سید محمد جواد رجالی
ارتباطات موفق با مشتریان پایه و اساس هر فروشی است. در اینجا دو تاکتیک معرفی مي‌شوند که شانس شما را برای اینکه مشتریان صحبت شما را بفهمند افزایش مي‌دهند.

• زبان آنها را بفهمید.
بسیاری از شرکت‌ها فقط با یک لحن با همه مشتریان صحبت مي‌کنند. در واقعیت هر مشتری زبان مخصوص به خود را دارد و اطلاعات خود را از تجربیات زندگی به دست آورده است. نگرش‌ها و زبان خود را با هر یک از مشتریان مطابقت دهید.
• به آنها توجه کنید، نه به خود.
به جای صحبت کردن در مورد شرکت‌تان و ویژگی‌ها و مزایای محصولاتتان، در مورد مشکلات او ارزش‌های مورد انتظار او و برنامه خرید مشتری صحبت کنید.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نوشته شده توسط سپهر برادران در پنجشنبه پانزدهم اردیبهشت ۱۳۹۰ |