
مترجمان» ساسان قاسمی، وحید شکری*
منبع: interbrand.com
بازاریابان و حرفهایهای دنیای برندسازی مدت زمان زیادی است که در مورد آهنگ صدای برند صحبت میکنند. این اصطلاح عبارتی است که همه ما فکر میکنیم که آن را درک کردهایم، اما این اصطلاح زیاد هم شفاف نیست: ما نمیتوانیم با اطمینان بگوییم که آهنگ صدای برند از چه تشکیل شده است، اما وقتی آن را میبینیم یا
پاسخ مناسب و استراتژیک به این نوع تاکتیکها، مستلزم تشخیص به موقع تاکتیک است. اگر به موقع، متوجه به

چگونه تلاش براي بی نقص بودن بازاريابي را نابود ميکند
مترجم: پریسا لاجوردی
هنگامی که شرکتها اقدام به تهیه استراتژی تبلیغاتی خود میکنند با مشکلات زیادی در راه برقراري ارتباط با مخاطب مواجه میشوند. هر یک از شرکتها چه بزرگ و چه کوچک ممکن است چالشهایی نظیر زمان، منابع و رقابت را در این راه تجربه کنند.
در بسياري از مواقع تامين مالي، بزرگترين مشکل نیست و مسائل روانشناختی دردسرساز میشود. گاهی ممکن است بر اساس ویژگیهای روانشناختی آنچنان میل به بینقصی در رهبر شرکت شدید باشد که او را وارد چرخه بیپایان عیبیابی کند و درنهایت منجر شود که هـيچ كاري صورت نگیرد. همچنین ممکن است این رهبران تصميم به عملی کردن طرحی را داشته باشند؛ اما چون برنامه زمانی خاصی برای انتشار آن ندارند با وجود فعالیتهای زیاد، اثرگذاری مورد انتظار را بهدست نمیآورند.
موارد زیر نشانههایی است که میگویند شما نیز در طرح بازاریابی خود دچار این مشکلات هستید:


مترجم:فریبا ولیزاده
منبع: visioncritical.com
در سال 1969 میلادی و همزمان با تاسیس شرکت Compuserve (یکی از فروشندگان پیشرو و مشهور در صنعت تجهیزات کامپیوتر و تجارت الزامات و سایر محصولات مرتبط است)، تااولین معاملات آنلاین این شرکت فاصلهای بیست ساله وجود داشت و جهان رسانههای اجتماعی کاملا غیرقابل تصور بود، اما ظهور شرکتی که بعدها به یکی از بانیان وب سایتهای اجتماعی تبدیل شد و علاوه بر شکل دهی پژوهشهای بازاریابی نوین، توانست انقلابی در روشهای تعامل مشتریان با یکدیگر و با نامهای تجاری بزرگ ایجاد کند، تصادفی نیست.

نویسنده: Brett Tucker
مترجم: فریبا ولیزاده
منبع: visioncritical
به عقيده Michael Schrage «نوآوران موفق از مشتریان و ارباب رجوع نمیخواهند که چیزی یا کاری متفاوت انجام دهند، بلکه از آنها درخواست میکنند تا شخصی متفاوت باشند».
آیا این مشتریان هستند که نوآوریها را میپذیرند یا اینکه نوآوریها خود محرک پذیرش در مصرفکنندگان هستند؟
منبع: brandingstrategyinsider
بسیاری بر این باورند که با ظهور و پیشرفت فناوریهای دیجیتال، نامهای تجاری اهمیت خود را از دست میدهند. مطمئنا این گروه از این برداشت خود پشیمان خواهند شد.
در واقع، احتمال افزایش اهمیت نامهای تجاری در عصر دیجیتال وجود دارد. با وجود رسانهها و برندها، انتخاب برای مصرفکنندگان دشوارتر میشود. بهمنظور کاهش این پیچیدگی بازاریابان باید نسبت به ساخت برندهایی که الهام بخش وفاداری بیشتری هستند، تلاش کنند. برای درک بیشتر بهتر است از ابتدا شروع کنیم:
پادشاهان خلاقیت در عصر تقدم مصرفکنندگان

کلیه مطالبی که بهعنوان استراتژیها و روشهای مذاکره شرح داده شده، زمانی کاربرد پیدا میکند که طرف مقابل اهل منطق بوده و آماده باشد تا فرآیند مذاکره را به شکلی سازنده به پایان برساند. واقعیت این است که گاه با مذاکرهکنندگانی روبهرو میشویم که بهگونهای بسیار غیرمنطقی رفتار میکنند. گویی که هیچیک از مبانی مذاکره را نمیدانند. در برخورد با چنین مذاکرهکنندگانی چه باید کرد؟
مهمترین توصیه این است که دقت کنید، بیدلیل طرف مقابل را غیرمنطقی و غیرعقلانی ندانید. اگرچه عنوان کردن اینکه طرف مقابل غیرمنطقی است، سادهترین راهحل تبیین تعارض است،اما در اکثر مواقع بهترین راهحل نیست. اگر در یک مذاکره با چنین افرادی روبهرو شدید، برای لحظهای فرآیند مذاکره را متوقف کرده یا جلسه را به بهانهای

همه انسانها احساسات و عکسالعملهایی را تجربه میکنند. اینکه درگیر مذاکره هستید به این معنی نیست که در تمام مدت خونسرد و آرام و خوددار باقی میمانید. در حقیقت هرچه اهمیت فلان مذاکره برای شخص بیشتر باشد، احتمال برانگیخته شدن عکسالعملهای احساسی او بیشتر است.
ابراز عکسالعمل عاطفی بخشی از وجود هر انسان سالمی است. وقتی عواطف در درونتان غلیان میکنند،