
مهرداد فضیلت*
نوع استراتژی: فردی
هنگامیکه در جمع دوستان خود
هستیم، موقع غذا خوردن یا تفریح، داستانهای عجیب و جالب و بعضا باور
نکردنی از آنها میشنویم. اینکه من در فلان دانشگاه قبول شدم ولی تصمیم
گرفتم که نروم، اینکه پدر من صاحب فلان کارخانه بود ولی ورشکست شد،اینکه
پدر من با فلان مقام دوست است و... .

نویسنده: کوری یولینسکی
مترجم: رقیه بهشتی
امروزه در کسب و کارهای مبتنی بر مصرفکننده (B2C)، عبارات کمیوجود دارد که همارز سازمان مشتریمحور باشند. اگرچه موارد خاص به طور گستردهای با یکدیگر تفاوت دارند، اما بیشتر شرکتها با پیروی از مشتریمداری، بر برخی از فرمهای تقسیمبندی بازار تکیه میکنند. با تقسیمبندی میتوانیم از رفتار،

نوشته: ويليام يوري
ترجمه: نادر پيروز
بخش سی و چهارم
در صورتی
که طرف مقابل متوجه پیامدهای منفی ناشی از دست نیافتن به توافق نباشد، شما
میبایست مذاكره را در ابتدا با روشن کردن جدی بودن این پیامدها شروع
کنید:

مترجم: پویا راد
1. ببینید مشتریانتان چه میخواهند
اینکه کسب و
کارتان را تحت عنوان «سازگار با طبیعت» بازاریابی کنید ایده درخشانی است که
میتواند مشتریان شما را به آن دسته از کالاها جذب کند. مشتری احتمالی شما
میتواند یک مدیر اجرایی در پاریس، یک هتل مجلل یا یک چشمه آب معدنی در
استرالیا، یا یک شیخ عربی باشد.
اما گاهی، وقتی یک کالا ارزشمند و امکان قیمتگذاری دقیق آن وجود نداشته باشد به کمک یک مزایده و استفاده از رقمهای پیشنهادی ، حراج یک کالا با بیشترین قیمت صورت میگیرد. این نوع حراج بیشتر

کارول تایس
مترجم: پویا راد
آیا مشتریان شما حقیقتا از محصولات یا
خدمات شما راضی و خشنود هستند؟ دانستن پاسخ این سوال بسیار مهم است.
پاسخها میتوانند به آنچه شما در آینده عرضه میکنید، قیمتی که بر آن
میگذارید یا جایی که آن محصولات را به فروش میرسانید، شکل بدهند. اما
شاید هر کسی از بازدید و ارزیابی آزاردهنده صفحات اضافی سایتها، و نیز از
نظرخواهیهای خودکار تلفنی و آنلاین این سایتها حالش به هم بخورد.
نوشته: ويليام يوري
ترجمه: نادر پيروز
نوشته: ويليام يوري
ترجمه: نادر پيروز
بخش سی و سوم
از قدرت برای آموزش استفاده کنید
اگر
بهرغم تمامیتلاشها برای ساختن پل طلایی برای طرف مقابل آنها کماکان از
رسیدن به توافق سرباز زدند آنگاه تكليف چيست؟ در اين صورت شما بايد از یک
مانع دیگر هم عبور کنید: بازی قدرت آنها.
|
|

نوشته: ويليام يوري
ترجمه: نادر پيروز
بخش سی و دوم
اگر
دستیابی به یک توافق جامع در ابتدا غیرممکن به نظر میرسد، سعی کنید تا
توافق را تقسیم کنید به قدمهای کوچکتر. مهمترین کارکرد روش قدمبهقدم
این است که به تدریج غیرممکنها را ممکن میسازد.

