راهنمای خرید خودروهای دست دوم در آمریکا به کتاب آبی کلی یا Kelley Blue Book Best معروف است. این راهنمای خرید خودروهای دست دوم هر سال مراسم اهدای جایزه بهترین خودرو از لحاظ حفظ ارزش را برگزار می کند.
امسال هم تویوتا و لکسوس جوایز کتاب آبی کلی را درو کردند و در 18 دسته بندی موفق به دریافت عنوان بهترین برند سال، هم در خودروهای پرفروش هم خودروهای پرتجمل و گران شدند. به بیان دقیق تر تویوتا در 11 دسته و لکسوس در 7 دسته موفق به دریافت جوایز شدند. نکته قابل توجه این جا است که تویوتا 18 جایزه از 34 جایزه را به خود اختصاص داده است. این سومین سالی است که تویوتا به طور متوالی موفق به کسب این عنوان می شود.
شرکت هوندا هم در دو بخش موفق به دریافت جایزه شد، یکی آکورد هیبریدی قابل شارژ با پریز برق و دیگری سیویک Si بودند. به هر حال هوندا در فهرست ده خودروی برتر از لحاظ حفظ قیمت قرار گرفته است. شورولت هم در دو سگمنت، یعنی کاماروی شش سیلندر و کوروت برنده جایزه شد و در فهرست 10 خودروی برتر هم قرار گرفت. برندگان دیگر جوایز شامل برندهای جیپ، دوج، اینفینتیتی، سوبارو و آئودی که لزوما در فهرست 10 تای اول قرار نداشتند.
10 خودروی برتر از لحاظ حفظ ارزش و قیمت در هنگام فروش مجدد عبارتند از:
شورولت کامارو
جیپ رانگلر
شورولت کوروت
تویوتا اف جی کروزر
شورولت سیلورادو
تویوتا تاکوما
دوج چلنجر
تویوتا توندرا
هوندا سی آر وی
تویوتا فوررانر
پس از ورود ۴ دستگاه خودروی تویوتا سیلیکا در سال ۱۳۵۳ به عنوان نمونه،عملاً واردات خودروی تویوتا به ایران آغاز گردید و سپس در سال ۱۳۵۶ انبار مرکزی شرکت به منظور استقرار خودروهای وارداتی تویوتا در جاده دماوند شروع به کار کرد.
با توسعه فعالیت های بازرگانی لیفتراک و مونتاژ کامیون های تویوتا و نیز اقدامات اولیه در رابطه با فروش خودرو ،قطعات یدکی و خدمات پس از فروش ،اهداف اولیه شرکت محقق گردید.
همزمان با این اقدامات ،شرکت در ایجاد نمایندگی های مجاز در سطح کشور اهتمام به عمل آورده و تلاش برای مطابقت وضعیت نمایندگی ها با استانداردها ی کمپانی تویوتا نیز صورت گرفت.در خلال سالهای ۱۳۵۵تا ۱۳۵۸سالانه حدود ۴۰۰۰۰دستگاه خودروی تویوتا به کشور وارد شد که بخش قابل توجهی از نیازمندیهای عمومی جامعه را تامین کرد.
بر اساس این گزارش، علیرغم محدودیت واردات خودرو به کشور در طی سالهای ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۹،شرکت ایرتویا در امر واردات خودرو جهت تامین قطعات یدکی خودروهای موجود در کشور فعالیت نمود و همزمان با آموزش پرسنل ،شبکه خدمات بعد از فروش گسترش یافت.طی سالهای ۱۳۷۰تا ۱۳۷۴با آزاد شدن واردات خودرو به کشور و اقدامات شرکت در جهت انجام این مهم ،دگر بار رونقی مضاعف در امر واردات خودرو در کشور پدیدار شد.
به لحاظ منوط شدن واردات خودرو و به ثبت سفارش و به تبع آن عدم امکان ورود خودرو به کشور در سال ۱۳۷۴،مجدداً فعالیت ایرتویا به تامین درخواست های مناطق آزاد و سفارتخانه های خارجی در ایران و همچنین تامین نیاز های عمومی و موسسات در بخش تجهیزات صنعتی(شامل لیفتراک،ریچتراک و یدک کش)و نیز قطعات یدکی(اصلی)محدود شد.
