
کاظم حسیبی، ایرانی نخبه تحصیل کرده فرانسه و نماینده مجلسی که کمی بعدتر قرار بود اصلیترین مشاور مصدق در امور مرتبط با نفت شود، صنعت ایران را به کودکی تشبیه کرده بود که «دنیای غرب در هر شرایطی با شوق و علاقه تغذیهاش خواهد کرد» و ملیگراها هم متقاعد شده بودند دولت کلمنت ریچارد اتلی، نخست وزیر وقت بریتانیا، هر اقدامی خواهد کرد تا جلوی تکرار تجربه کمبود سوختی را بگیرد که در زمستان سخت و طاقتفرسای ۱۹۵۰ و ۱۹۵۱ بریتانیا را از پا انداخته بود.
سر این ماجرا
اتلی، مشی دیپلماتیک سرسختانهای در پیش گرفت، اما مصدق حتی بعد از درس
ناگواری که در باب واقعیتهای بازار گرفت، کماکان به زندگی در آنچه آوریل
هریمن، فرستاده هری ترومن، «دنیای خواب و خیال» میخواند، ادامه داد و
انتظار داشت کارکنان خارجی شرکت «با شرایط او کار کنند، شرکتهای نفتی
خارجی با شرایط او نفت ایران را بخرند و پخش کنند و کل سود را هم ایران
بگیرد.» بعدها مصدق وسطهای مناقشه آن دسته از ایرانیهایی را دست
میانداخت که فکر میکردند میشود نفت را «در نهایت سهولت و آسانی از سلطه
و سوءاستفاده خارجی آزاد کرد و اینکه از لندن سیل طلا به سوی تهران سرازیر
خواهد شد.» اما راستش این بود که هیچکس مخربتر از خود مصدق، این پیشفرض
را باور نکرده بود.بریتانیاییها ضمنا خودشان را هم فریب دادند و هدفشان
را در تلاش برای بهرهگیری از روشهای دیپلماتیک روی ترغیب مصدق به پذیرفتن
چیزی گذاشته بودند که امتناع از ملی کردن صنعت نفت بود. یکی از رسالتهای
مدیران ارشد شرکت، تمرین مداوم آرزوهای محال بود ـ چنان که یکی از
مذاکرهکنندههای ایرانی به یاد میآورد آنها «چنان غرق غرور
استعمارگرانهشان بودند که هیچ آماده و مهیا نبودند کلمهای درباره ملی شدن
نفت بگویند، یا بشنوند.» به نظر میآید خود آوریل هریمن- مشاور ترومن
ريیسجمهوری وقت آمریكا- به این نتیجه رسیده بود که آنچه ملیگراها واقعا
ازش میترسند حضور فیزیکی شرکت در ایران است و تواناییاش برای اثرگذاری
بر منازعات داخلی ایران، اما طرحی که او بر اجرایش صحه گذاشت هم کاری برای
تخفیف این ترس نمیکرد. در واقع برنامه را استوکز در دولت بریتانیا ریخته
بود و مهار کار را هم داده بود دست یک موسسه اجرایی بریتانیایی ـ هریمن هم
قبول کرده بود ـ تا «مهار کامل کار دوباره به دست بریتانیاییها برگردد».
استوکز به دولت بریتانیا گفته بود ضروری است ما «در جهت منافع آتی شرکت،
افکار عمومی داخل کشور و تعادل بخشیدن به پرداختها، نظارت موثری روی توزیع
و پخش نفت ایران در بازار جهانی داشته باشیم.» مطابق طرح او ـ حساب کرده
بود که ـ ایران سه برابر مقداری که سال ۱۹۵۰ درآمد داشت، عایدی لازم داشت.
اما مصدق چشم به انعقاد قراردادی بهتر نداشت. او جز ملی کردن نفت، زیر بار
هیچ چیز دیگری نمیرفت.
