكن
 ساخت هر مترمربع واحدمسكوني در تهران حداقل 500 هزار تومان
 كاهش سرعت خريد مصالح توسط سازندهها براي پرهيز از رشد قيمت مسكن
گروه
 مسكن-هاجر شادماني: انبوهسازان در حالي كه از يكسال گذشته تاكنون روند 
رو به رشد ساختوسازهاي مسكوني را با شيب تند حفظ كردهاند، اخيرا براي 
تامين مصالحساختماني با رشد 
ادامه مطلب

 نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه بیست و نهم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 
تازهترین گزارش واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست نشان میدهد شهر زوریخ سوئیس به گرانترین شهر جهان تبدیل شده است.
	    
به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی اکونومیست زوریخ که یک سال پیش در
 جايگاه چهارم رتبهبندی گرانترین شهرهای جهان قرار داشت در آخرین گزارش 
هزینه زندگی از طرف واحد اطلاعات اکونومیست از توکیو پیشی گرفته و برای 
اولین بار در دو دهه گذشته به مکان اول رسیده است.بر اساس این گزارش افزایش
 ارزش فرانک سوئیس در سال گذشته قیمت کالاهای مصرفی در زوریخ را نسبت به 
شهرهای دیگر گرانتر کرده است . این تحقیق انجام شده هزینه کالاها و خدمات 
در شهرهای بزرگ در سراسر جهان از جمله مواد غذایی حملونقل خدمات شهری 
مدارس خصوصی را ثبت میکند. با استفاده از هزینههای زندگی در نیویورک به 
عنوان واحد و شاخص پایه در این گزارش آمده است هزینهها در زوریخ 70 درصد 
بیشتر و در توکیو 66 درصد بیشتر است. شهر نیویورک با کاهش 11 رتبهای نسبت 
به گزارش سال قبل در جایگاه 47 قرار گرفته است. این گزارش حاکی است ژنو یکی
 دیگر از شهرهای سوئیس و شهر اوزاکا در ژاپن در مکان سوم قرار گرفتند. 
رتبههای بعدی از 137 شهر بررسی شده به ترتیب به اسلو، پاریس، سیدنی، 
ملبورن، سنگاپور و فرانکفورت اختصاص یافته است.بر اساس گزارش واحد اطلاعات 
اقتصادی اکونومیست ارزان ترین شهرهای جهان کراچی، بمبئی، تهران، دهلی نو، 
جده و پاناما سیتی هستند.تهیه شده در: 
وب نوشت پنگان

 نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه بیست و نهم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 

مسوولان فدراسیون فوتبال با شرکت پوما به توافق نهایی رسیدند و این شرکت حامی مالی تیم ملی ایران شد.
 تیم ملی در بازی دوستانهای که با عمان دارد نیز با لباسهای پوما به 
میدان خواهد رفت. پیش از این پوما در جام جهانی ۲۰۰۶ و زمان ریاست فدراسیون
 دادکان نیز حامی تیم ملی ایران بود.رقم مالي اين قرارداد اعلام نشده است.تهیه شده در: وب نوشت پنگان
برچسبها: 
بازاريابي ورزش

 نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه بیست و هفتم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 
	رئیس سازمان سنجش 
درباره پرمتقاضی ترین رشته های امتحانی در آزمون کارشناسی ارشد 91 گفت: 
رشته های مجموعه مدیریت، برق و حقوق پرمتقاضی ترین رشته های این دوره از 
کنکور بودند و کمترین متقاضی در رشته زبان اردو شرکت کرده اند.تهیه شده در: وب نوشت پنگان

 نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه بیست و هفتم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 

 
مترجم: زهره همتیان
«خوب بودن» از ديدگاههايي متفاوت
هر بازاریابی 
میداند که مردم بیشتر به دنبال محصولات و ایدههای خوب هستند و کمتر سراغ
 گزینههای بد و نامرغوب میروند. بااین حال، آنچه را که آنها ممکن است 
تشخیص ندهند، چیزی است که روانشناسان بیش از دو دهه است  طی تحقیقی به آن 
دست یافتهاند وقسمت اعظم آن را مانند یک راز برای خود نگه داشتهاند: دو 
نوع کاملا متفاوت از آنچه که به عنوان  «خوب»  تعبیر میشود، وجود دارد. 
	    
با مناسبسازی پیام، مطابق با نوع «خوبی» که شما معرفی کردهاید، میتوانید
 اعتماد مشتری، باورپذیری پیام، اشتیاق و ارزش درک شده را افزایش دهید. عدم
 تطابق پیام با ماهیت کالا باعث عدم موفقیت شما میشود. بنابراین، مردم 
خواهان کدام نوع «خوب» هستند؟
ادامه مطلب

 نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه بیست و ششم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 
عضو گروه مطالعات زنان دانشگاه الزهرا:
عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا با بیان اینکه نسبت طلاق به ازدواج بسیار 
کاهش پیدا کرده که زنگ خطری برای جامعه است، گفت: مردان تهرانی کمترین 
تمایل را به تشکیل خانواده دارند.
	    