با صدور مجوز صنفی برای امکان واردات مجدد خودرو در سال ۱۳۸۳،بار دیگر شرایط برای واردات صنعتی خودروی تویوتا توسط شرکت ایر تویا به کشور فراهم گردید که با استقبال وافر مصرف کنندگان و مشتریان وفادار و همیشگی تویوتا همراه شد که همچنان نیز ادامه دارد.تهیه شده در: وب نوشت پنگان
شبیه همه روزهای گذشته، شلوغ، پر سر و صدا و کمی آلوده، با مردمی که انگار برای رسیدن به جایی نامعلوم درحال دویدن هستند. راننده های تاکسی در مرکز پایتخت، اسم مقصد را فریاد می زنند و زمان زیادی نمی برد که نوبت به اتومبیل بعدی برسد. چهارسال پیش، کافی بود نگاهی از شیشه ی تاکسی به بیرون انداخته شود؛
مترجم: مریم رضایی
منبع: Forbes
جیم کینان، متخصص بازاریابی و فروش، در توصیف کار خود میگوید این روزها نمایندگان فروش از دنیای قدیمی و تلفن زدنهای مکرر به دنیای رسانههای اجتماعی روی آوردهاند. کینان معتقد است: ظهور «فروشندگان اجتماعی»، یعنی نمایندگان فروشی که از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند، سود شرکتها را
مترجمان: 
ساسان قاسمی*، وحید شکری علی آبادی
منبع:www.business2community.com
بهطور تاریخی، ما با مشتریان بهصورت چهره به چهره، با کلماتی اعتماد آمیز و دست دادن تعامل میکردیم. پس از آن، در اواخر دهه 90 میلادی، همگام با ایجاد اولین وب سایتهای شرکتها، ما با گرفتن بلیتی یک طرفه از این روابط شخصی فاصله گرفته و اولین فاصله دیجیتال دائمی را بین خود و
اگر چه این مرحله کمی زمانبر و خستهکننده است، اما این ویژگیها به هیچ وجه از اهمیت آن

مهدی لطفی*
گارتنر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را یک استراتژی کسبوکار معرفی میکند که سبب افزایش فروش، افزایش سود
میزان گردش مالی تجارت الکترونیک در دنیا در سال 2012 میلادی 802 میلیارد دلار بوده است. با توجه به نو پا بودن تجارت الکترونیک در ایران و این گردش مالی بالا در سال، میتوان دریافت که این حوزه برای کارآفرینی و سرمایهگذاری بسیار مناسب است.
به همین دلیل، باید ابتدا فناوری اطلاعات را در حوزه تجارت الکترونیک گام به گام بررسی کنیم و شناخت

محمد حسنی
برند عبارت است از یک متن، تصویر یا ترکیبی از این دو که ذهن و نگاه خریدار یا مصرفکننده را به طرف کالا یا تولیدکننده مشخص و معینی، جلب میکند. امروزه برای مشخصتر کردن برند و افزایش تاثیر آن بر خریداران از تاثیرات صوتی مانند
سيد محمد اعظمی نژاد*
منبع: Mindtools
ناراضیترين مشتری شما، بزرگترين منبع يادگيری شما است.(بيل گيتس)
«يکی از مهمترين مشتريان يک شرکت، بدون اطلاع و هماهنگی قبلی وارد دفتر کار مديرعامل میشود و مدير سعی میکند با لبخند به او خوشآمدگويی کند، ولی مشتری با فرياد و ابراز ناراحتی شديد از عدم انجام به موقع تعهد گله مند است و دچار زيان قابل توجهی شده است.
مدير شرکت تمام تلاش خود را برای قانع کردن مشتری ناراضی به کار میگيرد تا او را از اين حالت خارج کند،
گفتوگوي تلفني* با بروس نيومن، مولف كتاب «بازاريابي انبوه در سياست»:
چه شد كه به بازاريابي سياسي علاقهمند شديد؟
از 35 سال پيش متوجه اهميت بازاريابي در سياست شدم. در آن زمان متوجه شدم كه بازاريابي رفتهرفته
سيد محمد اعظمی نژاد*
منبع: Mindtools-Forbes
سازمانها و شرکتها معمولا برای تدوين استراتژیهای خود، از روش شناخته شده تحلیل SWOT (روش برنامهریزی استراتژیک که مخفف قوت، ضعف، فرصت و تهدیدات موجود در یک پروژه است) برای ارزيابی شرايط محيطی خود و رقبايشان استفاده میکنند.