مصدق زیر بار طرح استوکز نرفت و تصمیمش به مرخص
کردن واپسین کارکنان خارجی شرکت وقتی مشخص شد که دریافت بریتانیا دیگر با
او همکاری نخواهد کرد. به این ترتیب فصل مذاکرات خصمانه میان دو کشور پایان
یافت . استوکز شاه را نصیحت کرد «تنها راهحل» تشکیل «دولتی قدرتمند تحت
قوانین نظامی است و فرستادن بچههای بد کلاس به دو سه سالی زندان.»
ایرانیها اسناد بسیار محرمانهای به دست آورده بودند حاکی از اینکه
کارکنان شرکت نفت ایران و انگلیس سعی کرده بودند پنهانشان کنند، و این
اسناد گواه دیگری بودند از دخالتهای بدخواهانه شرکت در زندگی عموم
ایرانیان. پای آمریکاییها هم به بحران باز شد. آنها در ترغیب بریتانیا به
پذیرش شرط تقسیم سود پنجاه- پنجاه و «اصل» ملی شدن صنعت نفت کوشیدند، و
اینکه فکر اجرای نقشههایی بسیار جدی برای دخالت نظامی در ایران را از سر
بیرون کنند. خود هریمن، مصدق را پای میز مذاکره کشانده بود و راضیاش کرده
بود در روگردانیاش از انعقاد قرارداد مستقیم با دولت بریتانیا تجدیدنظر
کند، چون ـ به دید او ـ دشمن ایران در مناقشه نفتیاش، افراد شرکت نفت
ایران و انگلیس بودند. اما هر دو طرف انتظار داشتند آمریکاییها بیشتر از
اینها کارهایی بکنند.تحریمی که بریتانیاییها امیدوار بودند با آن مصدق را
از تصمیمش منصرف کند، بیشتر از هر چیز، تحریمی از سوی آمریکاییها بود.
همزمان دولت ترومن در حال بررسی وام به دولت مصدق بود. به چشم بریتانیا،
این وام محرک و مشوق مصدق بود به مبارزهجویی با آنها؛ به چشم خود
آمریکاییها این وام راهی بود برای حمایت از نخستوزیری به شدت هوادار غرب
در برابر رقبای کمونیستش. مصدق تنشها را تشدید کرد. در جواب هشداری که در
دیداری با هریمن و شپرد بهش داده بودند که ممکن است صنعت نفت ایران به گل
بنشیند، گفت «چه قدر بد میشود برای ما. اما اگر صنعت نفت به گل بنشیند و
هیچ پولی به مملکت نرسد و از پیاش راه بینظمی و کمونیسم باز بشود، تقصیر
شما است.» در واقع مصدق اعتقاد داشت تهدید حزب توده خیلی جدی است. در تلاش
برای تفرقه انداختن میان دو بلوک غرب و شرق، مصدق از همان تدبیر سنتی
کشورهای کمتر قدرتمند استفاده میکرد که ایران طی سالهای متمادی هماوردی
بریتانیا و روسیه، در انجامش به مهارتی هنرمندانه رسیده بود. بریتانیاییها
در دیدارهای خصوصی گلایه میکردند رویکرد آسانگیرانه آمریکا در قبال
ایران به مصدق رو میدهد بدترین کارها را بکند و او را به این باور می
کشاند که هرچه شود، ایالات متحده وسط خواهد آمد و نجاتش خواهد داد. هنری
گریدی دولتش را نصیحت کرد خودش را از سیاست بریتانیاییها دور نگه دارد،
سیاستی که «ممکن است به فاجعه بینجامد.» گریدی با این امید سمت و ماموریتش
را پذیرفته بود که مجموعهای از کمکها و اعتباربخشیها برای ایران بیاورد و
به این ترتیب پیوند ایران با غرب را مستحکمتر کند. سپتامبر ۱۹۵۱، به مصدق
گفت به دلایلی «فنی»، وام وعده کرده آمریکا به ایران محقق نمیشود. هر دو
مرد میدانستند مشکل در واقع فشار بریتانیا است. سال ۱۹۵۱ برای مدتی در
همپیمانی و همراهی میان بریتانیا و ایالات متحده خللی پیش آمد، اما فرصتی
که ملیگراهای ایرانی حس کردند به دست آوردهاند، توهمی بیش نبود.
