نوشته: جیمز‌هاموند
ترجمه : مهدي سريرچي
بخش چهارم
شاخص EPIC™ در برند
هاله برند که نقش اساسی در عملکرد و کارآیی یک برند دارد، از چهار عنصر اصلي ساخته مي‌شود. براي آموختن اين چهار عنصر كافي است واژه EPIC™ را به خاطر بسپاريد.

EMOTION) :E) مخفف احساسات است. این بخش اصلي‌ترين بخش ايجاد يك برند قدرتمند است. در واقع سایر بخش‌ها به عنوان زيرمجموعه اين بخش ساخته می‌شوند. اگر احساسات


برچسب‌ها: برند
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه سی ام آذر ۱۳۹۱ |
مترجم: مریم رضایی

منبع: CEO
طی سال‌های اخیر، انتظارات مشتری تغییر کرده و دامنه آن گسترده شده است. در اینجا داستان چگونگی ارائه خدمات استثنایی به مشتری توسط یک سازمان را مرور می‌کنیم.

ماریا پادیستی، مدیر عامل شرکت پشتیبانی IT دیجیتال آرمور است که به سازمان‌های متوسط کمک می‌کند از سیستم‌های IT خود بیشترین بازدهی را به دست 


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه سی ام آذر ۱۳۹۱ |

حمید کارگر- شرکت سهامی فرش ایران به عنوان دیرپاترین نهاد در هنر- صنعت فرش دستباف این سرزمین، گنجینه‌ای از خاطرات و تجربه‌ها را با خود به یادگار دارد که کنکاش در آنها سرشار از آموزه‌هایی برای امروز خواهد بود.
یکی از این یادگارها، صورت‌جلسه‌های تنظیم شده در این شرکت است که بازخوانی آنها خالی از لطف 

ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه سی ام آذر ۱۳۹۱ |

مترجم:صدیقه خندان
منبع:business week
همه می‌دانند کسب عالی ترین مرتبه در MBA شما را به ابزارهایی مجهز می‌کند تا به نخبگان تجارت بپیوندید، شرکت خود را پایه گذاری و اداره کنید یا جایی برای خود در هیات مدیره به دست آورید. اما آموزش چگونگی مدیریت پروژه‌های معمولی‌تر که در واقع یک سازمان را به حرکت وا می‌دارند و سرمایه‌ای را که موجب ادامه فعالیت آن می‌شود تولید می‌کنند، چقدر می‌تواند برای دانشجویان MBA مفید باشد؟

تردیدها در مورد توانایی دانش‌آموختگان MBA برای انجام این کار به سادگی در تجربه شرکت FedEx که 


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه سی ام آذر ۱۳۹۱ |
مصطفی مسجدی آرانی: جستجو در وب نشانگر تمایلات و خواسته‌های کاربران اینترنتی است. آن‌ها هستند که مشخص می‌کنند چه چیزی باید در صدر فهرست جستجوها یکسال یا حتی کل دوران اینترنت


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیست و ششم آذر ۱۳۹۱ |

نوشته: جیمز‌هاموند
ترجمه: مهدي سريرچي
بخش سوم يك بنگاه براي اطمينان از اينكه كالايش به بهترين نحو ممكن در معرض ديد مشتريان قرار مي‌گيرد چه ابزارهايي در اختيار دارد؟ اگر لوگوها، شعارها، تبليغات يا تضمين‌ها موثر نيستند پس چه چيزي مي‌تواند تاثيرگذار باشد؟

پاسخ اين سوال دو بخش است. بخش اول آن كاري است كه خود شما به عنوان بنگاه بايد انجام دهيد. بايد تصورات ذهني خود درباره كسب كار و كارهايي كه بايد انجام دهيد را تغيير دهيد تا بتوانيد مشتريان كنوني را حفظ كنيد؛ يعني بتوانيد اين نكته را درك كنيد كه برند تنها مربوط به ذهن


