دختران و پسران با گذراندن سنین کودکی و با رسیدن به بلوغ فکری، جسمی و مالی تصمیم به ازدواج می‌گیرند. ازدواج که یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین مراحل زندگی فرد به حساب می‌آید، برای خانواده و جوانان هزینه‌هایی در بر دارد.

در نگاه اول برای جوانان که در شرف ازدواج هستند، ازدواج و شروع زندگی مشترک آن چنان هزینه‌ای ندارد اما با گذشت زمان و دست به کار شدن برای تدارک مراسم عروسی و آغاز زندگی مشترک تفاوت میزان هزینه پرداختی و هزینه پیش بینی شده خودنمایی می‌کند.


هزینه‌های ازدواج برای پسران به جز خرید گل و شیرینی مراسم خواستگاری از آنجا شروع می شود که مراسم بله برون برپا خواهد شد که در این مراسم باید داماد و خانواده داماد هزینه‌های آن را متقبل شوند، منظور از نام بردن خانواده داماد به این دلیل است که بین هزینه‌های اکثر جوانان با درآمد آن ها تناسب وجود ندارد و خانواده‌ها در این زمان به کمک داماد و عروس می‌آیند.


هزینه‌های مراسم بله برون به طور میانگین که از حلقه نشان به قیمت 500 هزار تومان، پارچه به قیمت صد هزار تومان، چادر به قیمت 60 هزار تومان، گل و کیک مراسم به قیمت 150 هزار تومان تشکیل شده است در مجموع 810 هزار تومان برای تازه داماد تمام می‌شود.


در مرحله بعد نوبت به مراسم عقدکنان می‌رسد که برای برپایی عقدکنان نیاز به پیش نیازهایی مانند خرید عقد (خرید عروسی) دارد.


خرید عروسی به طور میانگین یک میلیون تومان هزینه در بردارد که از هزینه‌های خرید عروسی می‌توان به لوازم آرایشی، کیف و کفش عروس و چادر اشاره کرد.


در کنار خرید عروسی می توان به خرید آیینه و شمعدان از قیمت 400 تا 700 هزار تومانی و لباس عروسی یک میلیون و 200 هزار تومانی اشاره کرد که آیینه و شمعدان نقره در بین جوانان و "پز قیمت" بالای لباس عروس بسیار مد شده است.


برای مراسم عقدکنان آقای داماد به طور میانگین برای 200 نفر باید 500 هزار تومان هزینه میوه و شیرینی، یک میلیون تومان آرایشگاه، صد هزار تومان گل دست، 600 هزار تومان ماشین و گل ماشین، 150 هزار تومان هزینه عاقد، سه میلیون تومان فیلمبرداری و عکاسی، پنج میلیون تومان سرویس طلا و 500 هزار تومان اتاق عقد هزینه کند.


در این میان نباید از جزء اصلی مراسم عقد که حلقه ازدواج است چشم پوشی کرد که برای این مورد باید به طور میانگین 800 هزار تومان هزینه بپردازد.


داماد نیاز دارد قبل از برگزاری مراسم عروسی محل زندگی آینده خود را مشخص کند که اگر خانه اجاره و رهن باشد به طور میانگین مبلغ 20میلیون تومان برای رهن باید کنار بگذارد.


در بحث آماده سازی منزل خرج‌های متفرقه وجود دارد که از آن‌ها گذر می‌شود اما از لوستر و تلویزیون برای خانه تازه عروس نمی توان چشم پوشی کرد که این دو کالا در حدود 3 میلیون تومان هزینه در بر دارد.


برای برگزاری مراسم عروسی برای 200 نفر در شرایط فعلی به طور میانگین همراه با میوه و شیرینی هشت میلیون تومان هزینه لازم است که در کنار آن ماشین عروس و گل ماشین 750 هزار تومان، آرایشگاه عروس و داماد یک میلیون و 500 هزا رتومان و فیلمبردار و عکاس 4 میلیون تومان هزینه در بردارد.


حال مهمانان منتظر هستند تا به مجلس دعوت شوند هزینه دعوت مهمانان(کارت عروسی) برای عروس و داماد با حساب 200 نفر به طور میانگین 120 هزار تومان می‌شود.


در روز بعد از عروسی نیز مراسم پاتختی برگزار می شود که این مراسم به طور میانگین 500 هزار تومان هزینه در بردارد و از سویی دیگر با نزدیکی به شب یلدا تازه داماد باید در شرف تدارک مراسم شب یلدا برای همسر خود باشد که آن نیز 500 هزار تومان هزینه خواهد داشت.