نگرانیها و دغدغههای بریتانیا و آمریکا متفاوت بود و این دو رقیب
همدیگر نبودند، و پیوندهای تاریخیشان که نبرد مشترک علیه کمونیسم قویترش
میکرد، نیرومندتر از هر رویارویی و چالشی بود که مصدق میتوانست رویش
حساب کند.
نگاهی به صورتجلسه هیاتمدیره شرکت سهامی فرش ایران در سال 1315
استفاده از نقشههای نادرست که در میان تولیدکنندگان فرش به «نقشههای غلط» مشهور است در کنار
مهرداد یاسایی*
چندی پیش متنی در رابطه با تبلیغ یکی از موسسات مالی در
این روزنامه خواندم (شماره 2864 صفحه 9) که نویسنده نقدی از منظر مالی بر
این تبلیغ وارد کرده بود که به حق، از حیثیت و آبروی مدیران مالی دفاع کرده
بود.
به گفته محققانی که از روش الکتروانسفالوگرافی (روشی برای ثبت الکتریکی فعالیت مغز) استفاده میکنند، با تماشای آگهی بازرگانی تلویزیونی امواج مشخصی در مغز ما که با افزایش میزان توجه انسان ارتباط
مترجم: ساسان قاسمی
نویسنده:آلن استینمتز
منبع: brandchannel
هر
کسی میداند برند چیست و هر کسی میداند تبلیغات چیست. برخی از ما ممکن
است در مورد تفاوت فروش ویژه (Promotion) و تجارت (Merchandising) سردرگم
شویم، اما بسیاری از ما یکایده اولیه داریم، حداقل میدانیم که آنها چه
هستند. به طور قطع امروزه برندینگ داخلی موضوعی داغ است، که در مورد آن
سمینارها و کارگاههای فراوانی در سرتاسر دنیا برگزار می شود.
اهمیت واژه «اخلاق کسبوکار» به طور شگفت آوری امروزه فزونی
پیدا کرده است. شرکتها و سازمانهای امروزی استراتژی هایی برای معتبر
ساختن «برند تجاری» خود تدوین میکنند که یکی از مهمترین آنها «ایجاد برند
اخلاقی» است.
بعضی از شرکتها پس از تلاطم، قوی تر و با ارزشتر از قبل تلاطم ظاهر
میشوند. آنها با اتخاذ تصمیمات راهبردی که بعضی اوقات، خرد متعارف را نا
دیده میگیرد، ارزش سهام خود را در مقایسه با همکاران سابق خود افزایش
میدهند و برای شکل دادن به صنعت خود قدرتمندتر میشوند.
بسیاری از ما در طول روز برای جا به جایی در سطح شهر یا در
هنگام سفر از خودروی شخصی یا وسایل نقلیه عمومی استفاده میکنیم. اما وقتی
موضوع به افراد بزرگ و شناخته شده میرسد، جالب میشود.
در
حوزه تکنولوژی مدیران شرکتها و استارت آپها همیشه مانند سلبریتیها مورد
توجه قرار دارند و از آنجا که این شرکتها معمولا درآمدهای زیادی هم
دارند، مدیران ثروتمند آنها سبک پوشش و زندگی خاص خودشان را دارند که
معمولا برای بسیاری از ما جالب است.
خودروهای لوکس، قایقها و جتهای
خصوصی این افراد همیشه جذاب و خبرساز بودهاند.
جاناتان بالتاچ
مترجم: ساسان قاسمی*
منبع: Brandchannel
هویت برند یکی از ابزارهایی است که به درستی درک نشده و از آن برای کسب موفقیت اقتصادی در شهرها استفاده نشده است.