فرهاد امیری
بهعنوان مشاور به سرعت آموختم تا تمرکز خود را بر شاد کردن مشتریانم بگذاریم. یکبار، یکی از شرکایم چنین حرفی زد: «شرکایت نیستند که تو را به سطح شریک ارتقا میدهند؛بلکه مشتریانت چنین کاری میکنند.» وقتی یک مدیر پروژه جوان و مشتاق و جویای نام شدم، باز هم شعار «مشتریات را شاد کن» را بسیار جدی گرفتم و تقریبا همهکاری برای مشتریانم میکردم. کافی بود آنها لب تر میکردند و کاری از من میخواستند، آن وقت اگر میتوانستم و کسری بودجه نمیآوردم، حتما آن کار را انجام میدادم. همه چیز خیلی خوب پیش میرفت تا اینکه گرفتار چند مشتری همزمان شدم.
تیم پروژهای متشکل از شش نفر داشتم که روی ارتقای یک سیستم کامپیوتری کار میکردند. تیم من ساعتهای زیادی را برای انجام این کار صرف کرد و تقریبا در آستانه اتمام این کار قرار

در این مواقع با یک دو راهی مواجه میشویم، اگر از ویژگیهای خود تعریف نکنیم، ممکن است به عنوان یک فرد حرفهای به ما بها داده نشود؛ اگر از ویژگیها و توانمندیهای خود تعریف کنیم ممکن است حمل بر خودستایی شده و برعکس عمل کند.
یک راه قدیمیکه توسط بسیاری از سخنرانان و مدیران طی سالیان استفاده شده این است که فرد دیگری

بسیاری از کارها مانند رساندن فرزندان به مدرسه، غذا خوردن یا انجام فعالیت ورزشی جزو جریان عادی و روزمره زندگی هستند، اما در این میان باید نگاهی به تقویم و فهرست برنامه کاری انداخت تا از زمان و مکان دقیق کارها و قرار ملاقاتها اطلاع پیدا کرد. اکثر مردم بیش از یک سوم زندگی و نیمی از ساعات بیداری را در محل کار سپری میکنند. از جمله نگرانیهای متداول دنیای امروز، استفاده بهتر، صحیحتر و کارآتر از زمان است. با پاسخگویی به سوالات زیر، متوجه میشوید که آیا از ساعات کاری خود بهترین استفاده را میکنید؟
1. آیا هدف خاصی را دنبال میکنید؟

یک مدیر کارگزینی نیز میتواند به شما بگوید که دنیای کسب و کار چندان متفاوت با مثال بالا نیست.
«مهمترین چیز مورد تایید قرار گرفتن در مقایسه با همتایان آنها بود و بسیاری از آنان حاضر بودند هر کاری برای رسیدن به این هدف انجام دهند.»
نوشته: ويليام يوري
ترجمه: نادر پيروز
بخش سی و يكم
در بخش قبل
اشاره شد که یکی از قدیمیترین راههای حفظ آبرو در یک مذاکره دعوت از یک
طرف سوم است (یک واسطه)، که میتواند در به نتیجه رساندن یک مذاکره بسیار
سودمند باشد.
مهرداد فضیلت*
نوع استراتژی: گروهی، بازاریابی
شاید قیمتگذاری یکی
از جذابترین مباحث زیر مجموعه بازاریابی باشد. این شاخه بازاریابی که به
شدت تحت تاثیر محاسبات بعضا پیچیده ریاضی است از علم روانشناسی نیز در پس
پرده محاسبات ریاضی خود بهره میبرد.
امین اسداللهی*
بخش سوم و پاياني
تحقيق و توسعه
تحقیق و اختراع
نقش مهمیرا در سیاست پوما بازی میکرد. در سال 2001 و 2002 به ترتیب 5/2
و5/3 درصد از منابع مالی پوما در این قسمت از شرکت سرمایهگذاری شده بود.
نوشته: ويليام يوري
ترجمه: نادر پيروز
بخش سی ام
خیلی از اوقات
ما هم مثل مذاکرهکننده شرکت کمبل اول با خود فکر میکنیم طرف مقابل تنها
به دنبال کسب پول بیشتر یا چیز محسوس دیگری شبیه به این است.
![]()
امین اسداللهی
بخش دوم
رقبای بزرگ پوما شامل آدیداس، نایکی، ریبوک، فیلا، پرادا اسپرت و دیزل بودند.
نوشته: ويليام يوري
ترجمه: نادر پيروز
بخش: بیست ونهم
باید
توجه داشت حتی اگر طرف مقابل مذاکره به طور کامل در فرآیند تنظیم توافق
نامهها شرکت کند، اما ممکن است دست آخر در برابر پذیرش نهایی آن مقاومت
کند.