اما جالب است بدانيد اين روش تنها ويژه سازمانها
در مراحل اولیه راهاندازی هر شرکت ، میزان دستمزد چالش چند جانبهای برای کارآفرینان و مدیران ارشد شرکت است.
منبع: New York Times
وقتی ژوان و تیم مدویتز شرکت تولید پوشاک «پاپ اوتور» را در سال 2009 تاسیس کردند، از یک موضوع مطمئن بودند. آنها میخواستند پوشاک تولیدی خود را مستقیما به مصرف کننده بفروشند، چه به صورت آنلاین، چه از طریق فروشگاه خودشان یا در نمایشگاههای فصلی.

مترجم: مریم رضایی
منبع: HBR
در هر دورهای از تاریخ کسبوکار، نوع خاصی از شرکتها بیشتر مطرح بودهاند. دهه 60 میلادی، دوره شرکتهای اختلاطی بود و در دهههای اخیر، بنگاههای تازه تاسیس بیشتر سر زبانها افتادند. اما سازمانهایی که امروز اهمیت بیشتری پیدا کردهاند، از نوع شرکتهای «احیا شده» هستند.
حکایت لاکپشت و خرگوش و مشاوران شرکت مشاورهای «بوستون، مک باینی و باترسون»
حتمالا برای شما هم پیش آمده است که از طرف یکی از شرکتهای مشاورهای به شما مراجعه شده
مترجم: مریم رضایی
منبع: Small Business Computing
به عنوان صاحب یک کسبوکار کوچک، روزانه سخت تلاش میکنید تا کسبوکارتان را رشد دهید و به موفقیت برسید.

از دنياي واقعي فاصله نگيريد!
واقعگرا باشيد. اگر ميخواهيد تصميمي را به صورت جدي و درست تحليل كنيد، آن را از فضاي ايدههاي مجرد، به دنياي واقعي بياوريد.
در يك مطالعه، وقتي از رانندگان وسايل نقليه پرسيده ميشد كه «آيا حاضر هستيد سوخت پاكتر

نوشته: Ann Handley
ترجمه: مهدی سریرچی
منبع: Entrepreneur
معمولا داستانهای تبلیغاتی درباره افرادی است که کالا یا خدمت را خریداری کردهاند و کمتر خود آن کالا یا خدمت محور داستانها قرار میگیرد. به سخن دیگر در این داستانها، مشتریان به جای خود شرکت یا محصول آن در جایگاه قهرمان داستان قرار میگیرند.
سال گذشته فلیکس بومگارتنر رکورد بلند ترین سقوط آزاد جهان را شکست و از یک سکوی فضایی که
ماسل کارها، پدیده دنیای خودرو هستند. این را چه ژاپنیباز باشید چه آلمانیباز، چه ایتالیایی دوست باشید چه انگلیسی دوست، حتماً قبول دارید. چهرههایی پرابهت، بدنههای توپُر و عضلانی و پیشرانههایی قدرتمند و پرتوان. به درستی نمیتوان گفت که کدام یک تولیدات این خانواده از دیگران بهتر هستند. اما بر حسب آمار تولید و فروش میتوان تعیین کرد که کدام مدلها از محبوبیت و درخواست بیشتری برخوردار بودهاند. همانگونه که در دنیای خودروهای اسپرت این فراری، لامبورگینی، جگوار و پورشه هستند که حرف اول را میزنند، در بین خود ماسلها هم هستند مدلهایی که بر مدلهای دیگر حکومت میکنند. مانند اینها…
یک بازیگر / پلیموث RoadRunner
بازیگرهای هالیوودی را دیدهاید؟ چهرههایی جذاب با اندامی متناسب. سال ۱۹۶۸ شرکت پلیموث از زیرمجموعههای کرایسلر دست به تولید خودرویی زد که برای خودش یک پا بازیگر بود. رودرانر خیلی زود تبدیل به عنصر اصلی تبلیغات شد.آن زمان قیمتش ۳ هزار دلار تعیین شده بود. قیمتی منطقی و قابل توجه. بهترین پیشرانه در نظر گرفته شده برای پلیموث رودرانر همان مدل معروف ۴۴۰ بلوکبزرگ (۷٫۲ لیتری) با آرایش هشت سیلندر Vشکل بود. قدرت آن تا مرز ۴۲۵ اسببخار با ۶۶۴ نیوتنمتر گشتاور هم بالا کشیده شده بود. این خودرو از معدود آمریکاییهای عضلانی بود که به صورت سفارشی با جعبهدنده ۴ سرعته دستی نیز تولید میشد.