اگر شهر شما از فرصت استفاده نکرده تا نشان دهد که شما که هستید و گامهایی را برای معرفی و تعریف آن برای دنیا برنداشته باشد، پس این کار را به دیگران واگذار کرده است تا شما را آن طور كه ميخواهند تعریف کنند. امروزه هیچ شرکت موفقی وجود ندارد که محصول یا خدمتی را بدون توجه دقیق به هویت برند آن به بازار
در متن این خبر آمده بود که شرکت مک لارن که من از سال 2001 مدیر عامل آن شده بودم، تعداد یک میلیون از کالسکههای تولیدی خود را که موجب جراحت دست 12 کودک شده، مرجوع کرده است. اطلاعاتی
چيا چارهخواه *
به صورت كلي ميتوان دو نوع ساختار مديريتي را در
سازمانها در نظر گرفت: ساختار سلسله مراتبي و ساختار شبكهاي. آنچه در
سازمانها عموما رايج است ساختار سلسله مراتبي است.اين ساختار كارآيي خود
را براي حفظ وضعيت موجود نشان داده است. در مقابل مديريت شبكهاي قرار دارد
كه يك ساختار مسطح و ابهام پذير دارد. در ادامه 6 دليل براي كارآمدي بهتر
ساختار سازماني شبكهاي نسبت به ساختار سلسله مراتبي ارائه ميشود.
مختار قادری*
بسیاری از کشورهای جهان در 25 تا 40 سال پیش مستقل شدهاند. اغلب کشورهای آمریکای لاتین در قرن نوزدهم، کشورهای آسیایی در دهه 1940و آفریقا در دهه 1960 استقلال یافتند. این موضوع بیانکننده این واقعیت است که امروزه در جهان سوم بیش از صد کشور وجود دارند که سرنوشت اقتصادشان در
پژوهشکده پولی و بانکی بررسی کرد
نتایج یک پژوهش در پژوهشکده پولی و بانکی که با استفاده از
دادههاي نمونهگیری «دسترسی خانوارها به خدمات مالی در مناطق شهری ایران
طی سال 87» انجام شده است؛ نشان ميدهد استفاده از انواع خدمات مالی وابسته
به ويژگيهاي مختلف خانوار است.
از جمله این ویژگیها جنسیت، سن، تحصیلات، میزان هزینه، شهر محل زندگی،
وضعیت تاهل، نوع عضویت خانوار، وضعیت فعالیت شغلی و نوع تصرف مسکن است که
هر کدام از این عوامل ميتواند رفتار متفاوتی در استفاده خانوار از خدمات
مالی را ایجاد کند. این پژوهش با استفاده از اطلاعات گردآوری شده از 6 هزار
و 55 خانوار شهری بوده است. این میزان خانوار، 15 هزار و 922 نفر شامل
سرپرست و دیگر اعضای خانوار بوده اند.
چرا خدمات مالی مهم است؟
بنزین و انرژی نیسان با صدای انسان تامین میشود
یکی از ویژگیهای یک
کمپین بازاریابی حسی موفق این است که بتواند مخاطبان خود را به نشان دادن
واکنشی خاص وادار کند. نیسان در تازهترین کمپین بازاریابی حسی خود به خوبی
به این عنصر بازاریابی توجه کرد.
نیسان که معروف به اجرای کمپینهای
بسیار دقیق و استفاده از شیوههای مهندسی در فعالیتهای بازاریابی
مترجم: رویا مرسلی
منبع: HBRاما با وجود این، تقریبا همه این کار را انجام
میدهند. مشکل میتوان شرکتی را یافت که در آن بحث و گفتوگو درباره افراد
غایب وجود نداشته باشد. آیا باید ساكت باشید و خود را درگیر این مباحث
نکنید؟ یا اینکه بهتر است شما نیز در این تبادل اطلاعات شرکت کنید؟
افراد خبره چه میگویند؟
منبع: CEO
ایجاد برندهای تصویری که مخاطب را
درگیر میکند، راهکار خوبی برای توسعه کسب وکار مدیران در قرن 21 است. اما
ایجاد برندهای شخصی برای درگیر کردن کارمندان، یک ابزار مدیریتی ضروری است.
