
فابر- كاستل بزرگترين و قديميترين كارخانه توليدكننده لوازم التحرير در 
جهان است كه 250 سال قدمت دارد و بيش از 2 ميليارد مداد در سال توليد 
ميكند.
	    
تخصص اصلي آن در توليد مداد گرافيتي و مدادرنگي است. اين شركت در سال 1761 
تاسيس شد و از آن زمان تاكنون، اداره آن نسل به نسل ادامه يافته و اكنون 
نسل هشتم شركت مديريت آن را برعهده دارد، خلاصهاي از مشخصههاي اين شركت 
در ادامه مطلب بيان ميشود. اين شركت ثابت كرده است كه كسبوكار خانوادگي 
ميتواند موفق باشد. 
شالوده برند فابر- كاستل 
شالوده برند، 
ارزشهاي اصلي فابر- كاستل را تعريف ميكند. آنها اساس چيزي كه ما 
ميخواهيم انجام دهيم و چگونگي انجام دادن آن را در شركت و برخورد ما با 
مشتريان، شركاي كسب و كار، جامعه و محيط شكل ميدهند. با محافظت كردن از 
ارزشهاي اصلي برند، فابر- كاستل در سراسر دنيا يكتا ميماند. 
شالوده 
برند فابر- كاستل اساس مديريت برند را شكل ميدهد. آنها براي ايجاد ساختار 
روشن و رهنمود و پيوستن و تركيب همه ناحيههاي شركت كمك ميكنند و رشد 
ماندگار شركت را تضمين ميكنند. شالوده فابر- كاستل در چهار ارزش اصلي بيان
 ميشود كه عبارتند از:
1- شايستگي و اصالت: ما از شايستگيمان براساس 
ريشههايمان، سابقهمان، تجربه و يادگيري هميشگي براي شكل دادن آينده با 
روحيه كارآفريني استفاده ميكنيم. اين دانش ماندگاري، رهبري استوار، درجه
 بالاي اعتبار و ارتباطات جهاني قوي و شبكههاي توزيع را تضمين ميكند.
2-
 كيفيت برجسته و ممتاز: ما تصميم گرفتهايم كه در همه محصولات و خدمات 
بهترين باشيم. ما به نيازهاي بازارهاي منطقهاي احترام ميگذاريم و هميشه 
نيازهاي جهاني را نيز در نظر ميگيريم. ما دانستهايم كه كيفيت، متفاوت 
بودن ارزش افزوده، عملكرد برجسته و طراحي بيانتها را تامين ميكند.
3- 
نوآوري و خلاقيت: ما خلاقيت و نوآوري را به عنوان پيشگام بودن و فراهم كردن
 بهبود مستمر براي ارائه راهحلهايي تعريف ميكنيم كه سودشان به مشتريان 
نهايي ميرسد و امكان نوآوري را از طريق فضاي كاري باز، اختصاص اموال خصوصي
 جهت مصارف عمومي و تعهد گروههاي كاري از رشتههاي مختلف ايجاد ميكنيم.
4-
 مسووليت محيطي و اجتماعي: ما تعهد و وظيفه هميشگي به افراد و محيط را 
احساس ميكنيم. ما به مسووليت اجتماعيمان در شركت، شركاي كسبوكار و جامعه
 عمل ميكنيم. ما تحقيقات مستمر براي فرآيندهاي دوستانهمحيطي و محافظت از 
گياهان را انجام ميدهيم.
استراتژيهاي موثر در موفقيت فابر-كاستل 
* تقسيم دامنه محصولات به 5 دسته متمركز بازي و يادگيري، هنر و گرافيك، نوشتافزار ويژه، نوشتافزار متداول، علامتزنها.
* بهرهبرداري كردن از اعتبار و شهرت محصول
* استراتژي جهانيسازي: فرآيند جهانيسازي به صورت آهسته و پيوسته از جمله اهداف شركت است.
*
 تمركز روي بازارهاي آسيايي: نيازهاي كشورهاي پيشرفته و كشورهاي در حال 
گسترش مانند هم نيستند. كشورهاي در حال گسترش هنوز به وسايل سادهاي مانند 
مداد و پاككن بيشتر نياز دارند. با ملاحظه رشد جمعيت در آسيا به نظر 
ميرسد كه نياز به اين وسايل روزبهروز در حال افزايش خواهد بود و فروش در 
آسيا افزايش مييابد.
* حمايت هميشگي از تصوير استانداردشده بازار
* بهبود مستمر در دامنه محصولات به منظور بالا بردن كيفيت و ارزش افزوده محصولات
* سرمايهگذاري گسترده براي بهبود اوضاع مالي و فرآيند زنجيره تامين
* مسووليت محيطي و اجتماعي
* مديريت استراتژيك برند
از فابر كاستل بياموزيم:
در
 اين قسمت راهكارهايي را براي بهتر شدن وضعيت شركتهاي فعال ايراني در اين 
زمينه به مديران آنان پيشنهاد ميكنيم. هر شركت ايراني ميتواند موارد زير 
را اجرا 
كند:
* برند خود را به طور صحيح و شايسته مديريت كند تا از اين طريق ارزش برند و وفاداري برند ميسر شود.
* در توليد محصولات خلاقيت و نوآوري داشته باشد و محصولات جديد و متمايز عرضه كند.
* تبليغات خود را افزايش دهد و با ارائه كاتالوگ به معرفي محصولات خود بپردازد.
* تنوع محصولات خود را افزايش دهد.
* وبسايت مفيدتري ايجاد كند و اطلاعات مورد نياز مصرفكنندگان را بيان كند و مديريت ارتباط با مشتريان خود را بهبود بخشد.
* به جاي چوب، از روزنامهها و كاغذهاي باطله استفاده كند.
* نمايندگيهاي خود را در كشور افزايش دهد.
* ظرفيت محصول خود را افزايش دهد تا بتواند محصولات خود را براي كشورهاي همسايه نيز صادر كند.
* گروهي از محققان در رشتههاي مختلف تشكيل دهد و با استفاده از علم آنان، فناوريهاي شركت را به روز كند.
* تحقيقات مداوم و گسترده بازاريابي انجام دهد كه اين امر موجب افزايش فروش و وفاداري مشتريان خواهد شد.
* از برندهاي موفق الگوبرداري كند.
*
 دورههاي آموزشي متناسب با نيازهاي شركت برگزار كند. در شركت فابر-كاستل 
با اينكه نسل به نسل اداره شركت از پدر به فرزند منتقل ميشد، با اين حال 
آنان دورههاي آموزشي لازم براي اين كار را ميگذراندند.
* نيروي انساني مورد نياز را با برگزاري آزمونهاي استخدامي و انتخاب آنان براساس شايستگي و مهارت لازم جذب
كند.
*
 بين كارگران و مديرعامل شركت به منظور تشخيص مشكلات و نيازهاي آنان و 
ارائه راهحل مناسب براي برطرف كردن اين مشكلات جلسات دورهاي برگزار كند.
* با مصرف كمتر انرژي و توليد ضايعات كمتر نسبت به جامعه و محيط خود مسووليتپذير باشد.
* مسابقات هنري برگزار كند و از محصولات شركت به عنوان جايزه استفاده كند و آثار برگزيده را در مجلات مشهور هنري منتشر كند.
منبع: دو ماهنامه توسعه مهندسي بازار/ 
تهیه شده در: 
وب نوشت پنگان
برچسبها: 
برند

 نوشته شده توسط سپهر برادران در دوشنبه چهاردهم فروردین ۱۳۹۱  
|