هیولای ۷٫۵ لیتری /
بیوک اسکایلارک گرناسپرت GSX
در تاریخ بیوک تولیدات بسیار درخشانی دیده میشود. اما بیشک خانواده Skylarkها چیز دیگری بودند ولی به طور حتم ویرایش جیاسایکس از این خانواده در مقامی دیگر قرار میگیرد. نصب این بسته بهینهسازی آن ایام برای مشتری هزار و ۱۰۰ دلار هزینه به همراه داشت. حاصل کار یک اسپرت عضلانی با پیشرانه رویای ۴۵۵ بلوک بزرگ (۷٫۵ لیتری) هشت سیلندر Vشکل بود که به راحتی میتوانست ۴۰۰ اسببخار نیرو تولید کند. این خودرو سریعاً به عنوان رقیبی برای پونتیاک GTO قلمداد شد. گشتاور وحشتناک ۵۱۰ پوندفوتی که این اسکایلارک ویژه در دور موتور عالی ۲۸۰۰ rpm تولید میکرد کار را در رقابتهای یکچهارم مایل (۴۰۲ متر) برای شورولت و دوج سختتر کرده بود. سال ۲۰۱۰ یکی از تمیزترین مدلهای این خودرو به قیمت ۱۰۰ هزار دلار فروخته شد.
روباز رکوردشکن / اولدزموبیل ۴۴۲
بیایید دور هم اعتراف کنیم که تاریخ خودروسازی در عصر طلایی عضلانیها، چنین روباز زیبایی به خود ندیده است. عبارت ۴۴۲ برگرفته از کاربراتور چهار دهنه، جعبهدنده اتوماتیک چهار سرعته و اگزوزهای دوتایی بوده است. جیام (جنرال موتورز) و زیرمجموعهاش اولدز، این خودرو را طی سالهای ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۰ تولید میکردند ولی دوره خیرهکننده آن در سال ۱۹۷۱ بود. اما سازنده مایل نبود قدرت را فدای بحثهای بنزینی کند. بنا بر این با تمهیدات مهندسی کاری کرد که ۳۵۰ اسببخار از پیشرانه ۴۵۵ (۷٫۵ لیتری) آن بیرون کشیده شود. اولدزموبیل ۴۴۲ اگرچه اساساً خودروی مسابقهای نبود ولی میتوانست یکچهارم مایل یا ۴۰۲ متر را در ۱۵ ثانیه با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت بپیماید. این در حالی است که سرعت نهاییاش ۸٫۹ ثانیه برآورد شده است.
آقای اسطوره / شورولت Camaro ZL1
از بین تمام ماسلها فقط شورولت، از بین تمام شورولتها فقط کامارو و از بین تمام کاماروها فقط ZL1 آن هم فقط مدل ۱۹۶۹٫ قبول ندارید؟ شِوی سال ۱۹۶۶ کار را با عرضه اولین نسل از کاماروها یکسره کرده بود. در سالهای بعد او جایگاهش را تثبیت میکرد. اما اقدام خیرهکننده شرکت در سال ۱۹۶۹ واقعاً تحسینبرانگیز بود. در آن سال پیشرانههایی تولید شد به نام COPO که در حقیقت ویرایشی بود مخصوص مسابقات شتاب. شورولت از این قوای محرکه عالی روی خودرویی عالی به اسم کامارو ZL1 بهره گرفت. حاصل کار پدیدهای شد با قلب ۴۲۷ (۷ لیتری) هشت سیلندر Vشکل که به راحتی ۴۳۰ اسببخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه نیرو و ۶۱۰ نیوتنمتر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه گشتاور تولید میکرد. آمار نشان میدهد تنها ۲۰۱ دستگاه از این خودرو تولید شده است. در ایامی که قیمت یک ماسل قدرتمند زیر ۱۰ هزار دلار بود، تنها برای تهیه پیشرانه ۴ هزار دلار از مشتری دریافت میشد.