بیش از چهار دهه از اختراع اولین تلفن قابل حمل میگذرد و این وسیله تا
کنون توانسته بسیاری از لوازم و تکنولوژیها را با خود همراه کرده و شکل
قدیمی آنها را از زندگیهای امروزی حذف کند. در این گزارش 10 وسیله ای که
توسط تلفنهای همراه از بین رفتهاند را معرفی میکنیم.
منبع: Inc
مربی سابق تیم فوتبال نوتردام یکبار
گفته بود: «هیچ گاه از حرف زدن چیزی یاد نمیگیرم، تنها زمانی یادگیری من
بیشتر میشود که سوال میپرسم.»
نویسنده : ریچارد برانسون
ترجمه: مهدی سریرچی
منبع: Entrepreneur
سوال : آیا خود انگیزشی (self-motivation) ذاتی است یا اینکه میتوان آن را آموخت و پرورش داد؟
***
اگر نتوانید به خودتان انگیزه بدهید به احتمال زیاد در دنیای تجارت
راه به جایی نخواهید برد، مخصوصا به عنوان کارآفرین. در چند سال اولی که
شرکتی را راهاندازی میکنید حجم کاری سنگینی پیش رو خواهید داشت
تاتیانا ساندینو، دانشیار حسابداری و مدیریت در دانشکده کسبوکار هاروارد در مقاله جدید خود با عنوان «آیا دستمزد بالا صداقت میآورد؟ رابطه بین دستمزدهای نسبی و سرقت کارمندان» به این موضوع پرداخته
این انگیزه در نتیجه محدودیتها و امکانات کم فعال میشود به این ترتیب که ابنا بشری هر کشور به منظور تداوم بقا و برای افزایش سهم خود، تقویت بنیه نظامی را یک راه حل عمده به شمار میآورد. اما تاریخ تکوین مفهوم منافع ملی به تشکیل «کشور – ملتهای» جدید و تکوین جوامع مدرن باز میگردد و «نظریه حاکمیت مردم» زاییده همین پدیده است.
دراین
جوامع نظرات همه مردم به نوعی درجامعه بیان میشود و حاصل این گفتوگوها و
نظرات به یک جمعبندی اساسی رسیده و در «حاکمیت ملی» تجلی مییابد و در
واقع عامل «حاکمیت قانون» و «حاکمیت مردم» در تعیین و تشخیص منافع ملی به
عنوان عامل اصلی عمل میکنند، یعنی تا زمانی که مردم به عنوان افراد عاقل و
بالغ درنظر گرفته نشوند و خود نتوانند مصالح و منافع خود را بیان کنند،
«منافع ملی» و «مصالح ملی و جمعی» اصولا وجود و امکان ظهور نخواهد یافت.
اندیشه اصالت فردو حوزه فردی در تفکر و اندیشه غربی نیز مفهومی است که به
منافع ملی کمک میکند، مسالهای که با بررسی تحولات جامعه ایران ردپایی
ازآن دراین جامعه یافت نمیشود. از سوی دیگر میان حوزه فردی و حوزه جمعی
نوعی دیالکتیک وجود دارد که «مفهوم مصلحت جمعی» نتیجه این دیالکتیک بوده و
تبلور خارجی حوزه جمعی نیز دولت (State) است همان دولت مدرن غربی که
نماینده و حافظ مصلحت عمومی و منافع ملی است.
