راهنمای خرید خودروهای دست دوم در آمریکا به کتاب آبی کلی یا Kelley Blue Book Best معروف است. این راهنمای خرید خودروهای دست دوم هر سال مراسم اهدای جایزه بهترین خودرو از لحاظ حفظ ارزش را برگزار می کند.


امسال هم تویوتا و لکسوس جوایز کتاب آبی کلی را درو کردند و در 18 دسته بندی موفق به دریافت عنوان بهترین برند سال، هم در خودروهای پرفروش هم خودروهای پرتجمل و گران شدند. به بیان دقیق تر تویوتا در 11 دسته و لکسوس در 7 دسته موفق به دریافت جوایز شدند. نکته قابل توجه این جا است که تویوتا 18 جایزه  از 34 جایزه را به خود اختصاص داده است.  این سومین سالی است که تویوتا به طور متوالی موفق به کسب این عنوان می شود. 



شرکت هوندا هم در دو بخش موفق به دریافت جایزه شد، یکی آکورد هیبریدی قابل شارژ با پریز برق  و دیگری سیویک Si بودند. به هر حال هوندا در فهرست ده خودروی برتر از لحاظ حفظ قیمت قرار گرفته است. شورولت هم در دو سگمنت، یعنی کاماروی شش سیلندر و کوروت برنده جایزه شد و در فهرست 10 خودروی برتر هم قرار گرفت. برندگان دیگر جوایز شامل برندهای جیپ، دوج، اینفینتیتی، سوبارو و آئودی که لزوما در فهرست 10 تای اول قرار نداشتند. 

10 خودروی برتر از لحاظ حفظ ارزش و قیمت در هنگام فروش مجدد عبارتند از:


شورولت کامارو

جیپ رانگلر

 شورولت کوروت

 تویوتا اف جی کروزر

 شورولت سیلورادو

 تویوتا تاکوما

 دوج چلنجر

 تویوتا توندرا

 هوندا سی آر وی

 تویوتا فوررانر

نوشته شده توسط سپهر برادران در جمعه بیست و چهارم خرداد ۱۳۹۲ |
،شرکت ایرتویا در سال ۱۳۵۲ با تفکر ورود فناوری و تکنولوژی روز دنیا به ایران،با اخذ نمایندگی مجاز وانحصاری تویوتا در ایران،در خیابان عباس آباد تهران تاسیس گردید.


پس از ورود ۴ دستگاه خودروی تویوتا سیلیکا در سال ۱۳۵۳ به عنوان نمونه،عملاً واردات خودروی تویوتا به ایران آغاز گردید و سپس در سال ۱۳۵۶ انبار مرکزی شرکت به منظور استقرار خودروهای وارداتی تویوتا در جاده دماوند شروع به کار کرد.


با توسعه فعالیت های بازرگانی لیفتراک و مونتاژ کامیون های تویوتا و نیز اقدامات اولیه در رابطه با فروش خودرو ،قطعات یدکی و خدمات پس از فروش ،اهداف اولیه شرکت محقق گردید.


همزمان با این اقدامات ،شرکت در ایجاد نمایندگی های مجاز در سطح کشور اهتمام به عمل آورده و تلاش برای مطابقت وضعیت نمایندگی ها با استانداردها ی کمپانی تویوتا نیز صورت گرفت.در خلال سالهای ۱۳۵۵تا ۱۳۵۸سالانه حدود ۴۰۰۰۰دستگاه خودروی تویوتا به کشور وارد شد که بخش قابل توجهی از نیازمندیهای عمومی جامعه را تامین کرد.


بر اساس این گزارش، علیرغم محدودیت واردات خودرو به کشور در طی سالهای ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۹،شرکت ایرتویا در امر واردات خودرو جهت تامین قطعات یدکی خودروهای موجود در کشور فعالیت نمود و همزمان با آموزش پرسنل ،شبکه خدمات بعد از فروش گسترش یافت.طی سالهای ۱۳۷۰تا ۱۳۷۴با آزاد شدن واردات خودرو به کشور و اقدامات شرکت در جهت انجام این مهم ،دگر بار رونقی مضاعف در امر واردات خودرو در کشور پدیدار شد.