به گزارش مهر، دکتر افسانه توسلی عضو گروه مطالعات زنان دانشگاه الزهرا در 
نشست تخصصی راهکارهای افزایش ارتباط عاطفی درون خانواده و کاهش طلاق عاطفی 
گفت: افزایش نگران کننده تعداد طلاق در ایران سبب شده به زودی رتبه چهارم 
جهان به ایران اختصاص یابد. سال گذشته در اسپانیا 140 هزار طلاق رخ داد که 
این میزان در ایران 137 هزار مورد بود.
توسلی با بیان اینکه تمایل به 
آغاز زندگی مشترک در مردان یزدی، خراسان جنوبی و گلستاني بالاست، گفت: زنان
 زنجانی، سیستان و بلوچستان و همدانی نیز بیشترین تمایل آغاز به زندگی 
مشترک را دارند. این عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا ادامه داد: کمترین تمایل
 ازدواج در مردان تهرانی،کرمانشاهی و ایلامي وجود دارد.تهیه شده در: 
وب نوشت پنگان

 نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه بیست و ششم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 

 
ماخذ:دنیای اقتصاد/تهیه شده در: وب نوشت پنگان

 نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه بیست و ششم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 
عدم ثبات و اطمینان در حوزو یورو به رشد اقتصادی جهان آسیب میرساند
 مترجم: پیمان شمسیان
 منبع: بانک مرکزی دالاس
به نظر میرسد که رشد 
اقتصادی جهان کند شده است. سازمان همکاریهاي اقتصادي و توسعه در سند 
چشمانداز ماه ژانویه خود پیشبینی میکند که مقدار GDP در سال 2012، 4/3 
درصد رشد خواهد داشت. 
	    
