بینا- بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران رتبه شرکت‌های بیمه را از لحاظ سهم هرشرکت ازکل بازار بیمه سال ۱۳۸۹ اعلام کرد.
به گزارش بینا،این رتبه بندی سهم بازار شرکت‌های بیمه مستقیم فعال درسال ۱۳۸۹را که براساس قانون، بخشی از ریسک‌های پذیرفته شده خود را نزد بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تحت پوشش بیمه اتکایی اجباری ( قانونی) قرارداده‌اند، مشخص کرده است.
به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت بیمه ایران با در اختیار داشتن بیش از۴۶ درصد از بازار بیمه کشور همچنان بزرگ‌ترین سهم از بازار بیمه رادارد و از این لحاظ اولین شرکت بیمه کشوراست. شرکت بیمه آسیا با داشتن بیش از۱۱درصد از بازار بیمه کشورهمچون سال‌های قبل رتبه دوم خود راحفظ کرده است وشرکت بیمه دانا نیز درسال گذشته نزدیک به ۹ درصد از بازار را در اختیار داشت و از لحاظ سهم بازار رتبه سوم را به خود اختصاص داد.
بر اساس اين گزارش شرکت بیمه البرز با داشتن بیش از۸/۵ درصد از بازار و پارسیان  با داشتن بیش از۶/۵ درصد بازار به ترتیب در ردیف‌های چهارم وپنجم بازار بیمه قرارگرفته‌اند.
شرکت بیمه توسعه باسهم بیش از۶/۳ درصد، ملت با سهم بیش از۳/۳ درصد و کارآفرین با در اختیار داشتن بیش از۳ درصد بازار بیمه کشور ازلحاظ سهم دربازار رتبه‌های ششم، هفتم وهشتم را به خود اختصاص داده و شرکت‌های بیمه سینا و نوین نهمین و دهمین شرکت از نظرسهم بازار هستند.
پاسارگاد، معلم، رازی، سامان، دی و میهن به ترتیب در ردیف‌های یازدهم تا شانزدهم قرارگرفته اند.
کوچک‌ترین شرکت بیمه مستقیم ازلحاظ سهم بازار در سال ۱۳۸۹ شرکت تازه تاسیس بیمه کوثر است که دراین سال، سه صدم درصد از حق بیمه بازار را تولیدکرد ودر ردیف هفدهم قرارگرفت.
هم چنين بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تیرماه امسال، وضعیت سهم بازار۱۷شرکت از۲۲شرکت بیمه را براساس آمار دریافتی ازمدیریت اتکایی اجباری مشخص کرد. رتبه پنج شرکت شامل شرکت‌های بیمه به ثبت رسیده درمناطق آزاد وشرکت‌های بیمه اتکایی که مشمول بیمه اتکایی اجباری نیستند دراین رتبه بندی لحاظ نشده است.

تهيه شده در:http://pangan12.blogfa.com/


برچسب‌ها: بازاریابی بیمه
نوشته شده توسط سپهر برادران در یکشنبه بیست و ششم تیر ۱۳۹۰ |