به لحاظ منوط شدن واردات خودرو و به ثبت سفارش و به تبع آن عدم امکان ورود خودرو به کشور در سال ۱۳۷۴،مجدداً فعالیت ایرتویا به تامین درخواست های مناطق آزاد و سفارتخانه های خارجی در ایران و همچنین تامین نیاز های عمومی و موسسات در بخش تجهیزات صنعتی(شامل لیفتراک،ریچتراک و یدک کش)و نیز قطعات یدکی(اصلی)محدود شد.


با صدور مجوز صنفی برای امکان واردات مجدد خودرو در سال ۱۳۸۳،بار دیگر شرایط برای واردات صنعتی خودروی تویوتا توسط شرکت ایر تویا به کشور فراهم گردید که با استقبال وافر مصرف کنندگان و مشتریان وفادار و همیشگی تویوتا همراه شد که همچنان نیز ادامه دارد.تهیه شده در: وب نوشت پنگان

نوشته شده توسط سپهر برادران در جمعه بیست و چهارم خرداد ۱۳۹۲ |
ریحانه سادات یاسینی:


شبیه همه روزهای گذشته، شلوغ،  پر سر و صدا و کمی آلوده، با مردمی که انگار برای رسیدن به جایی نامعلوم درحال دویدن هستند. راننده های تاکسی در مرکز پایتخت، اسم مقصد را فریاد می زنند و زمان زیادی نمی برد که نوبت به اتومبیل بعدی برسد. چهارسال پیش، کافی بود نگاهی از شیشه ی تاکسی به بیرون انداخته شود؛


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه بیست و سوم خرداد ۱۳۹۲ |

مترجم: مریم رضایی

منبع: Forbes

جیم کینان، متخصص بازاریابی و فروش، در توصیف کار خود می‌گوید این روزها نمایندگان فروش از دنیای قدیمی و تلفن زدن‌های مکرر به دنیای رسانه‌های اجتماعی روی آورده‌اند. کینان معتقد است: ظهور «فروشندگان اجتماعی»، یعنی نمایندگان فروشی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، سود شرکت‌ها را


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه بیستم خرداد ۱۳۹۲ |

مترجمان: 

ساسان قاسمی*، وحید شکری علی آبادی

منبع:www.business2community.com

به‌طور تاریخی، ما با مشتریان به‌صورت چهره به چهره، با کلماتی اعتماد آمیز و دست دادن تعامل می‌کردیم. پس از آن، در اواخر دهه 90 میلادی، همگام با ایجاد اولین وب سایت‌های شرکت‌ها، ما با گرفتن بلیتی یک طرفه از این روابط شخصی فاصله گرفته و اولین فاصله دیجیتال دائمی را بین خود و


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه نوزدهم خرداد ۱۳۹۲ |
برنامه‌ریزی برای مذاکره، از جمله مراحل مهمی است که متاسفانه اکثر مذاکره‌کنندگان به دلیل تنش‌های زیادی که بر مذاکرات حاکم است، آن را فراموش کرده و مستقیما و بدون آمادگی قبلی وارد فرآیند مذاکره می‌شوند.

اگر چه این مرحله کمی زمان‌بر و خسته‌کننده است، اما این ویژگی‌ها به هیچ وجه از اهمیت آن


برچسب‌ها: استراتژي‌‌هاي مذاكره
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه یازدهم خرداد ۱۳۹۲ |

مهدی لطفی* 

گارتنر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را یک استراتژی کسب‌وکار معرفی می‌کند که سبب افزایش فروش، افزایش سود


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه نهم خرداد ۱۳۹۲ |
عماد قاسمی نراقی

میزان گردش مالی تجارت الکترونیک در دنیا در سال 2012 میلادی 802 میلیارد دلار بوده است. با توجه به نو پا بودن تجارت الکترونیک در ایران و این گردش مالی بالا در سال، می‌توان دریافت که این حوزه برای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری بسیار مناسب است.