این
 درحالی است که این رقم برای سال 2011، 8/3 درصد و در سال 2010، 5 درصد 
بوده است. انقباض اقتصادی پیشبینی شده برای حوزه یورو بر اقتصادهای 
پیشرفته و همچنین اقتصادهای در حال توسعه در تجارت جهانی اثراتی سوء بر جای
 خواهد گذاشت. افزایش ارزش پول به بخش صادرات اقتصادهای پیشرفته لطمه وارد 
میکند و کاهش تقاضا نیز به بخش صادرات اقتصادهای در حال توسعه آسیب 
میرساند. با این حال، سند چشمانداز ایالات متحده با امیدواری بیشتری به 
آینده نگاه میکند و مذاکرات اخیر در اروپا روزنه امیدی برای رفع عدم 
اطمینان سرمایهگذاران برای سرمایهگذاری در حوزه یورو، به حساب میآید.
نگرانی سرمایهگذاران از عدم ثبات حوزه یورو
انقباض
 اقتصادی پیشبینی شده در حوزه یورو دلیل اصلی پیشبینیهای موجود برای 
وخیمتر شدن اوضاع اقتصادی جهان است. اقتصاد حوزه یورو از افزایش بدهیهای 
خارجی و همچنین سیستم بانکی آسیبپذیر خود رنج میبرد. پیشبینیهای 
اقتصادی نشان میدهند که اقتصاد جهان در سه ماه اول سال 2012 دچار انقباض 
خواهد شد. پیشبینی میشود که GDP واقعی در سه ماهه اول سال 1/0 درصد، در 
سه ماهه دوم 3/0 درصد و در سه ماهه سوم نیز 3/0 درصد، نسبت به سال قبل کاهش
 یابد. این پیشبینیهای همراه با وارد شدن حوزه یورو به رکود اقتصادی در 
سال 2012 خواهد بود.
با توجه به چشمانداز خاکستری موجود، بلافاصله 
نگرانی عمیقی در مورد ورشکستی یونان و همچنین وجود خطر ورشکستگی ایتالیا 
نیز پدید میآید. مقایسه نرخ بازده اوراق قرضه دولتی در اقتصاد بحرانزده 
یورو با نرخ بازده اوراق قرضه آلمان در سال 2010، نشان میدهد که 
سرمایهگذاران تمایلی برای سرمایهگذاری در حوزه یورو ندارند (شکل 1). 
آلمان به عنوان یک مکان امن برای سرمایهگذاری شناخته میشود، به همین دلیل
 اوراق قرضه این کشور طرفداران بیشتری دارد، زیرا سرمایهگذاران اعتقاد 
دارند که دیگر کشورهای حوزه یورو توانایی پرداخت بدهیهای خود را ندارند. 
در نتیجه، نرخ بازده اوراق قرضه آلمان کاهش مییابد، اما اوراق قرضه دیگر 
کشورها که سرمایهگذاری در آنها پرریسک است، افزایش مییابد. نرخ بازده 
اوراق قرضه برای یونان در نیمه دوم سال 2011 افزایش یافت و در همان مقدار 
نیز باقی ماند. 
کاهش
 ارزش قیمت بازار اوراق قرضه دولتی که توسط بخش خصوصی خریداری شده است، یکی
 از اقداماتی به حساب میآید که در جهت جلوگیری از ورشکستگی یونان انجام 
گرفته است. این کار باعث کاهش بدهیهای یونان میشود، اما از طرف دیگر ارزش
 داراییهای بانکهایی که این اوراق را به عنوان وثیقه در دست دارند نیز 
کاهش مييابد. در نتیجه وامهای غیربانکی نیز کاهش مییابند. زمانی که 
بانکها فرآیند وام دادن را متوقف میکنند، اعتبارات محدود میشود. این امر
 باعث متوقف شدن سرمایهگذاری در حوزه یورو و در نتیجه کاهش سرعت رشد 
اقتصادی میشود.
بانک مرکزی اروپا (ECB) به منظور افزایش دسترسی به 
اعتبارات، نقدینگی را به اقتصاد تزریق کرد. در 21 دسامبر، بانک مرکزی اروپا
 یکی از دو مزایده برنامهریزیشدهاش را برای دادن وامهای
سه ساله با 
بهره کم به بانکها، که این بهرهها برابر میانگین بهرههای بانک مرکزی در 
آن دوره زمانی بود، عملی نمود. نرخ بهره در 14 دسامبر به 1 درصد کاهش یافت.
 بانک مرکزی اروپا در مزایده اول 489 ميلیون یورو را وارد اقتصاد کرد، با 
این امید که افزایش وامهای بانکی باعث بالا رفتن میزان سرمایهگذاری شود و
 همچنین اوراق قرضه را نیز کاهش دهد. اما با تزریق نقدینگی، سپردههای 
موجود نزد بانک مرکزی اروپا دچار تلاطم شد (شکل 2). این امر نشان میدهد که
 کاهش وامهای بانکی نتیجه عدم اطمینان در بازار است نه ناکافی بودن پول. 
بانکها اطمینان ندارند که آیا وامگیرندگان میتوانند اقساط خود را 
بازپرداخت نمایند یا نه.
سرمایهگذاران در اقتصادهای پیشرفته به دنبال امنیت هستند
افزایش
 عدم اطمینان سیستم پولی حوزه یورو باعث شده است که سرمایهگذاریها به سمت
 کشورهایی سرازیر شوند که بدهی خارجی کمتری دارند و ریسک سرمایهگذاری در 
آنها کمتر است. سرازیر شدن پول و سرمایه به کشورهای ژاپن و سوئیس باعث شده 
است که ارزش پول آنها ناگهان نسبت به یورو بالا برود (شکل 3). این امر سبب 
گران شدن کالاهای صادراتی و در نتیجه آسیب دیدن بخش صادرات میشود. هر دو 
کشور تصمیم گرفتهاند که ارزش پولی خود را به شدت کنترل نمایند. ژاپن این 
کار را با مبادله مقدار زیادی ین با دلار انجام داد. سوئیس نیز فرانک را با
 دلار مبادله نمود، اما در اقدامی کم نظیر ارزش فرانک را در برابر یورو 
ثابت نگاه داشت. این تثبیت ارزش پول باعث میشود که در آینده ارزش فرانک به
 صورت ناگهانی افزایش نیابد، اما همچنان تاثیر دخالتهای ژاپن در کنترل 
ارزش پولش نامعلوم است.
کاهش تقاضا به اقتصادهای 
در حال توسعه آسیب میرساند
در
 گذشته عموما به دلیل عملکرد ضعیف اقتصادهای پیشرفته بود که رشد جهانی با 
مشکل روبهرو ميشد. اما در حال حاضر با توجه به افزایش سریع اقتصادهای در 
حال توسعه، تنزل اخیر در رشد جهانی را میتوان به عملکرد ضعیف این کشورها 
مرتبط دانست. سیاستهای پولی در اقتصادهای در حال توسعه دیگر سختگیرانه 
نیستند. این امر نشان میدهد که اقتصاد در این کشورها از یک حالت پر جوش و 
خروش به حالتی آرام تبدیل شده است. یکی از نگرانیهای موجود کاهش تقاضا از 
سوی اقتصادهای پیشرفته است که به شدت بر رویه صادرات کشورهای در حال توسعه 
اثر میگذارد.
چین بزرگترین صادرکننده در جهان است که سهمی 11 درصدی از
 کل صادرات جهان در آگوست 2011 را از آن خود کرده بود. قسمت اعظمی از 
صادرات چین به کشورهای پیشرفته انجام میگیرد (شکل 4). در سال 2010، 42 
درصد از صادرات اسمی این کشور به کشورهای G-10 انجام گرفت.1
انقباض در 
بخش تولید چین نشان از عملکرد ضعیف حوزه یورو و در نتیجه کاهش فعالیت 
اقتصادی چین دارد. طبق گزارش فدراسیون لجستیک و خرید چین، شاخص مدیریت خرید
 (PMI) در ماه نوامبر به 42 کاهش یافته است (شکل 5). البته این شاخص در ماه
 دسامبر به 3/50 رسید، اما همچنان در نزدیک به 50 است. نگاهی دقیقتر به 
جزئیات PMI برای کل بخش تولید این کشور نشان میدهد که اشتغال به شدت کاهش 
یافته است. افزایش دستمزدها نیز میتواند منجر به کاهش سرعت رشد بخش تولید 
شود، زیرا افزایش هزینه کارگر باعث بالا رفتن قیمت کالاهای صادراتی میشود.
 