اما در جامعه ایرانی که
عدم حاکمیت قانون و سرکوب دائمی فرد به عنوان شاخصههای اصلی آن به حساب
میآمد، نوعی الگوی رفتاری شکل گرفته بود که برآیند تاثیرات این نظام
استبدادی بر نظام اجتماعی و تیپولوژی شخصیت عنصر ایرانی شامل مواردی نظیر
عدم حاکمیت قانون، برابری بردهوار همگانی و بیقدرتی عمومی، نبود نهادهای
برخاسته از اراده آزاد افراد و براساس تمایل و انتخاب آنان و...) به عنوان
ویژگیهای جامعهای غیرمدنی میشد. باتوجه به ماهیت دولت مدرن غربی و
ارتباط آن با جوامع مدنی و اینکه جامعه ایران در دوره مصدق بهرغم وقوع
انقلاب مشروطه، جامعهای غیرمدنی بود مقوله مصلحت عمومی و منافع ملی دراین
جامعه وجود نداشت و در واقع نمیتوانست وجود داشته باشد. به این ترتیب
«دولت مصدق» نماینده منافع ملی و مصلحت عمومی نبود. جامعه ایران در اثر
انقلاب مشروطه، نهادهای حکومتی و غیرحکومتی را از جوامع مدنی غرب اخذ کرد
(پارلمان، احزاب، مطبوعات و...) بدون اینکه مقدمات لازم و ضروری آن را
فراهم کرده باشد. اندیشه قانون و حکومت قانون در غرب براساس یک رشته تحولات
فکری امکانپذیر شده است. چون مشروطه مبتنی بر یکسری تحولات فکری نبود،
نتوانست این تحول را دراندیشه و جامعه ایران بهوجود بیاورد، علل عدم
کارآیی نهادهای دموکراتیک اخذ شده از غرب و صوری بودن کلیه این نهادها در
واقع همین مطلب بود. زمانی که این نهادها به جامعه سنتی (جامعه غیرمدنی)
وارد میشوند عملا از محتوای واقعی خود تهی میگردند. این نهادها ابزار
حکومتی انسان مدرن است. بهرغم انقلاب مشروطه «ساختار سنتی سیاسی» درجامعه
ما ادامه یافت. ما سابقه بحثهایی را که منتج به تکوین و تشکیل این نهادهای
مدرن شده است نداریم. به عنوان مثال، ما مفاهیم «آزادی» و «برابری» را
وارد جامعه خودمان کردیم و این تصور پیش آمد که مفاهیم یادشده متعلق به ما
است. در حالی که در فرهنگ و تاریخ گذشته اندیشه و تمدن ایرانی، طرح این
مفاهیم نه سابقه داشته و نه مطرح بوده است. ما سابقه بحثهای فلسفی سیاسی،
اجتماعی درباره این مفاهیم را در فرهنگ خودمان نداریم. این مفاهیم به صورتی
که در دوران جدید مطرح شدهاند، مفاهیمی نو و جدید هستند.«مفهوم منافع
ملی» باتوجه به پایهها و بستر تاریخی آنکه به پیدایش دولتهای جدید و
جوامع مدرن باز میگردد، بخشی از یک «سلسله مفاهیمی» است که به تبع فکر و
اندیشه غربی وارد جامعه ما شده است و ما مقدمات و شرایط لازم جهت طرح این
مفهوم را در جامعهمان نداریم. بر این اساس باید گفت که عنوان کردن «مفهوم
منافع ملی در دوره مصدق» ناشی از خلط مفاهیم قدیم و جدید و یک نوع «التقاط
فرهنگی و مفهومی» است که محصول درآمیختن اندیشهها و ارزشهای سنتی و
مفاهیم علوم اجتماعی جدید است. از درون «جامعه سنتی ایران» آن دوره به
عنوان «جامعهای غیرمدنی» این مفهوم بیرون نمیآید که دولت مصدق تبلور
خارجی آن و حافظ آن باشد، البته دولت مصدق و شخص وی وارث چنین جامعهای
(غیرمدنی) با الگوهای رفتاری و ساختاری ویژه اینگونه جوامع بود و روشن است
که دولت مصدق به عنوان نظام سیاسی دارای کارکردهایی بود، اما کلام این است
که در «دنیای سنتی» نمیتوان راجع به «منافع ملی» صحبت کرد.