به همین دلیل، باید ابتدا فناوری اطلاعات را در حوزه تجارت الکترونیک گام به گام بررسی ‌کنیم و شناخت 


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه ششم خرداد ۱۳۹۲ |

محمد حسنی


برند عبارت است از یک متن، تصویر یا ترکیبی از این دو که ذهن و نگاه خریدار یا مصرف‌کننده را به طرف کالا یا تولید‌کننده مشخص و معینی، جلب می‌کند. امروزه برای مشخص‌تر کردن برند و افزایش تاثیر آن بر خریداران از تاثیرات صوتی مانند


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه پنجم خرداد ۱۳۹۲ |

سيد محمد اعظمی نژاد*

منبع: Mindtools
ناراضی‌ترين مشتری شما، بزرگ‌ترين منبع يادگيری شما است.(بيل گيتس)
«يکی از مهم‌ترين مشتريان يک شرکت، بدون اطلاع و هماهنگی قبلی وارد دفتر کار مديرعامل می‌شود و مدير سعی می‌کند با لبخند به او خوش‌آمدگويی کند، ولی مشتری با فرياد و ابراز ناراحتی شديد از عدم انجام به موقع تعهد گله مند است و دچار زيان قابل توجهی شده است. 

مدير شرکت تمام تلاش خود را برای قانع کردن مشتری ناراضی به کار می‌گيرد تا او را از اين حالت خارج کند،


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه دوم خرداد ۱۳۹۲ |

گفت‌‌و‌گوي تلفني* با بروس نيومن، مولف كتاب «بازاريابي انبوه در سياست»:

چه شد كه به بازاريابي سياسي علاقه‌مند شديد؟
از 35 سال پيش متوجه اهميت بازاريابي در سياست شدم. در آن زمان متوجه شدم كه بازاريابي رفته‌رفته 


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه دوم خرداد ۱۳۹۲ |

سيد محمد اعظمی نژاد*

منبع: Mindtools-Forbes
سازمان‌ها و شرکت‌ها معمولا برای تدوين استراتژی‌های خود، از روش شناخته شده تحلیل SWOT (روش برنامه‌ریزی استراتژیک که مخفف قوت، ضعف، فرصت و تهدیدات موجود در یک پروژه است) برای ارزيابی شرايط محيطی خود و رقبايشان استفاده می‌کنند. 

اما جالب است بدانيد اين روش تنها ويژه سازمان‌ها  


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه سی و یکم اردیبهشت ۱۳۹۲ |
مترجم:ستاره بابایی

در مراحل اولیه راه‌اندازی هر شرکت ، میزان دستمزد چالش چند جانبه‌ای برای کارآفرینان و مدیران ارشد شرکت است.


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیست و نهم اردیبهشت ۱۳۹۲ |
مترجم: مریم رضایی

منبع: New York Times

وقتی ژوان و تیم مدویتز شرکت تولید پوشاک «پاپ اوت‌ور» را در سال 2009 تاسیس کردند، از یک موضوع مطمئن بودند. آنها می‌خواستند پوشاک تولیدی خود را مستقیما به مصرف کننده بفروشند، چه به صورت آنلاین، چه از طریق فروشگاه خودشان یا در نمایشگاه‌های فصلی. 


برچسب‌ها: برند
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیست و نهم اردیبهشت ۱۳۹۲ |
ممکن است همه آدمها برابر آفریده شده باشند؛ اما نگاهی به فیش حقوقی آنها نشان می دهد که درآمدشان نابرابر


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در جمعه بیست و هفتم اردیبهشت ۱۳۹۲ |

مترجم: مریم رضایی

منبع: HBR

در هر دوره‌ای از تاریخ کسب‌وکار، نوع خاصی از شرکت‌ها بیشتر مطرح بوده‌اند. دهه 60 میلادی، دوره شرکت‌های اختلاطی بود و در دهه‌های اخیر، بنگاه‌های تازه تاسیس بیشتر سر زبان‌ها افتادند. اما سازمان‌هایی که امروز اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند، از نوع شرکت‌های «احیا شده» هستند.


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه بیست و چهارم اردیبهشت ۱۳۹۲ |
علي بابايي*

حکایت لاک‌پشت و خرگوش و مشاوران شرکت مشاوره‌ای «بوستون، مک باینی و باترسون»

حتمالا برای شما هم پیش آمده است که از طرف یکی از شرکت‌های مشاوره‌ای به شما مراجعه شده


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه بیست و سوم اردیبهشت ۱۳۹۲ |
مترجم: مریم رضایی
منبع: HBR
رستوران‌های زنجیره‌ای پیتزا هات، در تلاشی هدفمند برای جذب مشتریان خاص از نسل جدید، هنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد اگر هر یک از حاضرین در مناظرات باراک اوباما و میت رامنی بتوانند از آنها بپرسند که «پیتزای سوسیس دوست دارند یا پپرونی»، تا آخر عمر می‌توانند از پیتزا هات، پیتزای رایگان دریافت 

ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه بیست و سوم اردیبهشت ۱۳۹۲ |
ضرورت پیش‌بینی برای رشد کسب‌وکار

مترجم: مریم رضایی

منبع: Small Business Computing

به عنوان صاحب یک کسب‌وکار کوچک، روزانه سخت تلاش می‌کنید تا کسب‌وکارتان را رشد دهید و به موفقیت برسید. 