انجام مذاکرات در اروپا منجر به چشماندازی روشنتر میشود
در 9
 دسامبر، شورای اروپا طرحی را بر حل بحران بدهیهای خارجی حوزه یورو ارائه 
نمود. این طرح که «تراکم مالی» نام دارد، شامل قوانینی سختگیرانهتر برای 
مدیریت بدهیهای خارجی و همچنین برنامههایی برای تبدیل ثبات موقتی کنونی 
حوزه مالی یورو به ثبات همیشگی حوزه مالی یورو (EFSM) میشود.
تفاوتی که
 این طرح با نمونههای مشابه پیش از خود دارد در این است که بودجههایی که 
برای کمک به کشورهای در آستانه ورشکستگی در نظر گرفته شده است گستردهتر 
شدهاند و این کمکها به جای پرداخت نقدی، به وسیله سرمایه غیرپولی 
بازگردانده میشوند. در همان حال که سرمایهگذاران از ثبات حوزه یورو و 
همچنین توانایی این حوزه برای پرداخت بدهیهای خارجی و جلوگیری از ورشکستگی
 مطمئن میشوند، اوراق قرضه دولتی نیز باید کاهش یابند. این امر موجب کمتر 
شدن هزینههای گرفتن وام میشود و همچنین بازپرداخت وامها با مدیریت 
بیشتری انجام میپذیرد. با افزایش این اطمینان که وامها بازپرداخت 
میشوند، بانکها نیز دیگر برای دادن وام مشکلی نخواهند داشت و در نتیجه 
سرمایهگذاری در حوزه یورو افزایش مییابد. این کارها باعث میشود که یورو 
دوباره ارزش خود را بازیابد و موجب خاطری آسودهتر برای سوئیس و ژاپن نیز 
میشوند. در آخر باید خاطرنشان نمود که با بهبود وضعیت اقتصادهای پیشرفته و
 افزایش تقاضا، وضعیت اقتصادهای در حال توسعه نیز بهتر خواهد شد. 
ماخذ:دنیای اقتصاد/تهیه شده در: 
وب نوشت پنگان
پاورقي:
1- کشورهای G-10 شامل بلژیک، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، هلند، سوئد، سوئیس، بریتانیا و آمریکا میشوند.  
ماخذ:دنیای اقتصاد/تهیه شده در: 
وب نوشت پنگان

 نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه بیست و ششم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 
  
 مترجم: فرهاد امیری
بازي ششم در مسابقات بیسبال سال 1986 است؛ یک بازی 
حساس بین نیویورک متز و بوستون رد ساکس! رد ساکس بسیار موفق ظاهر شده و 
کافی بود یک گیم دیگر از این مسابقه را ببرد تا به عنوان قهرمانی دست یابد.
اما تا اواخر بازی چنین اتفاقی نیفتاده است. حالا 
گیم آخر است. هر دو تیم برابرند. موکی یک توپ کاملا عادی را برای بیل 
بروکنر میفرستد، اما در کمال شگفتی، توپ از لای پاهای بیل قل میخورد و 
همین باعث میشود تا متز بازی را ببرد و قهرمان شود. بیل بروکنر برای 22 
سال در لیگ ماژور بیسبال آمریکا بازی کرد، 2715 ضربه زد و با چوب بیسبالش 
به یک سوم توپهای ارسالی ضربه زد و آمار بسیار قابل قبولی بهجا گذاشت، 
اما آقای بیل بروکنر به خاطر کدام بازی مشهور شده است؟ بله، دقیقا به خاطر 
همین بازی 1986 که اشتباهی فاحش در آن انجام داد!
یکی از اشتباههاي 
فاحش در پروژه را به سختی میتوان بخشید: اینکه تمام طول پروژه را به خوبی 
پیشرفتهای، به آخر رسیدهای و چون کمی زودتر پیروزی پروژه را اعلام 
کردهای، ناگهان چیزی آن اواخر همهچیز 
برچسبها: 
مديريت پروژهادامه مطلب

 نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه بیست و پنجم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 
صبح ديروز 400 شرکت برتر و بزرگ ایران که از آنها به عنوان 
موفقترين بنگاههای تجاری و صنعتی ایران یاد میشود، در همايشي با حضور دو
 وزير كابينه، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و صدها تن از مديران دولتي و
 بخش خصوصي معرفي شدند. بنا بر گزارش سازمان مديريت صنعتي كشور در 
رتبهبندي شركتهاي برتر 25 شاخص مالي و اعتباري علاوه بر معيار فروش مد 
نظر قرار گرفته كه نتيجه بررسيها و مقايسههاي آماري نشان ميدهد مجموع 
فروش 400 شركت برتر ايران در سال مالي 89 حدود 235 هزار ميليارد تومان بوده
 كه در اين ميان ميزان فروش 100 شرکت برتر 197 هزار میلیارد تومان برآورد 
شده كه در مقايسه با ميزان فروش صد شرکت برتر سال پيش از آن 6/23 درصد رشد 
نشان میدهد. نكته قابل توجه در رتبه بندي مذكور اين است كه حدود 50 درصد 
مجموع فروش صد شرکت اول مربوط به 16 شركت بوده كه نشانگر درجه تمرکز در 
وضعیت شرکتهای بزرگ ایران و فعاليت اقتصادي در قالب هلدينگها است.  وزير 
صنعت، معدن و تجارت در اين همايش، اقتصاد ايران را در زمره 20 اقتصاد بزرگ 
دنيا معرفي كرد. با اين حال به گفته مهدي غضنفري، تفاوت چشمگيري ميان ميزان
 فروش شركتهاي برتر ايران و جهان وجود دارد به گونهاي كه میزان فروش 
نخستین شرکت برتر دنيا برابر با ۴۰۰ میلیارد دلار و میزان فروش آخرین شرکت 
برتر معرفی شده در سطح جهانی حدود ۲۰ میلیارد دلار است.
	    