برچسب‌ها: برند
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیست و ششم آذر ۱۳۹۱ |
نوشته: جیمز هاموند

ترجمه : مهدي سريرچي
بخش دوم
تمامی بحث بازاریابی راجع به مشتری است. حال بايد به اين پرسش‌ها پاسخ داده شود كه امروزه به چه كساني مشتري گفته مي‌شود، آیا مشتریان امروزی با گذشته تفاوتی کرده اند؟

نيازي به گفتن نيست كه زندگي مشتریان امروزی نسبت به آنچه در ابتدای قرن بیستم بود كاملا تغییر پيدا كرده است. از آن زمان تکنولوژی، ارتباطات و انتقال اطلاعات پیشرفت‌هاي 


برچسب‌ها: برند
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه بیست و سوم آذر ۱۳۹۱ |

نويسنده: جيمز هاموند
مترجم: مهدي سريرچي
بخش نخست
برند چيزي فراتر از رابطه منطقي و واقعي با محصول یا خدمت است. برندها مرزهای منطق و استدلال را پشت سر گذاشته و به سمت احساسات می‌روند.

آزمایش معروفی در سال 2003 توسط محققان رفتاری انجام شد که نتایج دور از انتظاری داشت.
اين آزمايش به نام «چالش پپسی » مشهور شد. برای انجام این آزمایش از افراد مختلفی که به صورت تصادفی


برچسب‌ها: برند
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه نوزدهم آذر ۱۳۹۱ |

مترجم:روزبه مرسلی
منبع:OPEN Forum.com
براي ساختن يك سازمان موفق، به افراد مختلف با موقعيت‌هاي سازماني مختلفي احتياج است تا سازمان بتواند كاركرد روان و درستي داشته باشد.

برخي از نقش‌های سازماني به راحتي قابل تعريف هستند در حالي كه براي برخي ديگر مشخص كردن

ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه هجدهم آذر ۱۳۹۱ |

مترجم: مریم رضایی

منبع: Forbes
تغییرات اقتصادی که دولت‌ها در شرایط بحران ایجاد می‌کنند، فرصت‌های کسب‌وکار را توسعه می‌بخشد. عواملی مانند محیط تجاری فعال، رشد اقتصادی کشور، رشد تکنولوژی، سرمایه انسانی و شرایط مالی، در ایجاد یک محیط کسب‌وکار مناسب تاثیرگذارند. بر این اساس، ده کشور برتری که در فراهم آوردن محیط کسب و کار مناسب در جهان پیشتازند معرفی می‌شوند:

1) کانادا


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه هجدهم آذر ۱۳۹۱ |


پرمتقاضی ترین و کم متقاضی ترین رشته ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و در بورس برای جذب هیأت علمی در فراخوان امسال اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در فراخوان جذب هیئت علمی شهریورماه 91، برخی از مهمترین جزئیات رشته های کم و پر متقاضی همچنین دانشگاههای دارای بیشترین اولویت و طرفدار مشخص شد.

پرمتقاضی ترین رشته ها در دکتری پیمانی

ردیف نام رشته
1 شیمی
2 مهندسی برق
3 مهندسی عمران
4 فیزیک
5 ریاضی
6 مهندسی مکانیک
7 مدیریت
8 زبان و ادبیات فارسی
9 مهندسی کشاورزی
10 زیست شناسی
11 حقوق
12 الهیات و معارف
13 مهندسی شیمی
14 زبان انگلیسی
15 روانشناسی
16 دامپزشکی
17 جغرافیا
18 علوم تربیتی
19 علوم سیاسی