گزیدهای
از پایان نامه رضا افشار با عنوان «منافع ملی، مصدق، بحران نفت» استاد
راهنما: دکتر محمود سریعالقلم، استاد مشاور دکتر علی معنوی؛ تاریخ دفاع
سال 1372
مهندس آرتاخه/تهیه شده در: وب نوشت پنگان
در جستوجوی کلیت از دست رفته
جامعهشناسی مهاجرت مهندسان به علوم انسانی
دکتر بهاره آروین
جامعهشناس
چرا بسیاری از تحصیل کردگان رشتههای فنی – مهندسی به رشتههای علوم انسانی و اجتماعی تغییر رشته میدهند؟
ده اشتباه متداول كه شركتها با ذينفعان باارزش خود در دورههاي تلاطم در بازار مرتكب ميشوند:
منبع:smallbiztrends
اکنون اصلا زمان
ایدهآلی برای صاحبان شرکتهای کوچک و متوسط نیست. هزینه زندگی بالا است،
مردم تمایلی برای خرج کردن ندارند و سرمایه گذاران هر روز محافظه کارتر
میشوند.

مشتری، یک نام مرسوم
يك روش ساده و در عين حال بسيار موثر براي مديريت كسبوكارها در قرن
بيستويكم، آخرين آموزههاي پيتر دراكر، پدر مديريت نوين است كه با عنوان
«مديريت هدفگرا» (مديريت به وسيله اهداف)، مطرح شد. اين اصل قدرتمند، به
مدت بيش از 50 سال، از زماني كه وي آن را در سال 1954 ارائه كرد، به خوبي
در برقراري ارتباط در زمان مناسب بين بازارهاي واقعي و اقتصاد، به
كسبوكارها خدمت كرد.

با منتشر شدن آمار رسمی فروش خودروها در سال 2012 مشخص شد که مردم ایالات متحده همچنان علاقه خود به خرید وانت را حفظ کردهاند به گونهای که خودروهای وانت سری F فورد با فروش 645 هزار و 316 دستگاه در سال 2012 همچنان در صدر قرار دارند. شورولت سیلورادو که آن هم یک وانت است در جایگاه دوم قرار گرفته است. با این تفاوت که فروش 2 سال آن 418 هزار و 312 دستگاه است. به این ترتیب به نظر میرسد که فورد F خودرو بیرقیبی در بازار آمریکا است. در جایگاه سوم خودرو تویوتا کمری قرار دارد که مجموع فروش 3 سال اخیر آن 404 هزار و 886 دستگاه است. خودروهای هوندا آکورد، هوندا سیویک و نیسان آلتیما در جایگاههای بعدی قرار گرفتهاند. تهیه شده در: وب نوشت پنگان
ترجمه: مهدی سریرچی
منبع: Entrepreneur
بحرانهای
اقتصادی فرصتهای بزرگتری را در دل خود دارند؛ اما این فرصتها فقط
برای آنهایی است که قویتر و آمادهتر باشند و پشتکار بیشتری به خرج دهند.
خیلی از افراد در شرایط بحرانی تمام حواسشان را روی فراز و فرودهای اقتصاد
داخلی یا جهانی متمرکز میکنند. خیلیها منتظر میمانند تا معجزهای در
اقتصاد رخ دهد و دیر یا زود هم میفهمند كه هرگز رخ نمیدهد.
طی دو دهه گذشته از قرن بیستم، مشاوران مدیریت همواره این سوال را میپرسیدند که «آیا هزينه براي فروش واقعا ضروری است؟» بیشترین جوابی که به این سوال داده میشد این بود: «شاید، اما نه برای
مترجم: مهدی سریرچی
منبع: Entrepreneur
از
آنجا که افراد بسیار کمی وقتشان را برای درک صحیح معنای مذاکره و پیروی از
اصول آن صرف میکنند، اغلب افراد،حتی مدیران فروش خوب، فاقد هنر مذاکره
کردن هستند.
وقتی صبح روز 14 اکتبر 2012 خبر پرش فردی به نام
فلیکس بام گارتنر از مرز بین زمین و فضا در تمام جهان مخابره شد، کسی فکر
نمیکرد که این شیرینکاری چند میلیون دلاری از طرف ناسا حمایت شده باشد و
شرکت رد بول مسوول اجرای آن باشد.
اجرای این برنامه تنها یک کمپین تبلیغاتی برای نوشیدنی انرژیزای جدید ردبول بود که 8 میلیون بیننده داشت و در رسانههای 50 کشور جهان به طور مستقیم و زنده پخش