در همایشی با حضور مديران400 شرکت برتر و بزرگ صورت گرفت
معرفی غولهای اقتصادی ایران: 
ادامه مطلب

 نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه بیست و پنجم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 

 مهرداد فضیلت*
نوع استراتژی: بازاریابی
در فوریه سال ۲۰۰۷، JetBlue 
Airways، یک شرکت هواپیمايی مستقر در نیویورک، هزاران نفر از مسافران خود 
را دچار سردرگمی کرد. زیرا آنها به مسافران خود اعلام نکردند که به دلیل 
وضع نامساعد هوا قادر به پرواز کردن نیسدر آن زمان به دلیل شرایط بد جوی، تقریبا تمام خطوط 
هوایی آمریکا که در سواحل شرقی فعالیت ميکردند، پروازهای خود را لغو 
کردند، تنها جت بلو بود که به مسافران امید ميداد که ميتواند به 
پروازهایش ادامه دهد. در نتیجه مسافران که امید داشتند بتوانند پرواز کنند
 ساعتها و حتی روزها در فرودگاه منتظر ماندند، ولی 
برچسبها: 
استراتژي هاي نفوذادامه مطلب

 نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه بیست و چهارم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 

 مترجم: م. زارع
برای کسانی که پینترست (pinterest) را نمیشناسند، باید
 توضیح داد پینترست نام سایتی است که به کاربران اجازه میدهد تصاویر و 
ویدئوهای مطلوب خود را از سرتاسر وب در یک صفحه مجازی وصل کنند و این صفحه 
مجازی توسط دیگران نیز قابل مشاهده است. 
	    
پینترست، سایتی جالب و جذاب است و به سرعت در حال رشد. این سایت طی یک هفته
 در دسامبر 2011 یازده میلیون بازدیدکننده داشت. این میزان بازدیدکننده 
نشان دهنده 40 برابر  رشد طی شش ماه پیش از آن است. 
ادامه مطلب

 نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه بیست و چهارم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 

به طور کلی، تبلیغات پنهان و نامحسوس عبارتند از جایگذاری انواع محصولات، 
مکانها و خدمات در بخشهایی از: فیلمهای سینمایی، شبکههای خبری، مجلات، 
روزنامهها، برنامههای تلویزیونی و سایر رسانهها که اصولا به طور معمول 
مورد استفاده تبلیغاتی ندارند.
این جایگذاری در پی انعقاد قراردادهای سنگین بین 
صاحبان برند و کارگردانها و تهیهکنندگان فیلمهای سینمایی، نویسندگان، 
آهنگسازان، خبرنگاران و غیره صورت میگیرد. اگرچه سابقه تبلیغات پنهان به 
دهههای گذشته باز میگردد، ولی استفاده از آن در سالهای اخیر به طور 
محسوسی رو به افزایش گذاشته است.
در نگاه اول، تشخیص و ردیابی تبلیغات 
پنهان تا حدودی مشکل به نظر میرسد، ولی با کمی تامل و دقت
ادامه مطلب

 نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 

 مترجم: رویا مرسلی
 منبع: HBR 
تقریبا همه افراد، گاهی از ريیس خود 
شاکی هستند. در واقع، برای بعضیها این شکایتها نوعی وقت گذرانی در محیط 
کار به حساب میآید. اما میان گله و شکایت روزمره و ناامیدی توام با استرس 
تفاوت وجود دارد؛ چرا که میان ريیسی که فقط چند عیب کوچک دارد و یک ريیس 
نالایق تفاوت روشنی وجود دارد. 
مواجه شدن با یک ريیس نالایق میتواند بسیار 
عذابآور و خسته کننده باشد. اما با یک طرز فکر صحیح و چند راهکار عملی، نه
 تنها میتوانید نجات یابید بلکه پیشرفت هم خواهید کرد.
متخصصان چه میگویند
ادامه مطلب

 نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 
لیست درآمد سالانه باشگاههای فوتبال جهان اعلام شد و اختلاف دو باشگاه 
اسپانیایی رئال مادرید و بارسلونا با دیگر تیمها نسبت به سال گذشته افزایش
 پیدا کرده است.
	    