 پر متقاضی ترین رشته ها در بورس دکتری

ردیف  نام رشته 
1  مهندسی برق
 شیمی
 ریاضی
 مهندسی مکانیک
 فیزیک
 مهندسی عمران
 مهندسی کشاورزی
8  مدیریت
 مهندسی شیمی
10   زیست شناسی
11   مهندسی مواد
12   مهندسی کامپیوتر
13   حقوق
14   تربیت بدنی و علوم ورزشی
15   زبان و ادبیات فارسی
16   الهیات و معارف اسلامی
17   زبان انگلیسی
18   روانشناسی
19   دامپزشکی
20   علوم تربیتی
21   اقتصاد

پر متقاضی ترین رشته ها در کارشناسی ارشد

ردیف نام رشته 
 مهندسی کامپیوتر
 مهندسی برق
 ریاضی
 مدیریت
 مهندسی عمران
 معماری
 مهندسی مکانیک
 کتابداری
 مهندسی کشاورزی
10   تربیت بدنی و علوم ورزشی
11   زبان انگلیسی
12   مهندسی صنایع
13   فیزیک
14   الهیات و معارف
15   حقوق
16   شیمی
17   علوم تربیتی
18   فناوری اطلاعات
19   ارتباط تصویری

کم متقاضی ترین رشته ها در دکتری

 ردیف نام رشته  تعداد متقاضی 
1  پرستاری  یک نفر
 مخابرات نوری  //
 برنامه ریزی توسعه آموزش عالی  //
 بهداشت عمومی  //
 بهداشت و بیماریهای آبزیان  //
 فیزیوتراپی  //
7  زبان آلمانی  //
 8  فتونیک  //
 مددکاری اجتماعی  //

کم متقاضی ترین رشته ها در بورس

 ردیف  نام رشته تعداد متقاضی 
 1  علوم گیاهی  یک نفر
 تصویرسازی  //
 مهندسی رباتیک  //
 گرافیک  //
 مهندسی مالی  //
 فضای سبز  //
 فرش  //
8 عکاسی //

نوشته شده توسط سپهر برادران در جمعه هفدهم آذر ۱۳۹۱ |

مترجم: رویا مرسلی
منبع: HBR
همه کسب و کارها خواهان داشتن مشتریان وفادار هستند، اما وفاداری نیز به نوبه خود انواع مختلف دارد.
اما در قالب وسیع تر، طبق نظر لری فرید، مدیرعامل یک شرکت بزرگ در زمینه تحلیل رفتار مشتریان، وفاداری مشتریان دارای چهار شکل اصلی است:

وفاداری خریداری شده
بهترین مثال برای خرید وفاداری مشتریان، ایجاد برنامه‌های تشویقی برای مشتریان است. سایر نمونه‌ها 

ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه پانزدهم آذر ۱۳۹۱ |

مترجم: مریم رضایی
منبع: HBR
ژوزف جیمنز، مدیر عامل شرکت دارویی نووارتیس، پس از پایان مهلت در اختیار داشتن حق انحصار داروی مهم تولیدی این شرکت، روش‌های جدیدی برای رشد شركت پیدا کرد

به مدت بیش از یک دهه، قرص ضد فشار خون «دیووان» پرفروش‌ترین محصول شرکت دارویی نووارتیس بوده است. دانشمندان این شرکت سال‌های زیادی صرف تحقیق برای تولید این دارو کرده‌اند و آن را روی هزاران بیمار در تست‌های بالینی آزمایش کرده‌اند. روی هم رفته، نووارتیس بیش از یک میلیارد دلار خرج کرد و امتیاز


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه چهاردهم آذر ۱۳۹۱ |
ارزش صنعت مواد غذایی حلال در جهان هم اکنون به بیش از 2.77 تریلیون دلار رسیده است.

شرکتهای تولید کننده مواد غذایی حلال در جهان به فکر توسعه بازارهای فروش این محصولات طی سالهای آینده هستند.

 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پی تی آی با گسترش فروش مواد غذایی حلال در بازارهای آمریکا هند و آفریقای جنوبی پیش‌بینی می‌شود، صنعت مواد غذایی حلال هر سال 20 درصد رشد داشته باشد.
 
