نوشته: جیمزهاموند
 ترجمه : مهدي سريرچي
 بخش چهارم
شاخص EPIC™ در برند 
هاله
 برند که نقش اساسی در عملکرد و کارآیی یک برند دارد، از چهار عنصر اصلي 
ساخته ميشود. براي آموختن اين چهار عنصر كافي است واژه EPIC™ را به خاطر 
بسپاريد. 
 منبع: CEO
طی سالهای اخیر، انتظارات مشتری 
تغییر کرده و دامنه آن گسترده شده است. در اینجا داستان چگونگی ارائه خدمات
 استثنایی به مشتری توسط یک سازمان را مرور میکنیم.   

تردیدها در مورد توانایی دانشآموختگان MBA برای انجام این کار به سادگی در تجربه شرکت FedEx که
 نوشته: جیمزهاموند
 ترجمه: مهدي سريرچي
 بخش سوم يك بنگاه براي 
اطمينان از اينكه كالايش به بهترين نحو ممكن در معرض ديد مشتريان قرار 
ميگيرد چه ابزارهايي در اختيار دارد؟ اگر لوگوها، شعارها، تبليغات يا 
تضمينها موثر نيستند پس چه چيزي ميتواند تاثيرگذار باشد؟
پاسخ اين سوال دو بخش است. بخش اول آن كاري است كه خود شما به عنوان بنگاه بايد انجام دهيد. بايد تصورات ذهني خود درباره كسب كار و كارهايي كه بايد انجام دهيد را تغيير دهيد تا بتوانيد مشتريان كنوني را حفظ كنيد؛ يعني بتوانيد اين نكته را درك كنيد كه برند تنها مربوط به ذهن
 ترجمه : مهدي سريرچي
 بخش دوم
تمامی بحث 
بازاریابی راجع به  مشتری است. حال بايد به اين پرسشها پاسخ داده شود كه  
امروزه به چه كساني مشتري گفته ميشود، آیا مشتریان امروزی  با گذشته 
تفاوتی کرده اند؟
نيازي به گفتن نيست كه زندگي مشتریان امروزی نسبت به آنچه در ابتدای قرن بیستم بود كاملا تغییر پيدا كرده است. از آن زمان تکنولوژی، ارتباطات و انتقال اطلاعات پیشرفتهاي
 نويسنده: جيمز هاموند
 مترجم: مهدي سريرچي
 بخش نخست
برند چيزي 
فراتر از رابطه منطقي و  واقعي با محصول یا خدمت است. برندها مرزهای منطق و
 استدلال را پشت سر گذاشته و به سمت احساسات میروند. 
آزمایش معروفی در سال 2003  توسط  محققان رفتاری انجام شد که نتایج دور از انتظاری داشت.
اين
 آزمايش به نام «چالش پپسی » مشهور شد. برای انجام این آزمایش از افراد 
مختلفی که به صورت تصادفی
 مترجم:روزبه مرسلی
 منبع:OPEN Forum.com
براي ساختن يك سازمان موفق،
 به افراد مختلف با موقعيتهاي سازماني مختلفي احتياج است تا سازمان بتواند
 كاركرد روان و درستي داشته باشد.

مترجم: مریم رضایی
منبع: Forbes1) کانادا
| پرمتقاضی ترین و کم متقاضی ترین رشته ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و در بورس برای جذب هیأت علمی در فراخوان امسال اعلام شد. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
به گزارش خبرنگار مهر، در فراخوان جذب هیئت علمی شهریورماه 91، برخی از مهمترین جزئیات رشته های کم و پر متقاضی همچنین دانشگاههای دارای بیشترین اولویت و طرفدار مشخص شد. پرمتقاضی ترین رشته ها در دکتری پیمانی 
 پر متقاضی ترین رشته ها در بورس دکتری 
 پر متقاضی ترین رشته ها در کارشناسی ارشد 
 کم متقاضی ترین رشته ها در دکتری 
 کم متقاضی ترین رشته ها در بورس 
  | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

مترجم: رویا مرسلی
 منبع: HBR
همه کسب و کارها خواهان داشتن مشتریان وفادار هستند، اما وفاداری نیز به نوبه خود انواع مختلف دارد.
اما
 در قالب وسیع تر، طبق نظر لری فرید، مدیرعامل یک شرکت بزرگ در زمینه تحلیل
 رفتار مشتریان،  وفاداری مشتریان دارای چهار شکل اصلی است:
به مدت بیش از یک دهه، قرص ضد فشار خون «دیووان» پرفروشترین محصول شرکت دارویی نووارتیس بوده است. دانشمندان این شرکت سالهای زیادی صرف تحقیق برای تولید این دارو کردهاند و آن را روی هزاران بیمار در تستهای بالینی آزمایش کردهاند. روی هم رفته، نووارتیس بیش از یک میلیارد دلار خرج کرد و امتیاز
شرکتهای تولید کننده مواد غذایی حلال در جهان به فکر توسعه بازارهای فروش این محصولات طی سالهای آینده هستند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پی تی آی با گسترش فروش 
مواد غذایی حلال در بازارهای آمریکا هند و آفریقای جنوبی پیشبینی میشود، 
صنعت مواد غذایی حلال هر سال 20 درصد رشد داشته باشد.
 