به گزارش مهر، با وجود موفقیت بارسا در فصل گذشته و کسب جامهای متعدد، این
 رئال مادرید بود که باز هم ال کلاسیکوی اقتصادی را از رقیب خود برد و در 
صدر لیست پردرآمدترین باشگاه فوتبال جهان در فصل گذشته قرار گرفت. اختلاف 
بین درآمد فصل گذشته بارسا و رئال نزدیک به 30 میلیون یورو است که به هیچ 
عنوان رقم کمی محسوب نمیشود.
این در حالی است که شالکه با وجود اینکه 
در چند سال گذشته با مشکلات مالی دست و پنجه نرم میکرد به دلیل حضور در 
نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا تا رده دهم این ردهبندی بالا آمده است.
منچستریونایتد
 که هماکنون در رده سوم این ردهبندی قرار دارد به دلیل حذف از مرحله 
گروهی لیگ قهرمانان مطمئنا افت شدیدی در درآمد این فصل خود خواهد داشت که 
نتیجه آن در سال آینده مشخص خواهد شد. موفقیت در رقابتهای لیگ قهرمانان 
تاثیر فوقالعادهای در درآمد باشگاههای فوتبال اروپایی دارد. 

برچسبها: 
بازاريابي ورزش

 نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 

نوشته: ويليام يوري
 ترجمه: نادر پيروز
 بخش چهل و دوم و پاياني
در
 بخش قبل با ذکر مثال «مذاکره برای افزایش حقوق» گفتیم که چه طور استراتژی 
مانع گذر  به شما اجازه میدهد تا قدم به بالكن بگذارید و از منظری جدید به
 مذاکره سخت خود نگاه کنید. اگر مثال فوق و مذاکره با یک کارفرمای سختگیر 
از ديد شما خیلی ساده به نظر رسیده است به کاربرد استراتژی مانع گذر در یکی
 از پیچیدهترین شرایط قابل تصور توجه کنید:
	    
گروگانگیری و مذاکره با یک مجرم مسلح مذاکره با گروگانگیرها:
برچسبها: 
استراتژيهاي مذاكرهادامه مطلب

 نوشته شده توسط سپهر برادران در جمعه بیست و یکم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 

عكس: آكو سالمي
 روحالله احتشام راد
در این برهه از زمان که توجه 
همگان از جمله اقتصاددانان متخصص بازار کار به آمارهایی است که شک و 
شبهههای گوناگونی پیرامون آنها جاری است باید اذعان کرد که متاسفانه گره 
کار، فقط در تهیه آمار بیکاری یا عدم اشتغالزایی کارآمد نیست، بلکه همین 
اندک فضای شغلی که توسط رسانهها اعم از روزنامهها، مجلات و سایتهای 
اینترنتی به اطلاع تشنگان کار میرسد پر است از اما و اگرها و البته 
بایدها. 
با پایان یافتن هر دوره تحصیلی سیل هجوم کارجویان 
بیشتر و بیشتر میشود. جویندگانی که به دلیل عدمارتباط صنعت و 
دانشگاه، ناکارآزموده، از دروازه بازار کار، وارد این عرصه میشوند. این
 دروازه بازار کار برای آنها چیزی نیست جز آگهیهای استخدام در 
روزنامههای کثیرالانتشار و سایتهایی که منتسب به مراکز کاریابی یا 
سازمانهای خصوصی و دولتی میباشند. فکر میکنم هر فردی به فراخور نیاز
 خویش ولو برای مدتی کوتاه، این برهه را در زندگی خویش تجربه کرده 
است، اما تجربه من نه فقط به عنوان یک جوینده کار، بلکه به لحاظ 
جذابیتهایي که درحوزه علم اقتصاد و اشتغال برایم داشت موجب شد بیش از 
صدها ضمیمه نیازمندیها و روزنامههای حوزه اشتغال و دهها سایت مرتبط
 با این موضوع را به صورت ریزبینانه و موشکافانه بررسی آماری کنم و 
به نتایج زير دست یابم. 
در طول این ۲ سالی که از نزدیک به 
بررسی هزاران آگهی استخدامی به صورت روزانه و پیگیر مشغول بودم 
متوجه شدم که میشود این آگهیها را به ۴ دسته تقسیمبندی کرد:
ادامه مطلب

 نوشته شده توسط سپهر برادران در جمعه بیست و یکم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 
تبليغات زيرحسي يا نامرئي، يكي از شيوهها و شگردهاي نوين تبليغات پنهان به
 شمار ميرود. نخستين بار تبليغات زيرحسي به وسيله يك متخصص امور تبليغات 
به نام جيمز ويكاري به كار گرفته شد. 
	    
او هنگام نمايش فيلم اسپارتاكوس در سالن سينما، عبارت پاپ كورن بخوريد و 
كوكا بنوشيد را با سرعت يك سه هزارم ثانيه، بدون اطلاع قبلي بينندگان روي 
پرده سينما انداخت. پس از آن، تماشاگران در خلال فيلم تمايل زيادي به خوردن
 پاپ كورن و نوشابه كوكاكولا در خود احساس كردند. در اين شيوه، آگهي دهنده،
 پيام خود را به گونهاي طراحي ميكند كه از حاشيههاي پايين گسترده شنوايي
 و بينايي مخاطبان بهره گيرد تا ضمير ناخودآگاه آنها را متاثر سازد. به اين
 منظور از شگردهاي مختلف الكترونيكي و رايانهاي و روانشناختي توأم استفاده
 ميشود. حاشيههاي پايين گستره بينايي، شامل تشخيص ناخودآگاه صحنههاي 
نمايشي گذرا در مدتزمان كوتاه است. چشم انسان، صحنههاي نمايشي را كه مدت 
زمان آنها كمتر از حدود يك دوازدهم ثانيه باشد (مثلا يك بيستم ثانيه) 
نميتواند تشخيص دهد.
در سال 1979 در چند فروشگاه زنجيرهاي آمريكايي، 
در نوار موسيقي متداول در فروشگاهها، 
ادامه مطلب

 نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه هجدهم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 
نوشته: ويليام يوري
 ترجمه: نادر پيروز
 بخش چهل ویکم
تبدیل دشمنان به شریکان
استراتژی مانع گذر  به شما اجازه میدهد تا قدم به بالكن بگذارید و از منظری جدید به مذاکره سخت خود نگاه کنید.
	    
