
آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه قیمت می تواند در بازاریابی و فروش نقش موثری بازی کند . قصد ندارم پاسخ سوال را بدهم . اما دوست دارم ذهن شما را به مثال زیر جلب کنم بعد خودتون مصادیق بیشتری را پیدا کنید.
شما فروشنده میز و صندلی هستید.قیمت میز شما 226000 تومان است و قیمت صندلی شما 113000 تومان.شما می خواهید در قالب تخفیف دادن با قیمت بازی کنید. بنابراین 4 روش را پیش روی خود ممکن است ببینید (البته روشهای دیگری هم هست که از آن می گذرم)
حالت اول : مشتری محترم اگر میز و صندلی را با هم بخری روی میز 10 درصد تخفیف می دهم
حالت دوم : مشتری محترم اگر میز و صندلی را با هم بخری روی صندلی 20 درصد تخفیف می دهم
حالت سوم : مشتری محترم اگر میز و صندلی را با هم بخری روی هم 6.5 درصد تخفیف می دهم
حالت چهارم : مشتری محترم اگر میز و صندلی را با هم بخری روی هم 22000 تومان تخفیف می دهم
به نظر شما کدام حالت تاثیر بیشتری روی مشتری دارد؟
بهتره بدونید قیمت در هر چهار حالت تقریبا یکی است . اما تاثیر هر کدام از روشها روی رفتار مصرف کننده فرق دارد.لطفا فقط نخونید .نظر هم بدهید
منبع : کافه بازاریابی