بر اساس این گزارش، ارزش صنعت مواد غذایی حلال در جهان هم اکنون به بیش از 2.77 تریلیون دلار رسیده است.
 
در نمایشگاه صنایع غذایی حلال در شارجه امارات بیش از 90 شرکت از 
26 کشور جهان از جمله کانادا، آلمان، هند، هلند، آفریقای جنوبی، اسپانیا، 
انگلیس و آمریکا شرکت دارند.
 
افزایش چشمگیر تقاضا برای مواد غذایی حلال در سراسر جهان چالش بزرگی برای این صنعت به شمار می رود.
 
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، بخش زیادی از تقاضا برای مواد غذایی
 حلال مربوط به کشورهای خاور میانه است و این کشورها طی سالهای آینده با 
کمبود گوشت قرمز برای تولید مواد غذایی حلال روبرو خواهند شد.
 منبع: MoneyWatch
 مترجم: مریم بیدمشگی پور
چه
 کسی تا به حال به صورت ناخود آگاه مرتکب اشتباه مالی نشده است؟ بیایید به 
اشتباهاتمان اعتراف کنیم، همه ما کارهای احمقانهای انجام میدهیم که باید 
به خاطر آنها هزینه زیادی بپردازیم. 
بر اساس تحقیقی که توسط اتحادیه مصرفکنندگان آمریکا و شرکت پریمریکا انجام شده، دو سوم آمریکاییها عنوان کردهاند که حداقل یک اشتباه بسیار نادرست مالی انجام دادهاند

ترجمه : مهدی سریرچی
 منبع: Inc
فکر میکنید مدیر بزرگی هستید؟ مطمئن شوید که به این سه خصوصیت مبتلا نیستید.
آنگونه که والتر ایزاکسون (در بیوگرافی که درباره استیو جابز نوشته) عنوان میکند هر مدیر بزرگی دارای درجهای از «قابلیت عدم درک واقعیت» است.
در واقع ایزاکسون میگوید: «جابز اغلب بافشارآوردن برافراد برای خلق چیزی که هرگزفکر نمیکردند

از ديرباز هميشه افرادي بودهاند كه سوداي ثروتمند شدن داشته و حتي كودكي آنها مترادف با روياپردازي و آرزوهاي دور و دراز بوده است. 
 کنث رگف*
یک بحث منطقی در مورد ارزش طلا هیچ وقت کار سادهای نبوده 
است. اخیرا و با افزایش بیش از 300 درصدی آن طی دهه گذشته که دیگر از همیشه
 هم سختتر شده است.
جف بیزاس، بنیان گذار وب سایت آمازون میگوید: «عنوان تجاری شما چیزی است که وقتی در اتاق نیستید در مورد شما میگویند.»
تیم لبرشت میگوید: «ارتباطات فعال شرکتها به آنها اجازه میدهد که در آن اتاق باشند، گوش بدهند و حتی به بحثها ملحق شوند.»