 شما از طریق دور زدن مقاومت طرف مقابل، برخورد غیرمستقیم با آنان و 
رفتارهایی بر خلاف انتظار در آنان نفوذ خواهید کرد. فصل مشترک تمامی این 
اقدامات حفظ احترام حریف پیش رو در همه حال و در نظر گرفتناین نکته است که
 آنان سنگی  نیستند که باید از سر راه برداشت بلکه شخصیتی هستند که باید او
 را قانع کرد. برای دستیابی بهاین هدف شما بايد در برابر 
برچسبها: 
استراتژيهاي مذاكرهادامه مطلب

 نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه هجدهم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 

 مترجم: فرهادامیری
بیشتر تمرکز این کتاب بر تکمیل موفق یک پروژه بوده 
است.اما گاه، پروژهای بايد زودتر متوقف شود. در این صورت چه باید بکنیم؟ 
اینکه بدانی چه زمان باید پروژه را متوقف کنی، خودش مهارت بزرگی است؛ 
مهارتی که شهرت شما را در مقام یک مدیر پروژه هدفمند، قابل اتکا و منطقی 
تضمین میکند. 
همیشه احترام زیادی برای مدیر پروژهای قائل بودهام
 که میتواند با اعلام پایان یک پروژه، منافع مشتریان خود را بر منافع خویش
 ترجیح دهد. معمولا پایان پروژه در چنین حالتی به این دلیل اعلام میشود که
 پروژه شما نمیتواند از پس برآوردن نیازهای مشتری برآید.
چند دلیل کلیدی برای توقف یک پروژه وجود دارند و اینجا برخی از آنها را فهرست کردهام:
برچسبها: 
مديريت پروژهادامه مطلب

 نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه هجدهم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 
 
	  	
جانشین پلیس آگاهی کشور گفت: پراید، نخستین خودرو مورد 
توجه  سارقان در شش ماه گذشته بود. سرهنگ مصطفی رجبی در حاشیه مراسم ارتباط
  مستقیم مسوولان ناجا با مردم در مصاحبه با خبرنگاران افزود: در شش ماه  
گذشته پس از پراید، به ترتیب پژو 405 و 206 و پیکان بیشترین خودروهای سرقتی
  در کشور بودند. وی گفت: در شش ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال  
گذشته، پلیس آگاهی 50 درصد افزایش کشف سرقت خودرو داشته، البته در این مدت 
 افزایش سرقت خودرو نیز صورت گرفته است.	  
 
	  
	  	  
	  
	  	اما در حالی که  پراید خودرو  مورد توجه دزدان است  انژکتور هم قطعه مورد علاقه برای دزدیدن است. 
این مسئله در دستگیری يك باند بزرگ سارقان لوزام خودرو كه توسط ماموران پليس متلاشي و اعضاي آن دستگير شدند.عنوان شده است. 
سرهنگ
 عباس دانشجو سركلانتر ششم تهران بزرگ درباره جزييات دستگیری يكي از 
باندهاي بزرگ سرقت لوازم خودرو گفت: این باند اقدام به سرقت لوازم خودرو به
 خصوص انژكتور ميكردند.
وی ادامه داد: پليس در بازرسي از سه انبار در 
سطح پايتخت بالغ بر 400 دستگاه انژكتور سرقتي را به ارزش ريالي 135 ميليون 
تومان كشف و ضبط كرد. اعضاي اين باند انژكتورهاي سرقتي را با بستهبنديهاي
 جديد به عنوان جنس نو به فروش ميرساندند.تهیه شده در: وب نوشت پنگان
	   
برچسبها: 
نتايج تحقيقات بازار

 نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه هفدهم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 

 مهرداد فضیلت
نوع استراتژی: فردی، بازاریابی
Duc de La 
Rochefoucauld نویسنده و فیلسوف قرن ۱۷ فرانسه به درستی موفقیت کمپین 
تبلیغاتی فولکس واگن را، که در مورد آن در استراتژی قبلی توضیح داده شد، 
پیش بینی کرده بود و گفت: «ما تنها هنگامی به اشتباهات کوچک خود اعتراف 
میکنیم که نخواهیم دیگران به اشتباهات بزرگ ما پی ببرند.»
	    