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیست و دوم اردیبهشت ۱۳۹۲ |


از دنياي واقعي فاصله نگيريد!

واقع‌گرا باشيد. اگر مي‌خواهيد تصميمي را به صورت جدي و درست تحليل كنيد، آن را از فضاي ايده‌هاي مجرد، به دنياي واقعي بياوريد.

در يك مطالعه، وقتي از رانندگان وسايل نقليه پرسيده مي‌شد كه «آيا حاضر هستيد سوخت پاك‌تر 


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه بیست و یکم اردیبهشت ۱۳۹۲ |

نوشته: Ann Handley 

ترجمه: مهدی سریرچی

منبع: Entrepreneur 

معمولا داستان‌های تبلیغاتی درباره افرادی است که کالا یا خدمت را خریداری کرده‌اند و کمتر خود آن کالا یا خدمت محور داستان‌ها قرار می‌گیرد. به سخن دیگر در این داستان‌ها، مشتریان به جای خود شرکت یا محصول آن در جایگاه قهرمان داستان قرار می‌گیرند. 


سال گذشته فلیکس بومگارتنر رکورد بلند ترین سقوط آزاد جهان را شکست و از یک سکوی فضایی که


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در جمعه بیستم اردیبهشت ۱۳۹۲ |

ماسل کارها، پدیده دنیای خودرو هستند. این را چه ژاپنی‌باز باشید چه آلمانی‌باز، چه ایتالیایی دوست باشید چه انگلیسی دوست، حتماً قبول دارید. چهره‌هایی پرابهت، بدنه‌های توپُر و عضلانی و پیشرانه‌هایی قدرتمند و پرتوان. به درستی نمی‌توان گفت که کدام یک تولیدات این خانواده از دیگران بهتر هستند. اما بر حسب آمار تولید و فروش می‌توان تعیین کرد که کدام مدل‌ها از محبوبیت و درخواست بیشتری برخوردار بوده‌اند. همان‌گونه که در دنیای خودروهای اسپرت این فراری، لامبورگینی،‌ جگوار و پورشه هستند که حرف اول را می‌زنند، در بین خود ماسل‌ها هم هستند مدل‌هایی که بر مدل‌های دیگر حکومت می‌کنند. مانند این‌ها…

یک بازیگر / پلیموث RoadRunner

 پردرخواست‌ترین عضلانی‌های عصر طلایی

بازیگرهای هالیوودی را دیده‌اید؟ چهره‌هایی جذاب با اندامی متناسب. سال ۱۹۶۸ شرکت پلیموث از زیرمجموعه‌های کرایسلر دست به تولید خودرویی زد که برای خودش یک پا بازیگر بود. رودرانر خیلی زود تبدیل به عنصر اصلی تبلیغات شد.آن زمان قیمتش ۳ هزار دلار تعیین شده بود. قیمتی منطقی و قابل توجه. بهترین پیشرانه در نظر گرفته شده برای پلیموث رودرانر همان مدل معروف ۴۴۰ بلوک‌بزرگ (۷٫۲ لیتری) با آرایش هشت سیلندر Vشکل بود. قدرت آن تا مرز ۴۲۵ اسب‌بخار با ۶۶۴ نیوتن‌متر گشتاور هم بالا کشیده شده بود. این خودرو از معدود آمریکایی‌های عضلانی بود که به صورت سفارشی با جعبه‌دنده ۴ سرعته دستی نیز تولید می‌شد.