پرنده تیزپا / پلیموث Superbird 440
خاصترین جلوه طراحی آیرودینامیک در عصر طلایی خودروسازان عضلانی، همین سوپربرد بود و بس. ویرایش فوق اسپرت از همان رودرانر که اکنون تبدیل به یک اسطوره رویایی شده است. نکته ویژه درباره این خودرو آن است که شرکت پلیموث و در رأس هرم شرکت کرایسلر آن را تنها برای یک سال (۱۹۷۰) روی خط تولید برده بودند. همهچیز این خودرو در پیشرانهاش خلاصه میشود. جایی که شاهد یک بلوک قدرتمند آلومینیومی هشت سیلندر Vشکل به حجم ۴۴۰ کیوبیک اینچ (۷٫۲ لیتر) هستیم. خروجی این نیروگاه با سیلندرهای ۱۱۰ میلیمتری ۴۱۵ اسببخار در ۴۷۰۰ دور در دقیقه اعلام شده است. حیرتانگیز است که همین پیشرانه با کاربراتورهای ۶ دهنه تولید میشده است. با چنین قابلیتهایی بود که میتوانست در رقابتهای ناسکار با سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت از پس حریف قدری چون فورد بربیاید.
مشت آهنین / دوج Charger R.T
شاید تولید چارجر در تمام مدت بین سالهای ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۸ هر روز با افتخار همراه بوده باشد ولی تردید نکنید اوج خروش این آتشفشان در سالهای ۶۸ و ۶۹ بوده است. زمانی که سری کمنظیر R.T با پیشرانه ۴۴۰ تولید میشد. یک دو درب چهار صندلی استثنایی با چهرهای به غایت فضایی. ساختار و پلتفرم آن آنقدر خوب بود که کرایسلر به عنوان شرکت مادر مجاب شد تا از آن روی دوج کرونت و پلیموث جیتیایکس نیز استفاده کند. اصطلاح ۴۴۰ مگنوم با این خودرو معنای بهتری پیدا کرد. چارجرهای این سری با قلب ۷٫۲ لیتری و آن کاربراتورهای ۴ دهنه پرطنین، کمپانی کرایسلر را به سودی کهکشانی رسانده بودند. با ۳۸۳ اسببخار نیرویی که تولید میکرد، تایرهای عقب مدام نیاز به تعویض شدن، داشتند. آمارها نشان میدهد در این مدت چیزی بین ۹۶ تا ۱۰۰ دستگاه از R.T تولید شد. دوج با همین چارجر بود که در سریال معروف The Dukes of Hazzard نمایش درخشانی داشت.
مخصوص گنگسترها / پونتیاک GTO
با آن قیافه مرموز و مشکوک، بین سالهای ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۴ دل از پیر و جوان برد. آنقدر خوب بود که پونتیاک مجبور شد بار دیگر آن را بین سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ نیز روی خط تولید ببرد. این مدل نسبت به اسلاف خود ۷۹ میلیمتر طویلتر و ۴۵ کیلوگرم نیز سنگینتر شده بود. شکی نیست که بهترین مدلش همان نسخه ۶٫۳ لیتری هشت سیلندر Vشکل با ۳۶۰ اسببخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه قدرت و ۵۸۴ نیوتنمتر در ۳۲۰۰ دور در دقیقه گشتاور بود. با جعبهدنده ۴ سرعته ضریب کوتاهی که جنرال موتورز برایش تدارک دیده بود، شاید به نظر نمیآید ولی در کشمکشهای خیابانی عملکرد خیرهکنندهای از خود نشان میداد. به سرعت نهایی ۱۹۰ کیلومتر در ساعتی نیز میرسید. با همین خصوصیات شتاب یکچهارم مایل یا ۴۰۲ متر را نیز در ۱۴٫۵ ثانیه طی میکرد.