با این تفاسیر ازدواج برای یک داماد بدون هزینه رهن خانه 33 میلیون تومان هزینه در بردارد.


با بررسی آمار و ارقام هزینه برگزاری عروسی و تشکیل زندگی و درآمد یک جوان 20 و چند ساله به این نتیجه خواهیم رسید هزینه‌های ازدواج بیش از درآمد یک فرد است.


در این رابطه فردی 32 ساله گفت:‌در سال 85، هشت میلیون تومان هزینه ازداوج آن شده است.


او ادامه داد: در آن زمان نیز هشت میلیون تومان مبلغ زیادی بود اما تقریبا با میزان درآمد در آن زمان متناسب بود.


همچنین جوان 23 ساله ای گفت: دو ماه گذشته مراسم عروسی خود را برپا کرده‌ام که در حدود 40 میلیون تومان هزینه شده است و با توجه به شرایط کسب و کار و درآمد حجم اعظم هزینه های ایجاد شده را پدرم تقبل کرده است.


برچسب‌ها: اقتصاد خانواده
نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه سی ام مرداد ۱۳۹۲ |
مترجم: مریم رضایی
منبع: Marketing Week
یک تصویر، گویای هزاران عبارت است؛ اما برای برندهایی که تلاش می‌کنند به مشتریان جدید دست پیدا کنند یا مشتریان فعلی خود را راضی نگه دارند، زبان گفتاری و نوشتاری نیز به اندازه هویت بصری در روابط بازاریابی مهم
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه بیست و ششم مرداد ۱۳۹۲ |

منبع: Advergize


مترجم: حامد فردوس آرا

ّما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که برندهای کوچک و بزرگ از شعارهای تبلیغاتی برای پابرجایی برند خود استفاده می‌کنند.

 شعار تبلیغاتی هسته اصلی و زیر بنای برند است. شعارهای بسیاری، از شرکت‌های مختلف شنیده می‌شود؛ اما بهترین شعارهای تبلیغاتی آنهایی هستند که به هسته اصلی برند اشاره دارند. در این مقاله برترین شعارهای تبلیغاتی را جمع آوری کردیم.به نظر شما برترین شعار تبلیغاتی چگونه ارزیابی می‌شود؟ چه چیزی شعار تبلیغاتی را خوب، متوسط و حتی ضعیف نشان می‌دهد؟ برترین شعارهای تبلیغاتی به درستی می‌توانند به بیان اینکه آن برند چیست، بپردازند و در بازه زمانی کوتاهی به ذهن مشتری بنشیند. در ادامه به معرفی شعارهای برتر تبلیغاتی از برندهای مدرن می‌پردازیم:



برچسب‌ها: برند
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در جمعه بیست و پنجم مرداد ۱۳۹۲ |
مترجم: مریم رضایی

منبع: Strategy + Business

تصمیم خرده‌فروشی‌های زنجیره‌ای برای افتتاح یا تعطیل کردن یکی از فروشگاه‌ها، چگونه بر ارزش سهام آنها در نظر سهامداران اثر می‌گذارد؟ 

بر اساس این مقاله که می‌توان گفت یکی از اولین مقاله‌هایی است که عواقب افزایش یا کاهش تعداد 


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در جمعه بیست و پنجم مرداد ۱۳۹۲ |
یکی از سوالاتی به صورت مکرر از من می شود این است:


می خواهم بازاریاب (ویزیتور) استخدام کنم،چند درصد پورسانت برای آن ها در نظر بگیرم؟


درصد پورسانت یک بازاریاب به موارد زیر بستگی دارد:


1)قیمت محصول:


قیمت برخی از محصولات بسیار بالاست،بطوری که در نظر گرفتن حتی 1 درصد پورسانت  مبلغ بالا و سنگینی می شود.مثل اتوموبیل های گران قیمت.یا ممکن است در هر بار فروش مبلغ بالایی معامله می شود مثل پروفیل یو پی وی سی یا آهن .معمولا در این گونه موارد درصد پورسانت پایین تر است.


2)تخصص مورد نیاز برای فروش محصول:


برخی از محصولات به تخصص و دانش بالایی برای فروش نیاز دارند مثل برخی از تجهیزات پزشکی.طبیعتا هرکسی این دانش را ندارد و به طور معمول باید پورسانت و درآمد بالاتری نصیب ویزیتور بشود.