هیولای ۷٫۵ لیتری /

 بیوک اسکای‌لارک گرن‌اسپرت GSX

91 300x210 پردرخواست‌ترین عضلانی‌های عصر طلایی

در تاریخ بیوک تولیدات بسیار درخشانی دیده می‌شود. اما بی‌شک خانواده Skylarkها چیز دیگری بودند ولی به طور حتم ویرایش جی‌اس‌ایکس از این خانواده در مقامی دیگر قرار می‌گیرد. نصب این بسته بهینه‌سازی آن ایام برای مشتری هزار و ۱۰۰ دلار هزینه به همراه داشت. حاصل کار یک اسپرت عضلانی با پیشرانه رویای ۴۵۵ بلوک بزرگ (۷٫۵ لیتری) هشت سیلندر Vشکل بود که به راحتی می‌توانست ۴۰۰ اسب‌بخار نیرو تولید کند. این خودرو سریعاً به عنوان رقیبی برای پونتیاک GTO قلمداد شد. گشتاور وحشتناک ۵۱۰ پوندفوتی که این اسکایلارک ویژه در دور موتور عالی ۲۸۰۰ rpm تولید می‌کرد کار را در رقابت‌های یک‌چهارم مایل (۴۰۲ متر) برای شورولت و دوج سخت‌تر کرده بود. سال ۲۰۱۰ یکی از تمیزترین مدل‌های این خودرو به قیمت ۱۰۰ هزار دلار فروخته شد.

روباز رکوردشکن / اولدزموبیل ۴۴۲

8 300x224 پردرخواست‌ترین عضلانی‌های عصر طلایی

بیایید دور هم اعتراف کنیم که تاریخ خودروسازی در عصر طلایی عضلانی‌ها، چنین روباز زیبایی به خود ندیده است. عبارت ۴۴۲ برگرفته از کاربراتور چهار دهنه،‌ جعبه‌دنده اتوماتیک چهار سرعته و اگزوزهای دوتایی بوده است. جی‌ام (جنرال موتورز) و زیرمجموعه‌اش اولدز، این خودرو را طی سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۰ تولید می‌کردند ولی دوره خیره‌کننده آن در سال ۱۹۷۱ بود. اما سازنده مایل نبود قدرت را فدای بحث‌های بنزینی کند. بنا بر این با تمهیدات مهندسی کاری کرد که ۳۵۰ اسب‌بخار از پیشرانه ۴۵۵ (۷٫۵ لیتری) آن بیرون کشیده شود. اولدزموبیل ۴۴۲ اگرچه اساساً خودروی مسابقه‌ای نبود ولی می‌توانست یک‌چهارم مایل یا ۴۰۲ متر را در ۱۵ ثانیه با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت بپیماید. این در حالی است که سرعت نهایی‌اش ۸٫۹ ثانیه برآورد شده است.

آقای اسطوره / شورولت Camaro ZL1

71 300x225 پردرخواست‌ترین عضلانی‌های عصر طلایی

از بین تمام ماسل‌ها فقط شورولت، از بین تمام شورولت‌ها فقط کامارو و از بین تمام کاماروها فقط ZL1‌ آن هم فقط مدل ۱۹۶۹٫ قبول ندارید؟ شِوی سال ۱۹۶۶ کار را با عرضه اولین نسل از کاماروها یک‌سره کرده بود. در سال‌های بعد او جایگاهش را تثبیت می‌کرد. اما اقدام خیره‌کننده شرکت در سال ۱۹۶۹ واقعاً تحسین‌برانگیز بود. در آن سال پیشرانه‌هایی تولید شد به نام COPO که در حقیقت ویرایشی بود مخصوص مسابقات شتاب. شورولت از این قوای محرکه عالی روی خودرویی عالی به اسم کامارو ZL1‌ بهره گرفت. حاصل کار پدیده‌ای شد با قلب ۴۲۷ (۷ لیتری) هشت سیلندر Vشکل که به راحتی ۴۳۰ اسب‌بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه نیرو و ۶۱۰ نیوتن‌متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه گشتاور تولید می‌کرد. آمار نشان می‌دهد تنها ۲۰۱ دستگاه از این خودرو تولید شده است. در ایامی که قیمت یک ماسل قدرتمند زیر ۱۰ هزار دلار بود، تنها برای تهیه پیشرانه ۴ هزار دلار از مشتری دریافت می‌شد.