بر اساس این گزارش، ارزش صنعت مواد غذایی حلال در جهان هم اکنون به بیش از 2.77 تریلیون دلار رسیده است.
 
در نمایشگاه صنایع غذایی حلال در شارجه امارات بیش از 90 شرکت از 26 کشور جهان از جمله کانادا، آلمان، هند، هلند، آفریقای جنوبی، اسپانیا، انگلیس و آمریکا شرکت دارند.
 
افزایش چشمگیر تقاضا برای مواد غذایی حلال در سراسر جهان چالش بزرگی برای این صنعت به شمار می رود.
 
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، بخش زیادی از تقاضا برای مواد غذایی حلال مربوط به کشورهای خاور میانه است و این کشورها طی سالهای آینده با کمبود گوشت قرمز برای تولید مواد غذایی حلال روبرو خواهند شد.

نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه دوازدهم آذر ۱۳۹۱ |
نویسنده: جیل اشلزینگر

منبع: MoneyWatch
مترجم: مریم بیدمشگی پور
چه کسی تا به حال به صورت ناخود آگاه مرتکب اشتباه مالی نشده است؟ بیایید به اشتباهاتمان اعتراف کنیم، همه ما کارهای احمقانه‌ای انجام می‌دهیم که باید به خاطر آنها هزینه زیادی بپردازیم.

بر اساس تحقیقی که توسط اتحادیه مصرف‌کنندگان آمریکا و شرکت پریمریکا انجام شده، دو سوم آمریکایی‌ها عنوان کرده‌اند که حداقل یک اشتباه بسیار نادرست مالی انجام داده‌اند


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در شنبه یازدهم آذر ۱۳۹۱ |

ترجمه : مهدی سریرچی

منبع: Inc
فکر می‌کنید مدیر بزرگی هستید؟ مطمئن شوید که به این سه خصوصیت مبتلا نیستید.

آنگونه که والتر ایزاکسون (در بیوگرافی که درباره استیو جابز نوشته) عنوان می‌کند هر مدیر بزرگی دارای درجه‌ای از «قابلیت عدم درک واقعیت» است.

در واقع ایزاکسون می‌گوید: «جابز اغلب بافشارآوردن برافراد برای خلق چیزی که هرگزفکر نمی‌کردند


ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در سه شنبه هفتم آذر ۱۳۹۱ |


از ديرباز هميشه افرادي بوده‌اند كه سوداي ثروتمند شدن داشته و حتي كودكي آنها مترادف با روياپردازي و آرزوهاي دور و دراز بوده است.

بازاريابان نيز همواره در آرزوي دستيابي به نقشه ذهن مشتري خود بوده‌اند؛ خبر خوش آنكه امروزه گوشه‌اي
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه ششم آذر ۱۳۹۱ |

کنث رگف*
یک بحث منطقی در مورد ارزش طلا هیچ وقت کار ساده‌ای نبوده است. اخیرا و با افزایش بیش از 300 درصدی آن طی دهه گذشته که دیگر از همیشه هم سخت‌تر شده است.

دسامبر گذشته، مارتین فلدشتاین و نوریل روبینی در مقالاتی بی حساب 
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه ششم آذر ۱۳۹۱ |

جف بیزاس، بنیان گذار وب سایت آمازون می‌‌گوید: «عنوان تجاری شما چیزی است که وقتی در اتاق نیستید در مورد شما می‌‌گویند.»
تیم لبرشت می‌‌گوید: «ارتباطات فعال شرکت‌ها به آنها اجازه می‌دهد که در آن اتاق باشند، گوش بدهند و حتی به بحث‌ها ملحق شوند.»