3)مدت زمان لازم برای فروش:


برخی محصولات هستند که فروش آن ها محدود می باشد و زمان زیادی می برد.مثل بعضی از دستگاه ها و تجهیزات صنعتی.حتی ممکن است یک عدد از آن ها در سال بفروش برود.پورسانت باید به گونه ای باشد که کفاف هزینه های ویزیتور را بدهد.


4)نوع فروش:


برخی فروش ها نقدی هستند و برخی به صورت چک.ویزیتوری که بتواند نقدی بفروشد و شرکت را دچار چک و دردسر های آن نکند طبیعتا باید پورسانت بالاتری دریافت کند.


5)سوخت چک:


پاس نشدن چک و به اصطلاح سوختن آن به عهده چه کسی است؟اگر به عهده ویزیتور باشد،پورسانت بالاتری باید بگیرد.


6)هزینه های فروش:


یک ویزیتور به طور معمول هزینه های خاص خودش را دارد مثل: هزینه های رفت و آمد،هزینه غذا،هتل،تلفن و حتی تبلیغات.بسته به اینکه این هزینه ها به عهده شرکت باشد یا ویزیتور،درصد پورسانت متفاوت است.


7)ویزیتور حضوری یا سیار:


برخی از فروش ها به صورت تلفنی است مثل آگهی های روزنامه ای و برخی دیگر لاجرم به صورت حضوری باید باشد.فروشنده ای که رنج سفر را به جان می خرد باید پورسانت بالاتری دریافت کند.


8)شهری که ویزیتور در آن زندگی می کند:


پایه حقوق ها برای شهرهای مختلف متفاوت است.کسی که در تهران زندگی می کند هزینه های بالاتری نسبت به کسی که در کرمانشاه زندگی می کند دارد و باید پورسانت بالاتری دریافت کند.


9)حقوق ثابت :


میزان حقوق ثابت چقدر است؟ بهترین حالت باری تعیین حقوق یک ویزیتور ترکیبی از حقوق ثابت و پورسانت است(در مقاله آینده به این مطلب می پردازم.)ویزیتوری که حقوق ثابت بالایی دریافت می کند معمولا پورسانت پایین تری دارد.


10)تجربه ویزیتور:


معمولا ویزیتور های باسابقه و قدرت مند در شرکتی مشغول به کار هستند.برای جذب این گونه افراد باید درصد بالاتری بپردازید تا ترغیب شوند با شما همکاری کنند.


فرمول تقریبی برای تعیین درصد پورسانت بازاریاب (ویزیتور):


تخمین بزنید در طول یک ماه (برخی از کسب و کار ها در طول یکسال!) یک ویزیتور معمولی چند عدد محصول و با چه حجم ریالی برای ما می تواند بفروشد؟


با توجه به موارد بالا حقوق در خواستی و مورد انتظار فرد مورد نظر چقدر است؟چه قدر حقوق ثابت در نظر گرفته ایم؟ با یک معادله ساده می توان به درصد پورسانت یک بازاریاب با فروش نرمال رسید.


نکته:


برای ویزیتور سقف فروش در نظر نگیرید.


 یکی از زیبایی های شغل فروش به این است که هیچ سقف درآمدی ندارد.برخی از صاحبان کسب و کار می ترسند و یا نمی خواهند حقوق بالا به ویزیتور بدهند! چه ایرادی دارد اگر فروشنده توانمندی وجود داشته باشد،مبالغ بالایی بفروشد و سود خوبی نصیب ما کند و از سویی دیگر سود بالایی خود ببرد؟؟!تهیه شده در: وب نوشت پنگان

نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه نوزدهم مرداد ۱۳۹۲ |
قرمز نماد قدرت

در شرق ، رنگ قرمز يادآور آتش و از طرفي نشان دهنده‌ي تولد دوباره مي‌باشد.

ققنوس پرنده‌ي سرخ جنوب ، نماد رنگ قرمز است. گفته مي‌شود ققنوس خود را روي توده‌اي از


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در جمعه هجدهم مرداد ۱۳۹۲ |
علی موقر

* توجه: مطالب اين ستون شديدا غيرجدي است.

آقای دیوید ریکاردو در کنار آقایان اسمیت و مارکس یکی از شخصیت‌های اصلی دوره کلاسیک اقتصاد به حساب می‌آید. وی نه تنها نظریات مهمی در علم اقتصاد از خود به جا گذاشته است که تا به امروز ماندگار شده است، بلکه ثروت هنگفتی هم از خود به جا گذاشت که البته معلوم نیست تا به امروز چیزی از آن باقی مانده است یا نه. با توجه به اینها می‌توانیم نتیجه بگیریم که دیوید ریکاردو آدمی بوده که در زمینه اقتصاد کارش را خوب بلد بوده است. 