پرنده تیزپا / پلیموث Superbird 440

6 300x199 پردرخواست‌ترین عضلانی‌های عصر طلایی

خاص‌ترین جلوه طراحی آیرودینامیک در عصر طلایی خودروسازان عضلانی، همین سوپربرد بود و بس. ویرایش فوق اسپرت از همان رودرانر که اکنون تبدیل به یک اسطوره رویایی شده است. نکته ویژه درباره این خودرو آن است که شرکت پلیموث و در رأس هرم شرکت کرایسلر آن را تنها برای یک سال (۱۹۷۰) روی خط تولید برده بودند. همه‌چیز این خودرو در پیشرانه‌اش خلاصه می‌شود. جایی که شاهد یک بلوک قدرتمند آلومینیومی هشت سیلندر Vشکل به حجم ۴۴۰ کیوبیک اینچ (۷٫۲ لیتر) هستیم. خروجی این نیروگاه با سیلندرهای ۱۱۰ میلی‌متری ۴۱۵ اسب‌بخار در ۴۷۰۰ دور در دقیقه اعلام شده است. حیرت‌انگیز است که همین پیشرانه با کاربراتورهای ۶ دهنه تولید می‌شده است. با چنین قابلیت‌هایی بود که می‌توانست در رقابت‌های ناسکار با سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت از پس حریف قدری چون فورد بربیاید.

مشت آهنین / دوج Charger R.T

51 300x200 پردرخواست‌ترین عضلانی‌های عصر طلایی

شاید تولید چارجر در تمام مدت بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۸ هر روز با افتخار همراه بوده باشد ولی تردید نکنید اوج خروش این آتشفشان در سال‌های ۶۸ و ۶۹ بوده است. زمانی که سری کم‌نظیر R.T با پیشرانه ۴۴۰ تولید می‌شد. یک دو درب چهار صندلی استثنایی با چهره‌ای به غایت فضایی. ساختار و پلت‌فرم آن آنقدر خوب بود که کرایسلر به عنوان شرکت مادر مجاب شد تا از آن روی دوج کرونت و پلیموث جی‌تی‌ایکس نیز استفاده کند. اصطلاح ۴۴۰ مگنوم با این خودرو معنای بهتری پیدا کرد. چارجرهای این سری با قلب ۷٫۲ لیتری و آن کاربراتورهای ۴ دهنه پرطنین، کمپانی کرایسلر را به سودی کهکشانی رسانده بودند. با ۳۸۳ اسب‌بخار نیرویی که تولید می‌کرد، تایرهای عقب مدام نیاز به تعویض شدن، داشتند. آمارها نشان می‌دهد در این مدت چیزی بین ۹۶ تا ۱۰۰ دستگاه از R.T تولید شد. دوج با همین چارجر بود که در سریال معروف The Dukes of Hazzard نمایش درخشانی داشت.

مخصوص گنگسترها / پونتیاک GTO

 پردرخواست‌ترین عضلانی‌های عصر طلایی

با آن قیافه مرموز و مشکوک، بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۴ دل از پیر و جوان برد. آنقدر خوب بود که پونتیاک مجبور شد بار دیگر آن را بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ نیز روی خط تولید ببرد. این مدل نسبت به اسلاف خود ۷۹ میلی‌متر طویل‌تر و ۴۵ کیلوگرم نیز سنگین‌تر شده بود. شکی نیست که بهترین مدلش همان نسخه ۶٫۳ لیتری هشت سیلندر Vشکل با ۳۶۰ اسب‌بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه قدرت و ۵۸۴ نیوتن‌متر در ۳۲۰۰ دور در دقیقه گشتاور بود. با جعبه‌دنده ۴ سرعته ضریب کوتاهی که جنرال موتورز برایش تدارک دیده بود، شاید به نظر نمی‌آید ولی در کشمکش‌های خیابانی عملکرد خیره‌کننده‌ای از خود نشان می‌داد. به سرعت نهایی ۱۹۰ کیلومتر در ساعتی نیز می‌رسید. با همین خصوصیات شتاب یک‌چهارم مایل یا ۴۰۲ متر را نیز در ۱۴٫۵ ثانیه طی می‌کرد.

تافته جدا بافته / شورولت Chevelle

31 300x224 پردرخواست‌ترین عضلانی‌های عصر طلایی

بین سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۰ شورولت چیزی از کارخانه‌اش خارج می‌کرد که انگار اصلاً یک محصول با یک برند دیگر بود. چیزی شبیه کوروت. برای خودش نام و نشان مستقلی داشت. نامش شِوِل بود. شورولت پله پله با این فرزندش بزرگ شد و رشد کرد. در سال ۱۹۷۰ برگ برنده پنهانش را رو کرد. یک نسخه استثنایی با پیشرانه ۷٫۴ لیتری هشت سیلندر Vشکل که به طرز باورنکردنی ۴۵۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کرد. بد نیست بدانید صفر تا صد این خودرو فقط ۶ ثانیه بوده است. خواستنی بودن این خودرو از آنجا شکل می‌گیرد که تنها ۳۲۰ دستگاه از آن تولید شده بود. یکی از همین مدل‌ها چندی پیش به قیمت ۳۷۰ هزار دلار فروخته شد.