اکنون پنج میلیارد نفر در دنیا از تلفن هوشمند استفاده میکنند و دیگر دسترسی به اینترنت از روشهای قدیمی رو به کاهش است. امروزه بازدیدکنندگان سایتهای اینترنتی از طریق موبایل هر روز در حال افزایش است.
بیایید نگاهی دوباره به دنیای پیرامون داشته باشیم، تلفن 
موبایل، شبکههای اجتماعی و اپلیکیشنهای آن هر حوزهای از کسبوکار و 
زندگی ما را تحت شعاع قرار میدهند. با توجه به تغییرات مداوم تکنولوژی آیا
 میتوانید مناسبات شرکت خود را در مسیر درستی پیش ببرید؟
«رندی گیگ» 
نویسنده کتاب «امنیت جدید پرمخاطره است» میگوید: «گوشیهای موبایل تغییر 
شکل اینترنت را رقم زدهاند. چیزی که ما درباره آن صحبت میکنیم خود 
تکنولوژی نیست، بلکه منظورمان چگونگی استفاده مردم از تکنولوژی است. 
موبایلها ما را از روشهای قدیمی دور و به سمت موج سوم دسترسی به اینترنت 
هدایت میکنند.»
او درباره وضعيتي که در آینده نزدیک شاهدش خواهیم بود 
سخن میگوید. در نظر بگیرید چگونه شبکههای اجتماعی (جایی که خیلی از 
طرفداران برندهای شما با آن تعامل دارند) تعداد مراجعات به وب سایت شرکتها
 را کم کردهاند.
او میگوید: «بزرگترین برنده در عصر جدید کارآفرینهایی خواهند بود که بدانند چگونه با گوشیهای موبایل پولسازی کنند »
قرار
 گرفتن در زمره افراد «برنده» به معنی پذیرفتن یک تکنولوژی خاص نیست، بلکه 
بیشتر به این معنی است که توجه کاملی داشته باشید به اینکه در واقع مشتریان
 شما چگونه برای بالاتر بردن کیفیت زندگیشان از تکنولوژیهای خاص استفاده 
میکنند. گام بعدی برای موفقیت در عصر جدید تکنولوژی ترسیم نقشه راهی برای 
هماهنگ شدن با این اکوسیستم جدید است. 
برای مثال : اگر هنوز از 
بازاریابی ایمیلی استفاده میکنید،بهتر است زودتر تجدید نظری در روشهای 
خود داشته باشید. به گفته گیگ باید به این فکر کنید که امروزه «بیشتر افراد
 جوان به اپلیکیشنهای نوشتاری و تصویری گرایش دارند. بنابراین اگر شرکت 
شما برای معرفی خود به ارسال ایمیل و وب سایت معمولی اکتفا کند، تقریبا 5 
سال عقب هستید، که در دنیای اینترنت مانند فاصله 20 ساله از رقبا است!»
گیگ
 در کتابش پیشبینی میکند که تمام شرکتها ملزم هستند روی ارائه خدمات از 
طریق اپلیکیشنها سرمایهگذاری کنند تا بتوانند پاسخگوی چشماندازهای شرکت و
 مشتریان باشند. آنها همچنین بایدآمادگی داشته باشند که اپلیکیشنهایی برای
 موج جدید کاربران که از طریق تلفنهای همراه خود به اینترنت دسترسی دارند 
(که بیشترین تعداد از مشتریان را هم ایجاد میکند)ارائه دهند. او میگوید:
اپلیکیشنهایی
 که شرکتها برای مشتریانشان خلق میکنند باعث شکوفایی در تولید نمیشود، 
اما هزاران میلیارد دلار درآمد ایجاد خواهد کرد. بزرگترین سهم درآمدزایی 
را «اپلیکیشنهای فرآیندی» ایجاد میکنند.مانند اپلیکیشنهایی که به افراد 
کمک میکند تا ماشین اجاره کنند، آدرس نزدیکترین رستوران ژاپنی را پیدا 
کنند،از جدیدترین محصولات و دستاوردها مطلع شوندیا درباره نحوه گذراندن 
تعطیلاتشان تصمیمگیری کنند.
این اپلیکیشنهای ساخته شده نام شرکتها 
را در معرض دید مشتریان قرار میدهد و فرصتهای بازاریابی جدیدی برای 
کارآفرینها خلق میکنند. 
مثلا اگر مالک یک فروشگاه در خیابان اصلی 
هستید، میتوانید برنامه کاربردی طراحی کنید تا کوپنهای تخفیف یا خرید 
رایگان تشویقی را به صفحه نمایش تلفن هوشمند افرادی که از اطراف فروشگاه 
شما عبور میکنند، ارسال کند. 
گیگ پیشنهاد میکند جهت آمادگی برای رویارویی با این موج جدید این سه توصیه را به کار ببندید:
•
 اپلیکیشنی خلق کنید که فرآیند دسترسی مشتریان بالقوه به نیازهایشان را 
تسهیل کند. مثلا یک فروشگاه ورزشی میتواند اپلیکیشنهایی را در این زمینه 
در اختیارمشتریان خود قرار دهد: مقدار کالری دریافتی را محاسبه کند، حرکات 
ورزشی شان را پیگیری کند یا هر فعالیت دیگری را که با محصول ارائه شده توسط
 آنها ارتباط دارد، در اختیار مشتریان قراردهد.
• اپلیکیشن هایتان را 
طوری طراحی نکنید که فقط لینک ارجاع به سمت وب سایت شما را داشته باشد. 
پیشنهاد ارائه خدمت یا ارزش برای مشتریانتان میتواند کارآمد باشد.
• 
توجه داشته باشید کاربرد اپلیکیشنی که طراحی میکنید نباید فقط متناسب با 
فروش شما باشد بلکه آن را برحسب نحوه خرید مشتریان طراحی کنید.
فرقی نمی
 کند چه کسبوکاری داشته باشید گوشیهای موبایل و اپلیکیشنهایش قواعد همه 
چیز را عوض کردهاند. آنها باعث میشوند که مراجعه به وب سایت معمولی شما 
کاهش پیدا کند و ممکن است یک روز کاملا جایگزین آن شوند. نوع عملکرد 
شرکتها، بازاریابی و مدیریت آنها را تغییر خواهند داد و چالشهای بسیار 
زیادی ایجاد خواهند کرد. با این حال فرصتهای بسیار سودمندی برای 
کارآفرینهایی که آنها را درک میکنند ایجاد خواهند کرد. 
ماخذ:دنیای اقتصاد/تهیه شده در: وب نوشت پنگان
مترجم: مریم رضایی
 منبع: Knowledge INSEAD 
همه ما معتقدیم که 
رهبران ارشد افراد باهوش و بااستعدادی هستند. جامعه منشا باهوش بودن را به 
افرادی منتسب میداند که بهره هوشی آنها بالاتر از 140 است. مثلا بیل گیتس،
 موسس مایکروسافت، بهره هوشی 160 دارد. هوش اینگونه افراد، موفقیت و شهرت 
زیادی برای آنها به همراه داشته، اما تنها باهوش بودن در نهایت کار کافی 
نیست.