تافته جدا بافته / شورولت Chevelle
بین سالهای ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۰ شورولت چیزی از کارخانهاش خارج میکرد که انگار اصلاً یک محصول با یک برند دیگر بود. چیزی شبیه کوروت. برای خودش نام و نشان مستقلی داشت. نامش شِوِل بود. شورولت پله پله با این فرزندش بزرگ شد و رشد کرد. در سال ۱۹۷۰ برگ برنده پنهانش را رو کرد. یک نسخه استثنایی با پیشرانه ۷٫۴ لیتری هشت سیلندر Vشکل که به طرز باورنکردنی ۴۵۰ اسببخار نیرو تولید میکرد. بد نیست بدانید صفر تا صد این خودرو فقط ۶ ثانیه بوده است. خواستنی بودن این خودرو از آنجا شکل میگیرد که تنها ۳۲۰ دستگاه از آن تولید شده بود. یکی از همین مدلها چندی پیش به قیمت ۳۷۰ هزار دلار فروخته شد.
نیش زهردار / پلیموث Barracuda
تقریباً همه عضلانیها پر ابهت هستند. تقریباً همه عضلانیها باوقار هستند. ولی معدود هستند نمونههایی که سراسر خشونتآمیزند. خشونت به معنای واقعی. باراکودا واقعاً اینطور است. عمیقاً شرارت از سر و رویش میبارد. وقتی مدل ۱۹۷۰ آن روی کار آمد، در ظاهر و باطن نشان داد که کسی برای رقابت با او پیدا نمیشود. مخصوصاً با آن پیشرانههای ۴۴۰ (۷٫۲ لیتری) هشت سیلندر Vشکلی که به جعبهدندههای ۳ سرعته تورکفلیت ضریب کوتاه متصل میشدند. خروجی این سری ۴۲۵ اسببخار با ۶۶۰ نیوتنمتر گشتاور بود. ترکیبی معجزهآسا که هم در رقابتهای یکچهارم مایل موفق میشد هم در شتاب صفر تا صد. بهترین نسخه باراکودا صفر تا صد را در ۵٫۶ ثانیه طی میکرد. چندی پیش یک نسخه فوقالعاده تاریخی آن به قیمت ۲ میلیون دلار فروخته شد.
سلطان مارها / شلبی GT500KR
کمکم حس میکردیم که طرفداران فورد دارند عصبی میشوند از اینکه هیچیک از محصولات مورد علاقهشان در لیست نیست. پروژه KR (مخفف عبارت King of the Road به معنی سلطان جادهها). از همان زمان هم نماد معروف مار کبرا را برای خودش انتخاب کرد. برای این خودرو از یک پیشرانه ۴۲۸ (۷ لیتری) هشت سیلندر Vشکل استفاده شد. رکورددار قدرت در بین اعضای این لیست ۱۰ نفره با خروجی ۴۸۰ اسببخار. کارول شلبی از معدود تیونرهایی بود که از هنر مهندسی در ساخت خودروهای پرقدرت بهره میگرفت. برای این خودرو از یک جعبهدنده سفارشی ۴ سرعته دستی استفاده شده بود که کارزار شتاب اولیه را برای سایر رقبا تبدیل به عزا میکرد. یکی از بهترین نسخههای این خودرو چندی پیش ۵٫۵ میلیون دلار فروخته شد.

جعفر خیرخواهان: براساس روایت نهادگرا از جوامع و اقتصادها، می توان ادعا کرد که وجود نهادهای ناکارا و شیوع باورهای نادرست دربارۀ طرز کار اقتصاد، از موانع اصلی رشد و توسعه اقتصادی به حساب می آیند. لازمۀ تغییر و تحول در این نهادها و باورها، اجرای اصلاحات اقتصادی است به نحوی که از جانب اقتصاددانان پارادایمی جدید به جامعه عرضه شود و البته مورد حمایت سیاست مداران
نویسنده: چاک کنت مترجم: ساسان قاسمی * منبع: Brandingmagazine دراین مقاله با 3 کارشناس بازاریابی، در مورد ضرورت بازاریابی شخص به شخص(Person to Person) در عصر دیجیتال امروز مصاحبهای صورت گرفته است،که در ادامه میخوانید.