نیش زهردار / پلیموث Barracuda

21 300x187 پردرخواست‌ترین عضلانی‌های عصر طلایی

تقریباً همه عضلانی‌ها پر ابهت هستند. تقریباً همه عضلانی‌ها باوقار هستند. ولی معدود هستند نمونه‌هایی که سراسر خشونت‌آمیزند. خشونت به معنای واقعی. باراکودا واقعاً این‌طور است. عمیقاً شرارت از سر و رویش می‌بارد. وقتی مدل ۱۹۷۰ آن روی کار آمد، در ظاهر و باطن نشان داد که کسی برای رقابت با او پیدا نمی‌شود. مخصوصاً با آن پیشرانه‌های ۴۴۰ (۷٫۲ لیتری) هشت سیلندر Vشکلی که به جعبه‌دنده‌های ۳ سرعته تورک‌فلیت ضریب کوتاه متصل می‌شدند. خروجی این سری ۴۲۵ اسب‌بخار با ۶۶۰ نیوتن‌متر گشتاور بود. ترکیبی معجزه‌آسا که هم در رقابت‌های یک‌چهارم مایل موفق می‌شد هم در شتاب صفر تا صد. بهترین نسخه باراکودا صفر تا صد را در ۵٫۶ ثانیه طی می‌کرد.  چندی پیش یک نسخه فوق‌العاده تاریخی آن به قیمت ۲ میلیون دلار فروخته شد.

سلطان مارها / شلبی GT500KR

1 300x240 پردرخواست‌ترین عضلانی‌های عصر طلایی

کم‌کم حس می‌کردیم که طرفداران فورد دارند عصبی می‌شوند از اینکه هیچ‌یک از محصولات مورد علاقه‌شان در لیست نیست. پروژه KR (مخفف عبارت King of the Road به معنی سلطان جاده‌ها). از همان زمان هم نماد معروف مار کبرا را برای خودش انتخاب کرد. برای این خودرو از یک پیشرانه ۴۲۸ (۷ لیتری) هشت سیلندر Vشکل استفاده شد. رکورددار قدرت در بین اعضای این لیست ۱۰ نفره با خروجی ۴۸۰ اسب‌بخار. کارول شلبی از معدود تیونرهایی بود که از هنر مهندسی در ساخت خودروهای پرقدرت بهره می‌گرفت. برای این خودرو از یک جعبه‌دنده سفارشی ۴ سرعته دستی استفاده شده بود که کارزار شتاب اولیه را برای سایر رقبا تبدیل به عزا می‌کرد. یکی از بهترین نسخه‌های این خودرو چندی پیش ۵٫۵ میلیون دلار فروخته شد.

نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه هفدهم اردیبهشت ۱۳۹۲ |

جعفر خیرخواهان: براساس روایت نهادگرا از جوامع و اقتصادها، می توان ادعا کرد که وجود نهادهای ناکارا و شیوع باورهای نادرست دربارۀ طرز کار اقتصاد، از موانع اصلی رشد و توسعه اقتصادی به حساب می آیند. لازمۀ تغییر و تحول در این نهادها و باورها، اجرای اصلاحات اقتصادی است به نحوی که از جانب اقتصاددانان پارادایمی جدید به جامعه عرضه شود و البته مورد حمایت سیاست مداران


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه پانزدهم اردیبهشت ۱۳۹۲ |

نویسنده: چاک کنت مترجم: ساسان قاسمی * منبع: Brandingmagazine در‌این مقاله با 3 کارشناس بازاریابی، در مورد ضرورت بازاریابی شخص به شخص(Person to Person) در عصر دیجیتال امروز مصاحبه‌ای صورت گرفته است،که در ادامه می‌خوانید.


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه چهاردهم اردیبهشت ۱۳۹۲ |
 
مطالب جدیدتر
مطالب قدیمی‌تر