
او در جواني به هر چيزي كه مربوط به مكانيك، ماشين بخار و برق بود علاقه داشت و با شور و شوق بسيار آن را توسعه ميداد.خانواده رنو خانه دومي در بيلانكورت و در نزديكی پاريس داشتند، در آنجا يك باغ و يك آلونك وجود داشت كه لوسين جوان اولين كارهايش را آنجا انجام ميداد.مطالعات و تحصيلات مورد علاقه لوسين نبود ولي لوسين دوران نوجوانياش را با دو چيز حياتي و با ارزش پشت سر گذاشت؛ درك مستقيم حسي و كاربرد عملي.
لوسين در سن 20 سالگي يك قطعه از سه چرخ را به يك چهار 
چرخه اضافه و گيربكس را اختراع كرد. بعد از اين اختراع توسط او، انتقال 
نيرو توسط زنجير به چرخ حذف شد و گيربكس جاي آن را گرفت.
لوسین رنو در 
مورد اختراعش مطمئن بود و شرط بست كه ماشين او ميتواند شيب 13 درصدی را 
بالا رود. اگرچه دوستانش اول باور نميكردند كه لوسين شرط را ببرد ولي نه 
تنها رنو شرط را برد، بلکه همچنين 12 سفارش اولش را با پول نقد گرفت به این
 ترتیب دورهاي در زندگی لوسین رنو شروع شد. چند ماه بعد او احساس كرد كه 
نیاز يك حق انحصار و امتياز براي كار خود دارد تا فعالیت و سودآوری صنعتی 
او در آينده را تضمین کند، او خيلي زود در میان صنايع زمان خودش مطرح شد.
دو
 برادرش مارسل و فرناند كه به صورت مستقل تجارت ميكردند در سال 1899 به وي
 ملحق شدند و با يك سرمايه كوچك و بدون دخالت دادن ديگران «كمپاني برادران 
رنو» را تاسيس كردند. پس از چندي مارسل و رنو مسابقهاي در نظر گرفتند كه 
محصول خود را در ملأ عام به نمايش بگذارند. اين مسابقه در شهرهاي پاريس، 
تروويل، پاريس، برداكس، پاريس، استد، پاريس، پاريس، برلين و بيشتر شهرهاي 
مهم صنعتي مثل پاريس، وين برگزار شد. در هر مسابقه تعداد زیادی از مردم هر 
منطقه حضور داشتند که این امر باعث محبوبيت بیشتر کمپانی رنو بين مردم شد و
 سفارشات متعددي برای آنها به ارمغان آورد. 
با گسترش سريع کمپانی، فروش
 سالانه آنها بالا رفت و با توسعه نيروي كار آنها در سال 1902 توانستند 
وسعت كارخانه را به 7500 متر مربع گسترش دهند. آنها با به وجود آوردن اولين
 نمايشگاه و فروشگاه اتومبيل در آن زمان، كاتالوگ رنو را نيز با چندين مدل 
ارائه دادند. در همان سال لوسين اقدام به ساخت اولين موتور رنو با چهار 
سيلندر و 24 اسب بخار کرد که خيلي زود امتياز موتور توربو را براي او در بر
 داشت.
در سال 1903 در مسابقهاي كه بين پاريس و مادريد انجام شد مارسل 
31 ساله در اثر تصادف كشته شد. در اين تصادف 6 نفر كشته و 15 نفر آسيب 
ديدند. اين حادثه در فرانسه عزاي ملي خوانده شد.اين يك فاجعه براي رنو بود 
كه نه تنها برادرش را بلكه يك حامي بزرگ را از دست داده بود.در همان زمان 
فرناند شروع به داير كردن فروش محصولات برادران رنو و شبكه فروش و تاسيس 
كمپاني در خارج از فرانسه، در كشورهاي انگلستان، بلژيك، ايتاليا، آلمان، 
اسپانيا و ايالات متحده آمريكا کرده بود.در سال 1919 لوئيس رنو در صنايع 
اتومبيل اروپا به طور جداگانه در مقابل رقيبان آمريكايي رخنه و با آنها 
رقابت كرد. در آن زمان آمريكا درگير جنگ بود و در فرانسه قدرت خريد بين 
مردم كم شده بود، به شکلی که از اتومبيل به عنوان يك وسيله تفنني استفاده 
ميشد.
بعد از اولين بحران اقتصادي در سالهاي 1920 و 1921 كه دنياي 
اقتصاد را به بنبست كشاند، رنو توانست قیمت خود را بطور شناور نگهداشته و 
جلوي رقبا سربلند بيرون آيد. در زمان صلح بعد از جنگ جهاني اول لوئيس رنو 
هر چيزي را كه يك موتور داشت ساخت مثل اتومبيل، ماشينهاي تجاري، ون، 
اتوبوس، تراكتور و ماشينهاي كشاورزي- ماشينهاي كشاورزي بعد از جنگ جانشين
 تانك شده بود و با نام كاتر پيلار به بازار عرضه شد- كشتي و انواع موتور، 
ماشينهاي ريلي و انواع موتورهاي هواپيما.
لوئيس رنو در سال 1944 كشته 
شد، او تا پايان عمر بيش از 500 اختراع مهم كرد که از مهمترین آنها اختراع
 ديفرانسيل و گاردن بود. در سال 1919 كمپاني رنو بزرگترين شركت در اروپا 
شناخته شد، تنها در سال 1914 ششصد تاكسي رنو، 6500 سرباز را به جبهه مارن 
انتقال داد. در سال 1978 كارخانههاي Berlit و Saviem در کمپانی رنو ادغام 
شدند. هم اينك صنايع اتومبيلسازي RVI به ساخت اتوبوسهاي برقي، انواع 
موتور واكسل، سيستمهاي انتقال نيرو مشغول است. كارخانههاي اتوبوسسازي 
رنو در آفريقا، اسپانيا، انگلستان، بوليوي، استراليا، اندونزي، چكسلواكي و 
ايران مشغول به كار هستند. دفتر مركزي رنو در ليون و مهمترين كارخانههاي 
آن در آنونال و نيس واقعاند. تهیه شده در: وب نوشت پنگان