ضعف در تنظیم گزارش پروژه در شرایط ایدهآل مشکلی ایجاد نمیکند، اما به محض مواجهه با مشکلات، تیم پروژه را در معرض سختترین تهدیدها قرار میدهد. اما این ضعف نیز علل خود را دارد که در این بخش شرح داده خواهد شد و در عین حال علائم بروز این مشکل و راههای حل آن نیز در ادامه خواهد آمد.

بیل، کارمندی است که بدون وقفه کار میکند. همه کارها را روی میزش جمع کرده و تمام روز از این جلسه به آن جلسه در رفت و آمد است. او حتی ناهار را هم پشت میزش میخورد. راستی به نظرتان آشنا نمیآید؟
در مقابل، نیک تقریبا 90 دقیقه پیوسته با انرژی کار میکند و بعد 15 دقیقه استراحت میکند و دوباره کار را

تغییر یک سازمان بزرگ هرگز کار سادهای نیست؛ تنها در حدود یک سوم چنین دگرگونسازیهایی موفق هستند. یکی از مشکلاتی که بسیاری از سازمانها در پروسه تغییر با آن رو به رو میشوند تحلیل رفتن قوای محرکه این روند است، زیرا کارکنان روش کارکردن خود را تغییر نمیدهند. در بعضی از موارد، آنها خود نمیخواهند که تغییر کنند و در پارهای از اوقات ساختار ضعیف برنامه تغییر، دلیل این ناکارآیی است. تحقیقات اخیر ما از یک بانک اروپایی نشان میدهد که تمرکز برنامه تغییر روی «کارکنان محوری»
امین اسداللهی
بخش نخست
تاریخچه شرکت:
در سال 1924 در دهکده کوچک
در منطقه باواریای آلمان، دو برادر به نامهای آدی و رودی داسلر بنیانگذار
کارگاه کفش داسلر بودند. با شروع جنگ جهانی دوم همکاری موفقیتآمیز دو
برادر به اتمام رسید و آنها از یکدیگر جدا شده و هیچگاه با یکدیگر همکاری
نکردند.

ولی در بسیاری اوقات و شرایط بسیار مهم است که بفهمیم چرا مخاطب ما به درخواستهای ما، هرچند مثبت و سازنده جواب منفی میدهد. حتی هنگامیکه از آنها خواسته میشود تا در یک کار خیریه سهمی داشته باشند یا به یک موسسه خیریه کمک کنند. از راه تحلیل علل پاسخ منفی افراد، میتوان به دلایل و احساسات پشت پاسخ آنها پی برد و راهحل تغییر این دلایل را یافت.
در بسیاری موارد دلیلی که افراد به درخواستهای منطقی و مثبت ما پاسخ منفی میدهند این است که

قطعا، زیرا هنوز همه برنامههای بازاریابی باید به آن 4 سوال اساسی پاسخ دهند ـ محصول، قیمت، مکان و ارتقا. با این حال من روی چهاردهمین ویرایش کتاب کار میکنم و با همکارانم به دنبال ایجاد یک چارچوب جدید هستیم تا مجموعهای از ملاحظات کلینگرانهتر را در این کار دخیل کنیم. آنچه که ما «بازاریابی کلینگرانه» مینامیم، شامل توسعه، طراحی، اجرای برنامهها، فرآیندها و فعالیتهای بازاریابی است؛ این چارچوب گستره وسیعی از وابستگیهای متقابل را در نظر میگیرد که میان بازاریابی ادغامی (4p)، بازاریابی درونی