در این سخنرانی، لبرشت سه قاعده مطرح می‌‌کند که عنوان‌های تجاری 
برچسب‌ها: برند
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه دوم آذر ۱۳۹۱ |

ترجمه : مهدی سریرچی
منبع : Inc
اپلیکیشن‌ها و فن آوری‌های جانبی تلفن‌های موبایل همه قواعد را تغییر داده است. برای حفظ کسب‌وکارتان سه توصیه را در نظر داشته باشید.

اکنون پنج میلیارد نفر در دنیا از تلفن هوشمند استفاده می‌کنند و دیگر دسترسی به اینترنت از روش‌های قدیمی رو به کاهش است. امروزه بازدیدکنندگان سایت‌های اینترنتی از طریق موبایل هر روز در حال افزایش است.

بیایید نگاهی دوباره به دنیای پیرامون داشته باشیم، تلفن موبایل، شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های آن هر حوزه‌ای از کسب‌وکار و زندگی ما را تحت شعاع قرار می‌دهند. با توجه به تغییرات مداوم تکنولوژی آیا می‌توانید مناسبات شرکت خود را در مسیر درستی پیش ببرید؟
«رندی گیگ» نویسنده کتاب «امنیت جدید پرمخاطره است» می‌گوید: «گوشی‌های موبایل تغییر شکل اینترنت را رقم زده‌اند. چیزی که ما درباره آن صحبت می‌کنیم خود تکنولوژی نیست، بلکه منظورمان چگونگی استفاده مردم از تکنولوژی است. موبایل‌ها ما را از روش‌های قدیمی دور و به سمت موج سوم دسترسی به اینترنت هدایت می‌کنند.»
او درباره وضعيتي که در آینده نزدیک شاهدش خواهیم بود سخن می‌گوید. در نظر بگیرید چگونه شبکه‌های اجتماعی (جایی که خیلی از طرفداران برندهای شما با آن تعامل دارند) تعداد مراجعات به وب سایت شرکت‌ها را کم کرده‌اند.
او می‌گوید: «بزرگ‌ترین برنده در عصر جدید کارآفرین‌هایی خواهند بود که بدانند چگونه با گوشی‌های موبایل پول‌سازی کنند »
قرار گرفتن در زمره افراد «برنده» به معنی پذیرفتن یک تکنولوژی خاص نیست، بلکه بیشتر به این معنی است که توجه کاملی داشته باشید به اینکه در واقع مشتریان شما چگونه برای بالاتر بردن کیفیت زندگی‌شان از تکنولوژی‌های خاص استفاده می‌کنند. گام بعدی برای موفقیت در عصر جدید تکنولوژی ترسیم نقشه راهی برای هماهنگ شدن با این اکوسیستم جدید است.
برای مثال : اگر هنوز از بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنید،بهتر است زودتر تجدید نظری در روش‌های خود داشته باشید. به گفته گیگ باید به این فکر کنید که امروزه «بیشتر افراد جوان به اپلیکیشن‌های نوشتاری و تصویری گرایش دارند. بنابراین اگر شرکت شما برای معرفی خود به ارسال ایمیل و وب سایت معمولی اکتفا کند، تقریبا 5 سال عقب هستید، که در دنیای اینترنت مانند فاصله 20 ساله از رقبا است!»
گیگ در کتابش پیش‌بینی می‌کند که تمام شرکت‌ها ملزم هستند روی ارائه خدمات از طریق اپلیکیشن‌ها سرمایه‌گذاری کنند تا بتوانند پاسخگوی چشم‌اندازهای شرکت و مشتریان باشند. آنها همچنین بایدآمادگی داشته باشند که اپلیکیشن‌هایی برای موج جدید کاربران که از طریق تلفن‌های همراه خود به اینترنت دسترسی دارند (که بیشترین تعداد از مشتریان را هم ایجاد می‌کند)ارائه دهند. او می‌گوید:
اپلیکیشن‌هایی که شرکت‌ها برای مشتریانشان خلق می‌کنند باعث شکوفایی در تولید نمی‌شود، اما هزاران میلیارد دلار درآمد ایجاد خواهد کرد. بزرگ‌ترین سهم درآمدزایی را «اپلیکیشن‌های فرآیندی» ایجاد می‌کنند.مانند اپلیکیشن‌هایی که به افراد کمک می‌کند تا ماشین اجاره کنند، آدرس نزدیک‌ترین رستوران ژاپنی را پیدا کنند،از جدیدترین محصولات و دستاوردها مطلع شوندیا درباره نحوه گذراندن تعطیلات‌شان تصمیم‌گیری کنند.
این اپلیکیشن‌های ساخته شده نام شرکت‌ها را در معرض دید مشتریان قرار می‌دهد و فرصت‌های بازاریابی جدیدی برای کارآفرین‌ها خلق می‌کنند.
مثلا اگر مالک یک فروشگاه در خیابان اصلی هستید، می‌توانید برنامه کاربردی طراحی کنید تا کوپن‌های تخفیف یا خرید رایگان تشویقی را به صفحه نمایش تلفن هوشمند افرادی که از اطراف فروشگاه شما عبور می‌کنند، ارسال کند.
گیگ پیشنهاد می‌کند جهت آمادگی برای رویارویی با این موج جدید این سه توصیه را به کار ببندید:
• اپلیکیشنی خلق کنید که فرآیند دسترسی مشتریان بالقوه به نیازهایشان را تسهیل کند. مثلا یک فروشگاه ورزشی می‌تواند اپلیکیشن‌هایی را در این زمینه در اختیارمشتریان خود قرار دهد: مقدار کالری دریافتی را محاسبه کند، حرکات ورزشی شان را پیگیری کند یا هر فعالیت دیگری را که با محصول ارائه شده توسط آنها ارتباط دارد، در اختیار مشتریان قراردهد.
• اپلیکیشن هایتان را طوری طراحی نکنید که فقط لینک ارجاع به سمت وب سایت شما را داشته باشد. پیشنهاد ارائه خدمت یا ارزش برای مشتریانتان می‌تواند کارآمد باشد.
• توجه داشته باشید کاربرد اپلیکیشنی که طراحی می‌کنید نباید فقط متناسب با فروش شما باشد بلکه آن را برحسب نحوه خرید مشتریان طراحی کنید.
فرقی نمی کند چه کسب‌وکاری داشته باشید گوشی‌های موبایل و اپلیکیشن‌هایش قواعد همه چیز را عوض کرده‌اند. آنها باعث می‌شوند که مراجعه به وب سایت معمولی شما کاهش پیدا کند و ممکن است یک روز کاملا جایگزین آن شوند. نوع عملکرد شرکت‌ها، بازاریابی و مدیریت آنها را تغییر خواهند داد و چالش‌های بسیار زیادی ایجاد خواهند کرد. با این حال فرصت‌های بسیار سودمندی برای کارآفرین‌هایی که آنها را درک می‌کنند ایجاد خواهند کرد.
ماخذ:دنیای اقتصاد/تهیه شده در: وب نوشت پنگان

نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه دوم آذر ۱۳۹۱ |

مترجم: مریم رضایی
منبع: Knowledge INSEAD
همه ما معتقدیم که رهبران ارشد افراد باهوش و بااستعدادی هستند. جامعه منشا باهوش بودن را به افرادی منتسب می‌داند که بهره هوشی آنها بالاتر از 140 است. مثلا بیل گیتس، موسس مایکروسافت، بهره هوشی 160 دارد. هوش این‌گونه افراد، موفقیت و شهرت زیادی برای آنها به همراه داشته، اما تنها باهوش بودن در نهایت کار کافی نیست.

به گفته پراساد کایپه، محقق ارشد و مدیر اجرایی بازنشسته مدرسه کسب‌و‌کار 
ادامه مطلب
نوشته شده توسط سپهر برادران در چهارشنبه یکم آذر ۱۳۹۱ |