در استراتژی قبلی در مورد اینکه اعتراف به اشتباهات موجب جلب اعتماد طرف 
مقابل میشود، مفصل صحبت شد ولی نکتهای در مورد این استراتژی باید به آن 
توجه کرد، این است که ما باید به چه نقطه ضعفها یا اشتباهاتی اعتراف 
کنیم؟ 
تحقیقات انجام شده توسط جامعهشناس گرد بوهنر و همکارانش به خوبی
 نشان داد که برای اینکه تبلیغات دو لبه (تبلیغاتی که در آن هم جنبههای 
مثبت و نقاط قوت گفته میشود و هم نقاط منفی و ضعفها) حداکثر اثرگذاری را 
داشته باشند باید ارتباطی بین این دو لبه تبلیغات وجود داشته باشد. 
وی
 برای این آزمایش سه نوع تبلیغ برای یک رستوران تهیه کرد. در یک تبلیغ 
تنها به جنبههای مثبت 
برچسبها: 
استراتژي هاي نفوذادامه مطلب

 نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه هفدهم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 
 مترجم: زهره همتیان
ممکن است عجیب به نظر برسد، اما کسب و کارهای کوچک 
به طور فزایندهای به افزایش حقوقها روی آوردهاند. به احتمال زیاد این 
صاحبان کسب وکار همچنین برنامه ریزی کردهاند که یا فروش بیشتری داشته 
باشند یا اینکه قیمتهایشان را درسال آینده افزایش دهند تا بتوانند 
هزینههای حقوق و دستمزد افزوده را تامین کنند.
	    
ظاهرا، روند افزایش حقوق ودستمزد بسیار گسترده شده است. مطالعه دانشگاه 
پپردین و شرکت Dun & Bradstreetنشان داد 43 درصد از کسبوکارهای کوچک 
پیش از این حقوق کارگران را در سال گذشته افزایش داده بودند و 42 درصد از 
این کسب وکارها اذعان داشتند که قصد دارند امسال برنامه افزایش 
ادامه مطلب

 نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه هفدهم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 

علی موقر
میراث فاتحان بزرگ اغلب  با مرگ ایشان پایان مییابد. اسکندر،
 چنگیز، تیمور، هانیبال،... بزرگانی بودند که سرزمینی به وسعت تقریبی جهان 
را به شمشیر گشودند، اما فتوحاتشان به همان سرعت که گرد آمده بود، از هم 
پاشید.
	    
 در حافظه تاریخی جهان، پارسها را نیز باید در زمره فاتحان بزرگ گنجاند؛ 
جنگجویان بیابانگردی که از استپهای جنوب روسیه به سرزمینهای پایین سرایز 
شدند، مظاهر تمدن را پذیرفتند و با همان شمشیر و اسب، بنیادهای یک پادشاهی 
جهانی را بنا نهادند؛ میراثی که اینبار از دست نرفت. 
پس از عصر 
یخبندان و اسکان بشر در منطقه حاصلخیز هلال سبز، بزرگترین ابتکار بشر یعنی
 کشاورزی به 
ادامه مطلب

 نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه هفدهم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 
 مترجم: فرهاد امیری
 منبع: آلبیزینس دات کام
در این مقاله ده راه 
ساده اما موثر را برای ده مشکل مهم در زمینه خدمات به مشتریان معرفی 
خواهیم کرد که با استفاده از آنها میتوانید مشتریان خشمگین، بیحوصله و 
ناراضی خود را به مشتریان خوشحال بدل کنید؛ یعنی به مشتریانی که برای مصرف 
بیشتر محصولاتتان نزد شما باز خواهند گشت.
	    
1. کارکنان خود را به حد کافی آموزش ندادهاید
مهم نیست که دو کارمند دارید یا دویستتا. در هر حال، باید همه آنها را در زمینه خدمات به مشتریان آموزش دهید.
مشتریان
 و اربابرجوعها بیادبی، اطلاعات نادرست یا بیعلاقگی از سوی کارمندان 
شما را تحمل نخواهند کرد. اگر برای آموزش کارکنان خود ـ از پایینترین رده 
تا بالاترین رده ـ وقت صرف نکنید، اشتباه بزرگی مرتکب شدهاید.
2. تلاش میکنید تا در بحث، یکی از مشتریانتان را مغلوب کنید
در نظر داشته باشید که پیدا کردن یک مشتری جدید نسبت به حفظ یک مشتری قدیمی حدودا پنجبار بیشتر 
ادامه مطلب

 نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه شانزدهم بهمن ۱۳۹۰  
|  
 
 نوشته: ويليام يوري
 ترجمه: نادر پيروز
 بخش چهلم
تنها با اطمینان به رای دادگاهها به عنوان ضامن اجرایی مفاد قرارداد اکتفا نکنید، دعاوی قضایی عموما بسیار طولانی و پرهزینه هستند. 
	    
اگر به طرف مقابل اطمینان کامل ندارید قرارداد را طوری طراحی کنید که اگر 
آنها به تعهدات خود عمل نکردند شما نیز بتوانید از اجرای تعهدات خود 
سرباززنید. اگر خریدار هستید قرارداد را طوری تنظیم کنید که همزمان و یا پس
 از دریافت اقلام خریداری شده پرداخت به فروشنده صورت پذیرد. اگر بهتازگی 
به یک مشتری نامنظم جنس فروختهاید موجودی خود را به خاطر این فروش 
برچسبها: 
استراتژيهاي مذاكرهادامه مطلب

 نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه شانزدهم بهمن ۱۳۹۰  
|