دیوید ریکاردو در 18 آوریل 1772 در لندن زاده شد. خانواده او یهودی و هلندی الاصل بودند که به دلیل فرار


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه پانزدهم مرداد ۱۳۹۲ |
مترجم: محمد نجف‌آبادي فراهاني

موردکاوی: لئو مدیر تیم کوچکی است و باید معاونی را برای پروژه‌ای انتخاب کند. رقابت، میان دو نفر از اعضای تیم است که هر دوی آنها برای ثابت کردن توانایی‌های خود به این کار نیاز دارند. 

یکی از این دو نفر توانایی‌های بیشتری برای انجام پروژه دارد. اما لئو ترجیح می‌دهد با نفر دیگر کار کند، زیرا با او بهتر کنار می‌آید. لئو چه تصمیمی باید اخذ کند؟ در ادامه نظر سه کارشناس در این رابطه را می‌خوانیم:


دکتر ریموند مادن، استاد میهمان رشته مدیریت در مدرسه کسب و کار ESCP Europe:



ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه پانزدهم مرداد ۱۳۹۲ |
نوشته: Geoffrey James

ترجمه: مهدی سریرچی 

منبع: Inc

در گفت‌وگو با  افراد تصمیم گیرنده (خواه این گفت‌وگو تلفنی باشد یا حضوری ) باید از وقت‌تان نهایت استفاده را ببرید. تام بلیک نویسنده کتاب «واگن میلیونر»  پنج توصیه فوق‌العاده موثر در این زمینه دارد. 

1. یک هدف منطقی انتخاب کنید 



برچسب‌ها: استراتژي‌‌هاي مذاكره
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه چهاردهم مرداد ۱۳۹۲ |
مترجم: مریم رضایی
منبع: HBR
زندگی هیچ‌گاه به اندازه امروز قابل‌پیش‌بینی نبوده است. سرویس یلپ (Yelp) در مورد رستوران‌هایی که غذاهای بد دارند به ما هشدار می‌دهد و رستوران‌های خوب را معرفی می‌کند، فیس‌بوک در مورد کنسرت‌ها یا وقایع مورد علاقه‌مان به ما اطلاعات می‌دهد و دستورالعمل‌های دائمی از نقشه گوگل، باعث می‌شود هیچ‌گاه گم نشویم. 
همین اتفاق در سازمان‌های بازاریابی هم در حال رخ دادن است. «داده‌های بزرگ» جدیدترین کد رمز در این صنعت هستند. فعالیت‌هایی مانند مدل‌سازی اقتصادسنجی، تجزیه و تحلیل و تست کپی (بررسی آماری عملکرد بازاریابی) که تمام و کمال با داده سر و کار دارند، به مدیران برند پیشنهادهای فریبنده‌ای در مورد دقت و 

ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه دهم مرداد ۱۳۹۲ |

ترجمه: مهدی سریرچی

منبع: Entrepreneur

وارن بافت جمله معروفی دارد به این مضمون: «قیمت چیزی است که شما می‌پردازید. ارزش چیزی است که به دست می‌آورید»

این میلیاردر مشهور، جمله مذکور را درباره بازار سهام گفته است، اما کارآفرین‌های جوان نیز مخاطب او بوده‌اند. این جمله به طور خاص باید مورد توجه مدیران فروش باشد تا به جای متمرکز شدن روی قیمت محصول ارزش آن را مورد توجه قرار دهند.


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه هفتم مرداد ۱۳۹۲ |

مترجم: داود جعفری منبع: The Times 100 موردکاوی حاضر به بررسی این نکته می‌پردازد که چگونه شرکت کلاگ (Kellogg) توانست راهی جهت اطلاع‌رسانی اهمیت صبحانه برای مخاطبان گروه هدفش از طریق کمپینی چندبعدی ابداع کند و به این ترتیب به موفقیتی چشمگیر دست یابد. 


1: زمینه‌سازی جهت ایجاد تغییری استراتژیک پیش از اختصاص منابع لازم جهت ایجاد این استراتژی جدید «خانواده برندهای 


برچسب‌ها: برند
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه سوم مرداد ۱۳۹۲ |