مترجم: از محیا کربلایی
تحلیلگر اقتصادی و کسب‌وکار
منبع: Wirtschafts Woche  
دوره اینترانت و ایمیل تقریبا به سر رسیده است: نرم‌افزارهای همکاری اجتماعی جایگزین آنها می‌شوند. با استفاده از این ابزارهای نوین، نه تنها کارمندان با یکدیگر بهتر و راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کنند، بلکه همکاری جمعی آنها نیز به‌طور موثرتری افزایش می‌یابد.
مشاهده این موضوع در میان نسل (نسل هزاره) کار ساده‌ای است: ایمیل زدن در برقراری ارتباط بین افراد این

نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیست و پنجم آبان ۱۳۹۳ |
 

مترجم: مریم رضایی
منبع: HBR
حتی شرکت‌هایی که می‌گویند دوست دارند یک کمپین تبلیغاتی متفاوت داشته باشند، وقتی پای عمل می‌رسد از ریسک کردن شانه خالی می‌کنند. پات فالون، موسس و رئیس هیات‌مدیره آژانس تبلیغاتی فالون (Fallon) توضیح می‌دهد که تیم او چگونه مشتریان را در برابر تن دادن به تبلیغات غیرمتعارف ارزیابی و سپس آنها را به اجرایی کردن این تبلیغات تشویق می‌کند.
در سال 1968 در رشته فلسفه و بشر از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدم. بنابراین برای کاری که به پول درآوردن ربط

نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیست و پنجم آبان ۱۳۹۳ |
مترجم: نگار حاجی‌زاده
منبع: business + strategy
در عصر حاضر کارمندان می‌توانند از طریق رسانه‌های اجتماعی باعث رسیدن آسیب شدید به موقعیت شرکت‌شان یا بالارفتن وجهه آن شوند. بهترین راه برای جلوگیری از آسیب‌هایی از این دست فراهم کردن کانال‌های متعدد برای کارمندان است تا از طریق آن احساسات خود را بیان کنند و دیگری نیز پاسخگویی سریع

نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیست و پنجم آبان ۱۳۹۳ |
 

مترجم: مريم رضايي
منبع: London Business School
آيا شركت شما هر كاري را كه براي مشتريان مفيد و جذاب باشد، انجام مي‌دهد؟ در اين مقاله هفت سوال اساسي براي روشن شدن اين موضوع پرسيده مي‌شود.
1) دقيقا چرا هر فرد بايد پول خود را به ما بدهد؟
اين يك سوال ساده، اما در عين حال به شدت قدرتمند است كه مي‌تواند در روند توسعه محصول، بازاريابي و عمليات فروش هر سازماني كه مي‌خواهد خريداران خود را جذب كند، مورد استفاده قرار گيرد. وقتي تيم‌هاي كاري با هم همفكري مي‌كنند و خود را جای خریداران هدف قرار می‌دهند تا بدانند چه چیزی را چگونه به مشتری ارائه می‌دهند، اثرگذاری زیادی را ایجاد می‌کنند، به مشکلات مصرف‌کننده پی می‌برند و خریداران

نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیست و پنجم آبان ۱۳۹۳ |
 

نویسنده: Mark Hunter

مترجم: میثاق شمشیری
وقتی یک محصول گران می‌شود، حتی حرفه‌ای‌ترین فروشنده‌ها با این دغدغه از خواب بیدار می‌شوند که «با چه حیله‌ای این محصول را بفروشم؟!». یکی از مشکلات همیشگی در بازار و عرصه فروش، فروش یک جنس با قیمت بیشتر است.
وقتی یک تولیدکننده، به فکر افزایش قیمت یک محصول است، خریدار او، که می‌تواند خودش فروشنده دست

 

نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه نوزدهم آبان ۱۳۹۳ |

ترجمه و گردآوری: مهدی نیکوئی

nikoueimahdi@gmail.com
قرن بیست و یکم در حالی آغاز شد که ثبات نسبی در محیط‌های کسب‌وکار و رقابتی قابل مشاهده بود. در چنین شرایطی هر شرکتی که می‌توانست در مقایسه با رقبای خود اقدام به ایجاد مزیت رقابتی کرده و برای مشتریانش ارزش فراهم کند، احتمالا می‌توانست با افزایش کارآیی و حفظ قیمت و کیفیت تا چند سال سهم بازار خود را حفظ کند؛ آنچه شرکت‌های بسیاری نظیر کوکاکولا، جنرال موتورز، گوگل و مایکروسافت موفق به انجامش شده بودند. اما به تدریج بازار جهانی رقابتی و بی‌ثبات‌تر شد.
در محیط رقابتی جدید هیچ شرکتی نمی‌توانست تنها به پشتوانه عملکرد موفقیت‌آمیز خود آینده‌ای

نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه نوزدهم آبان ۱۳۹۳ |